календарно-тематичне планування з української мови 4 клас

Про матеріал
розподіл навчальних годин з української мови на другий семестр. Зазначені всі перевірні роботи.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

№ п/п

Тема уроку

Дата

Корекція

Вправи

 Мова і мовлення 

1

Вступ. Державний Гімн України. Мова – жива скарбниця історії народу

04.09

 

1-5

2

Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Сучасна українська мова

05.09

 

6-8

3

Усне і писемне мовлення

06.09

 

9-11

4

Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. Узагальнення і систематизація знань учнів

07.09

 

12-17

Текст

5

Закріплення поняття про будову тексту. Тема і мета висловлення. Заголовок.

11.09

 

18-20

6

Слова, найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті. Навчальний діалог.

12.09

 

21-24

7

Засоби зв’язку речень у тексті. Редагування тексту

13.09

 

25-28

8

Урок розвитку зв’язного мовлення

14.09

 

№1

9

Поділ тексту на частини. Складання плану. Спостереження за роллю абзаців у тексті.

18.09

 

29-31

10

Особливості змісту та побудови тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданим твердженням, доказом (доведення) і висновків

19.09

 

33-36

11

Особливості текстів-описів. Мета цих текстів. Складання тексту-опису людини. Навчальний діалог.

20.09

 

37-41

12

Порівняння художнього і наукового текстів. Складання тексту – міркування «Чи можуть тварини спілкуватися?»

21.09

 

42-45

13

Замітка до стінгазети. Колективне написання змітки на основі вражень від екскурсії

25.09

 

46-47

14

Вправляння у написанні листа. Навчальний діалог (впр. 48-49)

26.09

 

48-49

15

Урок розвитку зв’язного мовлення

27.09

 

№2

16

Перевірна робота. Письмовий переказ

28.09

 

 

17

Аналіз перевірної роботи . Особливості змісту та побудови есе. Узагальнення і систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Текст»

02.10

 

Тема

Речення

18

Види речень за метою висловлювання та інтонацією

03.10

 

50-53

19

Основа речення. Зв’язок слів у реченні

04.10

 

54-57

20

Встановлення зв’язку слів у реченні. Складання речень за поданими схемами

05.10

 

58-62

21

Однорідні члени речення. Головні  і другорядні однорідні члени речення. Кома при однорідних членах речення

09.10

 

63-65

22

Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників. Діалог

10.10

 

66-69

23

Складання речень з однорідними членами речення. узагальнення і систематизація знань учнів із розділу  «Речення» .Діалог

11.10

 

70-73

24

Узагальнення і систематизація знань учнів. Тренувальні вправи.

12.10

 

 

25

Урок розвитку зв’язного мовлення

16.10

 

№3

26

Перевірна робота. Діалог

17.10

 

Тема

Слово. Значення слова. Частини мови

27

Слово. Значення слова. Складання речень

18.10

 

74-78

28

Будова слова. Добір споріднених слів. Розбір слів за будовою

19.10

 

79-83

29

Повторення вивченого про частини мови. Складання речень

23.10

 

84-86

Іменник

30

Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Значення, в яких уживаються іменники в мовленні

24.10

 

87-91

31

Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні та багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників.

25.10

 

92-96

32

Урок розвитку зв’язного мовлення

26.10

 

№4

33

Рід і число іменників

06.11

 

97-99

34

Відмінювання іменників. Початкова форма іменників. Складання тексту-розповіді. Письмо з пам’яті

07.11

 

100-106

35

Розрізнення відмінків іменників з однаковими закінченням. Редагування тексту

08.11

 

107-110

36

Чергування кінцевих приголосних основи в іменниках різного роду в давальному і місцевому відмінках однини (впр. 111-115)

09.11

 

111-115

37

Чергування голосних у коренях іменників жіночого та чоловічого роду в однині (впр. 116-120)

13.11

 

116-120

38

Правопис закінчень іменників жіночого роду в родовому відмінку однини. Поділ тексту на абзаци

14.11

 

121-124

39

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. Складання словосполучень

15.11

 

125-128

40

Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду в орудному відмінку однини

16.11

 

129-133

41

Урок розвитку зв’язного мовлення

20.11

 

№5

42

Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини. Складання  речень про професії

21.11

 

134-136

43

Правопис іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини. Порівняння сполучень іменників

22.11

 

137-140

44

Правопис закінчень іменників у множині. Таблиця відмінювання іменників у множині. Складання усної розповіді про тварин у зоопарку (впр. 141-146)

23.11

 

141-146

45

Уживання іменників із прийменниками в різних відмінках. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Іменник» (впр. 147-150)

27.11

 

147-150

46

Перевірна робота. Списування.

28.11

 

 

47

Аналіз перевірної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. Тренувальні вправи

 

29.11

 

Тема

Прикметник

48

Повторення вивченого про прикметник як частину мовиґ роль прикметників у мовлення

30.11

 

151-154

49

Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та багатозначні прикметники. Пряме і переносне значення прикметників

04.12

 

155-159

50

Урок розвитку зв’язного мовлення

05.12

 

№6

51

Вживання прикметників у художніх і науково-популярних текстах. Порівняння текстів

06.12

 

160-162

52

Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за виражальними можливостями прикметників-антонімів у народних прислів’ях

07.12

 

163-167

53

Порівняння прикметників та іменників. Зв’язок прикметників та іменників в реченнях. Складання усної розповіді про прикметник за поданим планом

11.12

 

168-170

54

Визначення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками

12.12

 

171-173

55

Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками. Правопис відмінювання закінчень прикметників в однині

13.12

 

174-178

56

Перевірна робота. Мовна тема

14.12

 

 

57

Визначення відмінків прикметників у реченні

18.12

 

179-181

58

Вправи на  визначення відмінка прикметників (у реченнях) за закінченням та відмінком іменника. Навчальний діалог

19.12

 

182-186

59

Перевірна робота. Диктант

20.12

 

 

60

Аналіз перевірної роботи.

21.12

 

 

61

Урок розвитку зв’язного мовлення

26.12

 

№7

62

Вимова і правопис прикметників із суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк-

27.12

 

187-191

63

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення  і систематизація знань і вмінь учнів.

28.12

 

Тема

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

 ІІ СЕМЕСТР

 

№ п/п

Тема уроку

Дата

Примітка

Впр.

57

Вживання прикметників для всебічного характеристики предметів. Написання тексту за поданими зачином і опорними словами

 

 

196-199

58

Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи

 

 

200-201

59

Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду

 

 

 

60

Відмінювання прикметників у множині

 

 

206-209

61

Вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

 

 

210-212

62

Письмовий переказ тексту «Вічнозелена гостя». Узагальнення й систематизація знань і вмінь учнів із розділу «Прикметкик»

 

 

213-215

63

Урок розвитку зв’язного мовлення. Переказ тексту «Джерельце взимку»

 

 

№8

 

Числівник

 

 

 

64

Числівник як частина мови. Навчальне аудіювання

 

 

216-219

65

Спостереження за функціональною роллю числівників у мовленні. Написання оголошення.

 

 

 220-223

66

Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50, 50, 70, 80. Складання речень із числівниками

 

 

 224-226

67

Урок розвитку зв’язного мовлення. Власна оцінка поведінки героїв прочитаного тексту «Як краще провчити?»

 

 

№ 9

68

Навчальний діалог. Складання усної розповіді про ластівку за фотоілюстраціями та запитаннями

 

 

227-230

69

Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Числівник». Тренувальні вправи

 

 

 

 

Займенник

 

 

 

70

Займенник як частина мови. Складання текст-розповіді про займенник

 

 

231-234

71

Особові займенники. Складання речень за малюнками

 

 

235-239

72

Вживання особових займенників у текстах. Складання кінцівки твору

 

 

240-243

73

Відмінювання особових займенників. Складання речень зі словами ввічливості

 

 

244-250

74

Урок розвитку зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту «Життя в зимовому лісі»

 

 

№10

75

Написання займенників із прийменниками. Форми займенників 3-ої особи однини і множини в орудному відмінку

 

 

 251-255

76

Роль займенників у текстах.

 

 

 256-260

77

Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Займенник» . Тренувальні вправи

 

 

 

78

Перевірна робота. Мовна тема

 

 

 

Дієслово

79

Повторення вивченого про дієслово. Роль дієслів у реченні

 

 

261-264

80

Дієслова-синоніми і дієслова-антоніми. Пряме і переносне значення дієслів.

