Календарно-тематичне планування з української літератури
8 клас
За програмою 105 годин
(2+1 години на тиждень )
Види контролю з української літератури у 8 класі
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі:
|
4 1 3 |
4 1 3 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у + п) |
2 (у + п) |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
|
І семестр Вступ. Усна народна творчість |
|
|
1 |
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів. |
|
|
2 |
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна». «Та, ой, як крикнув же козак Сірко». |
|
|
3 |
|
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк». |
|
|
4 |
|
Українські історичні пісні«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
|
5 |
|
РМ №1 (усно). Висловлення власних суджень про лицарів-оборонців рідної землі. |
|
|
6 |
|
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. «Засвіт встали козаченьки». |
|
|
7 |
|
Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...». |
|
|
8 |
|
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. |
|
|
9 |
|
Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. «Маруся Богуславка» Специфічність поетичної форми, ритму. |
|
|
10 |
|
Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. |
|
|
11 |
|
Контрольна робота№1. |
|
|
|
|
Світ української поезії
|
|
|
12 |
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). |
|
|
13 |
|
«Думи мої, думи мої…» (1847). Усвідомлення власної місії поета. |
|
|
14 |
|
«Ой три шляхи широкії». Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. |
|
|
15 |
|
«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України. |
|
|
16 |
|
Виразне читання №1. Шевченкова спадщина. |
|
|
17 |
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…». |
|
|
18 |
|
«Давня весна» Тема гармонійного єднання людини з природою. |
|
|
19 |
|
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності. |
|
|
20 |
|
Робота над змістом твору "Давня казка". |
|
|
21 |
|
ПЧ №1. Розповідь про улюблений прочитаний твір української літератури. |
|
|
22 |
|
ЛРК №1.Творчість Г.Бідняка. |
|
|
23 |
|
Контрольний твір на одну із запропонованих тем. |
|
|
|
|
Світ української поезії. Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.) |
|
|
24 |
|
Володимир Сосюра. Коротко про поета Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. |
|
|
25 |
|
Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини. «Любіть Україну!» |
|
|
26 |
|
Володимир Сосюра «Васильки» - зразок інтимної лірики. |
|
|
27 |
|
Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). |
|
|
28 |
|
Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…». |
|
|
29 |
|
Володимир Підпалий. «Зимовий етюд». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. |
|
|
30 |
|
Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). |
|
|
31 |
|
Контрольна робота №3. |
|
|
32 |
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»). |
|
|
33 |
|
Василь Голобородько «Наша мова». |
|
|
34 |
|
Василь Голобородько «Теплі слова». Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. |
|
|
35 |
|
І. Малкович «З янголом на плечі». |
|
|
36 |
|
І. Малкович «З нічних молитов». |
|
|
37 |
|
І. Павлюк «Вертатись пізно». |
|
|
38 |
|
І. Павлюк «Асоціації». Прагнення зазирнути у світ душі. |
|
|
39 |
|
І. Павлюк «Дівчинка». |
|
|
40 |
|
Г. Кирпа «Мій ангел такий маленький…». |
|
|
41 |
|
Г. Кирпа «Коли до вас темної ночі…». |
|
|
42 |
|
Виразне читання №2. Виразне читання віршів поетів-сучасників. |
|
|
43 |
|
Контрольна робота № 4. |
|
|
44 |
|
Урок позакласного читання №2. Улюблені поезії. |
|
|
45 |
|
Підсумки за І семестр. |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
Із сучасної української поезії. Національна драма. |
|
|
46 |
|
Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...”. |
|
|
47 |
|
В. Герасим’юк. «Чоловічий танець». |
|
|
48 |
|
Урок виразного читання. Сучасні поезії напам'ять. |
|
|
49 |
|
Проєкт "Сучасні поезії в моєму житті". Створення постерів та презентацій. |
|
|
50 |
|
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і літературну творчість драматурга. |
|
|
51 |
|
Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського «театр корифеїв». |
|
|
52 |
|
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». (скорочено). Робота над змістом п’єси. |
|
|
53 |
|
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. |
|
|
54 |
|
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Образ Герасима Калитки. |
|
|
55 |
|
Іван Карпенко-Карий. Засоби сатиричного змалювання характерів у комедії «Сто тисяч». |
|
|
56 |
|
РМ № 3. Усний твір-роздум «проблема влади грошей – наскрізна і «вічна». |
|
|
57 |
|
Творча робота. "Образи головних героїв трагікомедії "Сто тисяч". Створення ФБ-сторінок героїв. |
|
|
58 |
|
Урок літератури рідного краю №2 |
|
|
59 |
|
Контрольна робота №5. |
|
|
|
|
З української прози |
|
|
60 |
|
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. |
|
|
61 |
|
Михайло Коцюбинський. Пригодницький романтичний сюжет повісті «Дорогою ціною». |
|
|
62 |
|
М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. |
|
|
63 |
|
М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Втеча Остапа і Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною. |
|
|
64 |
|
М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. |
|
|
65 |
|
М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Час і вічність у повісті, символічні образи. |
|
|
66 |
|
ПЧ №3. М. Коцюбинський. «Що записано в книгу життя». |
|
|
67 |
|
О.Довженко – кінорежисер і письменник. |
|
|
68 |
|
Творча робота. Створення анкети письменника. |
|
|
69 |
|
«Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
|
|
70 |
|
Образи діда Платона, і діда Савки. Моральний урок для солдат. |
|
|
71 |
|
“Ніч перед боєм”. Робота над змістом. |
|
|
72 |
|
Контрольна робота №6. |
|
|
73 |
|
Ніна Бічуя. Життєвий та творчий шлях. |
|
|
74 |
|
Творча робота. Інтерв'ю з письменницею. |
|
|
75 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. |
|
|
76 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. |
|
|
77 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті |
|
|
78 |
|
Проблема особистості в сучасному світі у повісті «Шпага Славка Беркути». |
|
|
79 |
|
Особливості композиції твору Ніни Бічуя «Шпага Славка Беркути» |
|
|
80 |
|
Володимир Дрозд. Коротко про письменника. |
|
|
81 |
|
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”.Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії. |
|
|
82 |
|
Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.у творі “Білий кінь Шептало” |
|
|
83 |
|
Урок-обговорення.Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? |
|
|
84 |
|
Контрольна робота №7. |
|
|
85 |
|
Юрій Винничук. Життєвий та творчий шлях письменника. |
|
|
86 |
|
«Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони» |
|
|
87 |
|
«Місце для дракона».Сюжет твору. |
|
|
88 |
|
Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у творі «Місце для дракона». |
|
|
89 |
|
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя |
|
|
90 |
|
Урок літератури рідного краю №3. |
|
|
91 |
|
Поняття гумор. Представники українського гумору. |
|
|
92 |
|
Валентин Чемерис - український письменник, журналіст. |
|
|
93 |
|
Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. |
|
|
94 |
|
Дружба й перше кохання у повісті В.Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. |
|
|
95 |
|
Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті В.Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про …”. |
|
|
96 |
|
РМ№4. Письмовий твір-роздум "Які проблеми дорослішання В. Чемерис порушив у повісті «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» ? |
|
|
97 |
|
Урок позакласного читання №4. |
|
|
98 |
|
Урок літератури рідного краю №4. |
|
|
99 |
|
Контрольна робота №8 |
|
|
100 |
|
Складання гумористичних діалогів за змістом прочитаних творів. |
|
|
101 |
|
Обмін враженнями за прочитаними творами. |
|
|
102 |
|
Літературна вікторина «Чарівний світ літератури». |
|
|
103 |
|
Диспут про твори, що вивчалися протягом року. |
|
|
104 |
|
Опрацювання літератури на літо. |
|
|
105 |
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|
|
|
|
|