Історія України 8 клас (52 години)
Історія України : підруч. для 8 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, Б. В. Черкас, О. В. Бурлака, Н. С. Власова, К. Ю. Галушко, В. О. Кронгауз, І. О. Піскарьова, Д. О. Секиринський. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2021.
І СЕМЕСТР
№ з/п |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Д/З |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
1 |
|
Вступ. Ранній Новий час в історії України |
§ 1. |
|
Розділ І. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
||||
2 |
|
Українські землі у складі держав Європи й Азії в першій половині XVI ст. |
§ 2 |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
3 |
|
Люблінська унія і її вплив на українське суспільство. Об’єднання більшості українських земель у складі Речі Посполитої |
§ 3. |
|
4 |
|
Соціально-економічне становище українських земель у XVІ ст. |
§ 4. |
|
5 |
|
Церковні та релігійні проблеми в Україні XVI ст. |
§ 5–6. |
|
6 |
|
Берестейська церковна унія 1596 року і її наслідки |
§ 7. |
|
7 |
|
Церковне життя в Україні першої половини XVII ст. |
§ 8. |
|
8 |
|
Культурне життя на українських землях у ХVІ – першій половині ХVІІ ст. |
§ 9–10. |
|
9 |
|
Практична робота «Повсякденне життя і світогляд різних станів українського суспільства». |
§ 11–12. |
|
10 |
|
Узагальнення знань з розділу «Землі України в складі Речі Посполитої (XVI – перша половина XVII ст.)». |
Повторити §§ 1-12 |
|
11 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу І. |
Повторити §§ 1-12 |
|
Рекомендований перелік історичних осіб, про діяльність яких учні/учениці можуть самостійно формувати судження на основі навчальних матеріалів і адаптованих джерел (на вибір учителя): Василь-Костянтин Острозький, Іван Федорович, Іпатій Потій, Йосип-Веніамін Рутський, Герасим і Мелетій Смотрицькі, Іван Вишенський, Йов Борецький, Петро Могила та ін. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
||||
Розділ ІІ. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
||||
12 |
|
Походження українського козацтва. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ |
§ 13. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
13 |
|
Реєстрове козацтво. Козацькі повстання кінця ХVІ ст |
§ 14. |
|
14 |
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. |
§ 15. |
|
15 |
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького» |
§ 16. |
|
16 |
|
Практична робота «Соціальна організація, побут і військова майстерність українського козацтва». |
§ 17–18. |
|
17 |
|
Узагальнення з розділу «Становлення козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)» . |
Повторити §§ 13-18 |
|
18 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІ. |
Повторити §§ 13-18 |
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
Міжпредметні зв’язки: 8 клас. Українська література. Розділ: Українські народні думи. Тема: Українські народні думи. «Маруся Богуславка» (Учень/учениця усвідомлює, що любов до вітчизни – одна з найбільших людських чеснот. Прагнення до гармонії вчинків із загальнолюдськими цінностями); 8 клас. Українська мова. Розділ: Словосполучення й речення. Тема: Речення прості й складні (повторення), двоскладні й односкладні. Граматична помилка та її умовне позначення (практично) (Учень/учениця складає статті до вікіпедії «Українські козаки: історія й сучасність» з використанням простих і складних, двоскладних і односкладних речень). |
||||
|
||||
Розділ ІІІ. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
||||
19 |
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький |
§ 19. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
- обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників. |
20 |
|
Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір |
§ 20–21. |
|
21 |
|
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком. Білоцерківський договір. Іван Богун |
§ 22. |
|
22 |
|
Битва під Батогом. Молдовські походи. Облога Жванця. |
§ 23. |
|
23 |
|
Українська козацька держава — Військо Запорозьке |
§ 24. |
|
24 |
|
Зовнішня політика козацької держави: у пошуку союзників |
§ 25. |
|
25 |
|
Українсько-московський договір 1654 р. |
§ 26. |
|
26 |
|
Воєнно-політичні події 1654–1657 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз |
§ 27. |
|
27 |
|
Практична робота «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст. в історичних джерелах». |
§ 28–29. |
|
28 |
|
Узагальнення з розділу «Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.». |
Повторити §§ 19-29 |
|
29 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІІІ. |
Повторити §§ 19-29 |
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
||||
Розділ IV. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
||||
30 |
|
Іван Виговський. Гадяцька угода. Українсько-московська війна. Конотопська битва |
§ 30. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
31 |
|
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави |
§ 31. |
|
32 |
|
Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я |
§ 32. |
|
33 |
|
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної і Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
§ 33. |
|
34 |
|
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Мирні угоди |
§ 34. |
|
35 |
|
Правобережне козацтво. Заселення і розвиток Слобідської України. Слобідські козацькі полки. Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
§ 35–36. |
|
36 |
|
Гетьманщина за часів Івана Мазепи |
§ 37. |
|
37 |
|
Пилип Орлик і його Конституція. Ліквідація козацтва на Правобережній Україні |
§ 38. |
|
38 |
|
Церковне життя. Освіта. Наукові знання. Архітектура. Образотворче мистецтво. |
§ 39. |
|
39 |
|
Практична робота «Руїна — кризове явище в історії України». |
§ 40–41. |
|
40 |
|
Узагальнення з розділу «Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.». |
Повторити §§ 30-41 |
|
41 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу ІV. |
Повторити §§ 30-41 |
|
Рекомендований перелік історичних осіб, про діяльність яких учні можуть формувати самостійні судження на основі навчальних матеріалів і адаптованих джерел: гетьмани Іван Виговський, Юрій Хмельницький, Павло Тетеря, Іван Брюховецький, Петро Дорошенко, Дем’ян Многогрішний, Іван Самойлович, Іван Мазепа, Пилип Орлик, кошові отамани Іван Сірко, Кость Гордієнко, полковник Семен Палій, діячі церкви та культури Йосиф Тукальський-Нелюбович, Феофан Прокопович, Стефан Яворський, інші (на розсуд учителя). Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
||||
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ у 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
||||
42 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. |
§ 42. |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
43 |
|
Відродження гетьманства. Данило Апостол. Правління гетьманського уряду. Нова Січ |
§ 43. |
|
44 |
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Підкорення Кримського ханства Росією |
§ 44. |
|
45 |
|
Правобережна Україна. Землі Західної України у 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
§ 45. |
|
46 |
|
Поділи Речі Посполитої. Зміни у становищі Правобережної України та західноукраїнських земель |
§ 46–47. |
|
47 |
|
Розвиток культури у 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
§ 48. |
|
48 |
|
Практична робота «Суспільно-політичне життя на українських землях у ХVІІІ ст.». |
§ 49–50. |
|
49 |
|
Узагальнення з розділу «Українські землі у 20–90-х роках ХVІІІ ст.». |
Повторити §§ 42-50 |
|
50 |
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів з розділу V. |
Повторити §§ 42-50 |
|
51 |
|
Історія України в контексті епохи Раннього Нового часу. |
§ 51. |
|
52 |
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
§ 52. |
|
Рекомендований перелік історичних осіб, про діяльність яких учні/учениці можуть формувати самостійні судження на основі навчальних матеріалів і адаптованих джерел: гетьмани Іван Скоропадський, Павло Полуботок, Данило Апостол, Кирило Розумовський, кошовий отаман Петро Калнишевський, керівники селянських виступів Олекса Довбуш, Максим Залізняк, Іван Гонта, діячі культури Григорій Сковорода, Паїсій Величковський та інші (на розсуд учителя). Завдання для практичних робіт:
|