Основи здоров’я - 8 клас
№ п/п |
Тема
|
Дата |
Скори- гована дата |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
|
Шляхи реалізації наскрізних ліній |
||
Здоров’я людини(6 год)
|
|||||||
1 |
На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.
|
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості; - ознаки надзвичайних ситуацій; - види і рівні надзвичайних ситуацій; - права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків; наводить приклади: - соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; - надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження; розпізнає: - ознаки надзвичайних ситуацій; - ступені термічних опіків; - ситуації, в яких треба надати першу допомогу; пояснює: - роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі. Діяльнісний компонент Уміє: - оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях; - виконувати найпростіші рятувальні роботи; - користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням; - визначати стан потерпілого; - виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої допомоги потерпілому; дотримується правил: - евакуації із небезпечної зони; - особистої безпеки під час надання першої допомоги. Ціннісний компонент демонструє: - особисту відповідальність за своє життя і здоров’я; - співчуття, взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях |
Громадянська відповідаль- ність
Здоров’я і безпека |
||
2 |
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
|
|
||||
3 |
Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. ● Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації ** |
|
|
Екологічна безпека та сталий розвиток Громадянська відповідаль- ність
|
|||
4 |
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. ● Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому. |
|
|
Громадянська відповідаль- ність Здоров’я і безпека |
|||
5 |
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі. ● Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі |
|
|
Громадянська відповідаль- ність
|
|||
6 |
Узагальнення знань з теми «Здоров’я людини»
|
|
|
|
|||
Фізична складова здоров’я (5 год) |
|
||||||
7 |
Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи. Складові оздоровчих систем. |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - основні складові оздоровчих систем; - причини харчових отруєнь; - види спорту, які розвивають фізичні якості людини; - наслідки незбалансованого харчування. наводить приклади: - традиційних і сучасних оздоровчих систем; - страв своєї національної кухні. Пояснює: - як формуються харчові звички; - яке харчування є незбалансованим. Діяльнісний компонент уміє: - надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях; -обґрунтувати міфи і факти про дієти; - визначати симптоми харчового отруєння - визначати отруйні рослини і гриби своєї місцевості; - застосовувати принципи харчування для здоров’я у щоденному житті. Ціннісний компонент дотримується правил: - харчування для здоров’я; - обробки і зберігання харчових продуктів. Усвідомлює необхідність консультування щодо вживання харчових добавок |
Громадянська відповідаль- ність
Здоров’я і безпека
Підприємли- вість і фінансова грамотність |
||
8 |
Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я.
|
|
|
||||
9 |
Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Дієтичне харчування. Негативні наслідки незбалансованого харчування. Харчові добавки. |
|
|
||||
10 |
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь.
|
|
|
||||
11 |
Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. ● Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях. |
|
|
||||
12 |
Узагальнення знань з теми «Фізична складова здоров’я » (різнорівневі завдання) |
|
|
||||
Психічна й духовна складові здоров’я (5 год) |
|||||||
13 |
Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - стадії і завдання психосоціального розвитку особистості; - складові свого духовного розвитку; - структуру потреб людини; - ознаки зовнішньої та внутрішньої краси; - чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту; наводить приклади: - фізіологічних, соціальних і духовних потреб; - можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання; - принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги. Розпізнає рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди. Діяльнісний компонент уміє: - користуватися прийомами ефективного читання і запам’ятовування; - складати карти пам’яті; демонструє налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети. Ціннісний компонент усвідомлює: - біосоціальний характер формування особистості; - значення духовних потреб; - необхідність планувати своє майбутнє |
Громадянська відповідаль- ність
Здоров’я і безпека
Підприємли- вість і фінансова грамотність |
||
14 |
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. ● Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети |
|
|
||||
15 |
Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
|
||||
16 |
Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. ● Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів). Вправи на розвиток пам’яті та уваги. |
|
|
||||
17 |
Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я» |
|
|
||||
|
Соціальна складова здоров’я (15 год) Соціальний добробут (5 год). |
||||||
18 |
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. ● Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки) |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає - чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні; - - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С; - три стадії ВІЛ-інфекції; - методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому рівні (формула індивідуального захисту); - доступні та якісні місця тестування на ВІЛ; - принципи тестування на ВІЛ-інфекцію. Розпізнає ситуації, що загрожують сексуальним насиллям. Діяльнісний компонент уміє: -відмовлятися від небезпечних пропозицій; - обґрунтувати вплив психоактивних речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків; - визначити причини утримання від ранніх статевих стосунків. Ціннісний компонент обґрунтовує - фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності; -дотримується правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями |
Громадянська відповідаль- ність
Здоров’я і безпека
|
||
19 |
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. |
|
|
||||
20 |
Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.
|
|
|
||||
21 |
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. |
|
|
Громадянська відповідаль- ність |
|||
22 |
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
|
|
||||
23 |
Узагальнення знань з теми «Соціальна складова здоров’я» . |
|
|
||||
|
Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год) |
||||||
24 |
Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.
|
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає: - основні групи факторів ризику, що викликають ДТП; - заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла; - функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян; - права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп; наводить приклади: - зниження дії чинників ризику ДТП; - чинників техногенного впливу на довкілля; - способів очищення і доочищення питної води; - небезпечних ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми, залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму. Розпізнає: - пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху; - безпечні джерела питної води; - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; пояснює: - модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»); - вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я; - правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники. Діяльнісний компонент уміє: - приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла; - використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами; - критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації; дотримується: - правил дорожньої безпеки; - правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом. Ціннісний компонент обгрунтовує: - дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж; - вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я |
Громадянська відповідаль- ність
Екологічна безпека та сталий розвиток
Підприємли- вість і фінансова грамотність
Здоров’я і безпека
|
||
25 |
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.
|
|
|
||||
26 |
Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. |
|
|
||||
27 |
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я. |
|
|
||||
28 |
Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. |
|
|
Громадянська відповідаль- ність
|
|||
29 |
Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони. Основи самозахисту. |
|
|
||||
30 |
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.
● Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань |
|
|
||||
32 |
Загроза тероризму.
|
|
|
|
|
||
33 |
Інформаційна безпека. Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. |
|
|
||||
34 |
Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань |
|
|
||||
35 |
Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» (різнорівневі завдання ) |
|
|
||||