Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»
для 3 класу
авторів М. С. Вашуленко, Г. В. Ломаковська, Т. П. Єресько, Г. О. Проценко
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
ІІ семестр ( 7 годин на тиждень)
№ уроку |
|
Дата
|
||||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
||||||
Розділ 8. «Живі організми. Рослини» |
||||||||
1-3 |
|
|
|
|
||||
|
|
|||||||
|
Виріб на вибір (рослина) |
|||||||
4-5 |
Досліджую квіткові рослини |
Природнича |
Будова квіткових рослин |
|
||||
Мовно-літературна |
Спільнокореневі слова. Розбір слів за будовою |
|||||||
6 |
Дізнаюся про особливості хвойних рослин |
Природнича |
|
|
||||
Мовно-літературна |
Вірш Грицька Бойка «Пахне смолою ялинка зелена…» |
|||||||
Математична |
Задачі на порівняння |
|||||||
7 |
Команди та виконавці |
Мовно-літературна |
Спонукальні речення |
|
||||
8 |
Звідки з’явилися рослини?
|
Природнича |
Культурні рослини. |
|
||||
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати. Казка |
|||||||
9-10 |
Визначаю умови для життя рослин |
Природнича |
Середовище існування різних видів рослин |
|
||||
Мовно-літературна |
Повість «Незвичайні пригоди Карика і Валі» (за Я.Ларрі).
|
|||||||
11-12 |
Пристосування рослин |
Природнича |
Рослини посушливих степів. Вологолюбні рослини. |
|
||||
Мовно-літературна |
Казка «Як маленька крапелька допомогла квіточці» |
|||||||
Технологічна |
Квітка в техніці оригамі |
|||||||
13-14 |
Як розмножуються рослини? |
Природнича |
Види розмноження рослин. Практична робота
|
|
||||
15 |
Визначаю різноманітність грибів |
Природнича |
Будова грибів. |
|
||||
Мовно-літературна |
Частини мови |
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Небезпечні гриби |
|||||||
16-17 |
Визначаю користь рослин |
Природнича |
Лікарські рослини |
|
||||
Мовно-літературна |
Твір-опис |
|||||||
Математична |
Задачі на вартість |
|||||||
18 |
Алгоритми та їх виконання |
Мовно-літературна |
Алгоритм правила з української мови. Робота над помилками |
|
||||
19-20 |
Коли рослина – ворог? |
Природнича |
Отруйні рослини |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Небезпечні рослини |
|||||||
21-22 |
Застосовую знання про рослини |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 9. «Живі організми. Тварини» |
||||||||
23-25 |
Чи впливають тварини на природу? |
Природнича |
Групи тварин їх особливості |
|
||||
Мовно-літературна |
Іменники назви істот і неістот |
|||||||
Математична |
Порівняння тварин за розміром |
|||||||
Технологічна |
Виготовлення тварини із пластикових пляшок |
|||||||
26 |
Алгоритми в навчанні |
Математична |
Алгоритм розв’язування рівнянь. Істинні та хибні твердження |
|
||||
27-28 |
Яких тварин найбільше? |
Природнича |
Комахи. Середовище існування комах. |
|
||||
Мовно-літературна |
Прикметники. Розпізнавання прикметників у тексті. |
|||||||
Математична |
Цікаві задачі |
|||||||
29-30 |
Хто заселяє водойми? |
Природнича |
Морські та прісноводні риби |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач
|
|||||||
31-32 |
Вивчаю тварин суходолу |
Природнича |
Земноводні. Плазуни.
|
|
||||
Мовно-літературна |
Казка В.Сухомлинського «Пихата жаба» |
|||||||
Технологічна |
Малюнок хамелеона |
|||||||
33-34 |
Різноманітність птахів |
Природнича |
Рослиноїдні, м’ясоїдні, всеїдні птахи. |
|
||||
Мовно-літературна |
Типи текстів. Загадки.
|
|||||||
Математична
|
Розв’язування задач |
|||||||
35-36 |
Дізнаюся про турботливість птахів |
Природнича |
Перелітні та осілі птахи |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Мовно-літературна |
Типи текстів |
|||||||
Технологічна |
Виготовлення годівнички |
|||||||
37-38 |
Як живуть звірі? |
Природнича |
Види звірів |
|
||||
Мовно-літературна |
Іменники із зв’язаними з ним словами |
|||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||
39 |
Алгоритми та їх виконання |
Математична |
Алгоритм розв’язання виразів |
|
||||
Мовно-літературна |
Алгоритм звуко-буквеного аналізу слова |
|||||||
40-41 |
Дізнаюся про турботливість звірів |
Природнича |
Як звірі доглядають своїх малюків |
|
||||
Мовно-літературна |
Казка В. Сухомлинського «Зайчик і горобина» |
|||||||
Математична |
Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів |
|||||||
Технологічна |
Виготовлення зайчика з кольорового паперу |
|||||||
42-43 |
Чим дикі тварини відрізняються від свійських? |
Мовно-літературна |
Вірш А. М’ястківського «Був би в мене коник…» |
|
||||
Природнича |
Одомашнення тварин
|
|||||||
44 |
Алгоритмічна мозаїка |
Мовно-літературна |
Алгоритм розбору речення |
|
||||
45-46 |
Застосовую знання про тварин
|
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 10. «Людина та її організм»
|
||||||||
47-48 |
Розрізняю системи органів людини |
Природнича |
Значення системи органів |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач
|
|||||||
49 |
Вивчаю скелет і м’язи |
Природнича |
Як «працюють» м’язи. Правильна постава людини |
|
||||
Математична |
Цікаві задачі
|
|||||||
50 |
Знайомтеся - презентації |
Громадянська та історична |
Презентація «Мій клас» |
|
||||
51-52 |
Вивчаю травну систему |
Природнича |
Будова травної системи.
|
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Поживні речовини |
|||||||
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати. Зачин казки.
|
|||||||
53 |
Складаю раціон харчування |
Природнича |
Рослинне і тваринне походження продуктів |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Здорове харчування |
|||||||
54-55 |
Вивчаю систему органів дихання |
Природнича |
Шлях повітря в організмі людини |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||
Мовно-літературна |
Букви, що позначають два звуки |
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Бережи органи дихання |
|||||||
56-57 |
Дізнаюся про функції кровоносної системи |
Природнича |
Складові кровоносної системи |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як можна зміцнити здоров’я? |
|||||||
Математична |
Задачі на визначення маси |
|||||||
58 |
Чи є шкіра органом тіла? |
Природнича |
Функції шкіри |
|
||||
Математична |
Задачі на порівняння. |
|||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Чому шкіра має бути чистою? |
|||||||
59-60 |
Про що «говорять» органи чуття? |
Природнича |
Назви органів чуття |
|
||||
Мовно-літературна |
Дієслово. Розпізнавання дієслів у тексті. |
|||||||
61-62 |
Застосовую знання про людину та її організм |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 11. « Моя шкільна і місцева громади» |
||||||||
63-64 |
Визначаю правила спілкування |
Громадянська та історична |
Слова ввічливості |
|
||||
Мовно-літературна |
Прислів’я та приказки |
|||||||
65 |
Форматування тексту |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||
66 |
Чи вмію я слухати? |
Громадянська та історична |
Важливе спілкування |
|
||||
Мовно-літературна |
Оповідання «Хороше» (за Валентиною Осєєвою) |
|||||||
67 |
Вчуся розумітися |
Громадянська та історична |
Вміння і якості, які допомагають краще зрозуміти іншу людину
|
|
||||
Мовно-літературна |
Історія про появу мови |
|||||||
Математична |
Творча робота над задачею. |
|||||||
68-69 |
Які вчинки корисні для спільноти? |
Громадянська та історична |
Хто потребує особливого піклування? |
|
||||
Мовно-літературна
|
Притча про щасливе життя |
|||||||
Технологічна |
Проєкт «Турбота об’єднує людей» |
|||||||
70 |
Волонтерство: навіщо і як допомагати іншим? |
Громадянська та історична |
Характеристики волонтерства |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||
71-72 |
Моя громада |
Громадянська та історична |
Яких людей можна назвати гідними громадянами? |
|
||||
Мовно-літературна |
Оповідання В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка» |
|||||||
73-74 |
Шкільна громада |
Громадянська та історична |
Дії та правила шкільної громади |
|
||||
Технологічна |
Виріб «Соняшники-символ України» |
|||||||
75 |
Переглядаємо презентацію |
Математична |
Задачі на визначення маси |
|
||||
76-77 |
Застосовую знання про шкільну і місцеву громади |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 12. «Моя культурна спадщина» |
||||||||
78-79 |
Що розповідає про минуле? |
Громадянська та історична |
Пам’ятки України |
|
||||
Мовно-літературна |
Розпізнавання частин мови у тексті. |
|||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||
80-81 |
Історичні та культурні пам’ятки рідного краю |
Громадянська та історична |
Культурна спадщина. Практична робота. Створення фотоколажу |
|
||||
82 |
Відомі особи культури та мистецтва України |
Громадянська та історична |
Славетні українці |
|
||||
Мовно-літературна |
Проєкт «Видатні українці» |
|
||||||
Математична |
Обчислення виразів |
|||||||
83 |
Видатні спортсмени/спортсменки України |
Громадянська та історична |
Паралімпійці. |
|
||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||
84 |
Етапи створення презентації |
Математична |
Логічні задачі |
|
||||
85-86 |
Визначаю способи мандрування |
Громадянська та історична |
Цікаві місця України |
|
||||
Математична |
Робота з схемами та таблицями |
|
||||||
Мовно-літературна |
Власні назви. Вживання великої літери |
|
||||||
87-88 |
Організовую подорож |
Громадянська та історична |
Соляні печери |
|
||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Безпечна подорож |
|
||||||
Математична |
Креслення схем до задач
|
|
||||||
89 |
Проводимо презентацію |
Математична |
Пошук відмінностей на малюнках. Закономірності. |
|
||||
90-91 |
Українські й іноземні винахідники та мандрівники |
Громадянська та історична |
Якості мандрівника. Першовідкривачі |
|
||||
Мовно-літературна |
Фантазуємо. Складання кінцівки розповіді |
|||||||
Математична |
Міри часу. |
|||||||
Технологічна |
Фантазуємо. Малюнок судна «Нева» |
|||||||
92-93 |
Роль винаходів у нашому житті |
Громадянська та історична |
Покращення життя людини |
|
||||
Технологічна |
Фантазуємо. Вигаданий прилад з пластиліну |
|||||||
94-95 |
Застосовую знання про культурну спадщину |
|
Діагностична робота |
|
||||
Розділ 13. «Ми – громадяни України. Ми – європейці!» |
||||||||
96-97 |
Збираю відомості про минуле |
Громадянська та історична |
Досліджуємо історичні джерела |
|
||||
Мовно-літературна |
Легенда |
|||||||
98-99 |
Навчальний проєкт (досліджуємо) |
Громадянська та історична |
Що об’єднує громадян України |
|
||||
Мовно-літературна |
Акровірш М. Чернявського «Рідний край» |
|||||||
100 |
Подорожую в минулому |
Громадянська та історична |
Відео про українських козаків |
|
||||
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати. Вистава |
|||||||
101-102 |
Що об’єднує українців? |
Громадянська та історична |
Національність |
|
||||
Мовно-літературна |
Вірш О.Василенко «Я- українка» |
|||||||
103-104 |
Україна – демократична держава |
Громадянська та історична |
Права і обов’язки кожної людини |
|
||||
Мовно-літературна |
Прикметники. Розпізнавання прикметників у тексті |
|||||||
Технологічна |
Лепбук «Подорожуємо Україною» |
|||||||
105-106 |
Держави – сусіди України |
Громадянська та історична |
Прапори держав |
|
||||
Мовно-літературна |
Текст-розповідь. Візитка. План |
|||||||
107-108 |
Навчальний проєкт (досліджуємо) |
Громадянська та історична |
У яких країнах живуть українці |
|
||||
Мовно-літературна |
Алгоритм опрацювання прислів’я |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||
109-110 |
Навіщо держави об’єднуються |
Громадянська та історична |
Європейський союз |
|
||||
Мовно-літературна |
Абеткова послідовність |
|||||||
Математична |
Обчислення значень виразів |
|||||||
111-113 |
Навчальний проєкт (презентуємо) |
Математична |
Геометричні фігури |
|
||||
Мовно-літературна |
Складання розповіді за планом |
|||||||
Технологічна |
Лепбук «Моя Україна» |
|||||||
114-115 |
Застосовую знання за розділом «Ми громадяни України. Ми- європейці» |
|
Діагностична робота |
|
||||
|
Узагальнення знань і вмінь, здобутих у 3 класі.
|
|
|
|
||||
|
Підсумок за рік |
|
|
|
||||