Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва 5 клас (НУШ)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва 5 клас (НУШ)С; складено на основі Модельної навчальної програми "Мистецтво 5-6 класи", за підручником "Мистецтво" автори: Рубля Т.Є., Мед І.Л., Наземнова Т.О., ЩегловаТ.Л.).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу
«Мистецтво: образотворче мистецтво 5 клас»,

створене на основі Модельної навчальної програми «Мистецтво 5–6 класи» (інтегрований курс)

для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л. М., Просіна О. В.)
(за підручником «Мистецтво» автори — Рубля Т. Є, Мед І. Л., Наземнова Т. О., Щеглова Т. Л.)

 

 

           Умовні позначення:П – основні порняття,

                                                х/ф-художній фільм,

                                                м/ф-мультиплікаційний фільм

 

№ уроку

Дата

Тема та зміст навчального матеріалу уроку

Сприймання творів мистецтва

Художньо-творча діяльність

Очікувані результати

Примітки

Вступ  (1год)    Розділ І.Народне і професійне мистецтво (15год)

    1

   

 

Мистецтво відкриває світ

Види мистецтва

П:художжній образ,

художня творчість

Родина мистецтв.

 Мова графіки.Види графіки. Малюнок.

Засоби виразності: лінія, штрих,крапка, пляма.

П: малюнок, графіка

 

Еміль Муньє.Гра з немовлям
Пабло Пікассо.Голуб миру
О. Саєнко. Весна
Статуетка«Художник»
Вітторіо Ріньяно
«У майстерні скульптора»
Етюд «Скрипаль»

Т. Шевченко. Андруші Ван Дер Неєр. Гравюра «Пейзаж»

Г. Полевий. Срібні Карпати. Ліногравюра Я. Гніздовський. Без назви

А. Матісс.Жінка з розпущеним
волоссям
Ван Гог.
Із серії «Малюнки селян
і робітників»

 

 

 

 

Виконання швидких малюнків тварин з різним настроєм (олівець, ручка)

(ст.10)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва Наводить приклади творів різних  видів мистецтва. застосовує відповідну термінологію.

Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

 

    2

 

Гармонія життя в мистецтві

 Мова  живопису. Гама кольорів.

П: абстрактні твори.,

      асоціативність.

 

О. Шовкуненко.
Бандуристка
Р. Гаппасов.
Натюрморт з маками
Л. Слободська.
Копиці в с. Княгиня

М. Сар’ян.

Нічний пейзаж. Єгипет

М. Сар’ян.

У Барфурші. Персія

І. Лєрх.

Космічна музика

І. Лєрх.

Сонячні квіти

Піт Мондріан. Горизонтальне дерево

Пауль Клее. Вісник осені

Абстрактна живописна композиція (акварель)

( ст.16)

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва Наводить приклади зв»язків мистецтва з життям, застосовує відповідну термінологію.

Розрізняє види живопису, Створює живописні  зображення в процесі експериментування з кольорами.

Презентує результати власної

 

   3

 

Ритми життя в мистецтві

Мова скульптури. П:скульптура, фактура

Дніпро. Скіфські баби в дворику Історичного музею
В. Бородай, М. Фещенко.
Пам’ятник засновникам Києва.

Половецькікам’яні баби
Леохар.Діана-мисливиця
М. Черешньовський.
Леся Українка

Є. Ольховський.Пластика
М. Консуегра.Піканто
І. Іванов.Почивка

Абстрактний образ за задумом (пластилін)

(ст.22)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості скульптури; пояснює засоби її виразності, виконує обємні зображення, експерементує зфактурою

Презентує результати власної

 

     4

 

Краса рідної землі

Декоративно-прикладне мистецтво. Види ДПМ.

П:ДПМ

 

Рушники

 Н. Проторьєва.Таріль
Петриківський розпис

Бубнівська кераміка
Косівська кераміка

Яворівська іграшка

Декоративна таріль (на вибір)

(ст.28)

Характеризує види ДУМ, розрізняє види орнаментів (геометричний, рослинний , зооморфний).

Виконує декоративні зображення

 

     5

 

Мистецтво, співзвучне часу.

 Краса навколо нас. П:графічнийдизайн,

   емблема, логотип, знак.

 

Емблеми, логотипи, знаки

Ескіз емблеми (кольорові ручки)

(ст.34)

 

Розробляє ескізи

Презентує результати своєї творчості

 

     6

 

Яскраві миттєвості.

 Мить краси і гармонії.

П:фотомистецтво

 

Зразки світлин

Колективний фотоколаж

(ст.40)

 

Виявляє  елементарні навички в царині фотомистецтва.

