Календарно-тематичне планування з предмета “Захист України” 11 клас

Про матеріал
ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН для учнів10 класу з вивчення предмету "ЗАХИСТ УКРАЇНИ" (рівень стандарту) юнаками кількість годин (1,5 год.) на тиждень за програмою для закладів загальної середньої освіти рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНИЙ ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН  11 клас

вивчення предмета юнаками (дівчатами за їх власним бажанням)

Кількість годин на тиждень (1,5 год.)

 

№ з/п

 

Зміст навчального матеріалу

Кількість годин

На військово-польові

заняття

 

Розділ ІІІ. Стройова підготовка та прикладна

 фізична підготовка

3

1

1

Подолання перешкод

1

1

2-3

Основи самозахисту

2

 

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка

6

4

4-6

Загальніпоняття балістики. Ведення вогню по нерухомим цілям та цілям, що з’являються.

3

3

7-9

Ручні гранати та поводження з ними

3

1

 

Розділ V. Тактична підготовка

9

7

10

Основніриси загальновійськового бою

1

 

11-16

Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, трійок.

6

3

17-18

Дії солдата ускладі бойових груп, механізованого відділення

2

3

 

Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)

-

1

 

Розділ VІ. Основи цивільного захисту

4

-

19-20

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.

2

-

21-22

Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації

2

 

 

Розділ VІІ.  Домедична допомога

13

6

23-24

Базова підтримка життя.

2

 

25-26

Надання домедичної допомоги при кровотечах

2

 

27-35

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина)

9

6

РАЗОМ

35

18

 

Орієнтовний план проведення

навчально-польових занять (зборів)

 

з/п

Назва розділу

Кількість годин

1

день

2

День

3

день

1

Тактична підготовка

6

3

3

 

2

Вогнева підготовка

4

3

1

 

3

Домедична допомога

6

 

 

6

4

Прикладна фізична підготовка, подолання перешкод

1

 

1

 

5

Озброєння та бойова техніка військової частини

1

 

1

 

Всього:

18

6

6

6

 

11 КЛАС

 група юнаків (дівчата за їх власним бажанням)

 

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Кількість годин

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Розділ ІІІ. Стройова підготовка та прикладна  фізична підготовка (3 год.)

Тема 4. Подолання перешкод (1 год.)

1

 

Біг по пересіченій місцевості Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

характеризує особливості: бігу, подолання горизонтальних і вертикальних перешкод;

має уявлення про техніку бігу по пересіченій місцевості

долає перешкоди різними способами; Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час занять з військової та прикладної фізичної підготовки

має поняття про національні бойові єдиноборствами     та     бойовими армійськими системами

                                Тема 5. Основи самозахисту (2 год.)

 

2-3

 

Ознайомлення з національними бойовими єдиноборствами та бойовими армійськими системами (хортинг, бойовий гопак, спас, рукопашний бій, БАрС тощо)

2

Розділ ІV. Вогнева підготовка (6 год.)

Тема 2. Загальні поняття балістики. Ведення вогню по нерухомим цілям

та цілям, що з’являються  (3 год.)

4

 

Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автомата.

Влучність стрільби. Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання.

Підготовка упора, виготовлення до стрільби, лежачи з упору.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає: основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі.

пояснює організацію і порядок проведення стрільби з автомата.

характеризує правила влучності під час стрільби.

визначає точки прицілювання.

вміє виготовлятися до стрільби, лежачи з упору.

бере участь у одноманітності прицілювання,

вирішує завдання на визначення прицілу і точки прицілювання.

пояснює умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

вказує особливості стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

Узагальнює знання з будови автомата.

здійснює тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

5

 

Тренування у одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання.

Умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки.

 

1

6

 

Удосконалення знань з будови автомата.

Тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. 

1

Тема 3. Ручні осколкові гранати та поводження з ними (3 год.)

7

 

Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

називає бойові властивості ручних гранат.

характеризує загальну будову і принцип дії ручних осколкових гранат;

пояснює порядок огляду і підготовки гранат до застосування.

розпізнає імітаційні та бойові гранати;

виконує: метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій.

володіє: навичками під час  метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій.

називає заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки при метанні гранат;

виконує першу вправу з метання ручних гранат

8

 

Заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами. Вивчення прийомів і правил метання ручних осколкових гранат.

1

9

 

Виконання першої вправи з метання ручних гранат.

1

Розділ V. Тактична підготовка (9 год.)

Тема 1. Основні риси загальновійськового бою (1 год.)

10

 

Поняття про бій.

Види вогню та маневру, їх значення в бою. Основні види ведення сучасного бою. Особиста зброя та сучасна екіпіровка

солдата.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент розуміє: що таке бій.

має уявлення: про бій. вказує види вогню та маневру

пояснює: необхідність якісної підготовки екіпіровки та особистої зброї солдата до ведення бойових дій; вміє: припасовувати елементи екіпіровки.

Тема 2 Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, трійок. (6 год.)

11

 

Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі). Маскування. Нанесення тактичного гриму та маскування особистої              зброї. Одиночне пересування бійця на полі бою: перехід; перебігання. прийоми   прихованого безшумного пересування та маскування -ходьба безшумно, пересування вночі, переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, на боці).

1

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

називає види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі) розуміє види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі) виконує види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі); переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, набоці); перехід; перебігання, приховане безшумне пересування. Знає як              виконувати              нанесення гриму та маскування зброї;

називає вимоги до організації місця для ведення вогню і спостереження, види інженерних загороджень та їх демаскуючі ознаки;              заходи забезпечення       маскування       укриття;       способи пересування на полі бою;

знає, як вибирати вогневу позицію та обладнувати її, вести спостереження у заданому секторі, визначати розташування цілей відносно орієнтирів,        доповідати              про     результати спостереження; види укриттів

вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою.

пояснює: дії солдата на полі бою ускладі бойової групи.

називає склад бойової групи (двійки, трійки). розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи;

виконує способи пересування на полі бою, оволодіває прийомами і способами знищення противника в бою у складі бойової групи;

знає особливості дій солдата у складі двійок, трійок; правила ведення переговорів засобами зв’язку; способи очищення та знезараження води; види, призначення, способи розведення в різних погодних умовах та способи маскування багаття.

має уявлення про способи маскування слідів свого перебування, про організацію охорони, оборони та спостереження;              основні              способи приготуваннята добуванняїжі військовослужбовцями при виконанні бойового завдання, про раціон українського військового під час польових (бойових) виходів

вміє робити навіс з пончо, навіс з підручних матеріалів, в’язати 3-4 вузли.

12

 

Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця щодо обладнання одиночного окопу для стрільби та спостереження. Польові       споруди       для розташування військ. Інженерні заходи по маскуванню військ та об’єктів, захист озброєння     та військової     техніки     від високоточної          зброї.    Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи та стоячи.

1

13

 

Забезпечення життєдіяльності військовослужбовців     під     часбойового завдання. Використання місцевих предметів та природних укриттів на полі бою. Вибір місця та обладнання     укриттів. Заходи забезпечення маскування укриття. Організація місця денного     та     нічного відпочинку. Створення системи тайників для зберігання запасів           матеріально-технічних           засобів. Маскування слідів свого перебування. Дії військовослужбовців (групи) у разі виявлення противником.

1

14

 

Вузли та зв’язки. Види, призначення багаття та способи його розведення в різних погодних умовах. Забезпечення маскування багаття. Основні способи приготування та добування їжі військовослужбовцями при виконанні              бойового завдання. Раціон українського військового під час польових (бойових)     виходів, повсякденний     набір сухих продуктів.

1

15

 

Водозабезпечення військовослужбовців при виконанні бойових завдань. Добова норма води,              порядок її використання. Природні джерела води та їх використання. Пошук джерел водопостачання. Способи очищення та знезараження води. Створення і підтримання запасів води. Дотримання питного та підтримання водно-сольового режиму.

1

16

 

Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. Підготовка зі зв'язку. Правила ведення переговорів засобами зв'язку. Організація охорони,              оборони таспостереження. Призначення пунктів збору.

1

Тема 3. Дії солдата у складі бойових груп, механізованого відділення( 2 год.)

17

 

Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи. Склад бойової групи (малі тактичні групи (до 8 чоловік).Розподіл              обов’язків        між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи.

пояснює: дії солдата на полі бою ускладі бойової групи.

називає склад бойової групи малі тактичні групи (до 8 чоловік).

розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи;

знає бойові порядки та їх використання під час руху; призначення, тактико-технічні характеристики та порядок використання засобів

аерозольного маскування;

виконує способи пересування на полі бою (колона, шахматка, клин, ланцюг), у тому числі у складі малої тактичної групи (до 8 чоловік).

18

 

Порядок дій у складі бойових груп. Бойові порядки та їх використання під час руху. Призначення,              тактико-технічні характеристики та порядок використання засобів              аерозольного          маскування (запалювальний      димовий      патрон,               димові гранати, малі димові шашки, велика димова шашка). Евакуація поранених і пошкодженої бойової техніки.

1

Розділ VІ. Основи цивільного захисту ( 4 год.)

Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів ( 2 год.)

19

 

Наземні міни: загальний огляд, типи мін та спосіб ураження. Правила безпеки. Інші види загроз. Правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів. Алгоритм дій при виявленні мінно-вибухового пристрою.

 

1

Знаннєвий компонент.

називає основні види мінно-вибухових пристроїв, типи мінно-вибухових травм.

має уявлення про будову та принцип дії мінно-вибухових пристроїв.

застосовує алгоритм дій при виявленні мінно-вибухового пристрою

знає правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів, алгоритм надання домедичної допомоги в разі мінно-вибухової травми

20

 

Типи мінно-вибухових травм та надання першої домедичної допомоги.

1

Тема 5. Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації ( 2 год.)

21

 

Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо). Сутність, зміст     і послідовність виконання рятувальних              та        інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт.

1

Учень (учениця):

характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладнихробіт; заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. називає послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт, способи рятування людей              з-під завалів, з верхніх              поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів

22

 

Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних     і     підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд.

1

Розділ VІІ. Домедична допомога ( 13 год.)

Тема 1. Базова підтримка життя ( 2 год.)

23

 

Алгоритм дій при раптовій зупинці серця.

Основні правила та порядок проведення реанімації.

Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу) Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості

володіє основними правилами проведення реанімації.

знає порядок проведення реанімації.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання

знає  правила користування автоматичним зовнішнім дефібрилятором.

вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів.

24

 

Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування авто-матичного зовнішнього дефі-брилятору. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками.

1

Тема 2. Надання домедичної допомоги при кровотечах ( 2 год.)

25

 

Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед  попереджуваних смертей після травматичного ушкодження. 

Алгоритм дій при кровотечі.

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент

Учень (учениця):

знає: види кровотеч;  основні принципи невідкладної допомоги

дотримується правил особистої безпеки

знає алгоритм дій при кровотечі

вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю

розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю

знає способи зупинки кровотечі

застосовує прямий тиск на рану

володіє технікою накладання  турнікета на верхні та нижні кінцівки.

вміє проводити тампонування рани

володіє методами виносу та переміщення поранених

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах.

26

 

Техніка застосування прямого тиску на рану

Техніка накладання турнікета  на верхні та нижні кінцівки.

Техніка тампонування рани.

Техніка накладання давлячої пов’язки.

Техніка виносу поранених.

 

1

 

Тема 3. Надання допомоги пораненим в умовах бойових дій. ( 9 год.)

27

 

Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care)

1

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учениця (учень):

знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов.

володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки.

вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу.

розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх кровотеч.

вміє розпізнати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого.

володіє технікою накладання шин та застосування жорсткого щитка при травмі ока. визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого.

розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії.

вміє розпізнати ознаки черепно-мозкової травми. розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації.

28

 

Послідовність дій за алгоритмом “MARCH”. Загальні причини зміни стану свідомості.

1

29

 

Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану.

1

30

 

Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингеального) повітроводу.

1

31

 

Проникаючі пораненнягрудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень.              Напружений пневмоторакс: ознаки; допомога.

 

1

32

 

Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених.

1

33

 

Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні              ока. Накладання         шин.  Застосування жорсткого     щитка     при              травмі              ока. Загальновійськовий набір пігулок

1

34

 

Попередження гіпотермії та виявлення ознак      черепно-мозкової травми.

1

35

 

Вміст та умови використання аптечки військової індивідуальної типу NATO/IFAK. Підготовка до евакуації. Документація.

1

 

 

 

 

          НАВЧАЛЬНО-ПОЛЬОВІ ЗБОРИ

 

Дні

Дата

Зміст навчального матеріалу

Кількість годин

1 день

 

                Розділ VІ. Тактична підготовка

Тема 4. Дії солдата в бою у складі малих тактичних груп

  Дії солдата в обороні. Вибір вогневої позиції, її інженерне обладнання та маскування.

   Поняття про дії розвідувального дозору. Дії дозорних під час огляду місцевості та місцевих              предметів, інженерних загороджень, мостів, різних перешкод. Дії в засаді.

  Ведення спостереження. Основи слідопитства.

 

3

 

 

 

 

Розділ ІV. Вогнева підготовка

    Основні заходи безпеки при проведенні стрільб в тирі та на військовому стрільбищі та під час поводження з ручними осколковими гранатами. Організація і порядок проведення стрільби з автоматичної зброї.

      Вибір і зайняття положення для стрільби. Положення стрільця під час стрільби з місця (стоячи, з коліна, лежачи, сидячи), в русі в пішому порядку.

  Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної       зброї. Прийоми стрільб з автоматичної        зброї (вогневі       тренування). Виконання              вправ              стрільби з      пневматичної гвинтівки.

3

2 день

 

Розділ V. Тактична підготовка

Тема 4. Дії солдата у складі бойових груп, механізованого відділення

 

 

 

    Дії солдата при маневруванні в складі підрозділу. Бойові порядки та їх використання під час руху.

     Визначення азимуту та зворотного азимуту та рух за ним. Прицілювання за азимутом. Складання опису місцевості. Орієнтування на місцевості за мапою (електронною мапою) під час руху.      

   Вимірювання відстані парами кроків. Визначення координат об’єктів. Цілевказання.      Евакуація поранених і пошкодженої бойової техніки.

3

Тема 5. Озброєння та бойова техніка військової частини (підрозділу)

Ознайомлення з озброєнням та бойовою технікою військової частини (підрозділом), їх призначення, тактико-технічна характеристика.

Демонстрація озброєння та бойової техніки в дії.

*- при неможливості провести заняття у військовій частині, проводиться ознайомлення з роботою ТЦК та СП, інших збройних формувань.

1

Розділ ІV. Вогнева підготовка

Прийоми та правила метання ручних осколкових гранат. Виконання вправи “Метання ручної осколкової гранати з місця із-за укриття”.

 

Розділ ІІІ Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка

Подолання єдиної смуги перешкод, природних (пристосованих) перешкод. Силові вправи. Вправи з навантаженнями. Біг по пересіченій місцевості.

 

 

 

 

3 день

 

Розділ VII. Домедична допомога

Тема 3. Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина)

Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу. Алгоритм надання домедичної допомоги у секторі обстрілу.

Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, верхньої та нижньої кінцівок. (самодопомога-взаємодопомога). Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів (самодопомога-взаємодопомога)

   Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях.

Надання допомоги в секторі тактичних умов.. Алгоритм з надання домедичної допомоги усекторі укриття.

Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя.

Переведення в стабільне положення.

Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт.

Накладання турнікету (джгута) на кінцівки. Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів (само- та взаємодопомога).

Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перевязувальних пакетів (само-та взаємодопомога).

6

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Лошук Віктор Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kalashnyk Vasyl
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шаповал Віталій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чикалов Віктор Іванович
    Дякую, все чітко, зрозуміло, відповідно програми
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ващук Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Цецура Віктор Cергійович
    Щиро дякую за матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Фурман Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
1 вересня 2022
Переглядів
8958
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку