Календарне планування уроків навчання грамоти
1 клас (НУШ) за підручником Катерини Пономарьової (програма О.Я. Савченко)
І СЕМЕСТР
15 тижнів х 7 годин = 105 годин
Календарне планування уроків читання і письма
за комплектом з навчання грамоти «Я читаю і пишу»
(буквар «Я читаю» - у 2-х частинах,
зошит «Я пишу» - у 2-х частинах,
посібник «Я дружу зі словом»)
№ уроку
|
Дата |
Тема |
Очікувані результати |
Добукварний період |
|||
1
|
|
Вступ. Ознайомлення з букварем. Правила поведінки на уроці. С. 1-3
|
З увагою сприймає усні репліки співрозмовника, доречно реагує на них. |
2 |
|
Письмове приладдя. Постава під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (вгорі, посередині, внизу) С. 1-2
|
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції. |
3
|
|
Слова, які відповідають на питання що? Розвиток умінь відповідати на питання що? Навчальне приладдя С. 4-5 |
Відповідає на запитання що? за змістом прослуханого. |
4 |
|
Розташування зошита на парті під час письма. Орієнтування на сторінці зошита (праворуч, ліворуч) С. 3 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції |
5
|
|
Слова, які відповідають на питання хто? Розвиток умінь відповідати на питання хто це? Сім’я . С. 6-7 |
Відповідає на запитання хто? за змістом прослуханого. |
6 |
|
Основний рядок сітки зошита(верхня і нижня рядкові лінії. . Виконання графічних вправ. С. 4 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно прослуханої інструкції. |
7
|
|
Слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Світлофор С. 8-9 |
Відповідає на питання який? За змістом прослуханого. |
8 |
|
Рядок. Середина рядка. Поле на сторінці зошита. Виконання графічних вправ. С. 5 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; розрізняє робочий рядок. |
9
|
|
Слова, які відповідають на питання що робить? Режим дня С. 10-11 |
Відповідає на запитання що робить? за змістом прослуханого. |
10 |
|
Міжрядкові(допоміжні) лінії сітки зошита (надрядкова, підрядкова) С. 6 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції. |
11
|
|
Речення. Складання речень за малюнками. Відпочинок на природі (пікнік) С. 12-13 |
Розповідає, про що мовиться в тексті, який прослуховувався. |
12 |
|
Пряма лінія (вертикальна, горизонтальна) . Письмо прямих ліній у рядку в напрямку зліва – направо і згори - внизС. 7 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно прослуханої інструкції |
13
|
|
Службові слова в реченні. Природа навколо нас. Робота з дитячою книжкою. С. 14-15 |
Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого. |
14 |
|
Похила лінія (коротка, подовжена) Письмо похилих ліній. Розвиток зв’язного мовлення. С. 8 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно прослуханої інструкції |
15
|
|
Речення розповідні, питальні й окличні (без уживання термінів). Розділові знаки в кінці речення. Дитячі ігри С. 16-17 |
Відтворює по ролях (з учнями або вчителем) діалог із прослуханих казок, розповідей. |
16 |
|
Коротка похила лінія із заокругленням унизу і вгорі . Підготовчі вправи до написання букв. С. 9 |
Виконує навчальні та ігрові дії відповідно прослуханої інструкції. |
17
|
|
Поділ слів на склади. Схематичне зображення складової будови слова. Посуд. Сімейний обід С. 18-19 |
Вступає в діалог на теми, які викликають зацікавлення. |
18 |
|
Подовжена похила лінія із заокругленням унизу і вгорі. Підготовчі вправи до написання букв. С. 10 |
Виконує навчальні та ігрові вміння писати похилі лінії, заокруглені унизу, ділити слова на склади, наводити предмети, розфарбовувати малюнки, вдосконалювати навички правильного сидіння за партою, тримання ручки. |
19
|
|
Наголос у словах. Наголошений склад. Казки. Ляльковий театр. Робота з дитячою книжкою С. 20-21 |
Розповідає, що цікавило в усному повідомленні; має уявлення про найважливіші джерела інформації: дитячі книжки, журнали, енциклопедії, телебачення, Інтернет. |
20 |
|
Подовжена похила лінія з петлею внизу. Розвиток зв’язного мовлення (Навчальне приладдя) С. 11-12 |
Виконує навчальні та ігрові вміння писати похилі лінії, вдосконалює навички правильного сидіння за партою, тримання ручки. |
21
|
|
Голосні і приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками. Овочі і фрукти С. 22-23 |
Розрізняє голосні та приголосні звуки, визначає наголос в словах. |
22 |
|
Подовжена похила лінія з петлею вгорі. Підготовчі вправи до написання букв. С. 13 |
Виконує навчальні та ігрові вміння писати похилі лінії, вдосконалює навички правильного сидіння за партою, тримання ручки. |
23
|
|
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками . Зоряне небо С. 24-25 |
Розрізняє голосні та приголосні звуки, визначає наголос в словах; вступає в діалог на теми, які цікавлять. |
24 |
|
Письмо великих і малих півовал. Підготовчі вправи до написання букв. С. 14
|
Вдосконалює навчальні та ігрові вміння писати великі та малі півовали; вдосконалює навички правильного сидіння за партою, тримання ручки. |
25
|
|
Звукові схеми слів. Вправляння у звуковому аналізі мовлених слів. Птахи С. 26-27 |
Передає інформацію в схемах; аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки). |
26 |
|
Письмо великих і малих овалів. Підготовчі вправи до написання букв. С. 15 |
Вдосконалює навчальні та ігрові вміння писати великі та малі овали; вдосконалює навички правильного сидіння за партою, тримання ручки. |
27
|
|
Звуковий аналіз слів. Звірі. У зоопарку С. 28-29
|
Передає інформацію в схемах; ділиться своїми почуттями від почутого. |
28 |
|
З’єднувальні лінії (верхнє, середнє і нижнє з’єднання) Підготовчі вправи до написання букв С. 16 |
Вдосконалює навчальні та ігрові вміння писати з’єднувальні лінії; вдосконалює навички правильного сидіння за партою, тримання ручки. |
29
|
|
Повторення вивченого в добукварний період. Професії. Ким ти мрієш стати? Робота з дитячою книжкою С. 30-31 |
Самостійно будує коротке зв’язне висловлювання за поданим початком, вступає в діалог на теми, які викликають зацікавлення. |
30 |
|
Повторення вивчених елементів букв. Розвиток зв’язного мовлення (Іграшки) С. 17-18 |
Самостійно відтворює вивчені елементи букв. |
Букварний період |
|||
31
|
|
Звук [а]. Мала буква а. Складання речень за малюнками С. 32-33 |
Удосконалювати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності; розвивати вміння будувати речення і розповіді за малюнками, серією малюнків про події з власного життя; виховувати прагнення долучатися до домашньої роботи, обслуговувати себе, допомагати старшим у сім’ї. |
32 |
|
Написання малої букви а С. 19 |
Розрізняти друковане і рукописне письмо. |
33
|
|
Велика буква А. Розповідь за малюнками С. 34-35 |
Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки). |
34 |
|
Написання великої букви А С. 20
|
Розрізняти друковане і рукописне письмо; називає і розбірливо пише рукописну велику літеру А. |
35
|
|
Звук [о]. Мала буква о. Складання розповіді за малюнками С. 36-37 |
Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки). |
36 |
|
Написання малої букви о С. 21 |
Розрізняти друковане і рукописне письмо; називає і розбірливо пише рукописні малу літеру о. |
37
|
|
Велика буква О. Складання розповіді за малюнками С. 38-39 |
Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки). |
38 |
|
Написання великої букви О С. 22
|
Розрізняти друковане і рукописне письмо; називає і розбірливо пише рукописні велику літеру О. |
39
|
|
Звук [у]. Мала буква у. Розповідь за малюнками С. 40-41 |
Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки). |
40 |
|
Написання малої букви у С. 23 |
Обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення звука У в різних позиціях слова, з’єднує голосні звуки. |
41
|
|
Велика буква У. Складання речень за малюнками С. 42-43 |
Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки). |
42 |
|
Написання великої букви У С. 24
|
Розрізняти друковане і рукописне письмо; називає і розбірливо пише рукописну велику літеру У. |
43
|
|
Звук [и]. Буква и. Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів. Робота з дитячою книжкою С. 44-45 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
44 |
|
Написання букви и. Розвиток зв’язного мовлення (Овочі і фрукти) С. 25-26 |
Розрізняє друковане і рукописне письмо. |
45
|
|
Звук [і]. Мала буква і. Складання речень за малюнками С. 46-47 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
46 |
|
Написання малої букви і С. 27 |
Розрізняє друковане і рукописне письмо. |
47
|
|
Велика буква І. Складання речень за малюнками С. 48-49 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
48 |
|
Написання великої букви І С. 28
|
Називає і розбірливо пише рукописну велику літеру І. |
49
|
|
Звук [е]. Мала буква е. Складання речень за малюнками С. 50-51 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
50 |
|
Написання малої букви е С. 29 |
Називає і розбірливо пише рукописну малу літеру е. |
51
|
|
Велика буква Е. Складання речень за малюнками С. 52-53 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
52 |
|
Написання великої букви Е С. 30
|
Називає і розбірливо пише рукописну велику літеру Е. |
53
|
|
Звуки [л], [л′]. Мала буква л. Читання складів з буквою л С. 54-55 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
54 |
|
Написання малої букви л і складів з нею С. 31 |
Називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог. |
55
|
|
Велика буква Л. Читання складів, слів і речень з вивченими літерами С. 56-57 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
56 |
|
Написання великої букви Л, складів і слів з нею С. 32 |
Називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог. |
57
|
|
Звук [м]. Мала буква м. Читання складів і слів з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою С. 58-59 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
58 |
|
Написання малої букви м, складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення (Сім’я) С. 33-34 |
Називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог. |
59
|
|
Велика буква М. Читання слів і речень з вивченими літерами С. 60-61 |
Виявляє у процесі читання розуміння значень більшості слів, звертає увагу на незнайомі слова, запитує у дорослих їх значення. |
60 |
|
Написання великої букви М, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 35 |
Називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог. |
61
|
|
Звуки [с], [с′]. Мала буква с. Читання складів і слів з вивченими літерами С. 62-63 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
62 |
|
Написання малої букви с. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 36 |
Називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог. |
63
|
|
Велика буква С. Читання слів і речень з вивченими літерами С. 64-65 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
64 |
|
Написання великої букви С. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 37 |
Називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог. |
65
|
|
Звуки [н], [н′]. Мала буква н. Читання складів і слів з вивченими літерами С. 66-67 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
66 |
|
Написання малої букви н, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 38 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
67
|
|
Велика буква Н. Читання слів і речень з вивченими літерами С. 68-69 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
68 |
|
Написання великої букви Н. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 39 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
69
|
|
Звук [к]. Мала буква к. Читання слів і речень з вивченими літерами С. 70-71 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
70 |
|
Написання малої букви к, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 40 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
71
|
|
Велика буква К. Читання слів і речень з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою С. 72-73 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
72 |
|
Написання великої букви К. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.Розвиток зв’язного мовлення (Одяг і взуття )С. 41-42 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
73
|
|
Звук [в]. Мала буква в. Читання складів, слів і речень з вивченими літерами С. 74-75 |
Правильно інтонує речення , у кінці яких стоять різні розділові знаки ( після попередньої підготовки). |
74 |
|
Написання малої букви в, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 43 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
75
|
|
Велика буква В. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів) С. 76-77 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
76 |
|
Написання великої букви В. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 44
|
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
77
|
|
Звук [п]. Мала буква п. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 78-79 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
78 |
|
Написання малої букви п, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 45 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише літери під диктування. |
79
|
|
Велика буква П. Читання речень і тексту з вивченими літерами С. 80-81 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
80 |
|
Написання великої букви П. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 46 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
81
|
|
Звуки [р], [р′]. Мала буква р. Читання слів і речень з вивченими літерами С. 82-83 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
82 |
|
Написання малої букви р, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 47 |
Пише під диктування окремі склади. |
83
|
|
Велика буква Р. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою С. 84-85 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
84 |
|
Написання великої букви Р. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Розвиток зв’язного мовлення (Посуд) С. 48-49 |
Пише під диктування окремі склади. |
85
|
|
Звуки [т], [т′]. Мала буква т. Читання слів, словосполучень і речень з вивченими літерами С. 86-87 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
86 |
|
Написання малої букви т, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 50 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
87
|
|
Велика буква Т. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 88-89 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
88 |
|
Написання великої букви Т. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 51 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
89
|
|
Звуки [д], [д′]. Мала буква д. Читання складів, слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 90-91 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
90 |
|
Написання малої букви д, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 52 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
91
|
|
Велика буква Д. Читання складів, слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 92-93 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
92 |
|
Написання великої букви Д. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 53 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
93
|
|
Звуки [з], [з′]. Мала буква з. Читання складів, сліві тексту з вивченими літерами. Уявлення про слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням С. 94-95 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
94 |
|
Написання малої букви з. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами С. 54 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
95
|
|
Велика буква З. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 96-97 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
96 |
|
Написання великої букви З, складів, слів і речень з вивченими буквами С. 55 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
97
|
|
Закріплення вміння читати. Робота з дитячою книжкою С. 98-99 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
98 |
|
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з ними.Списування друкованого речення. Розвиток зв’язного мовлення (Меблі) С. 56-57 |
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
99
|
|
Звук [й]. Мала буква й. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про слова, протилежні за значенням С. 100-101 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
100 |
|
Написання малої букви й, складів і слів з вивченими буквами. Списування друкованого речення С. 58
|
Списує слова і речення з друкованого і рукописного тексту; пише склади під диктування. |
101
|
|
Велика буква Й. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 102-103 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
102 |
|
Написання великої букви Й, складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення С. 59 |
Пише під диктування окремі слова. |
103
|
|
Звук [б]. Мала буква б. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Уявлення про залежність значення слова від зміни наголосу в ньому С. 104-105 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
104 |
|
Написання малої букви б. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення С. 60 |
Пише під диктування окремі слова.. |
105
|
|
Велика буква Б. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами С. 106-107 |
Читає вголос слова, речення, доступний текст з вивченими літерами. |
|
|
|
|