на 2018 – 2019 навчальний рік
(70 год., 2 год. на тиждень, з них 6 годин – резервних)
Міністерство освіти і науки України
__________________________________________________________________
«Перевірено» Заступник директора з НВР ____________/____________________/ «____» вересня 2018 р. |
«Затверджую» Директор ___________________________ ____________/____________________/ «____» вересня 2018 р. |
Календарно – тематичне планування з курсу
«Загальна географія» 6 клас
на 2018 – 2019 навчальний рік
Виконав:
вчитель географії ІІ категорії
Золотарьов Є.Г.
Складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
За підручником: Географія : підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. — К. : Генеза, 2014. — 256 с.
Одеса – 2018
Календарно – тематичне планування з курсу «Загальна географія» 6 клас
(70 год., 2 год. на тиждень, з них 6 годин – резервних)
Скорочення: ЕБСР – екологічна безпека та сталий розвиток, ЗБ – здоров’я і безпека,
ГВ – громадянська відповідальність, ПФГ – підприємливість і фінансова грамотність.
* Додаток 1 – Наскрізні змістові лінії за темами календарно – тематичне планування курсу «Загальна географія» 6 клас
№ з/п |
Тема уроку |
Практична складова |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
*Наскрізні змістові лінії |
Дата (календарна) |
Дата (фактична) |
Д/з |
Вступ (2 год.) |
|||||||
1 |
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. |
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент: називає об’єкти вивчення географії, складові географічної науки, Діяльнісний компонент: виконує спостереження за змінами у природі; Ціннісний компонент: використовує результати власних спостережень у повсякденній діяльності; обґрунтовує на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини. |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§1, с. 5-8 |
2 |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. |
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент: називає основні джерела географічних знань та методи географічних досліджень. Діяльнісний компонент: добирає географічну інформацію з різних джерел та визначає її корисність для себе; виконує спостереження за змінами у природі; складає перелік джерел географічної інформації, які є вдома. Ціннісний компонент: використовує результати власних спостережень у повсякденній діяльності; обґрунтовує на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини. |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§2, с. 8-12 |
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (5 год., з них 1 год. резервна) |
|||||||
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину (1 год.) |
|||||||
3 |
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
Знаннєвий компонент: називає особливості зображення Землі на картах у давнину. Діяльнісний компонент: добирає з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі у давнину; зіставляє карти Ератосфена і Птолемея з сучасною картою; складає короткі повідомлення про пізнання Землі у давнину (із залученням членів родини). Ціннісний компонент: оцінює внесок античних учених у становлення географії як науки. |
ГВ, ПФГ |
|
|
§3, с. 13-16 |
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі (2 год.) |
|||||||
4 |
Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. |
|
Знаннєвий компонент: називає відомих мореплавців та мандрівників (Марко Поло, Христофора Колумба), які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи. Діяльнісний компонент: добирає з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі; простежує за картою маршрути мандрівників і дослідників. Ціннісний компонент: робить висновки про значення навколосвітніх подорожей для розширення знань про Землю |
ГВ, ПФГ |
|
|
§4, с. 14-20 |
5 |
Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
Знаннєвий компонент: називає відомих мореплавців та мандрівників (Фернана Магеллана), які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи. Діяльнісний компонент: добирає з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі; простежує за картою маршрути мандрівників і дослідників. Ціннісний компонент: робить висновки про значення навколосвітніх подорожей для розширення знань про Землю |
ГВ, ПФГ |
|
|
§5-6 с. 21-29 |
Тема 3. Сучасні дослідження (2 год.) |
|||||||
6 |
Дослідження Землі у ХХ і на початку ХХІ ст. |
|
Знаннєвий компонент: називає сучасні географічні дослідження. Діяльнісний компонент: добирає з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі на сучасному етапі; аналізує інформацію про географічні дослідження у ХХ та на початку ХХІ ст.; порівнює дослідження Землі у сучасну добу з тими, що мали місце в більш ранні епохи; складає за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, які ілюструє малюнками, фотографіями, міні-презентаціями. Ціннісний компонент: визначає роль сучасних досліджень у підвищенні добробуту людства |
ГВ |
|
|
§7, с. 30-35 Тест с. 34-35 |
7 |
Тематичне оцінювання 1. (Тестове завдання) |
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті (12 год.) |
|||||||
Тема 1. Орієнтування на місцевості (2 год.) |
|||||||
8 |
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. |
|
Знаннєвий компонент: називає різні способи орієнтування на місцевості; пояснює способи орієнтування на місцевості. Діяльнісний компонент: порівнює інструментальні та візуальні способи орієнтування на місцевості. Ціннісний компонент: оцінює практичне значення вміння орієнтуватися на місцевості; робить висновки про важливість орієнтування для збереження власного життя та безпеки під час подорожей та екскурсій |
ЗБ |
|
|
§8, с. 36-38 |
9 |
Компас. Поняття про азимут. |
|
Діяльнісний компонент: користується компасом для визначення сторін горизонту та азимуту; визначає азимут та напрямки на різні об’єкти на місцевості поблизу школи; складає схему маршруту руху; порівнює інструментальні та візуальні способи орієнтування на місцевості. Ціннісний компонент: оцінює практичне значення вміння орієнтуватися на місцевості; робить висновки про важливість орієнтування для збереження власного життя та безпеки під час подорожей та екскурсій |
ЗБ |
|
|
§9, с. 39-42 |
Тема 2. Способи зображення Землі (6 год.) |
|||||||
10 |
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
Знаннєвий компонент: називає способи зображення Землі, відмінності між планом і топографічним планом та картою, Діяльнісний компонент: порівнює зображення місцевості на глобусі, аерофотознімку та космічному знімку, плані, карті. Ціннісний компонент: оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини |
ЗБ |
|
|
§10, с. 43-45 |
11 |
Масштаб та його види. Умовні знаки плану. |
|
Знаннєвий компонент: називає види масштабів, об’єкти місцевості за планом та його умовні знаки; вміє читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти; поясню євідмінності різних видів масштабу Діяльнісний компонент: визначає масштаб плану і карти, вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу; розв’язує задачі з різними видами масштабу; Ціннісний компонент: оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини |
ЗБ |
|
|
§11, с. 46-48 |
12 |
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. |
Знаннєвий компонент: називає відмінності абсолютною і відносною висотою місцевості, Діяльнісний компонент: визначає абсолютну і відносну висоту місцевості за допомогою горизонталей та за шкалою висот; |
ЗБ |
|
|
§11, с. 46-48 Доробити п/р №1. |
13 |
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. |
|
Знаннєвий компонент: називає об’єкти місцевості за планом та його умовні знаки; вміє читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти; пояснює особливості орієнтування плану місцевості. Діяльнісний компонент: вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу; Ціннісний компонент: оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини |
ЗБ |
|
|
§12-13, с. 49-54 |
14 |
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. |
|
Знаннєвий компонент: вміє читати план та карту, використовуючи умовні знаки та легенду карти; Діяльнісний компонент: визначає масштаб плану і карти, вимірює відстані на плані і карті за допомогою масштабу; Ціннісний компонент: оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини |
ЗБ |
|
|
§14, с. 55-58 |
15 |
Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
Ціннісний компонент: оцінює практичне значення плану та географічних карт для себе і своєї родини |
ЗБ |
|
|
§15, с. 58-62 |
Тема 3. Географічні координати (4 год.) |
|||||||
16 |
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
Знаннєвий компонент: називає лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан, ознаки понять «географічна широта», «географічна довгота»; пояснює відмінності між географічною широтою і географічною довготою. Діяльнісний компонент: користується градусною сіткою для визначення географічних координат; визначає географічні координати об`єктів населених пунктів; порівнює географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами. Ціннісний компонент: оцінює практичне значення знань про географічні координати |
ЗБ |
|
|
§16, с. 63-65 |
17 |
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. |
|
Знаннєвий компонент: називає лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан, ознаки понять «географічна широта», «географічна довгота»; пояснює відмінності між географічною широтою і географічною довготою. Діяльнісний компонент: користується градусною сіткою для визначення географічних координат; визначає географічні координати об`єктів населених пунктів; порівнює географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами. Ціннісний компонент: оцінює практичне значення знань про географічні координати |
ЗБ |
|
|
§17, с. 65-67 |
18 |
Географічні координати свого населеного пункту. |
Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою. |
Знаннєвий компонент: називає лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан, ознаки понять «географічна широта», «географічна довгота»; пояснює відмінності між географічною широтою і географічною довготою. Діяльнісний компонент: користується градусною сіткою для визначення географічних координат; визначає географічні координати об`єктів населених пунктів; порівнює географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами. Ціннісний компонент: оцінює практичне значення знань про географічні координати |
ЗБ |
|
|
§18, с. 68-72 Тест с. 71-72 Доробити п/р №2. |
19 |
Тематичне оцінювання 2. (Тестове завдання) |
|
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі (45 год., з них 4 год. резервні) |
|||||||
Тема 1. Літосфера (13 год.) |
|||||||
20 |
Внутрішня будова Землі. |
|
Знаннєвий компонент: називає внутрішні шари Землі, склад материкової та океанічної земної кори, суттєві ознаки понять «літосфера», «земна кора»; |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§19, с. 73-76 |
21 |
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «літосфера», «земна кора»; наводить приклади і показує на карті літосферні плити; |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§20, с. 76-79 |
22 |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
Ціннісний компонент: пояснює вплив внутрішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні; аналізує причини і наслідки внутрішніх процесів |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§21-22 с. 79-84 |
23 |
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
Практична робота 3. (початок) Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
Знаннєвий компонент: наводить приклади і показує на карті сейсмічні пояси, найбільші вулкани знає правила поведінки під час землетрусу; Діяльнісний компонент: позначаєна контурній карті: вулкани:Ключевська Сопка, Етна, Кракатау; Ціннісний компонент: пояснює вплив внутрішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні; аналізує причини і наслідки внутрішніх процесів |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§23, с. 84-87 |
24 |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
Ціннісний компонент: пояснює вплив внутрішніх і зовнішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні; аналізує причини і наслідки зовнішніх і внутрішніх процесів |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§24, с. 87-89 |
25 |
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «мінерали», «гірські породи», «корисні копалини»; наводить приклади магматичних, осадових і метаморфічних гірських порід. Діяльнісний компонент: розрізняє магматичні, осадові й метаморфічні гірські породи; |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§25, с. 90-92 |
26 |
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. |
Практична робота 3. (продовження) Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «рельєф», «рівнини», «гори», форми рельєфу своєї місцевості; наводить приклади і показує на карті різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу; Діяльнісний компонент: визначає абсолютну і відносну висоту рівнин за шкалою висот; позначаєна контурній карті: рівнини:Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська низовина, Лаврентійська височина, Середньосибірське, Бразильське плоскогір’я; |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§26, с. 92-95 |
27 |
Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
Практична робота 3. (продовження) Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «рельєф», «рівнини», «гори», форми рельєфу своєї місцевості; наводить приклади і показує на карті різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу; Діяльнісний компонент: визначає абсолютну і відносну висоту рівнин за шкалою висот; позначаєна контурній карті: рівнини:Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська низовина, Лаврентійська височина, Середньосибірське, Бразильське плоскогір’я; |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§27, с. 96-98 |
28 |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу. |
Практична робота 3. (продовження) Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «гори», форми рельєфу своєї місцевості; наводить приклади і показує на карті різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу; Діяльнісний компонент: визначає абсолютну і відносну висоту рівнин і гір за шкалою висот; позначаєна контурній карті: гори: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунгма, Анди; порівнює рівнини і гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі або в океанах. |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§28, с. 99-101 |
29 |
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
Практична робота 3. (закінчення) Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
Знаннєвий компонент: наводить приклади і показує на карті різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу; Діяльнісний компонент: порівнює рівнини і гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі або в океанах. |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§29, с. 102-104 Доробити п/р №3. |
30 |
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
Знаннєвий компонент: називає форми рельєфу своєї місцевості; наводить приклади і показує на карті різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу; Ціннісний компонент: оцінює діяльність людини та її вплив на рельєф; висловлює судження щодонеобхідності охорони унікальних форм рельєфу; пояснює вплив внутрішніх і зовнішніх процесів на формування рельєфу земної поверхні; аналізує причини і наслідки зовнішніх і внутрішніх процесів |
ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§30, с. 104-108 Тест с. 108 |
31 |
Тематичне оцінювання 3. (Тестове завдання «Літосфера») |
|
|
|
|
|
|
32 |
Контрольна робота №1. (семестрова к/р) |
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Атмосфера (12 год.) |
|||||||
33 |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§31, с. 109-113 |
34 |
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. |
|
Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: температури повітря визначає показники температури повітря та їх зміни з висотою, добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується термометром; аналізує зміни температури повітря року та їх розподіл на Землі за картою |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§32, с. 113-116 |
35 |
Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
Знаннєвий компонент: називає теплові пояси Землі; Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: температури повітря; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; аналізує зміни температури повітря, протягом доби, сезону, року та їх розподіл на Землі за картою; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§33, с. 117-120 |
36 |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: атмосферного тиску; визначає показники атмосферного тиску та їх зміни з висотою; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується барометром; аналізує зміни атмосферного тиску протягом доби, сезону, року та їх розподіл на Землі за картою; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§34, с. 120-124 Доробити п/р №4. |
37 |
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
|
Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: вітру; визначає швидкість вітру; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§35, с. 124-127 |
38 |
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: вологості повітря; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується гігрометром; порівнює погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та її вплив на здоров’я людей; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§36, с. 128-131 |
39 |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади хмар, різних за формою; Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: хмар, хмарності; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується термометром, барометром, гігрометром; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§37, с. 131-134 |
40 |
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
Діяльнісний компонент: спостерігає і фіксує зміни елементів погоди: опадів; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§38, с. 134-138 |
41 |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «погода», «синоптична карта», елементи погоди, світові центри спостереження за погодою; наводить приклади прогнозів погоди; пояснює причини і наслідки зміни погоди. Діяльнісний компонент: визначає типи погоди, що переважають у своїй місцевості; добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; порівнює погоду різних типів у своїй місцевості в різні пори року та її вплив на здоров’я людей; Ціннісний компонент: оцінює вплив стану повітря на здоров”я людини; робить висновки про значення прогнозу погоди для життя і діяльності людини |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§39-40, с. 138-145 Доробити п/р №5. |
42 |
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «клімат» |
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§41, с. 145-147 |
43 |
Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
Знаннєвий компонент: наводить приклади основних типів клімату; пояснює причини і наслідки зміни погоди і клімату. Діяльнісний компонент: добирає відповідні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; Ціннісний компонент: оцінює вплив стану повітря на здоров”я людини; робить висновки про значення прогнозу погоди для життя і діяльності людини
|
ЕБСР, ЗБ, ГВ |
|
|
§41-42, с. 147 -155 Тест с. 154-155 |
44 |
Тематичне оцінювання 4. (Тестове завдання «Атмосфера») |
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Гідросфера (14 год.) |
|||||||
45 |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
|
Діяльнісний компонент: визначає особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§43, с. 156-158 |
46 |
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. |
Практична робота 6. (початок) Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «океан», «море», «затока», «протока»; наводить приклади морів, заток, проток; Діяльнісний компонент: позначає на контурній карті назви: морів:Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баренцове; проток: Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова; заток:Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; западини:Маріанська; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§44, с. 158-161 Завдання п/р №6 |
47 |
Острови в океані. |
Практична робота 6. (продовження) Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «острів»; наводить приклади островів; Діяльнісний компонент: позначає на контурній карті назви: островів:Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея; півостровів:Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан, Сомалі, Лабрадор; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§44, с. 158-161 Завдання п/р №6 |
48 |
Властивості вод Світового океану. |
|
|
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§45, с. 162-164 |
49 |
Рухи води в Світовому океані. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «океанічна течія» пояснює причини і наслідки рухів води в Світовому океані; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§46, с. 165-168 |
50 |
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
Ціннісний компонент: оцінює вплив людини на різні частини гідросфери |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§47, с. 169-172 |
51 |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. |
Практична робота 6. (продовження) Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «річка» наводить приклади річок Діяльнісний компонент: розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті; позначає на контурній карті назви: річок: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§48, с. 173-176 Завдання п/р №6 |
52 |
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
|
Знаннєвий компонент: пояснює особливості живлення і режиму вод суходолу; знає і розуміє негативні наслідки паводків, повеней і цунамі. Діяльнісний компонент: визначає залежність напрямку і характеру течії річок від рельєфу, видів живлення та режиму вод суходолу від клімату; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§49, с. 176-179 |
53 |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
Практична робота 6. (закінчення) Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «озеро»; наводить приклади озер; пояснює особливості живлення і режиму вод суходолу; Діяльнісний компонент: визначає видів живлення та режиму вод суходолу від клімату; розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, озера за походженням їхніх улоговин і стоком; позначає на контурній карті назви: озер:Каспійське, Великі озера, Байкал, Вікторія. |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§50, с. 179-183 Доробити п/р №6. |
54 |
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «болото»; наводить приклади штучних водойм; пояснює особливості живлення і режиму вод суходолу; Діяльнісний компонент: розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, типи боліт, штучні водойми; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§51, с. 183-185 |
55 |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «льодовик», «багаторічна мерзлота» Діяльнісний компонент: розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті, покривні та гірські льодовики, |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§52, с. 186-190 |
56 |
. Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «підземні води»; Діяльнісний компонент: розрізняє типи підземних вод; Ціннісний компонент: оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери; |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§53, с. 191-193 |
57 |
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
Знаннєвий компонент: знає і розуміє негативні наслідки паводків, повеней і цунамі. Ціннісний компонент: оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери; робить висновки про вплив якості питної води на здоров’я людини.
|
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§54, с. 193-198 Тест с. 198 |
58 |
Тематичне оцінювання 5. (Тестове завдання «Гідросфера») |
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти (2 год.) |
|||||||
59 |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
Знаннєвий компонент: називаєкомпоненти біосфери, суттєві ознаки понять «біосфера», «рослинність», «тваринний світ», види рослин і тварин, які поширені у своїй місцевості; пояснює особливості поширення живих організмів на земній кулі за допомогою карт, Діяльнісний компонент: порівнює види рослин і тварин, що поширені на різних широтах земної кулі. |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§55, с. 199-203 |
60 |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «ґрунти» пояснює особливості поширення ґрунтів на земній кулі за допомогою карт, вплив людини на компоненти біосфери. Діяльнісний компонент: порівнює види рослин і тварин, що поширені на різних широтах земної кулі. Ціннісний компонент: оцінює значення ґрунтів, рослинності і тваринного світу для життєдіяльності людини; пропонує власні заходи зі збереження тваринного та рослинного світу своєї місцевості |
ЕБСР, ЗБ, ГВ, ПФГ |
|
|
§56, с. 203-210 Тест с. 210 |
Тема 5. Природні комплекси (4 год.) |
|||||||
61 |
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «природний комплекс», компоненти природного комплексу; наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості; пояснює на конкретних прикладах наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери. |
ЕБСР, ЗБ |
|
|
§57, с. 211-213 |
62 |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «географічна оболонка» наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості; |
ЕБСР, ЗБ |
|
|
§57, с. 211-213
|
63 |
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять «природна зона»; наводить приклади природних комплексів та комплексів, змінених людиною, у своїй місцевості; Діяльнісний компонент: порівнює особливості основних природних зон Землі; дотримується правил безпеки і поведінки під час екскурсії. Ціннісний компонент: оцінює вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості та значення знань про природні комплекси для її життєдіяльності |
ЕБСР, ЗБ |
|
|
§58, с. 213-216 |
64 |
Практична робота 7. |
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
Діяльнісний компонент: дотримується правил безпеки і поведінки під час екскурсії. Ціннісний компонент: оцінює вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості та значення знань про природні комплекси для її життєдіяльності |
ЕБСР, ЗБ |
|
|
§59, с. 216-217 Тест с. 217 |
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (6 год., з них 1 год. резервна) |
|||||||
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі (2 год.) |
|||||||
65 |
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
|
Знаннєвий компонент: називає кількість населення на Землі та в Україні Діяльнісний компонент: аналізує карти густоти населення; порівнює густоту населення в різних регіонах земної кулі. |
ГВ, ЕБСТ |
|
|
§60, с. 218-221 |
66 |
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
Знаннєвий компонент: називає людські раси; Діяльнісний компонент: аналізує карти людських рас; порівнює людські раси за зовнішніми ознаками, Ціннісний компонент: усвідомлює толерантне ставлення до представників людських рас і народів світу; |
ГВ, ЕБСТ |
|
|
§60, с. 218-221 |
Тема 2. Держави світу (1 год.) |
|||||||
67 |
Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. |
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
Знаннєвий компонент: вміє читати політичну карту. Діяльнісний компонент: показує на карті найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди України; Знаннєвий компонент: вміє читати політичну карту. Діяльнісний компонент: показує на карті найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди України; |
ГВ, ЕБСТ |
|
|
§61-62, с. 222-226 Доробити п/р №8. |
Тема 3. Вплив людини на природу (3 год.) |
|||||||
68 |
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
Дослідження. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів. |
Діяльнісний компонент: характеризує види господарської діяльності та її наслідки у своєму населеному пункті; Ціннісний компонент: оцінюєвплив людини на природу, рівень забруднення навколишнього середовища в результаті різних видів господарської діяльності; висловлює судження про заходи щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у своєму населеному пункті; розробляє за допомогою членів родини міні-проект з утилізації побутових відході |
ГВ, ЕБСТ |
|
|
§63-64, с. 227-234 Тест с. 234 |
69 |
Тематичне оцінювання 6. (Тестове завдання) Представлення міні-проекту з утилізації побутових відходів. |
|
|
|
|
|
|
70 |
Контрольна робота №2. (семестрова к/р) |
|
|
|
|
|
|
Додаток 1
Наскрізні змістові лінії за темами календарно – тематичне планування курсу «Загальна географія» 6 клас
№ з/п |
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Вступ (2 год.) |
||
1 |
Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює дбайливе ставлення до природи, дотримується правил безпечної поведінки в природі. Орієнтує на формування в учнів екологічної свідомості для збереження і захисту довкілля. Здоров’я і безпека Сприяє розвитку інтересу до географічних наук. Громадянська відповідальність Пояснює на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини, добираючи інформацію з різних джерел. Сприяє позитивному ставленню до навчання, розвиває здатність спільного розуміння проблеми і толерантне й неупереджене ставлення до інших думок і поглядів. Уміє дискутувати на тему «Що і навіщо вивчати сучасним географам, коли вже все на Землі відкрито?» |
2 |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. |
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (5 год., з них 1 год. резервна) |
||
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину (1 год.) |
||
3 |
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
Громадянська відповідальність Формує необхідні моральні якості, відстоює свою позицію в дискусії, конструктивно спілкується. Підприємливість та фінансова грамотність Вчиться спільно досягати мети. |
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі (2 год.) |
||
4 |
Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. |
Громадянська відповідальність Формує необхідні моральні якості, відстоює свою позицію в дискусії, конструктивно спілкується. Підприємливість та фінансова грамотність Вчиться спільно досягати мети. |
5 |
Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана. Відкриття Австралії і Антарктиди. |
|
Тема 3. Сучасні дослідження (2 год.) |
||
6 |
Дослідження Землі у ХХ і на початку ХХІ ст. |
Громадянська відповідальність Критично оцінює інформацію географічного змісту, визначає роль сучасних досліджень у підвищенні добробуту людств |
7 |
Тематичне оцінювання 1. (Тестове завдання) |
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті (12 год.) |
||
Тема 1. Орієнтування на місцевості (2 год.) |
||
8 |
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. |
Здоров’я і безпека Розуміє важливість уміння читати карту, план місцевості та орієнтуватись для власної безпеки і безпеки інших під час подорожей і екскурсій. Виконує тренувальні вправи з використанням рисунків, карт, планів місцевості, що формують навички орієнтуватись на місцевості задля власної безпеки і безпеки інших. |
9 |
Компас. Поняття про азимут. |
|
Тема 2. Способи зображення Землі (6 год.) |
||
10 |
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
Здоров’я і безпека Розуміє важливість уміння читати карту, план місцевості та орієнтуватись для власної безпеки і безпеки інших під час подорожей і екскурсій. Виконує тренувальні вправи з використанням рисунків, карт, планів місцевості, що формують навички орієнтуватись на місцевості задля власної безпеки і безпеки інших. |
11 |
Масштаб та його види. Умовні знаки плану. |
|
12 |
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
|
13 |
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. |
|
14 |
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. |
|
15 |
Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
Тема 3. Географічні координати (4 год.) |
||
16 |
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
Здоров’я і безпека Розуміє важливість уміння читати карту, план місцевості та орієнтуватись для власної безпеки і безпеки інших під час подорожей і екскурсій. Виконує тренувальні вправи з використанням рисунків, карт, планів місцевості, що формують навички орієнтуватись на місцевості задля власної безпеки і безпеки інших. |
17 |
Поняття про географічні координати. Правила відліку географічної широти і географічної довготи. |
|
18 |
Географічні координати свого населеного пункту. |
|
19 |
Тематичне оцінювання 2. (Тестове завдання) |
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі (45 год., з них 4 год. резервні) |
||
Тема 1. Літосфера (13 год.) |
||
20 |
Внутрішня будова Землі. |
Здоров’я і безпека Аналізує ознаки наближення землетрусу, цунамі, виверження вулкану для власної безпеки та безпеки інших.
Громадянська відповідальність Характеризує систему попереджень та алгоритм поведінки під час прояву несприятливих природних явищ. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє переваги і недоліки господарювання людей у районах поширення вулканізму. Усвідомлює значення окремих видів корисних копалин для розвитку відповідних виробництв. Бере участь у дослідженні «Корисні копалини в облаштуванні житла (господарських будівель) моєї родини» |
21 |
Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
22 |
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. |
|
23 |
Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
|
24 |
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
25 |
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
26 |
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. |
|
27 |
Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу. |
|
28 |
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі та найдовші гори світу. |
|
29 |
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
|
30 |
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
31 |
Тематичне оцінювання 3. (Тестове завдання «Літосфера») |
|
32 |
Контрольна робота №1. (семестрова к/р) |
|
Тема 2. Атмосфера (12 год.) |
||
33 |
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Розмірковує про відповідальність людської діяльності за стан атмосфери. Здоров’я і безпека Усвідомлює вплив стану повітря на здоров’я людини. Дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ. Громадянська відповідальність Наводить приклади подолання спільними зусиллями громади (жителів вулиці, села, міста) наслідків стихійних атмосферних явищ і процесів. |
34 |
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. |
|
35 |
Кліматична карта. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
36 |
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
37 |
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу. |
|
38 |
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
39 |
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
40 |
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
41 |
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
42 |
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
|
43 |
Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
44 |
Тематичне оцінювання 4. (Тестове завдання «Атмосфера») |
|
Тема 3. Гідросфера (14 год.) |
||
45 |
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює важливість охорони вод своєї місцевості і на планеті загалом. Здоров’я і безпека Розуміє вплив якості води на життя і здоров’я людини. Дотримується правил безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу й льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху по болотистій місцевості. Громадянська відповідальність Усвідомлює систему попереджень та алгоритм поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоходу, шторму, цунамі. Підприємливість та фінансова грамотність Дотримується основних правил ощадного використання води в домашньому господарстві. Наводить приклади підприємницької діяльності на основі використання мінеральних, термальних вод своєї місцевості, природних та штучних водойм для відпочинку та оздоровлення. |
46 |
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. |
|
47 |
Острови в океані. |
|
48 |
Властивості вод Світового океану. |
|
49 |
Рухи води в Світовому океані. |
|
50 |
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
51 |
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. |
|
52 |
Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
|
53 |
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
|
54 |
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
55 |
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
56 |
. Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. |
|
57 |
Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу. |
|
58 |
Тематичне оцінювання 5. (Тестове завдання «Гідросфера») |
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти (2 год.) |
||
59 |
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Розуміє важливість збереження грунтів та різноманіття рослин і тварин. Здоров’я і безпека Оцінює загрози вживання отруйних грибів, рослин своєї місцевості, контактів із небезпечними тваринами. Громадянська відповідальність Презентує приклади власного досвіду зі збереження тваринного та рослинного світу своєї місцевості. Підприємливість та фінансова грамотність Наводить приклади фінансових надходжень до сімейного бюджету від використання власної земельної ділянки, рослин і тварин. |
60 |
Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану. |
|
Тема 5. Природні комплекси (4 год.) |
||
61 |
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. |
Екологічна безпека та сталий розвиток Розрізняє позитивні й негативні наслідки впливу людської діяльності на природні комплекси своєї місцевості. Виявляє порушення природної рівноваги та пропонує шляхи їх усунення. Здоров’я і безпека Дотримується правил безпечної поведінки у природі під час екскурсії. |
62 |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
|
63 |
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
64 |
Практична робота 7. |
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (6 год., з них 1 год. резервна) |
||
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі (2 год.) |
||
65 |
Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
Громадянська відповідальність Усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас і народів світу. Екологічна безпека та сталий розвиток Презентація міні-проектів з утилізації побутових відходів. |
66 |
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
Тема 2. Держави світу (1 год.) |
||
67 |
Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу. |
Громадянська відповідальність Усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас і народів світу. Екологічна безпека та сталий розвиток Презентація міні-проектів з утилізації побутових відходів. |
Тема 3. Вплив людини на природу (3 год.) |
||
68 |
Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
Громадянська відповідальність Усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас і народів світу. Екологічна безпека та сталий розвиток Презентація міні-проектів з утилізації побутових відходів. |
69 |
Тематичне оцінювання 6. (Тестове завдання) Представлення міні-проекту з утилізації побутових відходів. |
|
70 |
Контрольна робота №2. (семестрова к/р) |
|
1
Золотарьов Є.Г.