Презентує результати своєї творчості

 

     7

 

Таємниці творчості

Архітектура — застигла музика.

П:Архітектура

Світлини архітектурних споруд:

Одеський театр опери та балету

Музей «Писанка». Коломия Перевернутий дім. Буковель

Церква Св. Юра. Дрогобич

Замок Білої Чаплі. Японія

Пірамида Кукулькана. Мексика

Готель «Вітрило». Дубай, ОАЕ

Покровська церква і дзвіниця.    с. Лозова

Церква Святого Духа.

с. Потелич, Львівщина

Аплікація церкви (кольоровий папір)

(ст.46)

Робота в групах: зробіть із картону макет архітектурної
пам’ятки вашого краю. Підготуйте невеличку доповідь
про історію її зведення.

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості архітектури; пояснює засоби її виразності

Презентує результати власної

 

    8

 

Невичерпне народне джерело.

Гра світла й тіні.

П:світлотінь, відблиск, тінь,

    світло, напівтінь,(власна,

      падаюча) , рефлекс

 

Картини, схеми

«Натюрморт» за уявою (олівець)

(ст51.)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,    Створює графічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

9

 

 

Гама почуттів

Кольорове різнобарв’я.

П:тональність,

     насиченість,

      світлота

 

 

Навчальні схеми, світлини,

К. Білокур. Привіт урожаю
К. Білокур. Квіти за тином

Оппенгеймер Джонні.
Натюрморт з хлібом

Натюрморт з виноградом і

гранатом

Натюрморт з атрибутами мистецтва

Композиція «Квіткове різнобарв’я» за мотивами (акварель)

(ст.57)

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,   пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Розрізняє види живопису, Створює живописні  зображення в процесі експериментування з кольорами

 

10

 

Кольоровий світ мистецтва

Дивовижний світ речей

П:лесування

 

 

Натюрморт з виноградом і гранатом

Натюрморт з атрибутами мистецтва

Джордж Е. Форстер. Натюрморт.

Виконайте натюрмортну композицію з фруктів або овочів та нескладних за формою предметів побуту.

(аеварель)

(ст.63)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,   пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Розрізняє види живопису, Створює живописні  зображення в процесі експериментування з кольорами

 

   11

 

Гармонія єдності

Вигадливі візерунки

Види вишивок

Світлини вишивок

Ескіз композиції орнаменту за мотивами традиційної вишивки вашого регіону (на вибір)

(ст.68)

Складає ескізи орнаментів, презентує свою роботу

 

   12

 

Кольорова гама

Колорит — душа живопису.

П:колорит.

Анрі Матіс.
Червоні рибки
Невідомий художник. Ягуар

 Намалюйте природну форму в кольоровому оточенні.

(ст.74)

 

Учень (учениця)  пояснює засоби виразності художнього образу у творах

Розрізняє види живопису, Створює живописні  зображення в процесі експериментування з кольорами

 

   13

 

Диво, народжене фінтазією

Картини, створені у пластиці

П:пластилінрграфія

Твори з пластиліну

Антоніо Гауді. Скульптура

«Дракон» парку Гуель. Іспанія

Лисиця. Національна

скульптура Мексики

Ккомпозиція «Цікавий світ тварин» у техніці
пластилінографії

(ст.80)

 

Створює пластичні зображення , експерементує з техніками, презентуює роботу

 

   14

 

Досконалість композиці

Наслідуючи природну красу.

П:композиція,трансформація

Невідомий художник.
Мавзолей в Галікарнасі

Сфінкс. Піраміда Хеопса.

Єгипет

Ескіз незвичної атхітектури (на вибір)

(ст86)

 

Створює ескізи, експерементує з кольорами та формами.

 

   15

 

Зимові фантазії.

Святкові враження

П:інсталяці

 

Світлини інсталяцій

Лоренцо Лотто.

Різдво Христове

Створення групової святкової інсталяції на тему «Новорічна казка»

(ст.91)

 

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,   пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

 Створює художні образи в процесі експериментування з матеріалами

 

   16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Свято на порозі

Різдвяне диво

П:інсталяці

 

Перевірте себе

Світлини

Декоративна композиція

«Різдвяний вертеп»

(ст.96)

 

 

 

17

 

Вічне коло часу

Зимовий ліс

П: види малюнка

    (лінійний, тоновий, 

      силуетний)

 

Графічні зображення

  Вінсент ван Гог.
Ланге Айверберг, Гаага

Леонід Фесенко

Зимові простори

 

Створення  композиції

«Дерева у зимовому лісі»

(графічні матеріали, тонований папір» (ст.105)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови графіки; пояснює засоби виразності
художнього образу.

Створює графічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

 

18

19

 

Чарівний світ театру

Театр у житті дітей

 

 

Світлини

Картини  Андре-Анрі Даргеласа

 

Створення тематичної композиції за уявою

«Діти в театрі»

(акварель) (ст.111)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

  Створює  зображення в процесі експериментування з матеріалами і формами.                                             Презентує результати власної творчості

 

 

20

 

 

За лаштунками театру

Митці, які створюють диво

П:види театру:

        музичний

        драматичний

        т.ляльок

        пантоміма

 

 

Світлини із зображенням театру

Марайя Лібіко

Пінокіо

Роберт Інглен

Пригоди Пінокіо

 

Створення образу театральної ляльки

(на вибір) (ст.118

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу

Створює художній образ             Презентує результати власної творчості

 

21

 

Цей дивовижний світ

Театр на долоні

П:театр ляльок,

    бутафорія,

     вертеп

 

Світлини із зображенням театральних ляльок

 

Виготовлення театральної ляльки

(пластилін) (ст.126)

Розігрування театрального дійства

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у скулпткрі

Створює худ. Образ експерементуючи з формами.                                        Презентує результати власної творчості

 

 

22

 

 

Феєричне свято життя

У вихорі блискучого карнавалу

 

Світлини

Герда Вегенер.

Карнавал

Венеційський карнавал. Італія

 

Створення  ескізу карнавального костюма і маски

(ст.133)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.     Презентує результати власної творчості

 

 

23

 

Обличчя сучасного театру

Театр просто вулиці

П: флешмоб,

 

 

Світлини

 

Створення гриму для свого персонажу (шаблон обличчя)

(ст.139)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

24

 

 

Відлуння давнини в мистецтві

Магія глиняної музики

 

 

В.Любойченко. Свищики Полтавщини

Свищики Тернопільщини

Свищики Харківщини

 

Створення свищика за мотиваим народної іграшки

(пластилін)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створює  зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

 

25

 

 

Пластика і граційність

Образ загадкової краси

П: паперопластика:

      Оригамі

      Аплікаця

      Квілінг

      Папє-маше

 

 

Світлини робіт

Едгар Дега.

Дві танцівниці в студії

Едгар Дега. Зірка

Марія Хосе Сантос.

Балерина

Ялинкова іграшка

«Балерина»

 

Створення багатошарової аплікації

(папір, клей)

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створює  зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

26

 

Віддзеркалення самобутності

Краса сценічного образу

 

Л.Веселовський.

Гуцули

 

Створення тематичної композиції

«У вихорі танцю»

Матеріали на вибір

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

27

 

 

Традиції і сучамтість

Ритми сучасного міста

П: ритм

 

Світлини

Зразки

 

Створення силуетного зображення міста.

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва.

Створює графічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

28

 

 

«А вже весна скресла»

Зустріч весни

 

 

В.Манько

Пташка-писанка

Світлини

 

Створеня власного великоднього птаха

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створює худ. образ в процесі експериментування з лініями, формами.          Презентує результати власної творчості

 

 

 

 

 

 

29

30

 

 

Мистецтво дивувати і радувати

Цирк запрошує на свято

П: цирк

 

 

Світлини

 

Виконання дизайн-проекту

«На арені цирку»

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створює  зображення в процесі експериментування з лініями, формами.  Презентує результати власної творчості

 

 

31

 

 

Велике мистецтво екрану

Яскрава кіномозаїка

П:кіномистецтво

 

 

Кадри із фільмів

 

Створіть власного фантастичного кіноперсонажа

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створює художнє зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості

 

32

 

 

Казка, що оживає на екрані

У світі анімації

П:мультиплікація

 

 

Світлини

 

Виконання колективної роботи

«Герої Звірополісу»

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

33

 

 

Мистецтво у просторі  телебачення

По той бік телеекрана

П: телебачення

 

 

Світлини

 

Створення ілюмтрації до власної історії про «Волохатий блог»

 

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва

Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

34

 

Мистецтво і медіа

Віртуальні мистецькі подорожі

П: дудл

 

Світлини

 

Створення колективного коміксу

Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально,  Описує особливості мови різних видів
мистецтва; пояснює засоби виразності
художнього образу у творах різних видів
мистецтва Наводить приклади творів різних  видів мистецтва. застосовує відповідну термінологію.

Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами.

Презентує результати власної творчості

 

 

35

 

Перевірте себе

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку