Календарно-тематичне планування з Музичного мистецтва для 5 класу загальноосвітньої школи підготувала: вчитель музичного мистецтва КУ Сумської загальноосвітньої школи №4 імені Олександра Аніщенка СМР, Петреску Яна Володимирівна.
За підручником Людмили Григорівни Кондратової
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва у 5 класі
І семестр (16 годин)
Тема 1: Музика як вид мистецтва (8 год)
Тема 2: Народна музика (8 год)
№ |
Дата |
Правка |
Тема уроку |
Ключові знання та навички
|
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Учнівські му-зичні проекти |
1. |
|
|
Мистецтво звуків |
Музика як вид мистецтва, зв'язок музики з іншими видами.
|
П.І.Чайковський Мелодія для скрипки та фортепіано |
О. Янушкевич. “Веселкова піс-ня” |
Проект «Озвучу-ємо малюнки» |
2. |
|
|
Історія музич- ного мис- тецтва |
Історія виник-нення музичного мистецтва та його специфіка
|
Х.В. Глюк. Мело-дія з оп. “Орфей та Еврідіка” (соло флейти). |
О. Янушкевич. “Веселкова піс-ня” |
Продовжити роботу над проектом |
3. |
|
|
Мистецтво від- криває світ
|
Значення музики в житті, побуті людини та сучас-ному медіа- прос-торі.
|
Й.С.Бах. Арія із оркестрової сюїти № 3 (ре-мажор). |
О. Янушкевич. “Веселкова пісня” А. Житке-вич.“Все це потрібно мені” |
Продовжити роботу над проектом |
4. |
|
|
Що «живе» в музиці? |
Мелодія, лад, гар-монія як засоби музичної вираз-ності, їх роль у створенні музич-ного образу. |
В.Моцарт Алегро із Дивертисменту № 11 для оркестру |
А. Житкевич. “Все це потрібно мені” |
Представлення проекту |
5. |
|
|
Як рухається музика |
Темп та ритм як засоби музичної вираз-ності. |
Й.С.Бах. Largo з концерту № 5 для фортепіано з оркестром (фа мінор), Д. Россіні. «Тарантела». |
А. Житкевич. “Все це потрібно мені” Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва «Наша шкільна країна»
|
Проект «Малюємо музику» |
6. |
|
|
У гості до музичних інструментів |
Регістр, тембр як засоби музичної вираз-ності їх роль у створенні музич- ного образу. |
П. Чайковський. Фрагменти з бале-ту “Лускунчик” (“Вальс квітів”, “Танець феї Драже”, «Танець вічарів»)
|
Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва «Наша шкільна країна» |
Продовжити роботу над проектом
|
7. |
|
|
Як розповідає музика |
Динаміка як засіб музичної ви-разності |
С. Рахманінов. Прелюдія № 5 для фортепіано (соль мінор) |
Муз.Ю.Чичкова, сл.К.Ібряєва «Наша шкільна країна» Муз.Р. Гладкова сл. В. Лугового «Пісенька про чарівників»
|
Продовжити роботу над проектом |
8. |
|
|
Музична скарб-ничка компози-тора. Урок узагаль-нення знань. (тематичне оцінювання) |
Специфіка му-зичного мистецтва та основні засоби музичної вираз-ності. |
Дж. Верді . Триум- Фальний марш із опери «Аїда» |
Муз.Р. Гладкова сл..В. Лугового «Пісенька про чарівників» Повторення вивчених пісень
|
Представлення проекту. |
|
|||||||
9. |
|
|
Історія народу в пісні |
Особливості на-родних історичих пісень |
Унп «За світ встали козачень-ки», М. Лисенко. Інтродукція з оп. “Тарас Бульба”
|
Унп «Ой на горі та й женці жнуть» |
Проект «Наша казка про українську пісню» |
10 |
|
|
Давні українські осінні обряди |
Особливості укр. жниварськи х пі-сень |
«Ой на горі та й женці жнуть» (у виконанні чолові-чої хорової капе-ли) М.Лисенко. Кан-тата “Радуйся, ниво неполитая” (5 ч. “Оживуть степи, озера”)
|
Українські народні жни-варські пісні «Ой на горі та й женці жнуть» |
Продовжити роботу над проектом |
11 |
|
|
Пісня живе серед нас |
Особливості народних побу-тових пісень
|
Хор «Їхав козак за Дунай» у вико-нанні чоловічої хорової капелли (а капелла). Л.Бетховен. Варі-ації на тему «Їхав козак за Дунай», обробка пісні для голосу і фортепіано,скрип-ки і віолончелі. Обробка пісні для флейти і форте-піано у збірнику «Варіації на російську тему»
|
С. Климовський. “Їхав козак за Дунай” |
Продовжити роботу над проектом |
12 |
|
|
Народні інструменти |
Народні музичні інструменти: сопілка, бандура, бубон, трембіта, цимбали, трембіта |
Є. Адамцевич. Запорізький марш. у виконанні ор-кестру народних українських інструментів. Л.Колодуб «Ста-росвіцькі гуцуль-ські награвання» (соло сопілка), М.Скорик. Мело-дія (скрипка і бандура).
|
С. Климовський. “Їхав козак за Дунай» |
Представлення поекту |
13 |
|
|
Дитяча народна пісня |
Особливості укра- їнських народних пісень для дітей |
М.Леонтович «Пісня про зай-чика», «Женчи- чок - бренчичок», «Налетіли журав-лі» - у виконанні дитячого хору
|
О. Жилінський. “Пісенька джури” |
Проект «Народні танці» |
14 |
|
|
Українці танцюють |
Особливості ук- раїнських на-родних танців: гопак, козачок, метелиця |
Українська полька, гопак, козачок, метелиця в оркестровому виконанні
|
О. Жилінський. “Пісенька джури” |
Продовжити роботу над проетом |
15 |
|
|
Давні українські зимові обряди |
Особливості на- і народних обря-дових пісень зи-мового циклу |
М.Леонтович. “Щедрик” у вико- нанні дитячого хору (а капелла), М.Леонович “Щедрівочка” у виконанні міша-ного хору та ор-кестру.
|
Н.Май «Новоріч-на пісня» Українська народна колядка |
Продовжити роботу над проетом |
16 |
|
|
Новорічні свята. Підсумковий урок (Тематичне оцінювання. Оцінки за перший семестр) |
Особливост і народних пісень і танців, народних музичних інструменті в; |
Л.Дичко. Кантата «Пори року», 4 частина, «Зима». В. Барвінський. Фортепіанний цикл “Колядки і щедрівки”. |
Н.Май «Новорічна пісня» Українська народна колядка «Добрий вечір тобі, пане господарю»
|
Представлення проекту |
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва у 5 класі
ІІ семестр (19 годин)
Тема 3: Професійна музика (10 год)
Тема 4: Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (9 год)
№ |
Дата |
Правка |
Тема уроку |
Ключові знання та навички
|
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Учнівські му-зичні проекти |
17 |
|
|
Скарбничка професіонала |
Особливості про- фесійної музики композиторів різ-них часів. Зв’язок народної і про-фесійної музики |
М. Глінка. Орке-строва фантазія «Камаринська», Іспанська увер-тюра № 2 «Ніч в Мадриді"
|
В.Осторовський «Зимова пісня» |
Проект «Зимові свята» |
18 |
|
|
Різновиди професійної музики |
Різновиди музики: інстру-ментальна і во-кальна музика, її особливості |
А. Вівальді.“Зима” з циклу концертів “Пори року”. «О sole mia» Лучано Паворотті «О sole mia»
|
В.Осторовський «Зимова пісня» |
Продовжити роботу над проектом |
19 |
|
|
Чи є сюжет в музиці? |
Характерні ознаки програмної музи-ки. |
О. Бородін. Сим-фонія № 2“Бога-тирська” (Іч., екс-позиція), Л.Бетховен. Сим-фонія № 3“Геро-їчна” (І ч.,експо-зиція).
|
В.Осторовський «Зимова пісня».
муз. сл М.Назарця «Ми козаки |
Продовжити роботу над проектом |
20 |
|
|
Що таке непрограмна музика? |
Характерні ознаки програмної та не- програмної музики. |
Гендель Сюїта «Музика води». Т.Альбіноні Ада-жіо (соль – мінор) для органа і струн-них інструментів. |
«Ми козаки» муз. сл..М.Назарця |
Презентація проекту
Виконання музики води через коктейльні трубочки та стакани |
21 |
|
|
Інструменталь- не соло |
Характерні ознаки інструментальної музики, сольна інструментальна музика |
Ф.Шонен. Етюд № 2 (фа мінор), Н.Паганіні, рондо зі скрипкового концерту № 2 – уривок; соната для скрипки і гітари - уривок.
|
«Ми козаки» муз. М.Назарця Сл..
Норвезька народна пісня «Чарівний смичок» |
Проект «Інструментальна музика» |
22 |
|
|
Грає ансамбль |
Різновиди ансамблів |
В.Барвінський Квартет. Український гопак у виконанні квар-тету народних інструментів.
|
Норвезька народна пісня «Чарівний смичок» |
Продовжити роботу над проектом |
23 |
|
|
Симфонічна музика |
Характерн і ознаки симфоніч ної інструмен тальної та музики, інструмен ти симфоніч ного оркестру. |
Г.Свиридов. Вальс до повісті О.Пуш-кіна «Заметіль». |
Н.Май «Червона калина» |
Презентація проекту |
24 |
|
|
Велике українське сімейство |
Різновиди оркестрів |
М.Калачевський Ноктюрн у вико-нанні академічного оркестру. Віночок українських на-родних мелодій у виконанні україн-ського оркестру.
|
Н.Май «Червона калина» |
Проект «Подару-нок для матусі» |
25 |
|
|
Світ вокальної музики |
Характерні ознаки вокальної, сольної та ансамблевої му-зики |
Каччині “Ave Maria”, Ф. Шуберт. “Ave Maria”
|
А. Філіпенко Прийди весно,прий-ди красна (веснянка) |
Продовжити роботу над проектом |
26 |
|
|
Звучить хор
Урок узагальнення знань
Тематичне оцінювання |
Характерні ознаки хорової музики |
М.Глінка романс «Венеціанська ніч» - у виконанні ансамблю вокаліс-тів (а капела). М.Глінка хор «Слався» з оп.«Іван Сусанін» у виконанні ака-демічного хору та оркестру.
|
А. Філіпенко Прийди весно,прий-ди красна (Веснянка) |
Презентація проекту.
Тестування |
Тема 4. Взаємодія музики з іншими видами мистецтва (образотворче мистецтво, архітектура, література, театр, цирк, кіно) (9 год.)
|
|||||||
27 |
|
|
Музика та інші види мистецтва |
особливості вза-ємодії музики та інших видів мис-тецтва
|
Л.Деліб «На вшпиньках» з балету «Сільвія» |
Муз.О.Злотника, сл..Вратарьова «Школяри- школя-рики» |
Проект «Музика сучасного школяра» |
28 |
|
|
Музика і слово |
особливості взає-модії музики та літератури |
Романс М.Глінка «Жайворонок» у виконанні дитя-чого хору
|
Муз.О.Злотника, сл..Вратарьова «Школяри- школя-рики» |
Продовжити роботу над проектом |
29 |
|
|
Музика та візуальні види мистецтва |
особливості вза-ємодії музики та образотворчого мистецтва
|
М. Мусоргський. П’єса № 10 “Богатирські ворота” з фортепіанної сюїти “Картинки з виставки». Л. Боккерін. Ме- нует – у виконанні струнного квін-тету.
|
«Школяри- школя-рики» |
Продовжити роботу над проектом |
30 |
|
|
Музика в театрі |
особливості вза-ємодії музики та театру |
Чайковський Вальс із балету «Спляча красуня»
|
Пісенька друзів з мультфільму "Бременські музиканти"
|
Презентація проекту |
31 |
|
|
Музика в кіно |
особливості вза-ємодії музики та кіно |
Е.Крилатов Інструментальна музика до фільму «Гостя з Майбут-нього» ( три урив-ки) |
Пісенька друзів з мультфільму "Бременські музиканти". муз. Є. Крилатова, сл..Ю.Ентіна «Крилаті гойдалки» із фільму «Пригоди Електроніка» |
Проект «Знімаємо кіно» |
32 |
|
|
Музика і циркове мистецтво |
особливості вза-ємодії музики та циркового мис-тецтва |
Ж.Оффенбах Галоп із оперети «Паризький балет». |
муз. Є. Крилатова, сл..Ю.Ентіна «Крилаті гойдалки» із фільму «Пригоди Електроніка»
|
Продовжити роботу над проектом |
33 |
|
|
Музика і хореографія
|
особливості вза-ємодії музики та хореографії |
Й.Штраус Полька «Полювання» |
«Світ шкільний» муз. сл.. І.Тарнавська |
Продовжити роботу над проектом |
34 |
|
|
Назустріч канікулам
Підсумковий урок
Тематичне оці-нювання Оцінки за семестр
|
|
Музика із улюблених дитячих мультфільмів |
«Світ шкільний» муз. сл.. І.Тарнавська |
Тестування |
35 |
|
|
Урок-концерт
Річні оцінки
|
|
Музична вікторина |
Повторення пісень |
Презентація проекту |