Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»
5 клас
I семестр
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/ п |
Дата
Класи |
Тема уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній
|
|||||||||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
||||||||||||
Розділ 1. Здоров’я людини (5 годин + 1 година резервного часу)
|
||||||||||||||
1 |
|
Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя. Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.
|
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття ** Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла. * Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію ** Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості ** Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги * Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці ** Відпрацювання навичок поведінки у транспорті * Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті
|
Учень/учениця називає: - принципи безпечної життєдіяльності; - до кого звертатися в разі погіршення самопочуття; - небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту, під час посадки в транспорт, руху і висадки; - небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті; - засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті; - засоби безпеки пішохода. Наводить приклади - безпечних і небезпечних ситуацій. Пояснюють: - небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; - перевагу руху транспорту екстрених служб. Розпізнає: - види пішохідних переходів, дорожні знаки, дорожню розмітку; - дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту; |
Уміє: - вимірювати температуру тіла; - використовувати прийоми для самозаспокоєння при потраплянні в небезпечну ситуацію; - визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»; - переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю; - безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; - розшифровувати піктограми в громадському транспорті; - приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті; - правильно діяти при пожежі в салоні транспорту; - викликати рятувальні служби за номерами телефонів; - моделювати порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію.
|
- дотримуються правил поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки; - усвідомлює вплив поведінки та способу життя на здоров’я |
«Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.
«Здоров’я і безпека» дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище |
|||||||
2 |
|
Безпека на дорозі Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. |
||||||||||||
3
|
|
Безпека на зупинках громадського транспорту.
|
||||||||||||
4
|
|
Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. |
||||||||||||
5
|
|
Поведінка пасажира при ДТП. |
||||||||||||
6 |
|
Узагальнюючий урок з розділу«Здоров’я людини»
|
|
|
|
|
|
|||||||
Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я(5 годин + 1 година резервного часу)
|
||||||||||||||
7 |
|
Уміння вчитися Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. |
Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня». Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) ** Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів |
Називають: - етапи активного слухання; - ознаки вияву почуттів. Розпізнають: - ознаки правильно і неправильно облаштованого робочого місця.
|
Уміють застосовувати різніспособи перепочинку під час занять; - правильно впорядковувати робоче місце; - інтерпретувати чинники, які допомагають і заважають виконувати домашні завдання; - визначатирізницю між емоціями та почуттями; - складати розпорядок дня; - визначати і особливості сприйняття і пам’яті; - готуватися до контрольних робіт; - використовувати різні прийоми навчання. Аналізує наслідки неорганізованості. враховувати індивідуальні |
Усвідомлюють: - чому треба працювати над розвитком здібностей; - необхідність самодисципліни; - важливість поваги до почуттів інших і надання допомоги тим, хто цього потребує - виявляє повагу до дорослих і однолітків; - протидіє виявам неповаги у своєму середовищі |
«Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. «Здоров’я і безпека» дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань |
|||||||
8 |
|
Облаштування робочого місця. Умови успішного навчання. |
||||||||||||
9 |
|
Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання. Типи сприйняття інформації. |
||||||||||||
10 |
|
Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи |
||||||||||||
11 |
|
Повага до себе та інших Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. |
||||||||||||
12 |
|
Узагальнюючий |
||||||||||||
урок з розділу «Психічна й духовна складові здоров’я».
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||||||
13 |
|
Фізичні чинники здоров’я Принципи і методи загартовування. Рухова активність.
|
Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. Розрахунок максимальної маси портфеля * Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах ** Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід
|
Називають: - переваги занять фізичною культурою та спортом для розвитку і формування характеру; - засоби безпеки при заняттях спортом; - правила користування басейном; - способи допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід. Розпізнає: - ситуації, які можуть призвести до порушення постави та .
|
Аналізують: - наслідки недосипання для здоров’я і навчання. Уміють: - виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей; - розраховувати максимальну масу свого портфеля; - обирати засоби безпеки при катанні на ковзанах і роликових дошках - надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах.
|
-надає допомогу і самодопомогу -аналізує вплив телебачення і комп’ютерів на здоров’я; - дотримується правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером, при заняттях спортом
|
«Громадянська відповідальність» сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. «Здоров’я і безпека» дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище «Підприємливість і фінансова грамотність» націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань |
|||||||
14 |
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору.
|
||||||||||||
15. |
|
Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.
|
||||||||||||
16. |
|
Узагальнюючий урок з розділу «Фізична складова здоров’я»
|
||||||||||||