«Летючий корабель». Зміст казки. Характеристика казкових героїв .Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках.

Про матеріал
«Летючий корабель». Зміст казки. Характеристика казкових героїв .Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках.
Перегляд файлу

«Летючий корабель». Зміст казки. Характеристика казкових героїв .Аналіз фантастичного і реального, смішного і страшного, красивого і потворного в казках.

ТЛ:гіпербола.

Мета:
  Навчальна: опрацювати ідейно-художній зміст казки «Летючий кора­бель», з’ясувати її тему та ідею, проаналізувати персонажів та визна­чити її повчальний зміст.
  Виховна: виховувати такі якості, як співчуття, бажання допомагати іншим.
  Розвивальна: розвивати уяву, логічне мислення, навички виразного читання, мовлення, пам’ять, формувати кругозір.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання, наочність: дидактичний матеріал.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Забезпечення емоційної готовності до уроку

1.Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Перевірка домашнього завдання

▼ Яке місце посідає праця в житті людини? Обґрунтуйте свою думку.
▼ Що б робили люди, якщо їм не потрібно було б працювати?
▼ Чи змінює праця людей на краще? Обґрунтуйте свою думку.

Гра “Пароль”. Продовжте речення: 

*    Усне народне оповідання про вигадані, а часом і фантастичні події, що сприймаються як реальні,  – це… (казка).

*    Казка має своєрідну побудову: вона складається із … (зачину, основної частини, кінцівки).

*    За змістом казки поділяються на такі види: (про тварин, побутові та фантастичні).

*    Казки, у яких розповідається про незвичайні події та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають … (фантастичними).

*    Що завжди перемагає у казках? (добро, справедливість).

*    Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка “Летючий корабель”? (до фантастичних)

*    Яке число найчастіше повторюється в казках і чому? (число три, бо його вважали магічним)

*    Чого казка вчить людину? (кращих людських рис).

Актуалізація опорних знань

▼ Що для вас означає дружба? Чи маєте ви справжніх друзів?
▼ Хто приходить вам на допомогу, коли ви цього потребуєте?
▼ Чи допомогали вам коли-небудь незнайомі люди? Як ви їм від­дячили?

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Метод «Кошик сподівань»

       Чого очікуєте від сьогоднішнього уроку?

     Рефлексія

На ваших партах є кораблики, які ви виготовили вдома (малюнок або паперовий кораблик). Вони допоможуть нам сьогодні мандрувати разом із героями казки “Летючий корабель”.

III. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Вступне слово вчителя

— Хто такі друзі? Ми часто називаємо друзями тих, хто насправ­ді є лише приятелями, з якими ми робимо щось разом або маємо спільні інтереси. Тобто це ті, з ким ми спілкуємось у школі, гуляємо на вулиці, зустрічаємось у вільний час.

Справжня дружба — це щось ширше та глибше, тому що друг — це не той хлопець або дівчинка, який одразу залишить тебе, якщо ти при­пиниш із ним грати, а той, хто цікавиться твоїми інтересами, думками та захопленнями, сприймає тебе таким, який ти є, навіть якщо ти зміню­єш свої уподобання, наприклад, у музиці або одязі, які були у вас до цьо­го спільними. Справжній друг зупинить тебе, якщо ти щось робиш по­гане, і ніколи не буде пліткувати за спиною, завжди підтримає у скрут­ному становищі і допоможе знайти гідне рішення наявної проблеми.

Друг ніколи ні в чому не відмовить. Якщо тобі потрібна допо­мога — він завжди стане в пригоді та зробить усе, що від нього залежить, щоб допомогти. На справжніх друзів не впливає вік, від­стань або різниця в матеріальному становищі. Друг один раз — друг назавжди. Навіть якщо ви давно не спілкуєтеся, або роз’їхались по різних містах, друг завжди буде радіти зустрічі з вами та ціка­витись вашими справами.

Дуже важко відповідати всім цим критеріям, саме тому в кож­ної людини за все життя є лише один чи два справжніх друга, а всі інші — це приятелі, знайомі, сусіди чи колеги.

Сьогодні на уроці ми розглянемо казку, яка покаже, як важливо мати вірних друзів, відповідати добром на добро та завжди допома­гати тим, хто цього потребує.

Читання казки «Летючий корабель»

2.1. Тема: зображення дружби та взаємодопомоги як ключових по­нять у взаєминах між людьми та досягнення успіху однієї людини за допомогою колективних зусиль.
2.2. Ідея: уславлення доброти, дружби, взаємодопомоги, покаран­ня зверхності та пихатості.
2.3. Герої казки: дурень, дід, цар, лакей, Слухало, Скороход, Стрілець, Об’їдайло, Обпивайло, Морозко, царівна.
2.4. Виразне читання казки за ролями (уривки).
2.5. Аналіз казки «Летючий корабель» у формі бесіди за питан­нями.

▼ Охарактеризуйте життя головного героя. Які стосунки він мав із родичами?
▼ Чому всі брати вирішили піти до царя?
▼ Хто допоміг дурневі не померти від голоду в лісі? Що він зро­бив для цього?
▼ Кого зустрів дурень, подорожуючи на летючому кораблі?
▼ Як здібності нових друзів допомогли дурневі виконати всі цар­ські завдання?
▼ Чим завершилась ця неймовірна подорож?

УЗАГАЛЬНЕННЯ УРОКУ

ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

-         Яких людей символізує цей герой?

-         Чи справедливо його так названо у творі?

-         Завдяки чому збулась мрія героя про щастя?

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Казка «Летючий корабель» вчить нас того, що немає безвихідних ситуацій, а справжні друзі завжди прийдуть на допомо­гу. Якщо ти допомагаєш друзям — то й вони колись допоможуть тобі.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Поміркувати про місце дружби та взаємодопомоги в житті лю­дини. Освіжити в пам’яті вивчені казки, вміти аналізувати їхні фантастичні та комічні елементи.

Напишіть міні-твір на тему «Якби я мав надприродні здібності» (5-7 речень).

 

 

Чи вірите ви що…

1.    У діда і баби було два сини. (Ні)

2.    Дурень вирішив піти з братами. (Так)

3.    Старі поблагословили всіх своїх дітей в дорогу. (Ні)

4.    Дід, якого зустрів дурень, ходив по світу і просив милостиню. (Ні)

5.    Дід порадив дурникові не брати по дорозі нікого на свій корабель. (Ні)

6.    Чоловік ніс в’язанку дров за плечима, бо хотів розпалити вогонь, щоб зігрітися. (Ні)

7.    Товариші, прилетівши на кораблі, опустились у царя під вікнами і пішли обідати. (Так)

8.    Цар, побачивши дурня на золотому кораблі, зразу ж погодився видати за парубка свою дочку. (Ні)

9.    Обпивайло дістав води живлющої і цілющої. (Ні)

10.                        У чавунній бані Морозко розкинув солому і відразу стало там холодно. (Так)

11. Військо у лаву стало – як перемиту. (Так)

12. Царівна засміялась: який у неї гарний чоловік буде! (Так)

 

docx
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
8895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку