Конспект уроку з природознавства у 4 класі - "Природа океанів. Тихий океан"

Про матеріал

Конспект уроку за 4 клас, тема - "Природа океанів. Тихий океан". Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості Тихого океану; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити складати комп'ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи. 

Перегляд файлу

Тема. ПРИРОДА ОКЕАНІВ. ТИХИЙ ОКЕАН

Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості Тихого океану; продовжити навчати читати карту та працювати із нею; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 47)

2. Гра «Відповідність»

Точки Землі, через які проходить земна вісь.

Колір, яким на карті позначені рівнини.

Колір, яким на карті позначені водойми.

Зменшене зображення земної поверхні на площині, виконане за допомогою умовних знаків.

Величезні простори води.

Зменшена модель Земної кулі.

Північний і Південний

полюси

Зелений

. Блакитний

Карта

Океани

Глобус

3. Загадування загадок про океани, дібраних учнями

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про особливості Тихого океану.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Який колір переважає на глобусі?

— Як на карті позначають глибину морів і океанів?

— Пригадайте! Що таке Світовий океан?

— На які частини поділяється Світовий океан?

— Які океани є на Землі? У яких півкулях вони розташовані?

— Чим схожі всі океани? Чим вони можуть відрізнятися?

— Понад 2/3 поверхні Землі покрито водною оболонкою — Світовим океаном. Середня глибина Світового океану всього 4 км, а відстань до центру Землі складає 6 371 км.

Світовий океан розділений материками на частини, які називаються океанами. На Землі — чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський і Північний Льодовитий.

Вода в океанах солона. Якби, наприклад, випарити солі, розчинені в океанічній воді, то вони вкрили б дно Світового океану шаром завтовшки 60 м, а сушу — 153 м.

З поверхні океанів випаровується значна кількість води. З водяної пари утворюються хмари. Вони переносяться вітром у різні місця Землі, і там випадають опади.

Світовий океан збагачує повітря киснем, адже в ньому росте безліч зелених водоростей. А ще він зігріває планету. Як це відбувається? У теплі пори року вода океанів і морів повільно вбирає сонячне тепло і довго його утримує. У холодну пору вода так само повільно віддає тепло, нагріваючи повітря, яке рухається на материки.

У морях і океанах — близько 10 тисяч видів рослин. Більшість рослин — це водорості. На глибині до 100 м, куди сягає сонячне проміння, ростуть зелені водорості. Нижче — бурі, а ще нижче — червоні.

— Який океан є найбільшим на Землі? Знайдіть на карті світу межі Тихого океану.

— У яких півкулях розташований Тихий океан?

— Береги яких материків він омиває?

— Розгляньте карту теплових поясів світу. У яких теплових поясах простягається Тихий океан?

Тихий океан має найрізноманітніший рослинний і тваринний світ. На крайньому півдні і на півночі вода холодна, а біля екватора — завжди

тепла. У ньому є умови для життя різних рослин і тварин. У воді налічується 480 видів зелених, бурих і червоних водоростей. Серед риб — оселедці, сардини, скумбрія, сайра, лососі, тріска. Є велетенські краби, морські черепахи і змії. Живуть кити, тюлені, моржі, котики.

2. Робота за підручником (с. 47–51)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 47.

— За малюнком 32 доведіть, що природа океанів дуже різноманітна.

— За малюнком 33 розкажіть про життя у водних глибинах океану.

— Від чого залежить життя у Світовому океані?

— Яка особливість Тихого океану?

— За малюнками 34–37 розкажіть про різноманітність рослинного і тваринного світу Тихого океану.

— Яке господарське значення природи Тихого океану?

— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 51.

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Запропонуйте, як зберегти чистоту вод Тихого океану.

2. Робота по карті

— Покажіть на карті розташування й межі Тихого океану.

— Визначте, по яку сторону від екватора та в яких півкулях він розташований.

— Які моря належать до Тихого океану?

— Які материки він омиває?

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Де розташований Тихий океан?

— Чи підходить назва океану, який назвали Тихим? Яку назву ви дали б цьому океану?

— Чи багатий та різноманітний рослинний і тваринний світ Тихого океану?

— Що дає природі Світовий океан?

— Яка вода в океані на смак?

— Чи всі люди Землі турбуються про чистоту океанських вод?

— Яке значення має Тихий океан для людства?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 47–51).

 

 

doc
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
2835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку