Календарно-тематичне планування з української мови

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з української мови для дітей 5 класу з особливими освітніми потребами
Перегляд файлу

                                                               5  клас      Українська   мова       

(3 години на тиждень)

№ п/п

Дата  

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчання

Спрямованість корекційно-

розвиткової роботи

Примітка

 

1

10.01

Повторення

Мова як засіб спілкування.

Учень/учениця:

сприймає усну інформацію;

розуміє з допомогою значення мови в житті та діяльності українців;

висловлює думки та почуття в усній формі; з допомогою намагається формувати активну життєву позицію;

реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі;

пам’ятає, що українська мова -

державна мова України;

відповідає на запитання за змістом прочитаного та прослуханого;

використовує з допомогою українську мову як засіб формування світогляду;

прагне під контролемактивно послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя. 

Учень/учениця:

має уявлення про алфавіт;

знаєта правильно вимовляє алфавітні назви букв (з допомогою вчителя) ;

розрізняє голосні та приголосні звуки;

Учень/учениця:

розрізняє групи слів за значенням (з допомогою);

вчиться комунікувати грамотно і безпечно в інформаційному просторі;

порівнює групи слів за значенням (з допомогою вчителя);

формулює власну думку, добирає прості докази, дотримується послідовності викладення думок;

пояснює значення загальновживаних слів, добирає слова на певну тему (з допомогою);

прагне зрозуміти та відтворити зміст почутого повідомлення;

-використовує (з допомогою) вербальні та невербальні засоби в різноманітних міжособистісних, соціальних і культурних контекстах;

-намагається розрізняти слова, протилежні та подібні за значенням та використовувати їх у власному мовленні;

-вчиться замінювати слова у словосполученнях та реченнях словами подібного значення (за зразком);

-вчиться регулювативласні емоції в комунікації;

Учень/учениця:

під контролем та за зразком розрізняє значущі частини слова, наводить приклади;

-під контролем дотримується правопису спільнокореневих слів, що відносяться до різних частин мови;

-на письмі розрізняє префікси і прийменники (з допомогою вчителя);

-під контролем та з допомогою дотримується культури писемного мовлення;

-складає речення з використанням слів із суфіксами і префіксами;

-порівнює та використовує в своєму мовленні спільнокореневі слова (з допомогою вчителя).

 

Учень/учениця:

розпізнає слова під час письма,

намагається зрозумітизначення

інформації, здобутої з прочитаного чи прослуханого тексту;

читає художні тексти відповідно до мети читання;

виявляє прагнення покращувати власне мовлення, використовуючи різні частини мови(за зразком).

– з допомогою вчителя розрізняє значущі частини слова;

Учень/учениця:

– має уявлення про спільнокореневі слова; розрізняє і знаходить їх в усному та писемному мовленні;

– з допомогою вчителя наводить приклади спільнокореневих слів; (повторює за вчителем);

– розрізняє на письмі префікси і прийменники, дотримується правил правопису (з допомогою вчителя); (дотримується правил правопису з допомогою вчителя).

– дотримується охайності записів, помічає; під контролем учителя знаходить і виправляє допущені помилки.

-має уявлення про види мовленнєвої діяльності (з допомогою вчителя);

Дотримується під контролем основних правил спілкування;

Усвідомлює основні правила спілкування (з допомогою);

Спілкується з урахуванням особливостей інших людей.

 

Учень/учениця:

розпізнає слова під час письма, знає, на які запитання відповідають частини мови, наводить приклади;

дотримується правопису частин мови з іншими словами в реченні (з

допомогою вчителя); намагається

зрозуміти значення інформації, здобутої з прочитаного чи прослуханого тексту; читає художні тексти відповідно до мети читання;

виявляє прагнення покращувати власне мовлення, використовуючи різні частини мови(за зразком).

 

Учень/учениця:

з допомогою та під контролем намагається дотримуватися вимог виразного читання текстів різних типів мовлення;

з допомогою бере участь в обговоренні нескладних питань, висловлює власну думку, переказує зміст прочитаного з допомогою поданого плану;

під контролем читає вголос та мовчки тексти підручника і тексти, запропоновані вчителем;

Учень/учениця:

знаходить іменники серед інших частин мови в реченні, наводить приклади;  розрізняє власні і загальні іменники; під контролем дотримується вживання на письмі великої букви у власних іменниках;  помічає орфографічні помилки (без термінології, з допомогою);

пояснює осмислено правила.

Учень/учениця:

Намагається розрізнити діалог і монолог;

з допомогою формулює тему висловлювання;

включається в діалог з учителем, учнями.

Учень/учениця:

знаходить іменники серед інших частин мови в реченні, наводить приклади; розрізняє власні і загальні іменники; під контролем дотримується вживання на письмі великої букви у власних іменниках;помічає орфографічніпомилки (без термінології, з допомогою);пояснює осмислено правила; розрізняє число іменників; визначає рід іменників; змінює іменники за відмінками (з допомогою вчителя);вчиться використовувати сучасні цифрові технології для розширення читацького досвіду та кола читацьких інтересів;дотримується правильного вживання в мовленні іменників в однині або в множині;вживає іменники у різних відмінках та прагне дотримуватися правил вживання на письмі великої букви у власних іменниках (з допомогою вчителя).

Учень/учениця:

розпізнає слова під час письма, знає, на  які запитання  відповідають частини  мови, наводить приклади; дотримується  правопису частин мови з іншими  словами в реченні (з допомогою вчителя); намагається зрозуміти значення інформації, здобутої з  прочитаного чи  прослуханого тексту;читає художні тексти  відповідно до мети  читання;виявляє прагнення покращувати власне  мовлення, використовуючи різні  частини мови(за  зразком).

Формування ціннісних орієнтацій, системи ставлень до людей, світу, себе та відповідних поведінкових вчинків і звичок;

Формування пізнавальної функції мовлення;

розвиток пізнавальних здібностей.

Розвиток і корекція фонематичного слуху;

корекція зорово-слухового сприймання;

корекція пізнавальних процесів;

формування комунікативних умінь та бажання брати участь у колективних завданнях;

формування вмінь контролю та самоконтролю під час виконання усних і письмових завдань.

Концентрація уваги на навчальному матеріалі, його аналіз;

поповнення словникового запасу словами різних тематичних груп із різним лексичним значенням;

виявлення пізнавальної активності;

уміння орієнтуватися у своїй роботі на зразок, точно копіювати його;

адекватнее вживання в мовленні синонімів та антонімів;

виправлення недоліків мовлення.

Зосередження уваги на предметі діяльності;

сприймання, аналіз, порівняння та класифікування частин слова; запам’ятовування їх назв; поповнення активного словника спільнокореневими словами, адекватнее вживання їх у мовленні;

формування уміння користуватися правилом для виконання завдання;

корекція пізнавальних процесів й інтелектуальних умінь орієнтування в завданні, способів виконання завдань;

виявлення вольових зусиль для запам’ятовування назв частин слова, їх виділення.

Розвиток пізнавальних здібностей;

Збагачення мовлення словами, що належать до різних частин мови;

Розвиток пізнавальної активності, вольових зусиль на основі засвоєння частин мови;

розвиток розумових операцій аналізу й узагальнення.

Удосконалення сприймання на основі вмінь розрізняти різні категорії іменників;

збагачення словника іменниковою лексикою й адекватнее використання її в усному та писемному мовленні;

уточнення вмінь виконувати практичні завдання за словесною інструкцією вчителя;

формування віри в успіх;

корекція пізнавальних процесів й інтелектуальних умінь орієнтування в завданні, способів виконання завдань.

Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням, та букви, оптично схожі за написанням;

формування навичок самоконтролю за вимовою;

удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів;

 удосконалення способів написання та поєднання на письмі букв;

розвиток навичок самоконтролю під час мовленнєвої діяльності;

розвиток уміння застосовувати здобуті мовні знання та вміння на практиці;

 формування умінь контролювати та оцінювати власні дії.

Формування усвідомлення того, що мовленнєва діяльність має бути  носієм добра;

формування розуміння того, що усне і писемне мовлення повинно відповідати певним вимогам;

розвиток слухової уваги та пам’яті; розвиток усного зв’язного мовлення;

розвиток мовленнєвої активності; регулювання інтонаційної виразності мовлення;збагачення лексичного запасу; формування культури мовлення та культури поведінки;

формування уміння застосовувати здобуті знання та вміння на практиці; виховання любові до рідної мови; бажання читати, писати, говорити й спілкуватися українською мовою; виховання уміння та бажання дотримуватися правил національного мовленнєвого етикету під час спілкування. Розвиток цілеспрямованості та усвідомленості сприймання; розвиток довільної уваги; вдосконалення слухового сприймання; формування уміння пригадати значення знайомих слів, щоб зрозуміти зміст тексту; формування вміння уявляти те, що прослуховується; формування навичок користування інструкціями вчителя при виконанні завдання. Формування чіткості та виразності усного мовлення; формування навичок діалогічного й монологічного усного мовлення; формування вміння ініціювати та підтримувати діалог; формування вміння орієнтуватися на ситуацію спілкування (учасники діалогу, їх настрій, місце проведення діалогу); формування вміння змістовно, граматично правильно, логічно висловлюватися та доцільно використовувати слова в конкретному значенні; формування невербальних засобів спілкування (міміка, природні жести); формування та розвиток емоційно та інтонаційно виразного мовлення; виховання уважного, доброзичливого ставлення до співрозмовника;розвиток культури спілкування.

Формування навичок слухання-розуміння та читання-розуміння текстів різного призначення; формування уміння вживати у власному мовленні слова і фрази з прочитаних текстів. Формування та розвиток навичок самодиктування слів при списуванні та написанні під диктовку; формування навички правильно обирати поставу під час письма; розвиток логічно зв’язного писемного мовлення; формування навичок самоконтролю;виховання охайності, самостійності. Формування шанобливого ставлення до української мови;  бажання її вивчати; розвиток уявлень учнів про сигніфікативну функцію мовлення (функцію позначення). Розвиток слухового та зорового сприймання; корекція звуковимови; автоматизація правильної вимови звуків; розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням, та букви, оптично схожі за написанням; Удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів; виховання довільної поведінки на уроці. Формування та розвиток усвідомлення конкретного змісту слів; розвиток слухового та зорового сприймання; конкретизація уявлень про предмет, слово і його значення; активізація засвоєння семантичної (смислової) сторони слова; удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів; розвиток розумових операцій аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення; формування та розвиток здатності до словотворення, до змінювання слів; формування та закріплення правильної вимови слів. Збагачення словника іменниковою лексикою; формування навичок адекватного використання її в усному та писемному мовленні; формування уміння уважно сприймати інструкцію вчителя щодо виконання завдання,  аналізувати зразок виконання завдання, оцінювати виконане завдання; розвиток навичок самоконтролю під час мовленнєвої діяльності; розвиток уміння використовувати набуті знання; виховання уважності, дисциплінованості, відповідальності;  довільної поведінки на уроці.

Формування практичних мовленнєвих навичок письма на базі доступних відомостей про речення як таке, що виражає закінчену думку; формування уміння диференціювати речення за їх ритміко-інтонаційними особливостями; формування ритміко-інтонаційної виразності мовлення.

 

2

11.01

Культура мовлення і спілкування.

3

13.01

Слово. Пряме та переносне значення слова.

4

17.01

Слова, що мають кілька значень.

5

18.01

Слова, близькі за значенням (синоніми).

6

20.01

Слова, протилежні за значенням (антоніми).

7

24.01

Добір слів у тематичні групи на певну тему.

8

25.01

Культура    мовлення. Вживання слів   відповідно   до їх значення.

Вживання    синонімів для уникнення   невиправданого повторення слів.

Виконання тестових завдань.

9

27.01

Однозначні та багатозначні слова.

Виконання тестових завдань.

10

31.01

Будова слова

Корінь,       закінчення,    префікс, суфікс - значущі   частини   слова.

 Корінь слова.

11

01.02

Спільнокореневі слова.

12

03.02

Добір спільнокореневих слів.

13

07.02

Будова слова

Корінь,   закінчення,    префікс, суфікс – значущі частини   слова.

Закінчення.

14

08.02

Будова слова

Корінь,       закінчення,    префікс, суфікс - значущі   частини   слова.

Префікс.

15

10.02

Будова слова

Корінь,   закінчення,    префікс, суфікс – значущі частини   слова.

Суфікс.

16

14.02

Корінь,       закінчення,    префікс, суфікс - значущі   частини   слова.

Основа слова.

17

15.02

 

 

Спільнокореневі слова. Розбір слів за будовою.

18

17.02

Корінь,       закінчення,    префікс, суфікс - значущі   частини   слова.

Розбір слова за будовою.

19

21.02

Розрізнення префіксів і прийменників.

Виконання тестів.

20

22.02

Апостроф після префіксів. Перенос слів з апострофом після префікса.

21

24.02

Суфікс. Утворення нових слів.

22

28.02

Префікс. Утворення нових слів.

23

01.03

Підсумковий урок з теми «Слово. Будова слова».

24

03.03

Іменник

Загальне поняття про іменник.

25

 

07.03

Іменники, що позначають назви істот.

26

08.03

Іменники, що позначають назви неістот.

27

10.03

Власні і загальні іменники.

28

14.03

Велика буква у власних іменниках.

29

15.03

Велика буква у власних іменниках.

30

 

17.03

Рід іменників.

Чоловічий, жіночий, середній рід.

31

21.03

Рід іменників.

Чоловічий, жіночий, середній рід.

32

22.03

Число іменників.

33

24.03

Число іменників.

34

04.04

Число іменників.Однина і множина.

35

05.04

Іменники, що вживають тільки в множині.

36

07.04

Іменники, що вживають тільки в множині.

37

11.04

Іменники, що вживають тільки в множині.

38

12.04

Іменники, що вживають тільки в однині.

39

14.04

Урок    розвитку   комунікативних умінь та навичок: виразне читання текстів описового та розповідного характеру, визначення в них іменників.

40

18.04

Визначення іменників у реченні.

41

19.04

Самостійна робота (визначення істот-неістот).

42

21.04

Практична робота (визначення істот-неістот, власні та загальні назви).

43

25.04

Практична робота (визначення іменників істот-неістот у тексті).

44

26.04

Самостійна робота (визначення власні-загальні назви у тексті).

45

28.04

Відмінки іменників.

46

02.05

Називний відмінок.

47

03.05

Родовий відмінок.

48

05.05

Давальний відмінок.

49

09.05

Знахідний відмінок.

50

10.05

Орудний відмінок.

51

12.05

Місцевий відмінок.

52

16.05

Кличний відмінок. Звертання.

53

17.05

Відмінювання іменників.

54

19.05

Відмінювання іменників.

55

23.05

Підготовка до контрольної роботи.

56

24.05

Контрольна робота.

57

26.05

Повторення вивченого за рік.

58

30.05

Узагальнення та систематизація знань.

59

31.05

Підсумковий урок за II семестр.

60

02.06

Підсумковий урок за рік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
18 січня 2023
Переглядів
3957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку