Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва для 4 класу
Програма. Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р
Підручник . Лобова О.В. Музичне мистецтво :підручник для 4 класу загальноосвіт. навч. закладів. - Київ: Школяр, 2015. - 176 с.: іл.
4 клас
35 годин ( 1 година на тиждень)
Програма. Календарно-тематичне планування укладено відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 №948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Видавничий дім «Освіта», Київ, 2016р
Підручник . Лобова О.В. Музичне мистецтво :підручник для 4 класу загальноосвіт. навч. закладів. - Київ: Школяр, 2015. - 176 с.: іл.
№ |
Тема уроку |
Теоретичний матеріал |
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Стор. у підручн. |
Дата |
Примітка |
Тема 1. Музика мого народу |
|||||||
1. |
Твій друг – музика |
Музика, властивості звуків, иди музики за ознаками |
Віночок українських народних мелодій |
Сл.О.Вратарьова, муз.О.Злотника «Музика рідного дому» |
|
|
|
2. |
Казка про музичні краплинки |
Музичний жанр, концерт |
Антоніо Вівальді «Осінь» ( з циклу «Пори року») |
Сл.і муз. О.Лобової «Вперше осінь йшла до школи» |
|
|
|
3. |
Жила-була пісенька |
Камерна музика, пісня |
Пісні у виконанні українських співаків( Р. Кириченко, Н. Матвієнко, Д. Гнатюк, А. Солов’яненко) |
Українська народна пісня «Господарство» |
|
|
|
4. |
Вокальними стежинами |
Вокальна музика, романс, класика, композитори- класики |
О.Аляб’єв «Соловей» В.А.Моцарт «Романс» з «Маленької нічної музики» |
Муз.М.Глинки, сл.В.Забіли «Не щебечи соловейку» |
|
|
|
5. |
У єдності співочих голосів |
Хор, хормейстер, хоровий концерт, різновиди хорових колективів |
М.Лисенко «Молитва за Україну» |
Муз.М.Ведмедері, сл.Г.Клок «Немає України без калини» |
|
|
|
6. |
Царина вокального мистецтва, камертон |
Опера, увертюра, хорові номери, камертон |
Жорж Бізе Увертюра. Хор хлопчиків ( з опери «Кармен») |
Норвезька народна пісня «Камертон» |
|
|
|
7. |
Десять завдань для перевірки знань |
|
Віночок українських народних мелодій Антоніо Вівальді «Осінь» ( з циклу «Пори року») Пісні у виконанні українських співаків ( Р. Кириченко, Н. Матвієнко, А. Солов’яненко, Д. Гнатюк), О.Аляб’єв «Соловей» В.А.Моцарт «Романс» з «Маленької нічної музики» М.Лисенко «Молитва за Україну» Жорж Бізе Увертюра. Хор хлопчиків ( з опери «Кармен») |
Виконання вивчених пісень |
|
|
|
8. |
Урок - концерт |
Узагальнення, поглиблення та коригування вмінь та навичок |
Слухання музичних творів за вибором вчителя та учнів |
Виконання вивчених пісень, різні види музичної діяльності |
|
|
|
9. |
Дзвінкі таємниці |
Музичні інструменти, інструментальна музика, музична п’єса |
Українські троїсті музики |
Муз.В.Прихожая, сл.Т.Сая «Нічні музики» |
|
|
|
10. |
Один інструмент- це багато, чи мало? |
Види інструментальної музики, каприс, знаки альтерації |
Ф. Шопен Прелюдії № 4 і 7, Н.Паганіні “Каприс № 24” |
Муз.С.Гаврилова, сл Р.Алдоніної «Навчайте мене музики» |
|
|
|
11. |
Інструменти –символи народів |
Сопілка, трембіта, рапсодія |
Г.Майборода «Гуцульська рапсодія» (фрагмент) |
Українська народна пісня «Верховино, світку ти наш» |
|
|
|
12. |
Стежинами інструментальних жанрів |
Сюїта, квінтет, струнний квартет |
К.Дебюссі «Маленький пастух», «Ляльковий кек – уок» (з сюїти «Дитячий куточок») К.Сен-Санс «Карнавал тварин» |
Естонська народна пісня «Хор нашого Яна» |
|
|
|
13. |
За наказом чарівної палички |
Симфонія, симфонічний оркестр, розташування симфонічного оркестру, диригент |
Й.Гайдн Симфонія «Годинник», «Сюрприз» ( фрагменти) |
Муз.Є.Карпенка, сл.В.Степанова «Їжачки зелені» |
|
|
|
14. |
Казковий світ балету |
Балет, адажіо |
А.Хачатурян «Адажіо» (з балету «Гаяне») П.Чайковський «Танець Феї Драже» ( з балету «Лускунчик») |
Українська народна пісня «Старий рік минає»
|
|
|
|
15. |
Десять завдань для перевірки знань |
|
Українські троїсті музики Ф. Шопен Прелюдії № 4 і 7, Н.Паганіні “Каприс № 24” Г.Майборода «Гуцульська рапсодія» (фрагмент)К.Дебюссі «Маленький пастух», «Ляльковий кек – уок» (з сюїти «Дитячий куточок») К.Сен-Санс «Карнавал тварин» Й.Гайдн Симфонія «Годинник», «Сюрприз» ( фрагменти) А.Хачатурян «Адажіо» (з балету «Гаяне»), П.Чайковський «Танець Феї Драже» ( з балету «Лускунчик») |
Виконання вивчених пісень |
|
|
|
16. |
Урок - концерт |
Узагальнення, поглиблення та коригування вмінь та навичок |
Слухання музичних творів за вибором вчителя та учнів |
Виконання вивчених пісень, різні види музичної діяльності |
|
|
|
Тема 2: Музика єднає світ |
|||||||
17. |
Музика- це найвиразніша мова |
Музична поема, засоби музичної виразності |
Я.Сібеліус Симфонічна поема «Фінляндія» |
Муз і слова Л.Ященка «Новорічна пісенька» |
|
|
|
18. |
Фольклор і композитор |
Фольклор, музична фольклористика |
П.Чайковський Четверта симфонія (фінал) |
Муз.С.Ткачука сл.В.Михайлищука «Дударики»
|
|
|
|
19. |
Перетворення жанрів |
Різні види мистецтва пов,язані з музикою в опері та балеті |
П.Чайковський «Неаполітанська пісенька» ( з «Дитячого альбому») «Неаполітанський танець» (з балету «Лебедине озеро») |
Українська народна пісня «Ой ходила дівчина бережком»
|
|
|
|
20. |
Українські мотиви симфоній |
Симфонія, рондо |
Укр.нар.пісня “Дівка в сінях стояла” (мелодія) |
Муз.Д.Січинського, сл.В.Лебедевої «Чом,чом,чом ,земле моя» |
|
|
|
21. |
Від веснянки – до концерту |
Веснянки |
П.Чайковський Перший концерт для фортепіано з оркестром (фінал) |
М.Глінка “Гуде вітер вельми в полі” |
|
|
|
22. |
Від автора- до автора |
Обробка музичного твору |
О.Аляб’єв – Ф.Ліст «Соловей» |
Муз.Я.Степового, сл.Т.Шевченка «Зоре моя вечірняя»
|
|
|
|
23. |
Від прелюдії – до молитви |
Духовна музика, прелюдія |
Й.С.Бах – Ш.Гуно «Аве Марія» |
Українська народна пісня «Щебетала пташечка» |
|
|
|
24. |
Музика малює картину |
Сюїта, фортепіанний цикл |
І.Шамо «Трійка» (з циклу «Картини російських живопісців»), М.Мусоргський “Картинки з виставки” |
Муз.М.Ведмедері, сл.А.Камінчука «Це моя Україна» |
|
|
|
25. |
Десять завдань для перевірки знань |
|
Я.Сібеліус Симфонічна поема «Фінляндія»П.Чайковський Четверта симфонія (фінал) П.Чайковський «Неаполітанська пісенька» ( з «Дитячого альбому») «Неаполітанський танець» (з балету «Лебедине озеро») Укр.нар.пісня “Дівка в сінях стояла” (мелодія)П.Чайковський Перший концерт для фортепіано з оркестром (фінал)О.Аляб’єв – Ф.Ліст «Соловей»Й.С.Бах – Ш.Гуно «Аве Марія»І.Шамо «Трійка» (з циклу «Картини російських живопісців»), М.Мусоргський “Картинки з виставки” |
Е.Гріг “Захід сонця” |
|
|
|
26. |
Музична слава України |
Народні ансамблі, кобза, бандура, дума, кобзар |
Дума про козака Голоту |
Муз.Л.Давидової, сл.В.Гринько «Наша рідна Україна» |
|
|
|
27. |
Без словника і перекладача |
Чардаш |
Чардаш. Угорський народний танець. Й. Брамс. «Угорські танці» |
Муз.Р.Паулса, сл.І.Рєзніка «Золоте весілля» (вилучено) |
|
|
|
28. |
Музика мандрує світом |
Баркарола |
М.Глинка «Арагонська хота», М.Лисенко “Баркарола” |
Муз.Г.Гладкова, сл.Ю.Ентіна «Пісенька друзів» |
|
|
|
29. |
Мистецтво, що єднає душі |
Духовна музика, хоровий цикл, а капела |
С.Рахманінов «Богородице Діво, радуйся» ( з хорового циклу «Всенощне…») |
Муз.В.Ведмедері, сл.К.Перелісної «Молитва» Муз.В.А.Моцарта-Б.Фліса,сл.Ф.Готтера «Колискова» |
|
|
|
30. |
Музичні подорожі у часі |
Скрипична музика, історія скрипки |
А.Вівальді «Гроза» (із циклу «Пори року») В.Мей «Шторм» |
Муз.О.Злотника, сл.М.Сингаївського «Цвіт Землі» |
|
|
|
31. |
Українська музика у світі |
Варіації, балет |
Л.ван Бетховен «Варіації на українські теми» А.Хачатурян «Гопак» ( з балету «Гаяне») |
Муз.і слова Н.Май «Калинова Україна» |
|
|
|
32. |
Мелодії останнього дзвоника |
|
Муз.В.Шаїнського, сл.М.Пляцковського «Чого вчать у школі» |
Муз.І.Кириліної, сл.П.Воронька «Засмутилось кошеня» |
|
|
|
33. |
Десять завдань для перевірки знань |
|
Слухання музики, музичні ігри |
А.Житкевич “Перестук” |
|
|
|
34. |
Підсумковий урок |
|
Слухання музики на вибір. Н.Матвієнко “Квітка-душа” |
А.Житкевич “Перестук”, повторення вивчених пісень |
|
|
|
35. |
Урок-концерт |
|
|
Виконання вивчених пісень |
|
|
|