ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 7 КЛАС
(35 год)
І семестр________ ІІ семестр________
№ уроку |
Дата уроку, клас |
Тема уроку, зміст навчального матеріалу |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
7-А |
7-Б
|
||||
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ
|
|||||
|
|
|
Вступ до Середньовічної історії України
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
|
|
|
|
Розселення слов’янських племен на території України
|
|
|
|
|
|
Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. Практичне заняття № 1 визначити (за доступними текстовими джерелами) «Особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах України в ІХ – Х ст.»
|
|
|
|
|
|
Утворення Русі-України.
|
|
|
|
|
|
Руські князі середини ІХ – Х ст
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття №2 «Історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава» на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст.
|
|||||
|
|
|
Внутрішня і зовнішня політика руських князів наприкінці X – у першій половині XI ст. Впровадження християнства. Пактичне заняття № 3 « Роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства»
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Русі-України. |
|
|
|
|
Правління Ярослава Мудрого «Руська правда».
|
|
|
|
|
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. Культура
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття №4 «Уявна подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого.» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст.
|
|||||
|
|
Передумови та причини політичного дроблення Русі-України. Любецький з’їзд князів.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет руського князя. |
|
|
|
|||||
|
|
|
Русь-Україна в другій половині ХІ – першій третині ХІІ ст. Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). |
|
|
|
|
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. (оглядово). |
|
|
|
|
|
Практичне заняття №7 визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників |
|
|
|
|
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
|
|
|
|
Кочові народи степів України Х – ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). Практичне заняття №8 внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)
|
|||||
|
|
|
Утворення Галицько-Волинської держави.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти і представити історичний портрет одного з правителів королівства Руського (Галицько-Волинської держави). |
|
|
|
|
Походи монголів на Русь-Україну. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). Практичне заняття позначити на контурній карті територію королівства Руського (Галицько-Волинської держави), території держав – сусідів королівства Руського (Галицько-Волинської держави), напрямки монгольських походів на Русь-Україну у 1239–1242 рр |
|
|
|
|
|
Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в період піднесення (друга третина – середина ХІІІ ст.). |
|
|
|
|
|
Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в періоди стабільності та поступового занепаду (середина ХІІІ – перша половина XІV ст.). |
|
|
|
|
|
Культура королівства Руського (Галицько-Волинської держави) ХІІІ – першої половини XІV ст. Практичне заняття внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь-Україну, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя /учительки);
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття «Історичний портрет короля Данила» /або іншого князя з династії Романовичів |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми
|
|
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО
|
|||||
|
|
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав.
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
укласти історичний портрет русько-українського діяча XIV – XV ст. (Костянтина Івановича Острозького, Юрія Котермака-Дрогобича) |
|
|
|
|
Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
|
|
|
|
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
|
|
|
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. Пам’ятки середньовічної культури XІV – XV ст |
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
|
|
|
Практичне заняття № «історичний портрет Костянтина Івановича Острозького» |
|
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
|
|||||
|
|
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
Розумію:
Умію:
розкрити особливості українського середньовіччя (порівняно з історією тогочасної Візантії та Західної Європи). |
|
|
|
|
на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|