Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»
для 3 класу
авторів М. С. Вашуленко, Г. В. Ломаковська, Т. П. Єресько, Г. О. Проценко
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
І семестр ( 7 годин на тиждень)
№ уроку |
|
Дата
|
||||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
||||||
Розділ 1. Я-людина |
||||||||
1 |
|
|
|
|
||||
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||
2-3 |
Виявляю зміни |
Громадянська та історична |
Внутрішній світ людини |
|
||||
Мовно-літературна |
Алфавіт. Розташування слів за абеткою. |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Дотримання правил етичної поведінки з однолітками, друзями |
|
||||||
4 |
Визначаю риси характеру |
Громадянська та історична |
|
|
||||
Мовно-літературна |
Слова із протилежним значенням. Прислів’я. |
|
||||||
5-6 |
Хто такий оптиміст? |
Громадянська та історична |
|
|
||||
Мовно-літературна |
Вигадую рецепт гарного настрою |
|
||||||
Технологічна |
Малюнок лави примирення |
|
||||||
7 |
У світі інформації
|
Мовно-літературна |
Повідомлення. |
|
||||
Громадянська та історична |
Інформаційні процеси. Дорожні знаки. |
|
||||||
8 |
Характеризую людей |
Громадянська та історична |
Дослідження неповторності кожної людини |
|
||||
Мовно-літературна |
Текст-опис. Текст-розповідь. |
|
||||||
9 |
Визначаю свої потреби і бажання |
Громадянська та історична |
Першочергові і другорядні потреби. |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота з висловами. |
|
||||||
Математична |
Складання і розв’язування задач |
|
||||||
10 |
Іду до мети |
Громадянська та історична |
Необхідні якості для досягнення мети |
|
||||
Мовно-літературна |
Слова, близькі та протилежні за значенням. |
|
||||||
11 |
Вивчаю права дитини |
Громадянська та історична |
Міжнародні документи, що визначають права дітей. |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота з тлумачним словником. |
|
||||||
12 |
Способи подання повідомлень |
Мовно-літературна |
Зв’язна розповідь. |
|
||||
Громадянська та історична |
Мультфільм «Конвенція про права дитини» |
|
||||||
13-14 |
Застосовую знання про себе |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 2. Я серед людей |
||||||||
15 |
Які існують стосунки між людьми |
Мовно-літературна |
Текст. Головна мета тексту. Абзац. |
|
||||
Громадянська та історична |
Дружні, ділові, родинні стосунки. |
|
||||||
16-17 |
Що таке ефективне спілкування? |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Спільна робота. |
|
||||
Громадянська та історична |
Правила спілкування |
|
||||||
Технологічна |
Подарунок до Дня вчителя. |
|
||||||
18-19 |
Будую дружні стосунки |
Громадянська та історична |
Дружба. Довіра. |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота з прислів’ями |
|
||||||
Технологічна |
Плакат «Справжня дружба» |
|
||||||
20 |
Носії повідомлень |
Мовно-літературна |
Головні та другорядні члени речення |
|
||||
Громадянська та історична |
Паперові та електронні носії. |
|
||||||
21 |
Безпечна поведінка в мережі Інтернет |
Мовно-літературна |
Листування в Інтернеті |
|
||||
Громадянська та історична |
Публічна та особиста інформація |
|
||||||
22 |
Вплив реклами на рішення і поведінку людей |
Математична |
Задачі на знаходження ціни і вартості |
|
||||
Громадянська та історична |
Правдива і неправдива інформація |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Аналіз інформації |
|
||||||
23 |
Визначаю шкільні правила |
Математична |
Обчислення виразів |
|
||||
Громадянська та історична |
Традиції школи |
|
||||||
Мовно-літературна |
Прислів’я. Окличні речення. |
|
||||||
24 |
Кодування та розкодування повідомлень |
Мовно-літературна |
Ребус. Шарада. |
|
||||
Громадянська та історична |
Учись учитися
|
|
||||||
25-26 |
Вчуся планувати |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Режим дня |
|
||||
Мовно-літературна |
Оповідання про безцінний час. |
|
||||||
Математична |
Доба. |
|
||||||
27-28 |
Планую в команді |
Громадянська та історична |
Успіх командної роботи |
|
||||
Математична |
Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів |
|
||||||
Технологічна |
Подарункові вироби до Дня учителя |
|
||||||
29 |
Визначаю мій особистий простір |
Мовно-літературна |
Розповідь за малюнком |
|
||||
Громадянська та історична |
Межі особистого простору |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Комфортне спілкування |
|
||||||
30 |
Кодування та розкодування повідомлень |
Мовно-літературна |
Азбука Морзе |
|
||||
Громадянська та історична |
Використання цифрових пристроїв |
|
||||||
31-32 |
Люди з особливими потребами |
Мовно-літературна |
Оповідання. Заголовок |
|
||||
Громадянська та історична |
Дружба з дітьми, які мають порушення стану здоров’я |
|
||||||
Технологічна |
Виріб «Щире серце» |
|
||||||
33 |
Толерантність |
Громадянська та історична |
Видатні постаті з порушеннями стану здоров’я |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Ознаки толерантності
|
|
||||||
34 |
Усі люди цінні |
Мовно-літературна |
Будова тексту. Головні члени речення. |
|
||||
Громадянська та історична |
Раси людей
|
|
||||||
35 |
Вчуся справедливості |
Мовно-літературна |
Головні члени речення |
|
||||
Громадянська та історична |
Великодушність |
|
||||||
36 |
Комп’ютерні мережі |
Громадянська та історична |
Робота в парах. |
|
||||
Мовно-літературна |
Будова слова. Закінчення . Основа.
|
|
||||||
37 |
Булінг. Як йому протидіяти |
Громадянська та історична |
Булінг у школі |
|
||||
Мовно-літературна |
Текст-розповідь |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Страждання від принижень |
|
||||||
38-39 |
Досліджую родинні традиції і свята |
Громадянська та історична |
Родинні звичаї та погляди |
|
||||
Математична |
Задачі, які містять частини |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення емблеми своїх родин |
|
||||||
40 |
Розповідаю про традиції збереження здоров’я в родині |
Мовно-літературна |
Розповідь за світлинами |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Складники здоров’я |
|
||||||
Громадянська та історична |
Цілісність здоров’я |
|
||||||
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
||||||
41-42 |
Ознайомлююся із традиціями інших культур |
Громадянська та історична |
Цікаві факти про Україну |
|
||||
Математична |
Задачі на порівняння. |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. План тексту |
|
||||||
43 |
Глобальна мережа Інтернет |
Громадянська та історична |
Навички роботи в Інтернеті |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Кібербулінг |
|
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за малюнком
|
|
||||||
44-45 |
Застосовую знання про інших людей |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 3. Як людина пізнає природу |
||||||||
46 |
Вивчаю методи пізнання природи |
Природнича |
Жива і нежива природа |
|
||||
Мовно-літературна |
Народні прикмети |
|
||||||
47-48 |
Застосовую методи пізнання |
Природнича |
Горобина – жива природа |
|
||||
Мовно-літературна |
Головні члени речення |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Технологічна |
Вчимося фантазувати. Виріб із горобини. |
|
||||||
49-50 |
Визначаю методи пізнання природи |
Природнича |
Павук – жива природа |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Технологічна |
Павучок із ґудзиків
|
|
||||||
51 |
Всесвітнє павутиння |
Громадянська та історична |
Інформація Інтернету |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|
||||||
52 |
Класифікую прилади |
Природнича |
Вимірювальні та збільшувальні прилади. Лабораторне обладнання |
|
||||
Математична |
Дії з іменованими числами |
|
||||||
53-54 |
Досліджую властивості речовин |
Природнича |
Практична робота (проведення дослідів) |
|
||||
Мовно-літературна |
Пряме і переносне значення слова |
|
||||||
55-56 |
Встановлюю зв’язки між об’єктами природи |
Природнича |
Зміни у природі. Причини і наслідки. |
|
||||
Технологічна |
Виготовлення веселки |
|
||||||
57 |
Мандруємо Інтернетом |
Мовно-літературна |
Казка «Лисичка та журавель» |
|
||||
58-59 |
Застосовую знання про природу |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 4. Вода |
||||||||
60-61 |
Вивчаю властивості речовин на прикладі води |
Природнича |
Три стани води. Розчин. |
|
||||
62 |
Визначаю властивості води в довкіллі |
Математична |
Лабіринт обчислень |
|
||||
Мовно-літературна |
Слова, вжиті в переносному значенні |
|
||||||
Природнича |
Прозорість води
|
|
||||||
63 |
Де на Землі міститься вода |
Мовно-літературна |
Типи текстів |
|
||||
Природнича |
Види водойм. Мешканці водойм. |
|
||||||
64 |
Пошук в Інтернеті |
Мовно-літературна |
Заголовок до тексту |
|
||||
65 |
Звідки у воді сіль |
Мовно-літературна |
Будова слова |
|
||||
Природнича |
Мертве море |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Прісна та солона вода |
|
||||||
66-67 |
Вода в житті людини. Охорона водойм |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Витрати води на день |
|
||||
Математична |
Схематичні задачі |
|
||||||
Природнича |
Вода-чарівниця
|
|
||||||
Мовно-літературна |
Спільнокореневі слова. Легенда |
|
||||||
68 |
Вода : друг чи ворог? |
Мовно-літературна |
Опис води |
|
||||
Природнича |
Руйнівна сила води |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач
|
|
||||||
69 |
Віртуальні природничі музеї |
Природнича |
Жителі моря |
|
||||
Мовно-літературна
|
Казка Лісові писанки» |
|
||||||
70-71 |
Застосовую знання про воду
|
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 5. Повітря |
||||||||
72-73 |
Як властивості має повітря |
Природнича |
Атмосфера |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Чисте повітря |
|
||||||
74-75 |
Вивчаю складники повітря |
Математична |
Розв’язування схематичних задач. Діаграми |
|
||||
Мовно-літературна |
Робота над віршем. Спільнокореневі слова |
|
||||||
Природнича |
Суміш газів |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Кому потрібне повітря |
|
||||||
Технологічна |
Лепбук «Облаштуємо наш край» |
|
||||||
76-77 |
Чому повітря рухається? |
Мовно-літературна |
Переносне значення слова |
|
||||
Природнича |
Яку роботу виконує вітер? |
|
||||||
Технологічна |
Виріб із природного матеріалу «Кораблик» |
|
||||||
78 |
Чи впливає вітер на природу? |
Природнича |
Напрямок вітру |
|
||||
Мовно-літературна |
Текст-розповідь |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Способи очищення повітря на планеті |
|
||||||
79-80 |
Визначаю напрямки руху вітру |
Природнича |
Сторони горизонту |
|
||||
Математична |
Таблиця множення. Обчислення виразів |
|
||||||
Мовно-літературна |
Казка «Музикант» |
|
||||||
81 |
Знайомтеся онлайн-хрестоматія |
Мовно-літературна |
Сучасні українські письменники та поети |
|
||||
82-83 |
Застосовую знання про повітря |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 6. Корисні копалини. Грунт |
||||||||
84-85 |
Вивчаю корисні копалини |
Природнича |
Властивості корисних копалин |
|
||||
86 |
Чи потрібні корисні копалини людині? |
Природнича |
Паливні, рудні, будівельні корисні копалини |
|
||||
87 |
Досліджую корисні копалини України |
Природнича |
Області України. Умовні позначки корисних копалин |
|
||||
Математична |
Площа
|
|
||||||
88 |
Знайомтеся – дитячі електронні бібліотеки |
Мовно-літературна |
Оповідання Саші Кочубей «Володарка лісу» |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Сайти дитячих бібліотек України |
|
||||||
89 |
Як утворюється ґрунт |
Мовно-літературна |
Прислів’я. Їх зміст. |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Чорнозем – наше багатство |
|
||||||
Природнича |
Родючість. Перегній |
|
||||||
90-91 |
Склад ґрунту та його родючість |
Природнича |
Руйнування ґрунтів |
|
||||
Мовно-літературна |
Правопис ненаголошених звуків у словах. |
|
||||||
Технологічна |
Малюнок знака збереження ґрунтів |
|
||||||
92 |
Що збагачує ґрунт? |
Мовно-літературна |
Споріднені слова. Корінь слова |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Природнича |
Властивості ґрунту |
|
||||||
93 |
Віртуальна подорож Україною |
Мовно-літературна |
Дитяча пісня Янка Гортала «У мандри!» |
|
||||
Громадянська та історична |
Цікаві факти про Україну |
|
||||||
94-95 |
Застосовую знання про корисні копалини та ґрунт |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 7. Енергія в нашому житті |
||||||||
96 |
Що таке енергія? |
Природнича |
Види енергії |
|
||||
Мовно-літературна |
Частини мови. Дієслово |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Звідки людина бере енергію? |
|
||||||
97 |
Досліджую вплив енергії Сонця |
Природнича |
Сонячне світло і тепло |
|
||||
98 |
Вивчаю невичерпні джерела енергії |
Природнича |
Енергія сонця, вітру, води |
|
||||
Мовно-літературна |
Казка «Друзі- не розлий вода» |
|
||||||
99 |
Віртуальна подорож музеями України |
Громадянська та історична |
Карта України |
|
||||
100 |
Які прилади споживають енергію? |
Природнича |
Звідки приходить електрика? |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Збереження електроенергії |
|
||||||
101-102 |
Як «спіймати» вітер? |
Природнича |
Енергія вітру |
|
||||
Мовно-літературна |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки |
|
||||||
Математична |
Складання задач за малюнками |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення вітрячка |
|
||||||
103 |
Досліджую енергію води |
Мовно-літературна |
Загадка. Вірш Н. Красоткіної «Вода» |
|
||||
Математична |
Математичний лабіринт |
|
||||||
Природнича |
Гідроелектростанції |
|
||||||
104 |
Навчаємося в Інтернеті |
Математична |
Цікаві завдання з математики |
|
||||
105-106 |
Застосовую знання про енергію |
|
Діагностична робота |
|
||||
|
||||||||