Календарно-тематичне планування з української літератури 8 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 8 класу на 2023-2024 н.р. (2+1 години на тиждень)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з української літератури

8 клас

За програмою 105 годин

(2+1 години на тиждень )

Види контролю з української літератури у 8 класі

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

  • контрольного класного твору;
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

4

1

3

4

1

3

Уроки розвитку мовлення (РМ)

2 (у + п)

2 (у + п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Література рідного краю (ЛРК)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

Дата

Тема уроку

Домашнє завдання

Примітки

 

 

І семестр

 Вступ. Усна народна творчість

 

 

1

 

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів.

 

 

2

 

Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна». «Та, ой, як крикнув же козак Сірко».

 

 

3

 

Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк».

 

 

4

 

Українські історичні пісні«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.

 

 

5

 

РМ №1 (усно). Висловлення власних суджень про лицарів-оборонців рідної землі.

 

 

6

 

Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. «Засвіт встали козаченьки».

 

 

7

 

Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...».

 

 

8

 

Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум.

 

 

9

 

Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. «Маруся Богуславка» Специфічність поетичної форми, ритму.

 

 

10

 

Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

 

 

11

 

Контрольна робота№1.

 

 

 

 

Світ української поезії

 

 

 

12

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання).

 

 

13

 

«Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета.

 

 

14

 

«Ой три шляхи широкії». Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю.

 

 

15

 

«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України.

 

 

16

 

Виразне читання №1. Шевченкова спадщина.

 

 

17

 

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…».

 

 

18

 

«Давня весна» Тема гармонійного єднання людини з природою.

 

 

19

 

«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

 

 

20

 

Робота над змістом твору "Давня казка".

 

 

21

 

ПЧ №1. Розповідь про улюблений прочитаний твір української літератури.

 

 

22

 

ЛРК №1.Творчість Г.Бідняка.

 

 

23

 

Контрольний твір на одну із запропонованих тем.

 

 

 

 

Світ української поезії. Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.)

 

 

24

 

Володимир Сосюра. Коротко про поета Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів.

 

 

25

 

Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини. «Любіть Україну!»

 

 

26

 

Володимир Сосюра «Васильки» - зразок інтимної лірики.

 

 

27

 

Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»).

 

 

28

 

Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…».

 

 

29

 

Володимир Підпалий. «Зимовий етюд». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи.

 

 

30

 

Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).

 

 

31

 

Контрольна робота №3.

 

 

32

 

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»).

 

 

33

 

Василь Голобородько «Наша мова».

 

 

34

 

Василь Голобородько «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти.

 

 

35

 

І. Малкович «З янголом на плечі».

 

 

36

 

І. Малкович «З нічних молитов».

 

 

37

 

І. Павлюк «Вертатись пізно».

 

 

38

 

І. Павлюк «Асоціації». Прагнення зазирнути у світ душі.

 

 

39

 

І. Павлюк «Дівчинка».

 

 

40

 

Г. Кирпа «Мій ангел такий маленький…».

 

 

41

 

Г. Кирпа «Коли до вас темної ночі…».

 

 

42

 

Виразне читання №2. Виразне читання віршів поетів-сучасників.

 

 

43

 

Контрольна робота № 4.

 

 

44

 

Урок позакласного читання №2. Улюблені поезії.

 

 

45

 

Підсумки за І семестр.

 

 

 

 

          ІІ семестр

 

 

 

 

Із сучасної української поезії. Національна драма.

 

 

46

 

Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...”.

 

 

47

 

В. Герасим’юк. «Чоловічий танець».

 

 

48

 

Урок виразного читання. Сучасні поезії напам'ять.

 

 

49

 

Проєкт "Сучасні поезії в моєму житті". Створення постерів та презентацій.

 

 

50

 

Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і літературну творчість драматурга.

 

 

51

 

Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театр корифеїв».

 

 

52

 

Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». (скорочено). Робота над змістом п’єси.

 

 

53

 

Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема  бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.

 

 

54

 

Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч».  Образ Герасима Калитки.

 

 

55

 

Іван Карпенко-Карий. Засоби сатиричного змалювання характерів у комедії «Сто тисяч».

 

 

56

 

РМ № 3. Усний твір-роздум «проблема влади грошей – наскрізна і «вічна».

 

 

57

 

Творча робота. "Образи головних героїв трагікомедії "Сто тисяч". Створення ФБ-сторінок героїв.

 

 

58

 

Урок літератури рідного краю №2

 

 

59

 

Контрольна робота №5.

 

 

 

 

З української прози 

 

 

60

 

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника.

 

 

61

 

Михайло Коцюбинський.  Пригодницький романтичний сюжет повісті «Дорогою ціною».

 

 

62

 

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття.

 

 

63

 

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Втеча Остапа і Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.

 

 

64

 

М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв.

 

 

65

 

М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Час і вічність у повісті, символічні образи.

 

 

66

 

ПЧ №3. М. Коцюбинський. «Що записано в книгу життя».

 

 

67

 

О.Довженко – кінорежисер і письменник.

 

 

68

 

Творча робота. Створення анкети письменника.

 

 

69

 

«Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.

 

 

70

 

Образи діда Платона, і діда Савки. Моральний урок для солдат.

 

 

71

 

“Ніч перед боєм”. Робота над змістом.

 

 

72

 

Контрольна робота №6.

 

 

73

 

Ніна Бічуя. Життєвий та творчий шлях.

 

 

74

 

Творча робота. Інтерв'ю з письменницею.

 

 

75

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.

 

 

76

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

 

 

77

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті

 

 

78

 

Проблема особистості в сучасному світі у повісті «Шпага Славка Беркути».

 

 

79

 

Особливості композиції твору Ніни Бічуя «Шпага Славка Беркути»

 

 

80

 

Володимир Дрозд. Коротко про письменника.

 

 

81

 

Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”.Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії.

 

 

82

 

Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.у творі “Білий кінь Шептало”

 

 

83

 

Урок-обговорення.Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі?

 

 

84

 

Контрольна робота №7.

 

 

85

 

Юрій Винничук. Життєвий та творчий шлях письменника.

 

 

86

 

«Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони»

 

 

87

 

«Місце для дракона».Сюжет твору.

 

 

88

 

Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у творі «Місце для дракона».

 

 

89

 

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя

 

 

90

 

Урок літератури рідного краю №3.

 

 

91

 

Поняття гумор. Представники українського гумору.

 

 

92

 

Валентин Чемерис - український письменник, журналіст.

 

 

93

 

Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”.

 

 

94

 

Дружба й перше кохання у повісті В.Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”.

 

 

95

 

Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті В.Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про …”.

 

 

96

 

РМ№4. Письмовий твір-роздум "Які проблеми дорослішання В. Чемерис порушив у повісті «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» ?

 

 

97

 

Урок позакласного читання №4.

 

 

98

 

Урок літератури рідного краю №4.

 

 

99

 

Контрольна робота №8

 

 

100

 

Складання гумористичних діалогів за змістом прочитаних творів.

 

 

101

 

Обмін враженнями за прочитаними творами.

 

 

102

 

Літературна вікторина «Чарівний світ літератури».

 

 

103

 

Диспут про твори, що вивчалися протягом року.

 

 

104

 

Опрацювання літератури на літо.

 

 

105

 

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку