Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу
«Мистецтво: образотворче мистецтво 5 клас»,
створене на основі Модельної навчальної програми «Мистецтво 5–6 класи» (інтегрований курс)
для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л. М., Просіна О. В.)
(за підручником «Мистецтво» автори — Рубля Т. Є, Мед І. Л., Наземнова Т. О., Щеглова Т. Л.)
Умовні позначення:П – основні порняття,
х/ф-художній фільм,
м/ф-мультиплікаційний фільм
№ уроку |
Дата |
Тема та зміст навчального матеріалу уроку |
Сприймання творів мистецтва |
Художньо-творча діяльність |
Очікувані результати |
Примітки |
Вступ (1год) Розділ І.Народне і професійне мистецтво (15год) |
||||||
1
|
|
Мистецтво відкриває світ Види мистецтва П:художжній образ, художня творчість Родина мистецтв. Мова графіки.Види графіки. Малюнок. Засоби виразності: лінія, штрих,крапка, пляма. П: малюнок, графіка
|
Еміль Муньє.Гра з немовлям Т. Шевченко. Андруші Ван Дер Неєр. Гравюра «Пейзаж» Г. Полевий. Срібні Карпати. Ліногравюра Я. Гніздовський. Без назви
А. Матісс.Жінка з розпущеним
|
Виконання швидких малюнків тварин з різним настроєм (олівець, ручка) (ст.10) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості
|
|
2 |
|
Гармонія життя в мистецтві Мова живопису. Гама кольорів. П: абстрактні твори., асоціативність.
|
О. Шовкуненко. М. Сар’ян. Нічний пейзаж. Єгипет М. Сар’ян. У Барфурші. Персія І. Лєрх. Космічна музика І. Лєрх. Сонячні квіти Піт Мондріан. Горизонтальне дерево Пауль Клее. Вісник осені |
Абстрактна живописна композиція (акварель) ( ст.16)
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Розрізняє види живопису, Створює живописні зображення в процесі експериментування з кольорами. Презентує результати власної |
|
3 |
|
Ритми життя в мистецтві Мова скульптури. П:скульптура, фактура |
Дніпро. Скіфські баби в дворику Історичного музею
Половецькікам’яні баби
Є. Ольховський.Пластика |
Абстрактний образ за задумом (пластилін) (ст.22) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості скульптури; пояснює засоби її виразності, виконує обємні зображення, експерементує зфактурою Презентує результати власної |
|
4 |
|
Краса рідної землі Декоративно-прикладне мистецтво. Види ДПМ. П:ДПМ
|
Рушники
Н. Проторьєва.Таріль
Бубнівська кераміка Яворівська іграшка |
Декоративна таріль (на вибір) (ст.28) |
Характеризує види ДУМ, розрізняє види орнаментів (геометричний, рослинний , зооморфний). Виконує декоративні зображення |
|
5 |
|
Мистецтво, співзвучне часу. Краса навколо нас. П:графічнийдизайн, емблема, логотип, знак.
|
Емблеми, логотипи, знаки |
Ескіз емблеми (кольорові ручки) (ст.34)
|
Розробляє ескізи Презентує результати своєї творчості |
|
6 |
|
Яскраві миттєвості. Мить краси і гармонії. П:фотомистецтво
|
Зразки світлин |
Колективний фотоколаж (ст.40)
|
Виявляє елементарні навички в царині фотомистецтва. Презентує результати своєї творчості |
|
7 |
|
Таємниці творчості Архітектура — застигла музика. П:Архітектура |
Світлини архітектурних споруд: Одеський театр опери та балету Музей «Писанка». Коломия Перевернутий дім. Буковель Церква Св. Юра. Дрогобич Замок Білої Чаплі. Японія Пірамида Кукулькана. Мексика Готель «Вітрило». Дубай, ОАЕ Покровська церква і дзвіниця. с. Лозова Церква Святого Духа. с. Потелич, Львівщина |
Аплікація церкви (кольоровий папір) (ст.46)
Робота в групах: зробіть із картону макет архітектурної |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості архітектури; пояснює засоби її виразності Презентує результати власної |
|
8 |
|
Невичерпне народне джерело. Гра світла й тіні. П:світлотінь, відблиск, тінь, світло, напівтінь,(власна, падаюча) , рефлекс
|
Картини, схеми |
«Натюрморт» за уявою (олівець) (ст51.) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Створює графічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
9
|
|
Гама почуттів Кольорове різнобарв’я. П:тональність, насиченість, світлота
|
Навчальні схеми, світлини,
К. Білокур. Привіт урожаю
Оппенгеймер Джонні. Натюрморт з виноградом і гранатом Натюрморт з атрибутами мистецтва |
Композиція «Квіткове різнобарв’я» за мотивами (акварель) (ст.57)
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, пояснює засоби виразності Розрізняє види живопису, Створює живописні зображення в процесі експериментування з кольорами |
|
10 |
|
Кольоровий світ мистецтва Дивовижний світ речей П:лесування
|
Натюрморт з виноградом і гранатом Натюрморт з атрибутами мистецтва Джордж Е. Форстер. Натюрморт. |
Виконайте натюрмортну композицію з фруктів або овочів та нескладних за формою предметів побуту. (аеварель) (ст.63) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, пояснює засоби виразності Розрізняє види живопису, Створює живописні зображення в процесі експериментування з кольорами |
|
11 |
|
Гармонія єдності Вигадливі візерунки Види вишивок |
Світлини вишивок |
Ескіз композиції орнаменту за мотивами традиційної вишивки вашого регіону (на вибір) (ст.68) |
Складає ескізи орнаментів, презентує свою роботу |
|
12 |
|
Кольорова гама Колорит — душа живопису. П:колорит. |
Анрі Матіс. |
Намалюйте природну форму в кольоровому оточенні. (ст.74)
|
Учень (учениця) пояснює засоби виразності художнього образу у творах Розрізняє види живопису, Створює живописні зображення в процесі експериментування з кольорами |
|
13 |
|
Диво, народжене фінтазією Картини, створені у пластиці П:пластилінрграфія |
Твори з пластиліну Антоніо Гауді. Скульптура «Дракон» парку Гуель. Іспанія Лисиця. Національна скульптура Мексики |
Ккомпозиція «Цікавий світ тварин» у техніці (ст.80)
|
Створює пластичні зображення , експерементує з техніками, презентуює роботу |
|
14 |
|
Досконалість композиці Наслідуючи природну красу. П:композиція,трансформація |
Невідомий художник. Сфінкс. Піраміда Хеопса. Єгипет |
Ескіз незвичної атхітектури (на вибір) (ст86)
|
Створює ескізи, експерементує з кольорами та формами. |
|
15 |
|
Зимові фантазії. Святкові враження П:інсталяці
|
Світлини інсталяцій Лоренцо Лотто. Різдво Христове |
Створення групової святкової інсталяції на тему «Новорічна казка» (ст.91)
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, пояснює засоби виразності Створює художні образи в процесі експериментування з матеріалами |
|
16
|
|
Свято на порозі Різдвяне диво П:інсталяці
Перевірте себе |
Світлини |
Декоративна композиція «Різдвяний вертеп» (ст.96)
|
|
|
17 |
|
Вічне коло часу Зимовий ліс П: види малюнка (лінійний, тоновий, силуетний) |
Графічні зображення
Вінсент ван Гог. Леонід Фесенко Зимові простори |
Створення композиції «Дерева у зимовому лісі» (графічні матеріали, тонований папір» (ст.105) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови графіки; пояснює засоби виразності Створює графічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості
|
|
18 19 |
|
Чарівний світ театру Театр у житті дітей
|
Світлини Картини Андре-Анрі Даргеласа |
Створення тематичної композиції за уявою «Діти в театрі» (акварель) (ст.111) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює зображення в процесі експериментування з матеріалами і формами. Презентує результати власної творчості
|
|
20 |
|
За лаштунками театру Митці, які створюють диво П:види театру: музичний драматичний т.ляльок пантоміма
|
Світлини із зображенням театру Марайя Лібіко Пінокіо Роберт Інглен Пригоди Пінокіо |
Створення образу театральної ляльки (на вибір) (ст.118 |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює художній образ Презентує результати власної творчості |
|
21 |
|
Цей дивовижний світ Театр на долоні П:театр ляльок, бутафорія, вертеп |
Світлини із зображенням театральних ляльок |
Виготовлення театральної ляльки (пластилін) (ст.126) Розігрування театрального дійства |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює худ. Образ експерементуючи з формами. Презентує результати власної творчості
|
|
22 |
|
Феєричне свято життя У вихорі блискучого карнавалу |
Світлини Герда Вегенер. Карнавал Венеційський карнавал. Італія |
Створення ескізу карнавального костюма і маски (ст.133) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості
|
|
23 |
|
Обличчя сучасного театру Театр просто вулиці П: флешмоб,
|
Світлини |
Створення гриму для свого персонажу (шаблон обличчя) (ст.139) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
24 |
|
Відлуння давнини в мистецтві Магія глиняної музики
|
В.Любойченко. Свищики Полтавщини Свищики Тернопільщини Свищики Харківщини |
Створення свищика за мотиваим народної іграшки (пластилін) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості
|
|
25 |
|
Пластика і граційність Образ загадкової краси П: паперопластика: Оригамі Аплікаця Квілінг Папє-маше
|
Світлини робіт Едгар Дега. Дві танцівниці в студії Едгар Дега. Зірка Марія Хосе Сантос. Балерина Ялинкова іграшка «Балерина» |
Створення багатошарової аплікації (папір, клей) |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
26 |
|
Віддзеркалення самобутності Краса сценічного образу |
Л.Веселовський. Гуцули |
Створення тематичної композиції «У вихорі танцю» Матеріали на вибір |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Презентує результати власної творчості |
|
27 |
|
Традиції і сучамтість Ритми сучасного міста П: ритм |
Світлини Зразки |
Створення силуетного зображення міста. |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює графічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
28 |
|
«А вже весна скресла» Зустріч весни
|
В.Манько Пташка-писанка Світлини |
Створеня власного великоднього птаха
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює худ. образ в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
29 30 |
|
Мистецтво дивувати і радувати Цирк запрошує на свято П: цирк
|
Світлини |
Виконання дизайн-проекту «На арені цирку» |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості
|
|
31 |
|
Велике мистецтво екрану Яскрава кіномозаїка П:кіномистецтво
|
Кадри із фільмів |
Створіть власного фантастичного кіноперсонажа
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створює художнє зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
32 |
|
Казка, що оживає на екрані У світі анімації П:мультиплікація
|
Світлини |
Виконання колективної роботи «Герої Звірополісу»
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
33 |
|
Мистецтво у просторі телебачення По той бік телеекрана П: телебачення
|
Світлини |
Створення ілюмтрації до власної історії про «Волохатий блог»
|
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості |
|
34 |
|
Мистецтво і медіа Віртуальні мистецькі подорожі П: дудл |
Світлини |
Створення колективного коміксу |
Учень (учениця) –Сприймає твори візуальних мистецтв, передає свої враження вербально/невербально, Описує особливості мови різних видів Створюєграфічні зображення в процесі експериментування з лініями, формами. Презентує результати власної творчості
|
|
35 |
|
Перевірте себе |
|
|
|
|