Календарно-тематичне планування з української літератури для 8 класу на 2017-2018 навчальний рік ( зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
№ п/п |
Дата |
Клас |
Зміст навчального матеріалу |
Теорія літератури |
Повторе-ння |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
І семестр |
|||||
1 |
|
|
ВСТУП |
Художній образ, художній твір. |
Види УНТ |
Усна народна творчість, українські народні думи – 11 год. ( 1 год. РЗМ, 1 год. П.ч. ) |
|||||
2 |
|
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками (“Зажурилась Україна”) |
Історична пісня |
Жанри нар. лірики |
3 |
|
|
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту (“Ой Морозе, Морозенку”,“Чи не той то Хміль”,) |
|
Календарно-побутові пісні |
4 |
|
|
Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
Соціально-побутові пісні |
5 |
|
|
Пісні Марусі Чурай Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. |
|
Коломийки |
6 |
|
|
Пісні, що стали народними. “Віють вітри, віють буйні”, ,“Засвіт встали козаченьки”,. Виразне читання поезії напам’ять. |
|
Стрілецькі пісні |
7 |
|
|
Популярність пісень Марусі Чурай, фольклорна основа, народнопоетичні образи (“Ой не ходи, Грицю...”) |
|
Пісні літ. походження |
8 |
|
|
Українські народні думи (“Маруся Богуслав-ка”, ) - героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники. Сучасні виконавці |
Думи |
Народний епос |
9 |
|
|
Жанрова своєрідність, історична основа, геро-їчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. |
|
Жанри епосу |
10 |
|
|
Морально-етична проблематика. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі РМ № 1 Диспут: «Маруся Богуславка – зрадниця чи патріотка» |
|
Мораль |
11 |
|
|
Позакласне читання № 1 Читання народ-них дум: : “Дума про козака Голоту”, “Хмельницький та Барабаш”, “Втеча трьох братів з города Азова”, “Самійло Кішка»
|
|
|
12 |
|
|
Контрольна робота № 1 «Вступ. Усна народна творчість. Українські народні думи» (тести І-ІVрівнів) |
|
Біографія Т.Шевченка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ -20 год. Т.Шевченко - 7 год ( 1год. П.ч.) |
|||||
13 |
|
|
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причи-ни його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. |
|
Лір. твір |
14 |
|
|
Тарас Шевченко. “Думи мої, думи мої...” |
|
Види лір. творів |
15 |
|
|
Тарас Шевченко. “Ой три шляхи широкії...”, “Минають дні, минають ночі...” Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. |
|
Епітет, метафори |
16 |
|
|
Тарас Шевченко. “Мені однаково, чи буду...” (з циклу “В казематі”). Роздуми автора про власну долю, долю України. |
Філософська лірика |
Аналіз лір. твору |
17 |
|
|
Виразне читання поезій Т.Шевченка напам’ять ( 1 на вибір) |
|
Засоби виразн. чит. |
18 |
|
|
Позакласне читання № 2 Т.Г.Шевченко «Кобзар» ( поезії періоду трьох літ і заслання ) |
|
|
19 |
|
|
Контрольна робота № 2 Контрольний твір за творчістю Т.Г.Шевченка Усвідомлення громадянської позиції людини як одного з проявів духовності. |
|
Бографія Лесі Українки |
Леся Українка, В.Сосюра – 11 год. + 2 год. ЛРК |
|||||
20 |
|
|
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу.. “Хотіла б я піснею стати...” |
|
Лір. герой |
21 |
|
|
Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Виразне читання поезії Лесі Українки |
|
Епітет, метафори |
22 |
|
|
Тема гармонійного єднання людини з природою (“Давня весна”).
|
|
Худ. деталь |
23 |
|
|
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. (поема “Давня казка”). |
|
План-характе-ристика |
24 |
|
|
РМ № 2 Письмова порівняльна характеристика образів (Поета і Бертольда), складання плану порівняльної характеристики |
|
Мотив |
25 |
|
|
Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності у поемі. |
|
Символ |
26 |
|
|
Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Щирість його ліричного самовираження. «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…» |
Пейзажна лірика |
Пафос |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
27 |
|
|
Образ України, ідея нерозривної єдності людини з рідною землею впоезії. Патрiотичний пафос поезії “Любіть Україну!”. “Васильки” — взірець інтимної лірики. |
Інтимна та громадянська лірика |
Види лір. творів |
28 |
|
|
Урок виразне читання поезії В.Сосюри напам’ять |
|
Засоби виразного читання |
29 |
|
|
Контрольна робота № 3 «Світ української поезії. Т.Шевченко, Л.Українка, В.Сосюра» (тести І-ІVрівнів) |
|
|
30 |
|
|
Література рідного краю №1 Поезії В.Гриценка |
|
|
31 |
|
|
Література рідного краю №2 Поезії однокласників та ровесників |
|
Історичні пісні |
32 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
|
ІІ семестр |
|||||
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ . В.Підпалий, В.Голобородько, сучасна поезія – 5 год. НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА . І.Карпенко-Карий «Сто тисяч» - 6 год. |
|||||
33 |
|
|
Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд» Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). |
|
Тематика історичних пісень. |
34 |
|
|
Василь Голобородько «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова» Самобутня постать поета в українській літературі. |
Вільний вірш, верлібр |
Пісні Марусі Чурай |
35 |
|
|
Сучасна українська поезія. Розмаїття сучасної лірики. В.Герасим’юк «Чоловічий танець». І.Павлюк «Дівчинка» . |
|
Українські народні думи |
36 |
|
|
Іван Малкович. “З янголом на плечі”, «З нічних молитов» |
|
Тематика укр. нар. дум |
37 |
|
|
Г.Кирпа «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Виразне читання поезії напам’ять (на виб.) |
|
Особливості народних дум |
38 |
|
|
Іван Карпенко-Карий. “Сто тисяч” |
Драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
Образи УНТ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
39 |
|
|
Трагікомедія “Сто тисяч” — класичний взірець українського “театру корифеїв”. Робота з текстом твору. |
Особливості драматичного твору |
Біографія Шевченка |
40 |
|
|
Проблема бездуховності людини, засліпле-ної прагненням до наживи. Проблема влади грошей — наскрізна і “вічна” у світовому мистецтві. |
|
Тематика поезій Шевченка |
41 |
|
|
Характеристика Герасима Калитки. |
|
Проблематика |
42 |
|
|
Засоби сатиричн. змалювання персонажів комедії РМ № 3 Інтерв’ю з персонажами п’єси. |
|
Ідейний зміст |
43 |
|
|
Контрольна робота № 4 «Світ української поезії.. Національна драма. ІКарпенко-Карий «Сто тисяч» Контрольний твір |
|
Епос. Особливості епічного твору |
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ. 18 год (1 год. РМ, 1год. П.ч.) |
|||||
44 |
|
|
Михайло Коцюбинський. “Дорогою ціною” Пригодницький, романтичний сюжет повісті. |
|
Біогр. Лесі Українки |
45 |
|
|
Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги — протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. |
Сюжет і композиція |
Початок творчості поетеси |
46 |
|
|
РМ № 4 Письмовий переказ епізодів повісті. |
|
Сюжет, комп. «Давньої казки» |
47 |
|
|
Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Характеристика героїв |
|
Засоби вир. чит. |
48 |
|
|
Час і вічність у повісті, символічні образи. Урок контрольного виразного читання |
|
|
49 |
|
|
Позакласне читання № 3 Осип Назарук. “Роксоляна”.Події історичної доби ХVІ ст. |
|
Ідея поеми «Давня казка» |
50 |
|
|
Олександр ДОВЖЕНКО. Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
|
Порівняльна хар-ка Поета і Бертольда |
51 |
|
|
Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
Проблеми і мотиви поеми |
52 |
|
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. |
. |
Лірика В.Сосюри
|
53 |
|
|
Робота над сюжетом повісті. Особливості композиції твору. |
|
Лірика В.Підпалого |
54 |
|
|
Хар-ка образів. Справжня дружба, чесність, взаємопідтримка і відповідаль-ність у творі. «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. |
|
Лірика В.Голобородь-ка
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
55 |
|
|
Проблема особистості в сучасному світі. Важливість моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків. |
|
Сучасні поети та їх поезія |
56 |
|
|
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало” Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії |
|
Лірика І.Малковича |
57 |
|
|
Алегоричність образу коня Шептала, його характеристика, власна оцінка його поведінки |
|
В.Герасимюк. Г.Кирпа |
58 |
|
|
Юрій Винничук. «Місце для дракона» Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|
«Театр корифеїв» |
59 |
|
|
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. |
|
Особл. драм. твору |
60 |
|
|
Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
Сюжет трагікомедії «Сто тисяч» |
61 |
|
|
Контрольна робота № 5. «З української прози.» (тести І-ІVрівнів) |
|
|
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР В. Чемерис – 5 год. +1год. П.ч., 2 год. ЛРК) |
|||||
62 |
|
|
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення |
|
Проблематика драм. твору |
63 |
|
|
Переказ гумористичних ситуацій в повісті
|
|
М.Коцюбинсь- кий |
64 |
|
|
Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. |
|
Сюжет «Дорогою ціною» |
65 |
|
|
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору |
|
Образи повісті |
66 |
|
|
Контрольна робота № 6. «Український гумор»(тести І-ІVрівнів) |
|
|
67 |
|
|
Позакласне читання № 4. Остап Вишня. “Мисливські усмішки” |
|
|
68 |
|
|
Література рідного краю №3 Гумористичны твори письменникыв-землякыв |
|
|
69 |
|
|
Література рідного краю №4 Ознайомлення з творами письменників-земляків. |
|
|
70 |
|
|
Повторення й узагальнення. |
|
|
Українська література – 8 класи
Всього – 70 год
На тиждень – 2 год
Програма:
Українська література: 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів./ К.В.Таранік-Ткачук,
М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун,
О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). – К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Підручник:
Українська література: Підруч. для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів./ О.М.Авраменко. - К.: Грамота, 2016. – 256 с.
Кількість навчальних годин, що відводяться на вивчення курсу української літератури в загальноосвітній школі
Семестр
|
КР |
РЗМ
|
Контрольні твори
|
Позакла- сне чи- тання
|
Літ - ра рідного краю |
|
Усно |
Письм. |
|||||
І
|
3 |
1
|
1 |
1
|
2
|
2 |
ІІ
|
3 |
1
|
1 |
1
|
2
|
2 |
Всього |
6 |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |