Календарно-тематичне планування
Історія України
7 клас (35 год)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
|||
1 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
|
2 |
|
Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
3 |
|
Утворення Русі-України. Руські князі середини ІХ-Х ст. |
|
4 |
|
Практична робота № 1: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
5 |
|
Практична робота №2. Визначити (за доступними текстовими джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах України в ІХ–Х ст. |
|
6 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 2. РУСЬ-Україна наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|||
7 |
|
Внутрішня і зовнішня політика руських князів наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. Впровадження християнства. |
|
8 |
|
Практичне заняття № 3: визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства. |
|
9 |
|
«Руська правда». |
|
10 |
|
Практичне заняття № 4:здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого/Ярослава Мудрого. |
|
11 |
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. |
|
12 |
|
Ремесла. Торгівля. Культура . |
|
13 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 3. Русь – Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|||
14 |
|
Передумови та причини політичного дроблення Русі-України. Любецький з’їзд князів. Русь-Україна в другій половині ХІ – першій третині ХІІ ст. |
|
15 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). |
|
16 |
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. (оглядово). |
|
17 |
|
Практичне заняття № 5. Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
18 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
19 |
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
20 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
|||
21 |
|
Утворення Галицько-Волинської держави. |
|
22 |
|
Походи монголів на Русь-Україну. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). Практична робота № 6. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр. |
|
23 |
|
Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в період піднесення (друга третина – середина ХІІІ ст.) |
|
24 |
|
Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) в періоди стабільності та поступового занепаду (середина ХІІІ – перша половина ХІVст.) |
|
25 |
|
Практична робота № 7. Підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня /учениці). |
|
26 |
|
Культура королівства Руського (Галицько-Волинська держава) ХІІІ – першої половини XІV ст. Практична робота № 8. Виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у королівстві Руському(Галицько-Волинській державі). |
|
27 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО. |
|||
28 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
|
29 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
30 |
|
Практична робота № 9. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав. |
|
31 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. |
|
32 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Практична робота № 10: укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
33 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ |
|||
34 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. |
|
35 |
|
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
|