ВСТУП Краса та багатство української мови |
К-сть год. |
Дата |
|
1 |
Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови |
1 |
|
2 |
РМ1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування |
1 |
|
3 |
РМ2. Типи мовлення |
1 |
|
4 |
РМ3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком) |
1 |
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Синтаксис і пунктуація. Орфографія |
|||
5 |
Словосполучення і речення.Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням |
1 |
|
6 |
Головні і другорядні члени речення |
1 |
|
7 |
Однорідні члени речення, звертання, вставні слова |
1 |
|
8 |
Складне речення |
1 |
|
9 |
РМ4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери.Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.). |
1 |
|
10 |
Пряма мова. Діалог |
1 |
|
11 |
Основні орфограми та пунктограми (практично) |
1 |
|
12 |
Контрольна діагностична робота №1 з теми “Повторення та узагальнення вивченого” |
1 |
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ |
|||
13 |
Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Словник іншомовних слів. |
1 |
|
14 |
Написання слів іншомовного походження: букви и, і в словах іншомовного походження |
1 |
|
15 |
Правопис м’якого знака й апострофа в словах іншомовного походження |
1 |
|
16 |
Подвоєння букв в словах іншомовного походження |
1 |
|
17 |
РМ5. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту |
1 |
|
18 |
Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
1 |
|
19 |
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова |
1 |
|
20 |
РМ6. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
|
21 |
Лексичні помилки (тавтологія, калькування, росіянізми, вживання слів у невластивих значеннях тощо) (практично) |
1 |
|
22 |
Пароніми (практично) |
1 |
|
23-24 |
РМ7-8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів |
2 |
|
25 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологічний словник |
1 |
|
26 |
Лексичне значення фразеологізмів.Тренувальні вправи |
1 |
|
27 |
Фразеологізми в ролі членів речення |
1 |
|
28 |
РМ 9 Контрольна робота.Аудіювання |
1 |
|
29 |
Джерела українських фразеологізмів |
1 |
|
30 |
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів |
1 |
|
31 |
Узагальнення вивченого з розділу. |
1 |
|
32 |
Контрольна діагностична робота№2. з теми “ Лексикологія. Фразеологія “ |
1 |
|
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ |
|||
33 |
Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова |
1 |
|
34 |
Основні способи словотворення |
1 |
|
35 |
Основні способи словотворення .Тренувальні вправи |
1 |
|
36 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
1 |
|
37 |
Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств- |
1 |
|
38 |
Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький |
1 |
|
39- 40 |
РМ10-11. Контрольний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
2 |
|
41 |
Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних |
1 |
|
42 |
Правопис складних слів разом і з дефісом |
1 |
|
43 |
Написання слів з пів |
1 |
|
44 |
Узагальнення вивченого з розділу. |
1 |
|
45 |
Контрольна діагностична робота№3 з теми “Словотвір. Орфографія” |
1 |
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Частини мови Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників |
|||
46 |
Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово) |
1 |
|
47 |
Іменник як частина мови : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
48 |
Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). |
1 |
|
49 |
Велика буква та лапки у власних назвах |
1 |
|
50 |
Велика буква та лапки у власних назвах.Тренувальні вправи |
1 |
|
51 |
Збірні іменники |
1 |
|
52 |
Контрольна робота. Диктант |
1 |
|
53 |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду |
1 |
|
54 |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників |
1 |
|
55 |
Урок творчості.Рід незмінюваних іменників. Складання алгоритму визначення відміни іменників чи роду незмінюваних іменників |
1 |
|
56 |
РМ12. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо) |
1 |
|
57 |
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини |
1 |
|
58 |
Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи |
1 |
|
59 |
Поділ іменників на відміни та групи.Тренувальні вправи |
1 |
|
60 |
РМ13. Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
1 |
|
61 |
РМ14. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
1 |
|
62 |
Узагальнення вивченого з розділу |
1 |
|
63 |
Контрольна діагностична робота №4 з теми “Іменник як частина мови” |
1 |
|
64 |
Підсумковий урок |
1 |
|
Відмінювання та правопис іменників |
|||
65 |
Відмінювання іменників І відміни |
1 |
|
66 |
Відмінювання іменників ІІ відміни |
1 |
|
67 |
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни |
1 |
|
68 |
РМ15. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Редагування твору |
1 |
|
69 |
Відмінювання іменників ІІІ відміни |
1 |
|
70 |
Відмінювання іменників ІV відміни |
1 |
|
71 |
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично) |
1 |
|
72 |
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини |
1 |
|
73 |
РМ16. Контрольна робота. Читання мовчки |
1 |
|
74 |
Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ |
1 |
|
75 |
Букви е, и, і в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я) |
1 |
|
76 |
Написання не з іменниками |
1 |
|
77 |
Написання не з іменниками Тренувальні вправи. |
1 |
|
78 |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення) |
1 |
|
79 |
Розбір іменника як частини мови |
1 |
|
80 |
Узагальнення вивченого з розділу. |
1 |
|
81 |
Контрольна діагностичнаробота.№5 з теми “Відмінювання та правопис іменників” |
1 |
|
Прикметник як частина мови |
|||
82 |
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми прикметників |
1 |
|
83 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
1 |
|
84 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу |
1 |
|
85 |
РМ17. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
1 |
|
86 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення |
1 |
|
87 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Тренувальні вправи |
1 |
|
88 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп |
1 |
|
89-90 |
РМ18-19. Контрольна робота. Письмовий контрольний переказ, що містить опис природи |
2 |
|
91 |
Творення прикметників; перехід прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників |
1 |
|
92 |
Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). |
1 |
|
93 |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк- |
1 |
|
94 |
Написання не з прикметниками |
1 |
|
95 |
Написання не з прикметниками.Тренувальні вправи
|
1 |
|
96-97 |
РМ20-21 Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів |
2 |
|
98 |
Написання н і нн у прикметниках |
1 |
|
99 |
Написання складних прикметників разом і з дефіс |
1 |
|
100 |
Написання складних прикметників разом і з дефіс.Тренувальні вправи |
1 |
|
101 |
Написання прізвищ прикметникової форми |
1 |
|
102 |
РМ22Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору). |
1 |
|
103 |
Узагальнення вивченого з розділу |
1 |
|
104 |
Контрольна діагностична робота№6 з теми “Прикметник як частина мови” |
1 |
|
Числівник як частина мови |
|||
105 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові. |
1 |
|
106 |
Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники |
1 |
|
107 |
Числівники прості, складні й складені. Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний |
1 |
|
108 |
РМ23. Контрольна робота.Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень |
1 |
|
109 |
Відмінювання числівників на означення цілих чисел |
1 |
|
110 |
Відмінювання числівників на означення цілих чисел. Тренувальні вправи |
1 |
|
111 |
М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках |
1 |
|
112 |
Відмінювання дробових і збірних числівників |
1 |
|
113 |
Відмінювання порядкових числівників |
1 |
|
114 |
Узгодження кількісних числівників з іменниками |
1 |
|
115 |
РМ24. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини |
1 |
|
116 |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо |
1 |
|
117 |
Тренувальні вправи. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення |
1 |
|
118 |
Контрольна робота. Диктант |
1 |
|
119 |
Узагальнення вивченого з розділу. |
1 |
|
120 |
Контрольна діагностична робота№7 з теми”Числівник як частина мови “ |
1 |
|
Займенник як частина мови |
|||
121 |
Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
1 |
|
122 |
Розряди займенників. |
1 |
|
123 |
Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників |
1 |
|
124 |
Тренувальні вправи. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи |
1 |
|
125 |
Питальні й відносні займенники |
1 |
|
126 |
РМ25. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний») |
1 |
|
127 |
Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників |
1 |
|
128 |
Тренувальні вправи. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично) |
1 |
|
129 130 |
РМ26-27. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників |
2 |
|
131 |
Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично) |
1 |
|
132 |
Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках |
1 |
|
133 |
Використання займенників для зв”язку речень у тексті |
1 |
|
134 |
РМ28. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність») |
1 |
|
135 |
Узагальнення вивченого з розділу. |
1 |
|
136 |
Контрольна діагностичнаробота№8. з теми “ Займенник як частина мови” |
1 |
|
Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі |
|
||
137 |
Лексикологія. Фразеологія |
1 |
|
138 |
Словотвір та орфографія |
1 |
|
139 |
Морфологія та орфографія |
1 |
|
140 |
Підсумковий урок |
1 |
|