Вчитель української мови та літератури
Перещепинської гімназії»Крок»
Новомосковського району
Дніпропетровської області
Лялька Альона Миколаївна
Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблена на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти і затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України (від 07.06.2017 № 804 зі змінами)
Українська література: підручник для 8 кл. закладів загальної середньої освіти. 2-ге вид., перероблене. / О.Авраменко. – К.: Грамота, 2021. – 240 с.: іл.
Календарно-тематичне планування з української літератури
8 клас
(70 годин на рік, 2 година на тиждень)
І семестр
|
2 семестр |
|
К-сть |
К-сть |
|
Контрольні роботи у формі:
|
3 1
2 |
3 1
2 |
Уроки розвитку мовлення:
|
1 1 |
1 1 |
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
2 |
Література рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
дата |
фактично |
Зміст уроку |
Примітки |
|
|
№ |
дата |
|
||
|
|
|
|
Вступ |
|
1 |
|
|
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору. ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір. |
|
|
|
|
|
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ |
|
2 |
|
|
|
Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» |
|
3 |
|
|
|
Історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»). |
|
4 |
|
|
|
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою («Чи не той то хміль?», «За Сибіром сонце сходить»). |
|
5 |
|
|
|
Пісні Марусі Чурай – дівчини з легенди. Пісні «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні». Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. |
Напам. |
6 |
|
|
|
Трагічна Доля Марусі Чурай у її піснях «Сидить голуб на березі», «Ой не ходи, Грицю». |
|
7 |
|
|
|
РМ № 1(усно). Урок-суд «Чураївна – убивця чи зраджена кохана?» (за піснею «Ой не ходи, Грицю»). |
|
8 |
|
|
|
ЛРК №1. Історичні пісні Дніпропетровщини. |
|
|
|
Українські народні думи |
|
||
9 |
|
|
|
Українські народні думи – героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст. Специфічність поетичної форми, ритму. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів. ТЛ: думи. |
|
10 |
|
|
|
Трагедія юної українки за думою «Маруся Богуславка». Образ української полонянки. Морально-етична проблематика твору: проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. |
|
11 |
|
|
|
ПЧ № 1. Самійло Кішка – перший козацький «адмірал» (за народною думою «Самійло Кішка»). |
|
12 |
|
|
|
РМ № 2 (письмово). Лист у минувшину до Марусі Чурай, Марусі Богуславки чи іншого улюбленого героя із фольклорної спадщини. |
|
13 |
|
|
|
Контрольна робота № 1. За темою «Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай. Українські народні думи». (Комбіновані завдання) |
Тематична |
|
|
|
|
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
|
|
14 |
|
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (історія викупу поета з неволі, участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Творчість як єдина втіха на засланні в поезії «Думи мої, думи мої» (1847). Усвідомлення власної місії поета. |
Напам. (на вибір) |
15 |
|
|
|
Т. Шевченко. Роздуми автора про власну долю та долю України в поезії «Мені однаково, чи буду». Аналіз поезії в контексті біографії поета. |
|
16 |
|
|
|
Т. Шевченко. Символізм та фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії». ТЛ: філософська лірика. |
|
17 |
|
|
|
ПЧ № 2. Світова велич Шевченка. Ушанування пам’яті поета в Україні та за кордоном. |
|
18 |
|
|
|
Леся Українка – славетна дочка Прометея. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати». Ритмомелодика й настрій поезії.
|
Напам |
19 |
|
|
|
Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою. |
|
20 |
|
|
|
Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.
|
|
21 |
|
|
|
Контрольний твір на одну із запропонованих тем (За творчістю Тараса Шевченка, Лесі Українки)
|
Тематична |
|
|
|
|
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ
|
|
22 |
|
|
|
В. Сосюра – «найніжніший романтик України». Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини. Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!» ТЛ: громадянська лірика. |
Напам. |
23 |
|
|
|
В. Сосюра. «Васильки» – зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер ...»). ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика. |
|
24 |
|
|
|
Володимир Підпалий. Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші «…Бачиш: між трав зелених…». Багатозначність і змістова глибина художніх образів поезії «Зимовий етюд». |
|
25 |
|
|
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова».
|
|
26 |
|
|
|
В. Голобородько. Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений …»), «Теплі слова». ТЛ: вільний вірш , верлібр. |
|
|
|
|
|
Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст.) |
|
27 |
|
|
|
Розмаїття сучасної лірики. І. Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»). |
Напам |
28 |
|
|
|
Г. Кирпа («Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…») Глибоке бачення проблем національної культури |
|
29 |
|
|
|
І. Павлюк («Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації»). Прагнення зазирнути у світ душі |
|
30 |
|
|
|
Контрольна робота№2. За темою «Світ української поезії» . « В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько». «Із сучасної поезії» (Тестові завдання) |
Тематична |
31 |
|
|
|
Підсумок за 1-й семестр |
|
|
|
|
|
Семестрова |
|
|
|
|
|
Скоригована |
|