Календарне планування «Основи правознавства» 9 клас
(1 години на тиждень, 35– на рік, резерв-2 години)
Складено згідно програми: «Основи правознавства. 9 клас» ((наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Прим |
Вступ до «Основ правознавства» (1 год.) |
|||
|
Соціальні передумови права. Мораль і релігія. Фундаментальні засади права: гідність, свобода, рівність, справедливість. Людина як найвища соціальна цінність. |
|
|
Розділ 1. Основи теорії держави і права (4 год.) |
|||
|
Соціальні норми. Поняття і види соціальних норм. |
|
|
|
Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. Цінність права. |
|
|
|
Передумови виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державна влада. Форми держави. Функції держави. Практичне заняття: Соціальне призначення держави. |
|
|
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА |
|||
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин |
|
|
|
Правопорушення: поняття, склад, види |
|
|
|
Практичне заняття: Обставини, що виключають юридичну відповідальність. |
|
|
|
Узагальнення знань з тем: «Вступ. Основи теорії держави і права. Реалізація права» |
||
Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ |
|||
|
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні.. |
|
|
|
Практичне заняття: Звернення громадян |
|
|
|
Демократія. Верховенство права. Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України |
|
|
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. Практичне заняття. Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
|
|
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
|
|
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
|
|
|
Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану |
|
|
|
Практичне заняття. Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану. |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Взаємозв’язок людини і держави» |
|
|
Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН |
|||
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх |
|
|
|
Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. |
|
|
|
Власність неповнолітніх. Практичне заняття. Здійснення права неповнолітніх на результати інтелектуальної власності. |
|
|
|
Спадкування і спадщина. |
|
|
|
Практичне заняття. Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. |
|
|
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей Права дитини та їх захист. |
|
|
|
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх |
|
|
|
Практичне заняття: Працевлаштування неповнолітніх. |
|
|
|
Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. |
|
|
|
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
|
|
|
Практичне заняття: Захист прав дитини від жорстокого поводження, експлуатації або інших форм насильства. |
|
|
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин» |
|
|
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ |
|||
|
Призначення правника у сучасному демократичному суспільстві. Правничі професії. |
|
|
|
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність. |
|
|
|
Практичне заняття: Професійна етика правника. |
|
|
|
Практичне заняття: Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації із представниками правоохоронного органу. |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу: «ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ» |
|
|