Календарно-тематичне планування з ОЗ для 8 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблене згідно чинної програми з вказаними компетентностями. • Основи здоров'я : програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи. (Програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804).
Перегляд файлу

                                                                   Основи здоров’я  - 8 клас

 

№ п/п

Тема

    

Дата

 Скори-

 гована

   дата

 

     Очікувані результати навчально-пізнавальної

                             діяльності учнів

 

 

    Шляхи    

  реалізації        

 наскрізних 

     ліній

                                                  Здоров’я людини(6 год)

 

1

На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.

 

 

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості;

- ознаки надзвичайних ситуацій;

- види і рівні надзвичайних ситуацій;

- права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків;

наводить приклади:

- соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; 

- надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження;

розпізнає:

- ознаки  надзвичайних ситуацій;

- ступені термічних опіків;

- ситуації, в яких треба надати першу допомогу;

пояснює:

- роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі.

Діяльнісний компонент

Уміє:

- оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях;

- виконувати найпростіші рятувальні роботи;

- користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням;

- визначати стан потерпілого;

- виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої  допомоги потерпілому;

дотримується правил:

- евакуації із небезпечної зони;

- особистої безпеки під час надання першої  допомоги.

Ціннісний компонент

демонструє:

- особисту відповідальність за своє життя і здоров’я;

- співчуття, взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях

Громадянська відповідаль-

ність

 

Здоров’я і безпека

2

Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

 

 

 

 

3

Надзвичайні ситуації. Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

● Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації **

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

Громадянська відповідаль-

ність

 

4

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

● Відпрацювання навичок надання першої   допомоги потерпілому.

 

 

Громадянська відповідаль-

ність

Здоров’я і безпека

5

Визначення стану потерпілого.   Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. Алгоритм рятування людей під час пожежі.

● Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі

 

 

Громадянська відповідаль-

ність

 

6

Узагальнення знань  з теми «Здоров’я людини»

 

 

 

 

Фізична складова здоров’я (5 год)

 

 

7

Оздоровчі системи. Поняття про оздоровчі системи. Складові оздоровчих систем.

 

 

 

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- основні складові оздоровчих систем;

- причини харчових отруєнь;

- види спорту, які розвивають фізичні якості людини;

- наслідки незбалансованого харчування.

наводить приклади:

- традиційних і сучасних оздоровчих систем;

- страв своєї національної кухні.

Пояснює:

- як формуються харчові звички;

- яке  харчування є  незбалансованим.

Діяльнісний компонент

уміє:

- надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях;

 -обґрунтувати міфи і факти про дієти;

- визначати симптоми харчового отруєння

- визначати отруйні рослини і гриби своєї місцевості;

- застосовувати принципи   харчування для здоров’я у щоденному житті.

Ціннісний компонент

дотримується правил:

- харчування для здоров’я;

- обробки і зберігання харчових продуктів.

Усвідомлює необхідність консультування щодо вживання харчових добавок

Громадянська відповідаль-

ність

 

Здоров’я і безпека

 

Підприємли-

вість і фінансова грамотність

8

Фізичні якості людини. Вплив фізичної активності на здоров’я.

 

 

 

 

 

 

9

Безпека харчування. Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. Дієтичне харчування. Негативні наслідки незбалансованого харчування. Харчові добавки.

 

 

10

Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь.

 

 

 

11

Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.

● Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях.

 

 

12

Узагальнення знань з теми «Фізична складова здоров’я »

(різнорівневі завдання)

 

 

Психічна й духовна складові здоров’я (5 год)

13

Становлення особистості. Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці.

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- стадії і завдання психосоціального розвитку особистості;

- складові свого духовного розвитку; 

- структуру   потреб людини;

- ознаки зовнішньої та внутрішньої краси;

- чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту;

наводить приклади:

- фізіологічних, соціальних і духовних потреб;

- можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання;

- принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги.

Розпізнає рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди.

Діяльнісний компонент

уміє:

- користуватися прийомами ефективного читання і запам’ятовування;

- складати карти пам’яті;

демонструє налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети.

Ціннісний компонент

усвідомлює:

- біосоціальний характер формування особистості;

 - значення духовних потреб;

- необхідність планувати своє майбутнє

Громадянська відповідаль-

ність

 

Здоров’я і безпека

 

Підприємли-

вість і фінансова грамотність

14

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього.

● Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети

 

 

15

Краса і здоров’я. Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних

тенденцій на здоров’я. 

 

 

 

 

16

Уміння вчитися. Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.

● Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги, підготовки до контрольної роботи (іспитів). Вправи на розвиток пам’яті та уваги.

 

 

17

Узагальнення знань  з теми «Психічна й духовна складові здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

                              Соціальна складова здоров’я (15 год)    Соціальний добробут  (5 год).

18

Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування.

● Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки)

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає

- чинники ризику для репродуктивного здоров’я молоді в Україні;

- - шляхи інфікування ВІЛ, гепатитами В і С;

- три стадії ВІЛ-інфекції;

- методи профілактики ВІЛ-інфекції на особистому рівні (формула індивідуального захисту);

- доступні та якісні місця тестування на ВІЛ;

- принципи тестування на ВІЛ-інфекцію.

Розпізнає ситуації, що загрожують сексуальним насиллям.

Діяльнісний компонент

уміє:

-відмовлятися від небезпечних пропозицій;

- обґрунтувати вплив психоактивних  речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків;

- визначити причини утримання від ранніх статевих стосунків.

Ціннісний компонент

обґрунтовує

- фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності;

-дотримується правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями

Громадянська відповідаль-

ність

 

Здоров’я і безпека

 

19

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків.

 

 

20

Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.

  • Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску

 

 

21

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С.

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідаль-

ність

22

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру.  Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.

 

 

23

Узагальнення знань з теми «Соціальна складова здоров’я» .

 

 

 

Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год)

24

Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

  • Визначення пріоритетів у дорожньому русі**

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає:

- основні групи факторів ризику, що викликають ДТП;

- заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла;

- функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян;

- права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп;

наводить приклади:

- зниження дії чинників ризику  ДТП;

- чинників техногенного впливу на довкілля;

- способів очищення і доочищення питної води;

- небезпечних ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми, залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму.

Розпізнає:

- пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху;

- безпечні джерела питної води;

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та

з перевищенням цих меж;

пояснює:

- модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»);

- вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я;  

- правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники.

Діяльнісний компонент

уміє: - приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла;  

- використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами;

- критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації;

дотримується: - правил дорожньої безпеки;

- правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом.

Ціннісний компонент

обгрунтовує:

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж;

- вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я

Громадянська відповідаль-

ність

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Підприємли-

вість і фінансова грамотність

 

Здоров’я і безпека

 

25

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

  • Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами

 

 

26

Екологічна безпека. Забруднення навколишнього середовища і здоров’я.   Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах.

 

 

27

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я.

 

 

28

Соціальна безпека. Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Громадянська відповідаль-

ність

 

 

 

29

Захист від кримінальних небезпек. Поняття і межі допустимої самооборони.   Основи самозахисту.

 

 

 

 

 

30

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.

 

● Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угруповань

 

 

32

Загроза тероризму.

 

 

 

 

 

 

33

Інформаційна безпека.  Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей.

 

 

34

Комп’ютерна безпека. Безпека у  мережі Інтернет. Он-лайн  безпека для попередження сексуального насильства та зловживань

 

 

35

Узагальнення знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі» (різнорівневі завдання )

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гупало Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
931
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку