Історія України. (52 години)
8 клас
І семестр_________ ІІ семестр___________
№ уроку |
Дата/клас
|
Тема уроку, зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
||
8-А |
8-Б |
8-В |
||||
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.)
|
||||||
|
|
|
|
Статус українських земель у складі інших держав (королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства) в першій половині XVІ ст. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки архітектури, зведені на теренах України в стилі ренесанс. |
|
|
|
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. |
|
|
|
|
|
|
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування |
|
|
|
|
|
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.. |
|
|
|
|
|
|
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства |
|
|
|
|
|
|
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи в православній церкві. |
|
|
|
|
|
|
Культурно-освітнє життя на українських землях XVІ – першої половини XVІІ ст.. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
|
|
|
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво на українських землях XVІ – першої половини XVІІ ст..Практичне заняття № 1 внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Литовські статути, Люблінську унію, Пересопницьке Євангеліє, вихід друком перших книжок, заснування Острозької академії, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії, інше |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № 2 «Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст»., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)
|
||||||
|
|
|
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати свої судження про Дмитра Вишневецького, Северина (Семерія) Наливайка, Петра Конашевича-Сагайдачного. |
|
|
|
|
|
Перші Січі. Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
|
|
|
|
|
Козацькі повстання кінця ХVІ ст
|
|
|
|
|
|
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|
|
|
|
|
Козацько-селянські повстання 20–30‑х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». Практичне заняття № позначити на контурній карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану (перші Січі, міста – осередки козацтва (Черкаси, Трахтемирів, Чигирин), райони козацьких повстань 1590-х і 1620–1630-х років |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № «Повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі» описати (на основі джерел). |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, Хотинську війну, козацько-селянські повстання, видання «Ординації Війська Запорозького», інше |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.
|
||||||
|
|
|
|
Передумови і причини Національно-визвольної війни. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників. |
|
|
|
|
|
Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір |
|
|
|
|
|
|
Події 1650–1651 рр. Битва поблизу Берестечка і Білоцерківський договір. |
|
|
|
|
|
|
Битва поблизу Батога. Молдавські походи. Облога Жванця |
|
|
|
|
|
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. Зовнішня політика: у пошуку союзників. |
|
|
|
|
|
|
Українсько-московський договір 1654 р. |
|
|
|
|
|
|
Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Практичне заняття № «відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж української козацької держави – Війська Запорозького» |
|
|
|
|
|
|
Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № «Порівняльна характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін». (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати) |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, інше |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.
|
||||||
|
|
|
|
Козацька Україна після Національно-визвольної війни. Гадяцька угода |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати пам’ятки українського мистецтва в стилі бароко. |
|
|
|
|
|
Московсько-українська війна. Конотопська битва. |
|
|
|
|
|
|
Початок і перебіг Руїни. Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол Гетьманської держави. |
|
|
|
|
|
|
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщин |
|
|
|
|
|
|
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
|
|
|
|
|
|
Правобережне козацтво, Слобідська Україна й Запорожжя (Військо Запорозьке Низове) в останній чверті ХVІІ ст. |
|
|
|
|
|
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|
|
|
|
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. |
|
|
|
|
|
|
Бендерська Конституція Практичне заняття № проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя/учительки), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин із Московією/Російською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Гетьманщини |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Церковне життя. Освіта. Архітектура. Образотворче мистецтво. Практичне заняття № внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про період Руїни, Гадяцьку угоду, Андрусівський договір, Бахчисарайський договір, «Вічний мир», повстання під проводом Семена Палія, зруйнування Батурина і Чортомлицької Січі, Полтавську битву, ухвалення Конституції Пилипа Орлика, інше |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № «Історичний портрет гетьмани Іван Виговський, Юрій Хмельницький, Павло Тетеря, Іван Брюховецький, Петро Дорошенко, Дем’ян Многогрішний, Іван Самойлович, Іван Мазепа, Пилип Орлик, кошові отамани Іван Сірко, Кость Гордієнко, полковник Семен Палій, діячі церкви та культури Йосиф Тукальський-Нелюбович, Феофан Прокопович, Стефан Яворський, » інші (на розсуд учителя/учительки). |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст.
|
||||||
|
|
|
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. Нова Січ
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити особливості розвитку культури періоду козацького бароко. Рекомендований перелік історичних осіб, про діяльність яких учні/учениці можуть формувати самостійні судження на основі навчальних матеріалів і адаптованих джерел: гетьмани Іван Скоропадський, Павло Полуботок, Данило Апостол, Кирило Розумовський, кошовий отаман Петро Калнишевський, керівники селянських виступів Олекса Довбуш, Максим Залізняк, Іван Гонта, діячі культури Григорій Сковорода, Паїсій Величковський та інші (на розсуд учителя/учительки).
|
|
|
|
|
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України
|
|
|
|
|
|
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків. Поділи Речі Посполитої: зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель. Практичне заняття № внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, Кримського ханства, поділи Речі Посполитої, закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України, Коліївщину, рух опришків, відновлення діяльності Львівського університету, інше (на розсуд учителя/учительки);
|
|
|
|
|
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія.
|
|
|
|
|
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика
|
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття № здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ
|
||||||
|
|
|
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Внесок України у формування європейської цивілізації |
Розумію:
Умію:
оцінити роль козацтва в історії України. |
|
|
|
|
|
Практичне заняття № на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення до курсу |
|
|