Календарно – тематичне планування з природознавства для 4 класу (ІІ семестр) складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автори - Гільберг Т.Г., Сак Т.В.
Природознавство ІІ семестр 2 години на тиждень
|
|||||
№ з/п |
|
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Примітка |
Природа материків і океанів (продовження) |
|||||
|
|
Навчальний проект: «Ми живемо в Євразії». |
|
|
|
|
|
Африка — найспекотливіший материк Землі Повторення. Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт(с.3, 7-8) |
с. 62-65 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Африки Повторення. Сонячна система, її склад (с.8-10) |
с. 65-71 |
|
|
|
|
Північна Америка Повторення. Сонце — зоря, центральне тіло Сонячної системи (с. 10-12) |
с. 71-74 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Північної Америки Повторення. Планети-гіганти (с.13-14) |
с. 74-77 |
|
|
|
|
Південна Америка Повторення. Планети земної групи (с.14-16) |
с. 78-80 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Південної Америки Повторення. Теплові пояси Землі.(с. 16-18) |
с. 80-85 |
|
|
|
|
Австралія — найсухіший материк Повторення. Вплив Сонця на різноманітність природи Землі (с. 16-18) |
с. 85-88 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Австралії Повторення. Земля. Добовий і річний рух Землі (с.18-22) |
с. 88-93 |
|
|
|
|
Навчальний проект: «Цікавий світ Австралії» |
с. 100 |
|
|
|
|
Антарктида — найхолодніший материк Повторення. Зорі. Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря (с. 22-24) |
с. 94-96 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Антарктиди Повторення. Молочний Шлях — наша Галактика (с. 24-25) |
с. 96-100 |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Природа материків і океанів». Повторення. Сучасні уявлення людей про Всесвіт (с.25-26) |
|
|
|
|
|
Контрольна робота
|
|
|
Тема |
Природа України |
|||||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Україна на карті світу. Карта України. Практична робота: позначення на контурній карті столиці та міст України Повторення. Горизонт. Сторони горизонту (с.27-29) |
с. 101-103 |
|
|
|
|
Форми земної поверхні України і свого краю. Практична робота: позначення на контурній карті основних форм земної поверхні Повторення. Орієнтування на місцевості за допомогою Сонця, компаса та місцевих ознак (с. 29-32) |
с. 103-106 |
|
|
|
|
Корисні копалини України, їх види Повторення. План місцевості. (с. 32-35) |
с. 107-109 |
|
|
|
|
Природне паливо та його запаси в Україні Повторення. Умовні знаки на плані місцевості. (с. 32-35) |
с. 110-112 |
|
|
|
|
Водойми України. Рівнинні та гірські річки. Практична робота: позначення на контурній карті водойм України Повторення. Масштаб (с.36-38) |
с. 113-116 |
|
|
|
|
Озера і болота. Штучні водойми. Охорона водойм Повторення. Географічна карта. Умовні знаки на карті. (с. 38-39) |
с.116- 119 |
|
|
|
|
Чорне море Повторення. Робота з планом і картою.(с. 40) |
с. 119-121 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Чорного моря. Охорона Чорного моря Повторення. Населення Землі. Умови життя на Землі (с. 41-43) |
с. 121-124 |
|
|
|
|
Азовське море Повторення. Материки і океани на географічних картах (с.43-47) |
с. 124-125 |
|
|
|
|
Рослинний і тваринний світ Азовського моря. Охорона Азовського моря Використання і охорона природних багатств водойм. Повторення. Природа океанів. Тихий океан (с. 47-51) |
с. 125-127 |
|
|
|
|
Ґрунти України, їх стан та охорона Повторення. Атлантичний океан (с. 51-52) |
с. 128-131 |
|
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
Тема |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Природні зони України. Карта природних зони |
с. 132-134 |
|
|
|
|
Мішані ліси Повторення. Північний Льодовитий океан (с.52) |
с. 134-138 |
|
|
|
|
Лісостеп Повторення. Індійський океан (с. 52-55) |
с. 139-142 |
|
|
|
|
Степ Повторення. Євразія — найбільший материк. (с. 55-57) |
с. 142-146 |
|
|
|
|
Гори Карпати Повторення. Рослинний і тваринний світ Євразії (с. 57-62) |
с. 146-151 |
|
|
|
|
Кримські гори Повторення. Африка — найспекотливіший материк Землі (с. 62-65) |
с. 151-155 |
|
|
|
|
Контрольна робота |
с.155- 161 |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Заповідні території та охорона природи в Україні Повторення. Рослинний і тваринний світ Африки (с. 65-71) |
|
|
|
|
|
Урок-екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю. |
|
|
|
|
|
Навчальний проект: «Добра справа для природи». |
|
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Природа України». Підсумок за рік. |
|
|
Тема |