1
УКРАЇНСЬКА МОВА
6 КЛАС
Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795). Складено до підручника «Українська мова, 6 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Заболотний О. В., Заболотний В. В.) для індивідуального навчання на педпатронажі.
35 годин, 1 година на тиждень.
№ уроку |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
І семестр
|
||
1 |
Укр. мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка. Багатство укр.. мови. РМ. Мовл.та спілк., види мовл д-сті, ситуація спілк.. Типи та стилі мовл.. Скл.та розігри. діалогів етикетного х-ру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком). |
|
2 |
Словоспол. і реч. Гол. і другор. ЧР. Однорідні ЧР, звертання, вставні сл. Скл. Реч. Пряма мова. Діалог. Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери.РМ. Скл. оголошення для розміщ. на вебсайті про поїздку до музею. Основні орфограми та пунктограми. |
|
3 |
Навчальний диктант. Групи слів за походженням: власне укр. слова та слова іншом.походж. Лекс.помилки. Букви и, і, подвоєні букви, апостроф у словах іншомовного походження |
|
4 |
М’який знак у словах іншом.походж. Акт. та пас.лекс., застарілі слова, неологізми. Загальновж. Сл. Професійні слова й терміни. РМ. Текст, його основні ознаки, особливості будови. Складний план тексту. |
|
5 |
Діалектні та просторічні слова. Ст.забарвл. сл. Лекс. помилки РМ. Буд.елемент.розд.Усн.докл.переказ худ.тексту розп. х-ру з елем. роздуму. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів |
|
6 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Діагностична (контрольна) робота. Лексикологія. Фразеологія (тестування) |
|
7 |
Змін. і твор. слів. Похідні і непох.сл. Осн.способи словотв. Зміни приг.під час утвор.прикм.та ім..за допом.суф. -ськ-, -ств-; іменників за допом. Суф.-ин- від прикм. на -ський, -цький. |
|
8 |
РМ. Діагностична (контрольна) робота. Письмовий переказ |
|
9 |
Складні слова. [о], [е] в скл. сл.. Складноск. сл. як різновид скл. Правопис складних слів разом і з дефісом. Написання слів з пів |
|
10 |
Діагностична (контрольна) робота. Словотвір. Орфографія (тестування).Узагальнення вивченого з розділу. Вик. проєкту |
|
11 |
Самост. та служб. Част.м., вигук.Ім.як част.м. Ім. конкретні й абстр., заг.і вл., назви істот і неістот.Збірні ім.. Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
12 |
Діагностична (контрольна) робота. Диктант. Рід іменників Іменники спільного роду. Незмін.ім.Рід незм.ім. РМ. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками. |
|
13 |
Число іменників.Ім., що мають форми тільки одн. або тільки множ. Відмінки іменників. Поділ іменників на відміни та групи |
|
14 |
Діагностична (контрольна) робота. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування). РМ. Буд. опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
|
15 |
Семестровий контроль. Лексикологія та фразеологія. Словотвір та орфографія. Іменник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми) |
|
16 |
Відмінювання іменників І та ІІ відміни. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни. РМ. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Редагування твору |
|
17 |
Відмінювання іменників ІІІ та ІV відмін. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично). Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини. Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ. |
|
18 |
РМ. Діагностична (контрольна) робота. Сприймання письмових текстів / читання (тестування, відкриті завдання). Букви е, и, і в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я.Написання не з іменниками. Есе на тему стосунків між однолітками. Правопис складних іменників (повторення й поглиблення) |
|
19 |
Діагностична (контрольна) робота. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми).Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (створення мініжурналу «Іменник») |
|
20 |
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми прикметників. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. РМ. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору) |
|
21 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. Творення прикметників; перехід прикметників в іменники |
|
22 |
Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк- .Написання не з прикметниками. РМ. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи |
|
23
|
Написання н і нн у прикметниках. Написання складних прикметників разом і з дефісом РМ. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів |
|
24 |
РМ. Аналіз письмового твору. Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників |
|
25 |
Написання прізвищ прикметникової форми. Діагностична (контрольна) робота. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проекту. |
|
26 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники. Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках; написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний |
|
27 |
Відмінювання числівників на означення цілих чисел. Узгодження кількісних числівників з іменниками. РМ. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень. Відмінювання числівників. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо |
|
28 |
Діагностична (контрольна) робота. Диктант. РМ. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Виконання проєкту (мультимедійна презентація «Школа майбутнього») |
|
29 |
Діагностична (контрольна) робота. Числівник як частина мови (тестування). Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників. |
|
30 |
Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників. РМ. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично). Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи. Питальні й відносні займенники. |
|
31 |
Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників. Використання займенників для зв’язку речень у тексті. РМ. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»). Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів |
|
32 |
РМ. Аналіз письмового твору Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках.Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках (практично). Узагальнення вивченого з розділу. |
|
33 |
Діагностична (контрольна) робота. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). Виконання проєкту (укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками) |
|
34 |
РМ. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність») |
|
35 |
Семестровий контроль. Морфологія. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми)Лексикологія. Фразеологія. Словотвір та орфографія. Морфологія та орфографія. Підсумковий урок |
|