 

 

265-269

81

Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-міркування «Чому я люблю свою Батьківщину?»

 

 

№11

82

Побудова речень з однорідними присудками. Доповнення тексту казки

 

 

270-274

83

Роль дієслів у текстах-розповідях і текстах-описах

 

 

275-278

84

Неозначена (початкова) форма дієслова. Робота з прислів’ями і приказками

 

 

279-281

85

Змінювання дієслів за часами. Складання речень із різними часовими формами дієслів. Навчальне аудіювання

 

 

282-285

86

Змінювання дієслів за часами

 

 

286-289

87

Перевірна робота. Списування

 

 

 

88

Аналіз перевірної роботи

 

 

 

89

Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий переказ тексту «Дві груші й одна»

 

 

№12

90

Дієслова теперішнього часу. Змінювання дієслів теперішнього часу за числами. Дієслова, вжиті у переносному значенні

 

 

290-294

91

Дієслова майбутнього часу. Змінювання дієслів майбутнього часу за числами

 

 

 295-298

92

Правопис особових закінчень дієслів

 

 

299-301

93

Правопис особових закінчень дієслів

 

 

302-305

94

Правопис особових закінчень дієслів

 

 

306-309

95

Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за числами

 

 

310-314

96

Дієслова на –ся. Вимова і правопис дієслів на –ся. Навчальний діалог

 

 

315-318

97

Розбір дієслова як частини мови. Узагальнення і систематизація знань учнів із розділу «Дієслово»

 

 

319-322

98

Урок розвитку зв’язного мовлення. Творчий переказ тексту «Правда буває гірша за неправду»

 

 

№13

99

Перевірна робота. Диктант

 

 

 

100

Аналіз перевірної роботи

 

 

 

Прислівник

101

Прислівник як частина мови. Навчальний діалог

 

 

 323-325

102

Роль прислівників-синонімів у мовленні. Складання письмової розповіді про веселку

 

 

326-328

103

Роль прислівників-антонімів у мовленні

 

 

 329-331

104

Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками. Складання усного висловлювання за поданим початком

 

 

 332-335

105

Урок розвитку зв’язного мовлення. Вибірковий переказ тексту « В гостях у весни»

 

 

№14

106

Роль однорідних членів речення, виражених прислівниками. Усне продовження казки

 

 

 336-338

107

Роль прислівників у художніх та науково-популярних текстах. Складання письмового опису ранньоквітучої рослини

 

 

339-341

108

Правопис найуживаніших прислівників. Робота з афоризмами і народними прикметами

 

 

 342-345

109

Порівняльна характеристика прислівників з іншими частинами мови. Узагальнення і систематизація знань  і вмінь учнів із розділу «Прислівник»

 

 

346-350

110

Узагальнення і систематизація знань  і вмінь учнів. Тренувальні вправи

 

 

 

111

Перевірна робота. Мовна тема

 

 

 

112

Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір з обґрунтуванням власної думки «Моя улюблена телепередача»

 

 

№15

Повторення вивченого в 1-4 класах

113

Повторення вивченого про текст, основну думку тексту, заголовок 

 

 

 351-353

114

Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами

 

 

354-355

115

Звуко-буквений аналіз слів. Усний переказ тексту.

 

 

 356-358

116

Повторення вивченого про спільнокореневі слова, будову слів

 

 

359-360

117

Складання розповіді за поданими словами

 

 

 361-362

118

Повторення вивченого про частини мови. Розбір речень за частинами мови

 

 

 363-366

119

Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання та інтонацією. Однорідні члени речення

 

 

367-373

120

Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір з обґрунтуванням своєї думки «Моя заповітна мрія»

 

 

№16

121

Повторення вивченого про функціональне значення в мовленні різних частин мови

 

 

374-378

122

Повторення вивченого про зв’язок слві у реченні. Виконання навчальних і контрольних завдань

 

 

 379-381

123

Перевірна робота. Диктант

 

 

 

124

Аналіз перевірної роботи

 

 

 

125

Урок розвитку зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту «Біла пір’їнка»

 

 

№17

126

Узагальнення і систематизація знань  і вмінь учнів

 

 

 

127

Державна підсумкова атестація

 

 

 

128

Аналіз державної підсумкової атестації

 

 

 

130

Складання усної розповіді про літні канікули. Підсумок за рік

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
3674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку