Літературне читання
І семестр
3 години на тиждень
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
Із скарбниці усної народної творчості
|
|||||
1 |
|
Знайомство з підручником. Вступ до теми. За С. Грицою «Наші джерела» |
с.3-5 |
|
|
2
|
|
Побутові казки. «Мудра дівчина» (українська народна казка) |
с.6-12 |
|
|
3 |
|
Притчі. «Без труда нема плода» (народна притча). Навчальне аудіювання «У пригоді» (народна притча) |
с.12-14 |
|
|
4 |
|
Урок позакласного читання. Казка мудрістю багата |
|
|
|
5 |
|
Народні легенди. «Хліб і золото» (народна легенда) «Місто Сміла» (народна легенда) |
с.14-16 |
|
|
6 |
|
Народні пісні. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю» (українські народні пісні) |
с.16-18 |
|
|
7 |
|
Народні усмішки. «Швачка», «Син та мати» (народні усмішки, записані Б. Грінченком) |
с.18 |
|
|
8 |
|
Золоті зернята народної мудрості. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу Скоромовки. Загадки (за вибором 4-5 загадок напам’ять). Г. Кирпа «Мова моя» |
с.19-23 |
|
|
9 |
|
Контрольна робота: аудіювання (письмово)
|
|
|
|
10 |
|
Урок позакласного читання. Сторінками народної творчості |
|
|
Тема |
Що було на початку світу...
|
|||||
11 |
|
Вступ до теми. Міфи Стародавнього Єгипту. Міф «Створення світу» |
с.24-26 |
|
|
12 |
|
Міфи слов’янських народів. О. Бондарук «Міфи про створення світу та людей» |
с.26-28 |
|
|
13 |
|
Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (переказала К. Гловацька) |
с.28-31 |
|
|
14 |
|
Урок позакласного читання Міфи давніх слов’ян |
|
|
|
15 |
|
Культура стародавніх слов’ян. «Як ще не було початку світа...» (українська народна обрядова пісня). За С. Плачиндою «Гнів Перуна». |
с.31-33 |
|
|
16 |
|
Культура стародавніх слов’ян. За С. Плачиндою «Гнів Перуна» (продовження). |
с.33-35 |
|
|
17 |
|
Контрольна робота: навичка читання мовчки (письмово)
|
|
|
Тема |
Сторінками історії України
|
|||||
18 |
|
Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Наші предки — слов’яни» (уривок із книги «Княжа Україна») |
с.36-39 |
|
|
19 |
|
Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий». |
с.39-41 |
|
|
20 |
|
Урок позакласного читання. Історія України в переказах та легендах |
|
|
|
21 |
|
Перша історія України. І. Крип ’якевич «Книги за княжих часів». Навчальне аудіювання. |
с.42 |
|
|
22 |
|
3 історії міст України. Д. Білоус «У назвах міст і сіл слова...». А. Коваль «Місто Чернігів». М. Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів». |
с.42-45 |
|
|
23
|
|
Історія українських козаків. Відданість побратиму. В. Сосюра «Дзвін шабель...». М. Пригара «Козак Голота». Складання плану |
с.45-50 |
|
|
24 |
|
Урок позакласного читання Козацькому роду нема переводу. |
|
|
|
25 |
|
Козацькому роду немає переводу. Прислів’я. І. Гнатюк «Козацький дуб». |
с.50-51 |
|
|
26 |
|
Навчальний проект: «Про що можуть розказати дерева — очевидці історичних подій». |
с.51 |
|
|
27 |
|
Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном. І. Бондарчук «На новій землі». Творчість Ганни Черінь. «Українські квіти» |
с.52-53 |
|
|
28 |
|
Події Другої світової війни. Т. Коломієць «Ялинка мого дитинства» (спогади). Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
с.54-55 |
|
|
29 |
|
Історія державних символів України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?» (3 дитячої енциклопедії «Світ моєї України») Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
с.56-57 |
|
|
30 |
|
Урок позакласного читання. Державні символи у творах українських поетів |
|
|
|
31 |
|
Стаття про герб України. Д. Павличко «Наш прапор» (напам’ять). Н. Поклад «Гімн». Контрольна робота. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
С.59 |
|
Тема |
Як не любить той край...
|
|||||
32 |
|
Вступ до теми. В. Сосюра «Як не любить той край...» (напам ’ять). Л. Костенко «Усе моє, все зветься Україна...». |
с.60-61 |
|
|
33 |
|
Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К. Білокур. |
с.62-63 |
|
|
34 |
|
Краса рідної землі у різні пори року. О. Олесь «Степ» (напам'ять). |
с.63-65 |
|
|
35 |
|
Урок позакласного читання. Без верби і калини нема України |
|
|
|
36 |
|
Барви природи. М. Вовчок «Літній ранок». М. Коцюбинський «Літній день» (уривок на вибір напам'ять). Порівняння творів. Навчальне аудіювання. |
с.65-66 |
|
|
37 |
|
Чарівні рослини. Н. Кир ’ян «Євшан». Легенда «Євшан» (переповіла 3. Мензатюк). |
с.66-67 |
|
|
38 |
|
Тварини — наші вірні друзі. Г. Тютюнник «Ласочка». |
с.67-70 |
|
|
39 |
|
Тварини — наші вірні друзі. Г. Тютюнник «Ласочка». Складання плану оповідання. Прислів’я |
с.67-70 |
|
|
40 |
|
Урок позакласного читання. Цікаві пригоди братів наших менших |
|
|
|
41 42 |
|
Мистецтво опішнянських майстрів. Т. Кара-Васильєва «Співуча глина» (скорочено). |
с.71-72 |
|
|
43 |
|
Краса українських водойм. В. Лучук «Скільки річок в Україні?». С. Жупанин «Загадка-добавлянка». «Світязь» (з енциклопедії для дітей). Л. Костенко «Я хочу на озеро Світязь...». Контрольна робота: навичка читання вголос (усно)
|
с.73-74 |
|
|
44 |
|
Будь природі другом. Причина і наслідок. В. Сухомлинський «Не забувай про джерело». Контрольна робота: навичка читання вголос (усно)
|
с.75-76 |
|
|
45 |
|
Земля — наш спільний дім. А. Качан «Летючий корабель» |
с.77 |
|
|
46 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів |
|
|
Тема |
Маар Пауль «Сім субот на тижні»
Літературне читання
І семестр
3 години на тиждень
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
||||
Із скарбниці усної народної творчості
|
|||||||||
1 |
|
Знайомство з підручником. Вступ до теми. За С. Грицою «Наші джерела» |
с.3-5 |
05.09 |
|
||||
2
|
|
Побутові казки. «Мудра дівчина» (українська народна казка) |
с.6-12 |
06.09 |
|
||||
3 |
|
Притчі. «Без труда нема плода» (народна притча). Навчальне аудіювання «У пригоді» (народна притча) |
с.12-14 |
07.09 |
|
||||
4 |
|
Урок позакласного читання. Казка мудрістю багата |
|
12.09 |
|
||||
5 |
|
Народні легенди. «Хліб і золото» (народна легенда) «Місто Сміла» (народна легенда) |
с.14-16 |
13.09 |
|
||||
6 |
|
Народні пісні. «Стоїть явір над водою», «Котився віночок по полю» (українські народні пісні) |
с.16-18 |
14.09 |
|
||||
7 |
|
Народні усмішки. «Швачка», «Син та мати» (народні усмішки, записані Б. Грінченком) |
с.18 |
19.09 |
|
||||
8 |
|
Золоті зернята народної мудрості. Українські народні прислів’я. Прислів’я народів світу Скоромовки. Загадки (за вибором 4-5 загадок напам ’ять). Г. Кирпа «Мова моя» |
с.19-23 |
20.09 |
|
||||
9 |
|
Аудіювання (письмово). Контрольна робота |
|
21.09 |
|
||||
10 |
|
Урок позакласного читання. Сторінками народної творчості |
|
26.09 |
Тема |
||||
Що було на початку світу...
|
|||||||||
11 |
|
Вступ до теми. Міфи Стародавнього Єгипту. Міф «Створення світу» |
с.24-26 |
27.09 |
|
||||
12 |
|
Міфи слов’янських народів. О. Бондарук «Міфи про створення світу та людей» |
с.26-28 |
28.09 |
|
||||
13 |
|
Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар» (переказала К. Гловацька) |
с.28-31 |
03.10 |
|
||||
14 |
|
Урок позакласного читання Міфи давніх слов’ян |
|
04.10 |
|
||||
15 |
|
Культура стародавніх слов’ян. «Як ще не було початку світа...» (українська народна обрядова пісня). За С. Плачиндою «Гнів Перуна». |
с.31-33 |
05.10 |
|
||||
16 |
|
Культура стародавніх слов’ян. За С. Плачиндою «Гнів Перуна» (продовження). |
с.33-35 |
10.10 |
|
||||
17 |
|
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольна робота |
|
11.10 |
Тема |
||||
Сторінками історії України |
|||||||||
18 |
|
Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Наші предки — слов’яни» (уривок із книги «Княжа Україна») |
с.36-39 |
12.10 |
|
||||
19 |
|
Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий». |
с.39-41 |
17.10 |
|
||||
20 |
|
Урок позакласного читання. Історія України в переказах та легендах |
|
18.10 |
|
||||
21 |
|
Перша історія України. І. Крип ’якевич «Книги за княжих часів». Навчальне аудіювання. |
с.42 |
19.10 |
|
||||
22 |
|
3 історії міст України. Д. Білоус «У назвах міст і сіл слова...». А. Коваль «Місто Чернігів». М. Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів». |
с.42-45 |
31.10 |
|
||||
23
|
|
Історія українських козаків. Відданість побратиму. В. Сосюра «Дзвін шабель...». М. Пригара «Козак Голота». Складання плану |
с.45-50 |
01.11 |
|
||||
24 |
|
Урок позакласного читання Козацькому роду нема переводу. |
|
02.11 |
|
||||
25 |
|
Козацькому роду немає переводу. Прислів’я. І. Гнатюк «Козацький дуб». |
с.50-51 |
07.11 |
|
||||
26 |
|
Навчальний проект: «Про що можуть розказати дерева — очевидці історичних подій». |
с.51 |
08.11 |
|
||||
27 |
|
Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном. І. Бондарчук «На новій землі». Творчість Ганни Черінь. «Українські квіти» |
с.52-53 |
09.11 |
|
||||
28 |
|
Події Другої світової війни. Т. Коломієць «Ялинка мого дитинства» (спогади). Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота |
с.54-55 |
14.11 |
|
||||
29 |
|
Історія державних символів України. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор?» (3 дитячої енциклопедії «Світ моєї України») Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота |
с.56-57 |
15.11 |
|
||||
30 |
|
Урок позакласного читання. Державні символи у творах українських поетів |
|
16.11 |
|
||||
31 |
|
Стаття про герб України. Д. Павличко «Наш прапор» (напам’ять). Н. Поклад «Гімн». Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота |
С.59 |
21.11 |
Тема |
||||
Як не любить той край... |
|||||||||
32 |
|
Вступ до теми. В. Сосюра «Як не любить той край...» (напам ’ять). Л. Костенко «Усе моє, все зветься Україна...». |
с.60-61 |
22.11 |
|
||||
33 |
|
Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К. Білокур. |
с.62-63 |
23.11 |
|
||||
34 |
|
Краса рідної землі у різні пори року. О. Олесь «Степ» (напам'ять). |
с.63-65 |
28.11 |
|
||||
35 |
|
Урок позакласного читання. Без верби і калини нема України |
|
29.11 |
|
||||
36 |
|
Барви природи. М. Вовчок «Літній ранок». М. Коцюбинський «Літній день» (уривок на вибір напам'ять). Порівняння творів. Навчальне аудіювання. |
с.65-66 |
30.11 |
|
||||
37 |
|
Чарівні рослини. Н. Кир ’ян «Євшан». Легенда «Євшан» (переповіла 3. Мензатюк). |
с.66-67 |
05.12 |
|
||||
38 |
|
Тварини — наші вірні друзі. Г. Тютюнник «Ласочка». |
с.67-70 |
06.12 |
|
||||
39 |
|
Тварини — наші вірні друзі. Г. Тютюнник «Ласочка». Складання плану оповідання. Прислів’я |
с.67-70 |
07.12 |
|
||||
40 |
|
Урок позакласного читання. Цікаві пригоди братів наших менших |
|
12.12 |
|
||||
41 |
|
Мистецтво опішнянських майстрів. Т. Кара-Васильєва «Співуча глина» (скорочено). |
с.71-72 |
13.12 |
|
||||
42 |
|
Краса українських водойм. В. Лучук «Скільки річок в Україні?». С. Жупанин «Загадка-добавлянка». «Світязь» (з енциклопедії для дітей). Л. Костенко «Я хочу на озеро Світязь...». |
с.73-74 |
14.12 |
|
||||
43 |
|
Будь природі другом. Причина і наслідок. В. Сухомлинський «Не забувай про джерело». Контрольна робота: навичка читання вголос (усно). |
с.75-76 |
19.12 |
|
||||
44 |
|
Земля — наш спільний дім. А. Качан «Летючий корабель» Контрольна робота: навичка читання вголос (усно). |
с.77 |
20.12 |
|
||||
45 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів
|
|
21.12 |
Тема |
||||
Літературне читання ІІ семестр 4 години на тиждень
|
|||||||||
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
||||
|
|
Видатні українські письменники |
|
|
|
||||
46 |
|
Вступ до теми. Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе» |
|
|
|
||||
47 |
|
Життя і творчість великого Кобзаря. Т. Шевченко «Про себе» (продовження). |
|
|
|
||||
48 |
|
Поезія великого Кобзаря. Т. Шевченко «Вітер віє- повіває...», «Вітер з гаєм розмовляє...», «Реве та стогне Дніпр широкий...» (напам ’ять). |
|
|
|
||||
49 |
|
Урок позакласного читання
|
|
|
|
||||
50 |
|
Пам’ятаймо про Шевченка. «Музей «Заповіту» Тараса Григоровича Шевченка в Переяславі» (за матеріалами музею). |
|
|
|
||||
51 |
|
Навчальний проект: «Мандрівка шляхами Тараса Шевченка». |
|
|
|
||||
52 |
|
Життя і творчість Івана Франка. Р. Завадович «Поет-Каменяр» (скорочено). |
|
|
|
||||
53 |
|
Вірші — картини природи. І. Франко «Дивувалась зима...», «Дрімають села...» (напам’ять) |
|
|
|
||||
61 |
|
Навчальний проект: «Дитячі роки Івана Франка». |
|
|
|
||||
62 |
|
Казки Івана Франка. І. Франко «Лисичка-кума». Читання в особах. |
|
|
|
||||
63 |
|
Казки Івана Франка. І. Франко «Лисичка-кума» (продовження). Розігрування епізоду казки. |
|
|
|
||||
64 |
|
Урок позакласного читання.
|
|
|
|
||||
65 |
|
Життя і творчість Лесі Українки. М. Олійник «Леся» (уривок із повісті). |
|
|
|
||||
66 |
|
Життя і творчість Лесі Українки. М. Олійник «Леся» (уривок із повісті). |
|
|
|
||||
67 |
|
Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Леся Українка «Конвалія» (уривок), «Давня весна» (напам ’ять). |
|
|
|
||||
68 |
|
Навчальний проект: «Леся Українка — поетична квітка України». |
|
|
|
||||
69 |
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить». |
|
|
|
||||
70 |
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження). |
|
|
|
||||
71 |
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Леся Українка «Біда навчить» (продовження). Інсценізація казки. |
|
|
|
||||
72 |
|
Урок позакласного читання.
|
|
|
|
||||
73 |
|
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Де не глянь колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»). |
|
|
|
||||
74 |
|
Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Хор лісових дзвіночків», «Сонце і дим». |
|
|
|
||||
75 |
|
Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського: від спогадів дитинства до духовного заповіту дітям. М. Рильський «Дитинство», «Ким хочеш бути, хлопчику..?» (напам’ять). |
|
|
|
||||
76 |
|
|
|
|
|
||||
77 |
|
Аудіювання (письмово). Контрольна робота №5 |
|
|
|
||||
Розповіді про нас самих |
|||||||||
78 |
|
Вступ до теми. Езоп — перший байкар. Езоп «Двоє приятелів і ведмідь». Навчальне аудіювання. |
|
|
|
||||
79 |
|
Життя і творчість Леоніда Глібова. Істотні ознаки байки. Л. Глібов «Зозуля й Півень» (напам’ять). Інсценізація байки. |
|
|
|
||||
80 |
|
Урок позакласного читання
|
|
|
|
||||
81 |
|
Життя і творчість Олени Пчілки. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Олена Пчілка «Котова наука». Розігрування байки за ролями. |
|
|
|
||||
82 |
|
Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси. Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено) (дія перша). |
|
|
|
||||
83 |
|
Особливості п ’єси-казки як жанру. Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія друга). |
|
|
|
||||
84 |
|
Вибіркова інсценізація п ’єси-казки. Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба». |
|
|
|
||||
85 |
|
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольна робота №6 |
|
|
|
||||
Літературні казки зарубіжних письменників
|
|||||||||
86 |
|
Вступ до теми. Л. Костенко «Затишно дітям в пазусі казок...». Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. 0. Пушкін «Казка про царя Салтана...» (уривки). |
|
|
|
||||
87 |
|
Чарівні перетворення. О. Пушкін «Казка про царя Салтана...» (продовження). |
|
|
|
||||
88 |
|
Урок позакласного читання.
|
|
|
|
||||
89 |
|
Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (скорочено). |
|
|
|
||||
90 |
|
Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (продовження). |
|
|
|
||||
91 |
|
Позитивні і негативні персонажі. Г. К. Андерсен «Гидке каченя» (продовження). Складання плану казки, стисле переказування. |
|
|
|
||||
92 |
|
Життя і творчість Джанні Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела». |
|
|
|
||||
93 |
|
Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (продовження). |
|
|
|
||||
94 |
|
Парр Марія «Вафельне серце» |
|
|
|
||||
95 |
|
Урок позакласного читання.
|
|
|
|
||||
96 |
|
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота №7 |
|
|
|
||||
Світ дитинства в літературі Людина починається з добра |
|||||||||
97 |
|
Вступ до теми. Л. Забашта «Сказав мудрець...». Життя і творчість Анатолія Костецького. А. Костецький «Мрія». |
|
|
|
||||
98 |
|
Наші вірні друзі — тварини. А. Костецький «Спішу додому». Розігрування сценки за прочитаним твором. |
|
|
|
||||
99 |
|
Найдорожча знахідка. В. Сухомлинський «Не загубив, а знайшов». |
|
|
|
||||
100 |
|
Життя і творчість Всеволода Нестайка. Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко». |
|
|
|
||||
101 |
|
Вірні друзі. В. Нестайко «Шура і Шурко» (продовження). Складання продовження оповідання. |
|
|
|
||||
102 |
|
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга». |
|
|
|
||||
103 |
|
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга» (продовження) |
|
|
|
||||
104 |
|
Нових друзів наживай, а старих не забувай. М. Чумарна «Казка про друга» (продовження). Переказування казки |
|
|
|
||||
105 |
|
Урок позакласного читання. |
|
|
|
||||
106 |
|
Гумористичні твори. В. Нестайко «Із сміхом треба бути обережним...». Г. Малик «Мавпині іменини». Розігрування сценки за віршем |
|
|
|
||||
107 |
|
Із гумором про серйозне. Г. Бойко «Консультант». М. Сингаївський «Сміх для всіх». |
|
|
|
||||
|
|
Життя і творчість М.І. Чабанівського. Повість «Акванавти» або «Золота жила» |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||||
108 |
|
Навичка читання вголос (усно). Контрольна робота №8 |
|
|
|
||||
У кожного є співуча пір’їнка
|
|||||||||
109 |
|
Розпізнавай і розвивай свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка» |
|
|
|
||||
110 |
|
Образи юних художників у віршах поетів. Г. Чубач «Найрідніші голоси». С. Жупанин «Намалюю вітер». 77. Костенко «Якщо не можеш вітер змалювати...». |
|
|
|
||||
111 |
|
Дива довкола нас. О. Єфімов «Тут усе є...». Е. Саталкіна «Кожний знає своє діло». Навчальне аудіювання |
|
|
|
||||
112 |
|
Урок позакласного читання |
|
|
|
||||
113 |
|
Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші». |
|
|
|
||||
114 |
|
Як римуються рядки. В. Рутківський «Як складають вірші» (продовження). |
|
|
|
||||
115 |
|
|
|
|
|
||||
116 |
|
Все починається з малого. М. Сингаївський «Дощ із краплі починається» (напам ’ять). |
|
|
|
||||
117 |
|
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
|
|
|
||||
118 |
|
Урок позакласного читання. |
|
|
|
||||
119 |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. |
|
|
|
||||
Маар Пауль «Сім субот на тижні»
Роальд Дал «Чарівний палець»
Ірен Роздобудько «Пригоди на невідомому острові» «Коли оживають ляльки»
Оксана Іваненко «Лісові казки»
Оксана Сенатович «Пані Будьласка і вуйко Пампулько»
Володимир Лучук «Уставати рано треба»
Анатолій Костецький «Мінімакс – кишеньковий дракон»
Любов Забашта
Дмитро Білоус