Календарно-тематичне планування
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 –А клас
2 год на тиждень (70 години на рік)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
||
К-сть |
Дата |
К-сть |
Дата |
|
Розвиток мовлення:
|
1 1 |
01.10.21. 06.12.21. |
1 1 |
28.04.22. 03.02.22. |
Уроки позакласного читання(ПЧ) |
2 |
18.10.21. 20.12.21. |
2 |
14.02.22. 30.05.22. |
Література рідного краю |
2 |
20.09.21. 16.12.21. |
2 |
23.05.22. 26.05.22. |
Контрольні письмові твори (класні) |
- |
- |
1 |
19.05.22. |
Контрольні роботи (тести, зв’язні відповіді) |
2 |
21.10.21. 13.12.21. |
2 |
03.03.22. 14.04.22. |
Виразне читання |
1 |
08.11.21 |
1 |
17.03.22. |
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть годин |
Дата
|
Примітка |
||||||||
ВСТУП |
||||||||||||
1 |
Слово в житті людини. Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва |
1 |
02.09.2021 |
|
||||||||
ТА СВІТ ФАНТАЗІЇ МУДРСОТІ |
||||||||||||
2 |
Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи і легенди давніх українців. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. ТЛ: фольклор, міф. |
1 |
06.09.2021 |
|
||||||||
3 |
Легенди: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Чому пес живе коло людини?» ( за С.Планчидою). ТЛ: легенда ( повторення). |
1 |
09.09.2021 |
|
||||||||
4 |
Легенди: „Неопалима купина" ( за Є.Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі», «Дажбог». |
1 |
13.09.2021 |
|
||||||||
5 |
Народні перекази: «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаківЛицарство та відвага запорозьких козаків. ТЛ: переказ |
1 |
16.09.2021 |
|
||||||||
6 |
ЛРК(урок літератури рідного краю) № 1. Перекази та легенди нашого краю. |
1 |
20.09.2021 |
ЛРК № 1 |
||||||||
НАРОДНІ КАЗКИ |
||||||||||||
7 |
Тематика народних казок, їхні різновиди (про звірів, побутові, чарівні ( героїко-фанасичні). «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок з міфами. ТЛ: народна казка. |
1 |
23.09.2021 |
|
||||||||
8 |
«Мудра дівчина». Зміст твору.Побудова казки, її яскравий колорит. ТЛ: тема. |
1 |
27.09.2021 |
|
||||||||
9 |
Характеристика казкових героїв. |
1 |
30.09.2021 |
|
||||||||
10 |
«Летючий корабель». Зміст казки. Характеристика казкових героїв .Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивогог і потворного в казках. ТЛ:гіпербола. |
1 |
04.10.2021 |
|
||||||||
11 |
Реальне та фантастичне у казках. |
|
07.10.2021 |
|
||||||||
12 |
РМ №1. Усний переказ фрагмента твору. |
1 |
11.10.2021 |
РМ №1 (усно) |
||||||||
13 |
ПЧ №1. Сучасні казки : Фоззі. «Гупало Василь. П’ять з половиною пригод». |
1 |
18.10.2021 |
ПЧ №1 |
||||||||
14 |
Контрольна робота №1(тестові завдання). Вступ. Світ фантазії та мудрості ( міфи, легенди, перекази, казки). |
1 |
21.10.2021 |
КР№1 (тест) |
||||||||
15 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Літературні казки. Особливостілітературної казки, її відмінність від народної. Іван Франко. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»). Казка „Фарбований Лис" ТЛ: літературна казка |
1 |
01.11.2021 |
|
||||||||
16 |
І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі. «Фарбований лис».Образ лиса, риси його характеру. ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова |
1 |
04.11.2021 |
|
||||||||
17 |
Виразне читання епізодів казки «Фарбований лис». |
1 |
08.11.2021 |
ВР№1 |
||||||||
18 |
Василь Королів-Старий „Хуха-Моховинка". Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. |
1 |
11.11.2021 |
|
||||||||
19 |
Василь Королів-Старий. „Хуха-Моховинка". Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки. ТЛ: портрет |
1 |
15.11.2021
|
|
||||||||
20 |
Василь Симоненко. Цікава історія з життя митця. Казкова історія і сучасне життя у торі «Цар Плаксій та Лоскотон». |
1 |
18.11.2021 |
|
||||||||
21 |
Василь Симоненко. „Цар Плаксій та Лоскотон". Виразне читання казки. ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм). |
1 |
22.11.2021 |
|
||||||||
22 |
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон". Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона(песимістична й оптимістична). |
1 |
25.11.2021 |
|
||||||||
23 |
Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Повість-казка сучасної дитячої письменниці. ТЛ: повість-казка |
1 |
29.11.2021 |
|
||||||||
24 |
Галина Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Морально-етичні проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. Характеристика героя, який найбільше сподобався. |
1 |
02.12.2021 |
|
||||||||
25 |
РМ №2. Написання продовження пригод Алі та її нових друзів. |
1 |
06.12.2021 |
РМ №2 (письмово) |
||||||||
26 |
Елементи незвичайного в повісті. Символіка країни Неоландії та її мешканців. |
1 |
09.12.2021
|
|
||||||||
27 |
Контрольна робота №2(комбінована). Світ фантазії та мудрості( літературні казки). |
1 |
13.12.2021 |
КР№2 |
||||||||
28 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Література рідного краю №2. Пригодницькі твори письменників-земляків(на вибір). |
1
|
16.12.2021 |
ЛРК№2 |
||||||||
29 |
ПЧ №2. Авторські казки Сашка Ліриника (Олександра Власюка). |
|
20.12.2021 |
ПЧ№2 |
||||||||
30 |
Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі |
1 |
23.12.2021 |
|
||||||||
ІЗ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ |
||||||||||||
31 |
Загадки.Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослини, тварин) ТЛ: загадка, метафора. |
1 |
10.01.2022 |
|
||||||||
32 |
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості. ТЛ: прислів’я, приказка. |
1 |
13.01.2022 |
|
||||||||
33 |
Леонід Глібов - відомий український поет і байкар. „Химерний, маленький…". |
1 |
17.01.2022 |
|
||||||||
34 |
Що за птиця?», «Хто вона?», „Хто розмовляє?", „Хто сестра і брат?". Особливості поетичних загадок Л.Глібова, роль у них казкових елементів, фольклорної основи, гумору, пестливих слів. ТЛ: акровірш. |
1 |
20.01.2022 |
|
||||||||
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ |
||||||||||||
35 |
Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укоадає мир з греками…», «Володимир вибирає віру». ТЛ: літопис |
1 |
24.01.2022 |
|
||||||||
36 |
«Повість минулих літ» - найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкоі та історичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність. |
1 |
27.01.2022 |
|
||||||||
37 |
Олександр Олесь. «Заспів», «Ярослав Мудрий» (з книги «Княжа Україна»), їх зв’язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мдрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. |
1 |
31.01.2022 |
|
||||||||
38 |
РМ №3. Письмовий твір-роздум про зв’язок минулого із сучасним «Заповіти наших предків». |
1 |
03.02.2022 |
РМ №3 (письмово) |
||||||||
39 |
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки . ТЛ: драматичний твір і його побудова. |
1 |
07.02.2022 |
|
||||||||
40 |
Виразне читання в особах драми –казки «Микита Кожум’яка». Виокремлення в ній найнапруженіших епізодів. |
1 |
10.02.2022 |
|
||||||||
41 |
ПЧ №3. Історичне минуле українського народу в счасній літературі. Ірина Цілик «МІСТОрія однієї дружби». |
1 |
14.02.2022 |
ПЧ№3 |
||||||||
42 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України. ТЛ: епічний твір |
1 |
17.02.2022 |
|
||||||||
43 |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне в повісті. Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини |
1 |
21.02.2022 |
|
||||||||
44 |
Фантастичне і реальне в повісті. Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. |
|
24.02.2022 |
|
||||||||
45 |
«Таємниця козацької шаблі». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі .Екзотика старовинних українських замків. |
1 |
28.02.2022 |
|
||||||||
46 |
Контрольна робота №3. Світ фантазії та мдрост (загадки, прислів’я, приказки, твори Л.Глібова). Історичне минуле нашого народу (літописні оповіді, твори О.Олеся, З.Мензатюк). |
1 |
03.03.2022 |
КР №3 (тест) |
||||||||
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ |
||||||||||||
47 |
Робота над помилками допущеними в контрольній роботі.Т. Шевченко. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка «У бур’янах») |
1 |
10.03.2022 |
|
||||||||
48 |
Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...». Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т.Шевченка ТЛ: ліричний твір, персоніфікація |
1 |
12.03.2022 |
Напам’ять |
||||||||
49 |
Т. Шевченко. «Садок вишневий коло хати». Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т.Шевченка - художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. |
1 |
14.03.2022 |
Напам’ять |
||||||||
50 |
ВР №2. (вирзне читання). Декламування творів Т.Шевченка. |
1 |
17.03.2022 |
ВР№2 |
||||||||
51 |
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. „Не бував ти у наших краях!". Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття. Мелодійність віршів П.Тичини. ТЛ:ліричний герой. |
1 |
21.03.2022 |
|
||||||||
52 |
П. Тичина. „Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Мелодійність віршів П.Тичини. |
1 |
24.03.2022 |
Напам’ять (1 вірш на вибір) |
||||||||
53 |
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. «Лось». Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в оповіданні «Лось». ТЛ: оповідання |
|
04.04.2022 |
|
||||||||
54 |
Євген Гуцало. «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань |
1 |
07.04.2022
|
|
||||||||
55 |
Контрольна робота №4. (тестові завдання). Рідна Україна. Світ природи (твори Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала). |
1
|
11.04.2022 |
КР №4 |
||||||||
56 |
Робота над помилками допущеними в контрольній роботі. Максим Рильський. «Дощ».Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. |
1 |
14.04.2022 |
Напам’ять (1 вірш на вибір) |
||||||||
57 |
Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…». Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. |
1 |
18.04.2022 |
|||||||||
58 |
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів –природи й людини, зображених в оповіданні. |
1 |
21.04.2022 |
|
||||||||
59 |
Г. Тютюнник. «Дивак». Точність і лаконізм описів природи. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості |
1 |
25.04.2022 |
|
||||||||
60 |
РМ №4 Усний твір-характеристика літературного героя на основі складеного плану. |
1
|
28.04.2022 |
РМ №4 |
||||||||
61 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець» – захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи |
1 |
02.05.2022 |
|
||||||||
62 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті. Переказ найцікавіших елементів твору. |
1 |
05.05.2022 |
|
||||||||
63 |
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
1 |
12.05.2022 |
|
||||||||
64 |
Характеристика головного героя запланом. |
1 |
16.05.2022 |
|
||||||||
65 |
Контрольна робота №5. Рідна Україна. Світ природи (твори М.Рильського, Гр. Тютюнника, М.Вінграновського). |
1 |
19.05.2022 |
КР №5 (твір) |
||||||||
66 |
Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. ЛРК №3. Рідна земля у творчості поетів-земляків. |
1 |
23.05.2022 |
ЛРК №3 |
||||||||
67 |
ЛРК№4. Рідна земля у творчості поетів-земляків. |
|
26.05.2022
|
ЛРК №4 |
||||||||
68 |
ПЧ №4.Бесіда про самостійно прочитані твори. Рекомендація літератури для додаткового читання 6 класі. |
1 |
30.05.2022 |
ПЧ №4 |
||||||||
69 |
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
1 |
02.06.2022 |
|
||||||||
70 |
Узагальнення вивченогопротягом року. |
1 |
06.06.2022 |
|
||||||||