5 клас Українська мова
(3 години на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчання |
Спрямованість корекційно- розвиткової роботи |
Примітка
|
1 |
10.01 |
Повторення Мова як засіб спілкування. |
Учень/учениця: сприймає усну інформацію; розуміє з допомогою значення мови в житті та діяльності українців; висловлює думки та почуття в усній формі; з допомогою намагається формувати активну життєву позицію; реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі; пам’ятає, що українська мова - державна мова України; відповідає на запитання за змістом прочитаного та прослуханого; використовує з допомогою українську мову як засіб формування світогляду; прагне під контролемактивно послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя. Учень/учениця: має уявлення про алфавіт; знаєта правильно вимовляє алфавітні назви букв (з допомогою вчителя) ; розрізняє голосні та приголосні звуки; Учень/учениця: розрізняє групи слів за значенням (з допомогою); вчиться комунікувати грамотно і безпечно в інформаційному просторі; порівнює групи слів за значенням (з допомогою вчителя); формулює власну думку, добирає прості докази, дотримується послідовності викладення думок; пояснює значення загальновживаних слів, добирає слова на певну тему (з допомогою); прагне зрозуміти та відтворити зміст почутого повідомлення; -використовує (з допомогою) вербальні та невербальні засоби в різноманітних міжособистісних, соціальних і культурних контекстах; -намагається розрізняти слова, протилежні та подібні за значенням та використовувати їх у власному мовленні; -вчиться замінювати слова у словосполученнях та реченнях словами подібного значення (за зразком); -вчиться регулювативласні емоції в комунікації; Учень/учениця: під контролем та за зразком розрізняє значущі частини слова, наводить приклади; -під контролем дотримується правопису спільнокореневих слів, що відносяться до різних частин мови; -на письмі розрізняє префікси і прийменники (з допомогою вчителя); -під контролем та з допомогою дотримується культури писемного мовлення; -складає речення з використанням слів із суфіксами і префіксами; -порівнює та використовує в своєму мовленні спільнокореневі слова (з допомогою вчителя).
Учень/учениця: розпізнає слова під час письма, намагається зрозумітизначення інформації, здобутої з прочитаного чи прослуханого тексту; читає художні тексти відповідно до мети читання; виявляє прагнення покращувати власне мовлення, використовуючи різні частини мови(за зразком). – з допомогою вчителя розрізняє значущі частини слова; Учень/учениця: – має уявлення про спільнокореневі слова; розрізняє і знаходить їх в усному та писемному мовленні; – з допомогою вчителя наводить приклади спільнокореневих слів; (повторює за вчителем); – розрізняє на письмі префікси і прийменники, дотримується правил правопису (з допомогою вчителя); (дотримується правил правопису з допомогою вчителя). – дотримується охайності записів, помічає; під контролем учителя знаходить і виправляє допущені помилки. -має уявлення про види мовленнєвої діяльності (з допомогою вчителя); Дотримується під контролем основних правил спілкування; Усвідомлює основні правила спілкування (з допомогою); Спілкується з урахуванням особливостей інших людей.
Учень/учениця: розпізнає слова під час письма, знає, на які запитання відповідають частини мови, наводить приклади; дотримується правопису частин мови з іншими словами в реченні (з допомогою вчителя); намагається зрозуміти значення інформації, здобутої з прочитаного чи прослуханого тексту; читає художні тексти відповідно до мети читання; виявляє прагнення покращувати власне мовлення, використовуючи різні частини мови(за зразком).
Учень/учениця: з допомогою та під контролем намагається дотримуватися вимог виразного читання текстів різних типів мовлення; з допомогою бере участь в обговоренні нескладних питань, висловлює власну думку, переказує зміст прочитаного з допомогою поданого плану; під контролем читає вголос та мовчки тексти підручника і тексти, запропоновані вчителем; Учень/учениця: знаходить іменники серед інших частин мови в реченні, наводить приклади; розрізняє власні і загальні іменники; під контролем дотримується вживання на письмі великої букви у власних іменниках; помічає орфографічні помилки (без термінології, з допомогою); пояснює осмислено правила. Учень/учениця: Намагається розрізнити діалог і монолог; з допомогою формулює тему висловлювання; включається в діалог з учителем, учнями. Учень/учениця: знаходить іменники серед інших частин мови в реченні, наводить приклади; розрізняє власні і загальні іменники; під контролем дотримується вживання на письмі великої букви у власних іменниках;помічає орфографічніпомилки (без термінології, з допомогою);пояснює осмислено правила; розрізняє число іменників; визначає рід іменників; змінює іменники за відмінками (з допомогою вчителя);вчиться використовувати сучасні цифрові технології для розширення читацького досвіду та кола читацьких інтересів;дотримується правильного вживання в мовленні іменників в однині або в множині;вживає іменники у різних відмінках та прагне дотримуватися правил вживання на письмі великої букви у власних іменниках (з допомогою вчителя). Учень/учениця: розпізнає слова під час письма, знає, на які запитання відповідають частини мови, наводить приклади; дотримується правопису частин мови з іншими словами в реченні (з допомогою вчителя); намагається зрозуміти значення інформації, здобутої з прочитаного чи прослуханого тексту;читає художні тексти відповідно до мети читання;виявляє прагнення покращувати власне мовлення, використовуючи різні частини мови(за зразком). |
Формування ціннісних орієнтацій, системи ставлень до людей, світу, себе та відповідних поведінкових вчинків і звичок; Формування пізнавальної функції мовлення; розвиток пізнавальних здібностей. Розвиток і корекція фонематичного слуху; корекція зорово-слухового сприймання; корекція пізнавальних процесів; формування комунікативних умінь та бажання брати участь у колективних завданнях; формування вмінь контролю та самоконтролю під час виконання усних і письмових завдань. Концентрація уваги на навчальному матеріалі, його аналіз; поповнення словникового запасу словами різних тематичних груп із різним лексичним значенням; виявлення пізнавальної активності; уміння орієнтуватися у своїй роботі на зразок, точно копіювати його; адекватнее вживання в мовленні синонімів та антонімів; виправлення недоліків мовлення. Зосередження уваги на предметі діяльності; сприймання, аналіз, порівняння та класифікування частин слова; запам’ятовування їх назв; поповнення активного словника спільнокореневими словами, адекватнее вживання їх у мовленні; формування уміння користуватися правилом для виконання завдання; корекція пізнавальних процесів й інтелектуальних умінь орієнтування в завданні, способів виконання завдань; виявлення вольових зусиль для запам’ятовування назв частин слова, їх виділення. Розвиток пізнавальних здібностей; Збагачення мовлення словами, що належать до різних частин мови; Розвиток пізнавальної активності, вольових зусиль на основі засвоєння частин мови; розвиток розумових операцій аналізу й узагальнення. Удосконалення сприймання на основі вмінь розрізняти різні категорії іменників; збагачення словника іменниковою лексикою й адекватнее використання її в усному та писемному мовленні; уточнення вмінь виконувати практичні завдання за словесною інструкцією вчителя; формування віри в успіх; корекція пізнавальних процесів й інтелектуальних умінь орієнтування в завданні, способів виконання завдань. Розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням, та букви, оптично схожі за написанням; формування навичок самоконтролю за вимовою; удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів; удосконалення способів написання та поєднання на письмі букв; розвиток навичок самоконтролю під час мовленнєвої діяльності; розвиток уміння застосовувати здобуті мовні знання та вміння на практиці; формування умінь контролювати та оцінювати власні дії. Формування усвідомлення того, що мовленнєва діяльність має бути носієм добра; формування розуміння того, що усне і писемне мовлення повинно відповідати певним вимогам; розвиток слухової уваги та пам’яті; розвиток усного зв’язного мовлення; розвиток мовленнєвої активності; регулювання інтонаційної виразності мовлення;збагачення лексичного запасу; формування культури мовлення та культури поведінки; формування уміння застосовувати здобуті знання та вміння на практиці; виховання любові до рідної мови; бажання читати, писати, говорити й спілкуватися українською мовою; виховання уміння та бажання дотримуватися правил національного мовленнєвого етикету під час спілкування. Розвиток цілеспрямованості та усвідомленості сприймання; розвиток довільної уваги; вдосконалення слухового сприймання; формування уміння пригадати значення знайомих слів, щоб зрозуміти зміст тексту; формування вміння уявляти те, що прослуховується; формування навичок користування інструкціями вчителя при виконанні завдання. Формування чіткості та виразності усного мовлення; формування навичок діалогічного й монологічного усного мовлення; формування вміння ініціювати та підтримувати діалог; формування вміння орієнтуватися на ситуацію спілкування (учасники діалогу, їх настрій, місце проведення діалогу); формування вміння змістовно, граматично правильно, логічно висловлюватися та доцільно використовувати слова в конкретному значенні; формування невербальних засобів спілкування (міміка, природні жести); формування та розвиток емоційно та інтонаційно виразного мовлення; виховання уважного, доброзичливого ставлення до співрозмовника;розвиток культури спілкування. Формування навичок слухання-розуміння та читання-розуміння текстів різного призначення; формування уміння вживати у власному мовленні слова і фрази з прочитаних текстів. Формування та розвиток навичок самодиктування слів при списуванні та написанні під диктовку; формування навички правильно обирати поставу під час письма; розвиток логічно зв’язного писемного мовлення; формування навичок самоконтролю;виховання охайності, самостійності. Формування шанобливого ставлення до української мови; бажання її вивчати; розвиток уявлень учнів про сигніфікативну функцію мовлення (функцію позначення). Розвиток слухового та зорового сприймання; корекція звуковимови; автоматизація правильної вимови звуків; розвиток уміння розрізняти звуки, схожі за звучанням, та букви, оптично схожі за написанням; Удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів; виховання довільної поведінки на уроці. Формування та розвиток усвідомлення конкретного змісту слів; розвиток слухового та зорового сприймання; конкретизація уявлень про предмет, слово і його значення; активізація засвоєння семантичної (смислової) сторони слова; удосконалення навичок звукового, звуко-буквеного, складового аналізу слів; розвиток розумових операцій аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення; формування та розвиток здатності до словотворення, до змінювання слів; формування та закріплення правильної вимови слів. Збагачення словника іменниковою лексикою; формування навичок адекватного використання її в усному та писемному мовленні; формування уміння уважно сприймати інструкцію вчителя щодо виконання завдання, аналізувати зразок виконання завдання, оцінювати виконане завдання; розвиток навичок самоконтролю під час мовленнєвої діяльності; розвиток уміння використовувати набуті знання; виховання уважності, дисциплінованості, відповідальності; довільної поведінки на уроці. Формування практичних мовленнєвих навичок письма на базі доступних відомостей про речення як таке, що виражає закінчену думку; формування уміння диференціювати речення за їх ритміко-інтонаційними особливостями; формування ритміко-інтонаційної виразності мовлення. |
|
2 |
11.01 |
Культура мовлення і спілкування. |
|||
3 |
13.01 |
Слово. Пряме та переносне значення слова. |
|||
4 |
17.01 |
Слова, що мають кілька значень. |
|||
5 |
18.01 |
Слова, близькі за значенням (синоніми). |
|||
6 |
20.01 |
Слова, протилежні за значенням (антоніми). |
|||
7 |
24.01 |
Добір слів у тематичні групи на певну тему. |
|||
8 |
25.01 |
Культура мовлення. Вживання слів відповідно до їх значення. Вживання синонімів для уникнення невиправданого повторення слів. Виконання тестових завдань. |
|||
9 |
27.01 |
Однозначні та багатозначні слова. Виконання тестових завдань. |
|||
10 |
31.01 |
Будова слова Корінь, закінчення, префікс, суфікс - значущі частини слова. Корінь слова. |
|||
11 |
01.02 |
Спільнокореневі слова. |
|||
12 |
03.02 |
Добір спільнокореневих слів. |
|||
13 |
07.02 |
Будова слова Корінь, закінчення, префікс, суфікс – значущі частини слова. Закінчення. |
|||
14 |
08.02 |
Будова слова Корінь, закінчення, префікс, суфікс - значущі частини слова. Префікс. |
|||
15 |
10.02 |
Будова слова Корінь, закінчення, префікс, суфікс – значущі частини слова. Суфікс. |
|||
16 |
14.02 |
Корінь, закінчення, префікс, суфікс - значущі частини слова. Основа слова. |
|||
17 |
15.02
|
Спільнокореневі слова. Розбір слів за будовою. |
|||
18 |
17.02 |
Корінь, закінчення, префікс, суфікс - значущі частини слова. Розбір слова за будовою. |
|||
19 |
21.02 |
Розрізнення префіксів і прийменників. Виконання тестів. |
|||
20 |
22.02 |
Апостроф після префіксів. Перенос слів з апострофом після префікса. |
|||
21 |
24.02 |
Суфікс. Утворення нових слів. |
|||
22 |
28.02 |
Префікс. Утворення нових слів. |
|||
23 |
01.03 |
Підсумковий урок з теми «Слово. Будова слова». |
|||
24 |
03.03 |
Іменник Загальне поняття про іменник. |
|||
25
|
07.03 |
Іменники, що позначають назви істот. |
|||
26 |
08.03 |
Іменники, що позначають назви неістот. |
|||
27 |
10.03 |
Власні і загальні іменники. |
|||
28 |
14.03 |
Велика буква у власних іменниках. |
|||
29 |
15.03 |
Велика буква у власних іменниках. |
|||
30
|
17.03 |
Рід іменників. Чоловічий, жіночий, середній рід. |
|||
31 |
21.03 |
Рід іменників. Чоловічий, жіночий, середній рід. |
|||
32 |
22.03 |
Число іменників. |
|||
33 |
24.03 |
Число іменників. |
|||
34 |
04.04 |
Число іменників.Однина і множина. |
|||
35 |
05.04 |
Іменники, що вживають тільки в множині. |
|||
36 |
07.04 |
Іменники, що вживають тільки в множині. |
|||
37 |
11.04 |
Іменники, що вживають тільки в множині. |
|||
38 |
12.04 |
Іменники, що вживають тільки в однині. |
|||
39 |
14.04 |
Урок розвитку комунікативних умінь та навичок: виразне читання текстів описового та розповідного характеру, визначення в них іменників. |
|||
40 |
18.04 |
Визначення іменників у реченні. |
|||
41 |
19.04 |
Самостійна робота (визначення істот-неістот). |
|||
42 |
21.04 |
Практична робота (визначення істот-неістот, власні та загальні назви). |
|||
43 |
25.04 |
Практична робота (визначення іменників істот-неістот у тексті). |
|||
44 |
26.04 |
Самостійна робота (визначення власні-загальні назви у тексті). |
|||
45 |
28.04 |
Відмінки іменників. |
|||
46 |
02.05 |
Називний відмінок. |
|||
47 |
03.05 |
Родовий відмінок. |
|||
48 |
05.05 |
Давальний відмінок. |
|||
49 |
09.05 |
Знахідний відмінок. |
|||
50 |
10.05 |
Орудний відмінок. |
|||
51 |
12.05 |
Місцевий відмінок. |
|||
52 |
16.05 |
Кличний відмінок. Звертання. |
|||
53 |
17.05 |
Відмінювання іменників. |
|||
54 |
19.05 |
Відмінювання іменників. |
|||
55 |
23.05 |
Підготовка до контрольної роботи. |
|||
56 |
24.05 |
Контрольна робота. |
|||
57 |
26.05 |
Повторення вивченого за рік. |
|||
58 |
30.05 |
Узагальнення та систематизація знань. |
|||
59 |
31.05 |
Підсумковий урок за II семестр. |
|||
60 |
02.06 |
Підсумковий урок за рік. |
|||
|
|
|