Календарне планування з основ правознавства 9 клас
Планування укладене на основі оновленої навчальної програми з «Основ правознавства» для закладів загальної середньої освіти від 03.08.2022 наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698
Андрусишин Б.І., Берендєєв С.О., Губань Р.В. Основи правознавства: Підручник для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2017. – 208 с.
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
№ з/п |
Дата
|
Дата |
Дата |
Тема уроку |
Компетентності |
Примітки |
Вступ до «Основ правознавства» (1 год.) |
||||||
|
|
|
|
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Людина як найвища соціальна цінність. |
|
|
Розділ 1. Основи теорії права і держави (4 год.) |
||||||
|
|
|
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм.
|
|
|
|
|
|
|
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права.
|
|
|
|
|
|
|
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави.
|
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття 1. Соціальне призначення держави. |
|
|
Розділ 2. Реалізація права (4 год.) |
||||||
|
|
|
|
Правовідносини |
|
|
|
|
|
|
Правопорушення |
|
|
|
|
|
|
Юридична відповідальність |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Основи теорії держави і права» та «Реалізація права» |
|
|
Розділ 3. Взаємозв’язок людини і держави (5 год.) |
||||||
|
|
|
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
|
|
|
|
|
|
Людина, особа, громадянин. Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
|
|
|
|
|
|
Конституційні права, свободи й обов’язки людини і громадянина в Україні. |
|
|
|
|
|
|
Органи державної влади в Україні. Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану. |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Звернення громадян. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
Розділ 4. Неповнолітні, як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин |
||||||
|
|
|
|
Неповнолітні, як учасники цивільних правовідносин. |
|
|
|
|
|
|
Практичні заняття: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. |
|
|
|
|
|
|
Практична робота: Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою. |
|
|
|
|
|
|
Сім’я. Шлюб. |
|
|
|
|
|
|
Взаємні права й обов’язки батьків і дітей |
|
|
|
|
|
|
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. |
|
|
|
|
|
|
Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
|
|
|
|
|
|
Адміністративні правопорушення. Злочин. |
|
|
|
|
|
|
Адміністративна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
|
|
|
Кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
|
|
Розділ 5. Правнича професія |
||||||
|
|
|
|
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. |
|
|
|
|
|
|
Юристи в нашому житті. |
|
|
|
|
|
|
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття. Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Якщо право - це професія» |
|
|
|
|
|
|
Урок підсумкового узагальнення. |
|
|