Календарно-тематичне планування з предмета «Історія" 5 клас 2019/2020

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з предмета «Історія" 5 клас 2019/2020 з урахуванням наказа Мон від 21.02.2019 №236
Перегляд файлу

Пропедевтичний курс «Вступ до історії» 5 клас

(35 годин)

 

Підручник:  Вступ до історії : підруч. для 5 кл. закл. / Щупак І. Я., Піскарьова І. О., Бурлака О. В.. — Київ : Вид-во «Оріон», 2018. — іл.

 

 

Тема уроку

Дата

Примітка

І семестр

Вступ. Що таке історія

  1.  

Що таке історія. Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручних з історії.

 

 

Тема 1. Відлік часу в історії

  1.  

Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу.

 

 

  1.  

Культурні епохи європейської історії  (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.

 

 

  1.  

Практична робота: Відлік часу в історії.

 

 

  1.  

Тематичний контроль

 

 

Тема 2. Де відбувається історія

  1.  

Географічний та історичний простір. Робота с історичною картою. Україна на картах упродовж історії.

 

 

  1.  

Територіальні межі (кордони) Русі-України, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки/ Війська Запорозького/ Гетьманщини та їх зміни.

 

 

  1.  

Терени творення нової України. Держава Україна та її сусіди. Історико=географічні регіони України та їх особливості.

 

 

  1.  

Практична робота: Територіальне розташування

та історичне походження рідного міста (села).

 

 

  1.  

Тематичний контроль

 

 

Тема 3. Джерела до вивчення історії

  1.  

Історичні джерела та їхні різновиди.

 

 

  1.  

Виявлення та збереження історичних джерел. Потреба залучення різних джерел для відображення повноті історії.

 

 

  1.  

Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого. Критичне становлення до джерельних відомостей. Місця, де зберігають історичні джерела.

 

 

  1.  

Практична робота: Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому.

 

 

  1.  

Тематичний контроль

 

 

ІІ семестр

Тема 4. Історія України в пам’ятках

  1.  

Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації.

 

 

  1.  

Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу.

 

 

  1.  

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжа Русь-Україна: Володимир і Данило Галицький.

 

 

  1.  

Козацька Україна: Богдан Хмельницький.

 

 

  1.  

Новітня Україна: на шляху до державної

Незалежності

проголошення незалежності України,

ухвалення Конституції України

 

 

  1.  

Українська революція і боротьба за збереження державності (197-1921 рр.)

 

 

  1.  

Голодомор

 

 

  1.  

Україна в роки Другої світової війни.

 

 

  1.  

Проголошення незалежності України, Конституції України

 

 

  1.  

Революція Гідності, Небесна Сотня.

 

 

  1.  

Практична робота: Розповідь про  пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір).

 

 

  1.  

Тематичний контроль

 

 

Тема 5. Дослідники історії

  1.  

Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

 

 

  1.  

Історичні праці про Україну та їхні автори: а) руські літописи. «Повість минулих літ»

літописця Нестора; б) козацькі літописи.

Літопис Самійла Величка; в) історичні праці XIX - початку XX ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. Дослідження з історії рідного краю

Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні

твори про минуле України.

 

 

  1.  

Практична робота: Повідомлення з історії родини,  презентація родового дерева.

 

 

  1.  

Тематичний контроль

 

 

Тема 6. Усе має минуле

  1.  

Праця і господарство: колись і сьогодні.  Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки.

 

 

  1.  

Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер.

 

 

  1.  

Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. Як колись проводили вільний час.

 

 

  1.  

Практичне заняття: підготувати повідомлення (міні-проект) про одяг людини в минулому; в) підготувати повідомлення (міні-проект) про харчування людей у минулому; г) скласти розповідь про родинні традиції та свята.

Тематичний контроль

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ярова Ніна
Додано
1 вересня
Переглядів
2098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку