ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 6 год резервний час)
І СЕМЕСТР
№ уроку |
Зміст уроку |
Дата проведення |
Вступ |
||
1 |
Науки, що вивчають природу. |
02.09. |
2 |
Методи вивчення природи .Практичне заняття
|
05.09. |
3 |
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття
|
09.09. |
4 |
Значення природничо-наукових знань для людини Організація спостережень за тілами живої та неживої природи |
12.09. |
5 |
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
16.09. |
6 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Вступ.» |
19.09. |
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС |
||
7 |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
23.09. |
8 |
Практична робота
|
26.09. |
9 |
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів |
30.09. |
10 |
Атоми і молекули. Дифузія. |
03.10. |
11 |
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини |
07.10. |
12 |
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. |
10.10. |
13 |
Практичні заняття Розділення сумішей фільтруванням. |
17.10. |
14 |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. |
21.10. |
15 |
Фізичні явища природи. Світлові явища. |
24.10. |
16 |
Фізичні явища природи. Теплові явища |
04.11. |
17 |
Практичне заняття
|
07.11. |
18 |
Явища природи. Фізичні явища. Звукові явища,поширення звуку. |
11.11. |
19 |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. (електричні та магнітні) |
14.11. |
20 |
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття. |
18.11. |
21 |
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
21.11. |
22 |
Контрольна робота по темі «Тіла, речовини та явища навколо нас.» |
25.11. |
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ |
||
23 |
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
28.11. |
24 |
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. |
02.12. |
25 |
Практичне заняття
|
05.12. |
26 |
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. |
09.12. |
27 |
Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами. |
12.12. |
28 |
Міжзоряний простір. Зоряні системи — галактики. Всесвіт і його складові. |
16.12. |
29 |
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
19.12. |
30 |
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
23.12. |
31 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі «Всесвіт.» |
26.12. |
ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(усього 70 год, 2 год на тиждень, із них – 6 год резервний час)
ІІ СЕМЕСТР
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ |
|||
32 |
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. |
15.01. |
|
33 |
Рухи Землі. Пори року. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця |
18.01. |
|
34 |
Місяць – супутник Землі. |
22.01. |
|
35 |
Сонячні та місячні затемнення. |
25.01. |
|
36 |
Способи зображення Землі. |
29.01. |
|
37 |
Практичне заняття:
|
01.02. |
|
38 |
Ґрунт, його значення. |
05.02. |
|
39 |
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
08.02. |
|
40 |
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. |
12.02. |
|
41 |
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води. |
15.02. |
|
42 |
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі. |
19.02. |
|
43 |
Практичне заняття:
|
22.02. |
|
44
|
Практичне заняття:
Значення води у природі. Використання води людиною. |
26.02. |
|
45 |
Узагальнення вивченого матеріалу по темі « Землі як планета.» |
01.03. |
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
|||
46 |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
05.03. |
|
47 |
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії |
12.03. |
|
48 |
Практичне заняття
|
15.03. |
|
49 |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. |
19.03. |
|
50 |
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
22.03. |
|
51 |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. |
02.04. |
|
53 |
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. |
05.04. |
|
54 |
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді. |
09.04. |
|
55 |
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. |
12.04. |
|
56 |
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. |
16.04. |
|
57 |
Угруповання організмів. Екосистеми. |
19.04. |
|
58 |
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. Практичне заняття
|
23.04. |
|
59 |
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
26.04. |
|
60 |
Контрольна робота по темі « Планета життя як середовище життя організмів.» |
30.04. |
|
Тема 3. Людина на планеті Земля
|
|||
61
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
03.05. |
|
62 |
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). Дослідницький практикум Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
07.05. |
|
63 |
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
10.05. |
|
64 |
Охорона природи. Червона книга України. Практична робота Складання Червоної книги своєї місцевості. |
14.05. |
|
65 |
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
17.05. |
|
66 |
Контрольна робота №2 |
21.05. |
|
67 |
Повторення вивченого Узагальнення знань |
24.05.
|
|