Календарно-тематичне планування з предмету "Основи здоров'я" 5 клас

Про матеріал
Календарне планування оновлене з предмету "Основи здоров'я" за новою програмою.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я»

 5 клас

I семестр

(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)

 

Програма: Навчальна програма з основ здоров’я  для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ п/ п

Дата

 

                                       Класи

Тема уроку

Практичні завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній

 

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Ціннісний

компонент

 

Розділ 1. Здоров’я людини (5 годин + 1 година резервного часу)

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Життя і здоров’я людини.

Здоровий спосіб життя.

Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності.

 

 

Моделювання

поведінки в разі

погіршення

самопочуття **

Відпрацювання

навичок

вимірювання

температури тіла. *

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію **

Відпрацювання

навичок аналізу

дорожньої ситуації,

у тому числі й в

умовах обмеженої

оглядовості **

Прийняття зважених

рішень щодо

переходу дороги *

Моделювання

ситуації відмови від

пропозицій перейти

дорогу у

небезпечному місці **

Відпрацювання

навичок поведінки у

транспорті *

Моделювання

поведінки пасажира

при аварії в

транспорті

 

Учень/учениця

називає:

- принципи безпечної життєдіяльності;

- до кого звертатися в разі погіршення самопочуття;

- небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту, під час посадки в транспорт, руху і висадки;

 - небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті;

- засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті;

- засоби безпеки пішохода. Наводить приклади

- безпечних і небезпечних ситуацій.

 Пояснюють:

- небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; 

- перевагу руху транспорту екстрених служб.

Розпізнає:

- види пішохідних переходів, дорожні знаки, дорожню розмітку;

- дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту;

Уміє:

- вимірювати температуру тіла;

- використовувати прийоми для самозаспокоєння при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»;

 - переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю;

- безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; 

- розшифровувати піктограми в громадському транспорті;

 - приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті;

- правильно діяти при пожежі в салоні транспорту;

- викликати рятувальні служби за номерами телефонів;

- моделювати порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію.

 

- дотримуються правил поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки;

- усвідомлює вплив поведінки та способу життя на здоров’я

«Громадянська відповідальність»

сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Здоров’я і безпека»

дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище

2

 

 

 

 

 

  

Безпека на дорозі

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги.

3

 

 

 

 

 

 

 

       

Безпека на зупинках громадського транспорту.

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Безпека пасажира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Поведінка пасажира при ДТП.

6

 

 

 

       

Узагальнюючий урок з розділу«Здоров’я людини»

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я(5 годин + 1 година резервного часу)

 

7

 

Уміння вчитися

Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра.

Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя  «Мій розпорядок дня».

Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання           (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) **

Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів

Називають:

- етапи активного слухання;

 - ознаки   вияву почуттів.

Розпізнають:

- ознаки правильно і неправильно

облаштованого робочого місця.

 

Уміють застосовувати різніспособи перепочинку під час занять;

- правильно впорядковувати робоче місце;

- інтерпретувати чинники, які допомагають і заважають виконувати

домашні завдання;

- визначатирізницю між емоціями та почуттями;

- складати розпорядок  дня;

- визначати і особливості

сприйняття і пам’яті; 

- готуватися до контрольних робіт;

- використовувати різні прийоми навчання.

Аналізує наслідки неорганізованості.

враховувати індивідуальні

Усвідомлюють:

-  чому треба працювати над розвитком   здібностей; - необхідність самодисципліни;

- важливість поваги до почуттів інших  і надання допомоги тим, хто цього потребує

- виявляє повагу до дорослих і однолітків;

- протидіє виявам неповаги  у своєму середовищі

«Громадянська відповідальність»

сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

«Здоров’я і безпека»

дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище

«Підприємливість і фінансова грамотність»

націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань

8

 

Облаштування робочого місця.

Умови успішного навчання.

9

 

Розвиток  здібностей. Створення мотивації до навчання.

Типи сприйняття інформації.

10

 

Активне слухання.  Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи

11

 

 

Повага до себе та інших

Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Почуття і емоції.  Вияви почуттів. Способи  висловлювання почуттів. Співпереживання  і співчуття.

12

 

Узагальнюючий

урок з розділу «Психічна

 й духовна складові здоров’я».

 

 

 

  •  

 

 

 

13

 

Фізичні чинники здоров’я

Принципи  і методи загартовування. Рухова активність.

 

Виконання вправ

для формування

правильної постави

та гімнастики для

очей.

Розрахунок

максимальної маси

портфеля *

Моделювання

ситуацій надання

невідкладної

допомоги та

самодопомоги при

спортивних

травмах **

Моделювання

ситуацій надання

допомоги і

самодопомоги

тому, хто

провалився під лід

 

Називають:

- переваги занять фізичною культурою та спортом

для розвитку і формування характеру;

- засоби безпеки при заняттях спортом;

- правила користування басейном;

- способи допомоги і самодопомоги тому, хто

провалився під лід. Розпізнає:

- ситуації, які можуть призвести до порушення

постави та

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналізують: 

- наслідки недосипання для здоров’я і навчання.

Уміють:

- виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей;

- розраховувати максимальну масу свого портфеля;

 - обирати засоби безпеки при катанні на ковзанах і роликових дошках

- надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах.

 

-надає допомогу і самодопомогу

-аналізує вплив телебачення і комп’ютерів на здоров’я;

- дотримується правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером, при заняттях спортом

 

«Громадянська відповідальність»

сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства.

«Здоров’я і безпека»

дозволяє сформувати учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище

«Підприємливість і фінансова грамотність»

націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань

14

 

Профілактика порушень постави і гостроти  зору.

 

15.

 

Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду.

 

 

16.

 

Узагальнюючий урок

 з розділу «Фізична складова здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
2350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку