Календарне планування з трудового навчання (хлопці) для 6 класу відповідає новій Програмі з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування з трудового навчання у 6 класі (хлопці)
Обов'язкова для вивчення складова
Технологія виготовлення виробів із тонколистового металу та дроту
№ п/п |
К-ть годин |
Тема уроку |
Дата план. |
Дата факт. |
Дистанційні технології |
1 |
1 |
Розділ 1. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Види та призначення конструкційних матеріалів. Тонколистовий метал та дріт |
|
|
|
2 |
1 |
Види та призначення конструкційних матеріалів. Тонколистовий метал та дріт |
|
|
|
3 |
1 |
Виготовлення виробів із тонколистового металу та дроту. Побудова графічних зображень виробу |
|
|
|
4 |
1 |
Побудова графічних зображень виробу |
|
|
|
5 |
1 |
Процес розмічання заготовок на листовому металі |
|
|
|
6 |
1 |
Процес розмічання заготовок на листовому металі |
|
|
|
7 |
1 |
Процес різання та обпилювання деталей із тонколистового металу |
|
|
|
8 |
1 |
Процес різання та обпилювання деталей із тонколистового металу |
|
|
|
9 |
1 |
Способи з єднання деталей із тонколистового металу |
|
|
|
10 |
1 |
Способи з єднання деталей із тонколистового металу |
|
|
|
11 |
1 |
Процес вирівнювання, розмічання та різання заготовок із дроту |
|
|
|
12 |
1 |
Процес вирівнювання, розмічання та різання заготовок із дроту |
|
|
|
13 |
1 |
Виготовлення виробів із дроту |
|
|
|
14 |
1 |
Виготовлення виробів із дроту |
|
|
|
15 |
1 |
Оздоблення виробів із тонколистового металу та дроту |
|
|
|
16 |
1 |
Оздоблення виробів із тонколистового металу та дроту |
|
|
|
17 |
1 |
Фарбування виробів із тонколистового металу та дроту |
|
|
|
18 |
1 |
Фарбування виробів із тонколистового металу та дроту |
|
|
|
19 |
1 |
Основи техніки, технології та проектування |
|
|
|
20 |
1 |
Машини і механізми. Свердлильний верстат |
|
|
|
21 |
1 |
Основи проектної діяльності |
|
|
|
22 |
1 |
Основи проектної діяльності. Узагальнення |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень: Знаннєвий компонент Розуміє етапи проектування. Розуміє сутність методу біоформ у створенні (дослідженні) форми виробу. Розуміє моделі-аналоги як історію розвитку технічного об'єкту; розуміє сутність базової моделі. Знає властивості конструкційних матеріалів. Розуміє роль природних матеріалів, як важливого екологічного ресурсу у збереженні довкілля. Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів. Має уявлення про масштаб. Діяльнісний компонент Розрізняє етапи проектної діяльності. Застосовує методи фантазування та біоформ при проектуванні виробу. Розрізняє моделі-аналоги стосовно об’єкта проектування. Добирає конструкційні матеріали залежно від їх властивостей. Читає та виконує зображення плоскої деталі (схеми). Визначає типи деталей. Розрізняє деталі за способом отримання. Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу. Дотримується прийомів роботи з інструментами та пристосуваннями. Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу. Вирізняє технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання за характерними ознаками. Виготовляє виріб. Оздоблює виріб за готовою композицією. Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій. Ціннісний компонент Висловлює судження щодо цінності конструкційних матеріалів природного походження. Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу. Усвідомлює значення деталі, як частини виробу |
|||||
23 |
1 |
Розділ 2. Технологія побутової діяльності та самообслуговування. Продукти харчування, іхній склад |
|
|
|
24 |
1 |
Значення гігієни житла в житті родини |
|
|
|
25 |
1 |
Побутова техніка для прибирання житла |
|
|
|
26 |
1 |
Догляд за волоссям. Узагальнення |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень: Знаннєвий компонент Знає правила добору мийних засобів для догляду за різними видами поверхонь. Знає правила безпечного користування мийними засобами та побутовою технікою. Знає, які чинники впливають на стан волосся. Діяльнісний компонент Читає і розуміє інформацію про товари. Розрізняє та добирає мийні засоби та інструменти для прибирання житла. Визначає комплекс процедур та засобів для догляду за своїм волоссям залежно від його типу. Планує дії по догляду за власним волоссям. Ціннісний компонент Критично ставиться до інформації про товари для збереження здоров’я. Висловлює власну думку щодо важливості для людини гігієни житла. Усвідомлює важливість вибору мийних засобів та їхнього впливу на довкілля. Усвідомлює необхідність догляду за волоссям |
Варіативна складова
ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ МАКЕТІВ АРХІТЕКТУРНИХ СПОРУД
ІЗ ДЕРЕВИНИ ТА ДЕРЕВИННИХ МАТЕРІАЛІВ
№ п/п |
Зміст |
Дата план. |
Дата факт. |
Дистанційні технології |
|
Розділ 1. Загальні відомості про технологію виготовлення макетів архітектурних споруд |
|
|
|
1 |
Традиційна дерев’яна архітектура. Короткі відомості про малу архітектуру. Види споруд малої архітектури, матеріали для їх виготовлення. Поняття макета виробу. Матеріали (тонкошарова деревина, фанера, пластик тощо) та інструменти для виготовлення макетів малої архітектури. |
|
|
|
2 |
Вимоги до матеріалу. Підготовка матеріалу до роботи. Технологія виготовлення макетів малої архітектури. Способи з’єднання елементів макета. |
|
|
|
3 |
Послідовність виготовлення макета малих архітектурних форм. |
|
|
|
4 |
Виготовлення конструкційних елементів макета та їх з’єднання у виріб |
|
|
|
5 |
Виготовлення конструкційних елементів макета та їх з’єднання у виріб |
|
|
|
6 |
Контроль якості робіт |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень: називає види споруд малої архітектури, матеріали, які використовують для їх виготовлення; характеризує матеріали, які використовують для виготовлення макетів малої архітектури; технологію виготовлення макетів споруд малої архітектури; добирає інструменти та пристосування для роботи; обґрунтовує добір конструкційних матеріалів залежно від призначення виробу; виготовляє конструкційні елементи макета; з’єднує елементи макета; виготовляє виріб; контролює якість робіт; організовує робоче місце; дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог |
||||
|
Розділ 2. Проектування та виготовлення макетів архітектурних споруд |
|
|
|
7 |
Вибір теми проекту та її об- ґрунтування. Вимоги до об’єкта проектування (обраного виробу). |
|
|
|
8 |
Планування роботи з виконання проекту. |
|
|
|
9 |
Робота з інформаційними джерелами. Пошук подібних виробів. |
|
|
|
10 |
Визначення кращих ознак у виробах-аналогах. |
|
|
|
11 |
Розробка графічного зображення виробу |
|
|
|
12 |
Технологічна послідовність виготовлення макета: виготовлення конструкційних елементів макета, виконання складальних робіт. |
|
|
|
13 |
Технологічна послідовність виготовлення макета: виготовлення конструкційних елементів макета, виконання складальних робіт. |
|
|
|
14 |
Виготовлення конструкційних елементів макета, виконання складальних робіт |
|
|
|
15 |
Виготовлення виробу |
|
|
|
16 |
Виготовлення виробу |
|
|
|
17 |
Виготовлення виробу |
|
|
|
18 |
Контроль якості виробу. Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень: здійснює міні-маркетингові дослідження; обирає та обґрунтовує вибір теми проекту; розробляє вимоги до виробу; проектну документацію; складає план роботи з виконання проекту із визначенням термінів; здійснює пошук виробів-аналогів; визначає кращі ознаки в кожному зразку; розробляє графічне зображення виробу; добирає матеріал, інструменти, пристосування; обирає технологію обробки деталей макета; визначає спосіб з’єднання деталей між собою та з основою виробу; розробляє послідовність виготовлення виробу; виготовляє та оздоблює макет; контролює розміри, якість виробу; виконує розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів; організовує робоче місце під час виконання різних робіт; дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог |
||||
|
Розділ 3. Презентація виготовлених виробів |
|
|
|
19 |
Підготовка макета до презентації.
|
|
|
|
20 |
Презентація спроектованих та виготовлених макетів.
|
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень: готує макет до презентації; презентує свій виріб; здійснює самооцінку виробу |
||||
Орієнтовний перелік об’єктів проектування: макети криниць, колиб, альтанок, вказівних знаків, воріт тощо. Інструменти: інструменти для ручної та механічної обробки деревини. Матеріали: деревина (смерека, вільха, липа), фанера, ДВП, картонні коробки, втулки від туалетного паперу та паперових рушничків тощо |