Календарно-тематичне планування з української мови 6 клас НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови 6 клас НУШ відповідає Модельній навчальній програмі «Українська мова. 5 – 6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.), рекомендованій Міністерством освіти і науки України (наказ від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

ВСТУП                                                                                                                           Краса та багатство української мови

К-сть год.

Дата

1

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови

1

 

2

РМ1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування

1

 

3

РМ2. Типи мовлення

1

 

4

РМ3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком)

1

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія

5

Словосполучення і речення.Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням

1

 

6

Головні і другорядні члени речення

1

 

7

Однорідні члени речення, звертання, вставні слова

1

 

8

Складне речення

1

 

9

РМ4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери.Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).

1

 

10

Пряма мова. Діалог

1

 

11

Основні орфограми та пунктограми (практично)

1

 

12

Контрольна  діагностична робота №1  з теми “Повторення та узагальнення вивченого”

1

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

13

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Словник іншомовних слів.

1

 

14 

Написання слів іншомовного походження: букви и, і в словах іншомовного походження

1

 

15

Правопис м’якого знака й апострофа в словах іншомовного походження

1

 

16

Подвоєння букв в словах іншомовного походження

1

 

17

РМ5. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту

1

 

18

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

1

 

19

Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені  слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова

1

 

20

РМ6. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

1

 

21

Лексичні помилки (тавтологія, калькування, росіянізми, вживання слів у невластивих значеннях тощо) (практично)

1

 

22

Пароніми (практично)

1

 

23-24

РМ7-8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів

2

 

25

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологічний словник

1

 

26

Лексичне значення фразеологізмів.Тренувальні вправи

1

 

27

Фразеологіз­ми в ролі членів речення

1

 

28

РМ 9 Контрольна робота.Аудіювання

1

 

29

Джерела українських фразеологізмів

1

 

30

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

1

 

31

Узагальнення вивченого з розділу.

1

 

32

Контрольна діагностична робота№2. з теми “ Лексикологія. Фразеологія “

1

 

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

33

Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова

1

 

34

Основні способи словотворення

1

 

35

Основні способи словотворення .Тренувальні вправи

1

 

36

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

1

 

37

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-

1

 

38

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький

1

 

39- 40

РМ10-11. Контрольний  письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

2

 

41

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних

1

 

42

Правопис складних слів разом і з дефісом

1

 

43

Написання слів з пів

1

 

44

Узагальнення вивченого з розділу.

1

 

45

Контрольна діагностична робота№3 з теми “Словотвір. Орфографія”

1

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Частини мови

Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників

46

Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово)

1

 

47

Іменник як частина мови : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

48

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення).

1

 

49

Велика буква та лапки у власних назвах

1

 

 50

Велика буква та лапки у власних назвах.Тренувальні вправи

1

 

51

Збірні іменники

1

 

52

Контрольна робота. Диктант

1

 

53

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду

1

 

54

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників

1

 

55

Урок творчості.Рід незмінюваних іменників. Складання алгоритму визначення відміни іменників чи роду незмінюваних іменників

1

 

56

РМ12. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо)

1

 

57

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини

1

 

58

Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи

1

 

59

Поділ іменників на відміни та групи.Тренувальні вправи

1

 

60

РМ13. Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення

1

 

61

РМ14. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення

1

 

62

Узагальнення вивченого з розділу

1

 

63

Контрольна діагностична робота №4 з теми “Іменник як частина мови”

1

 

64

Підсумковий урок

1

 

Відмінювання та правопис іменників

65

Відмінювання іменників І відміни

1

 

66

Відмінювання іменників ІІ відміни

1

 

67

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни

1

 

68

РМ15. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. Редагування твору

1

 

69

Відмінювання іменників ІІІ   відміни

1

 

70

Відмінювання іменників  ІV відміни

1

 

71

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично)

1

 

72

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини

1

 

73

РМ16. Контрольна робота. Читання мовчки

1

 

74

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ

1

 

75

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я)

1

 

76

Написання не з  іменниками

1

 

77

Написання не з  іменниками Тренувальні вправи.

1

 

78

Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення)

1

 

79

Розбір іменника як частини мови

1

 

80

Узагальнення вивченого з розділу.

1

 

81

Контрольна діагностичнаробота.№5  з теми “Відмінювання та правопис іменників”

1

 

Прикметник як частина мови

82

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми  прикметників

1

 

83

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

1

 

84

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу

1

 

85

РМ17. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи

1

 

86

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення

1

 

87

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Тренувальні вправи

1

 

88

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп

1

 

89-90

РМ18-19. Контрольна робота.     Письмовий контрольний переказ, що містить опис природи

2

 

91

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників

1

 

 92

 Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-).

1

 

93

 Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-

1

 

94

Написання не з  прикметниками

1

 

95

Написання не з  прикметниками.Тренувальні вправи

 

1

 

96-97

РМ20-21 Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів

2

 

98

Написання  н і нн у прикметниках

1

 

99

Написання складних  прикметників разом і з дефіс

1

 

100

Написання складних  прикметників разом і з дефіс.Тренувальні вправи

1

 

101

Написання прізвищ  прикметникової  форми

1

 

102

РМ22Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору).

1

 

103

Узагальнення вивченого з розділу

1

 

104

Контрольна діагностична робота№6  з теми “Прикметник як частина мови”

1

 

Числівник як частина мови

105

Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові.

1

 

106

Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники

1

 

107

Числівники прості, складні й складені.   Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний

1

 

108

РМ23. Контрольна робота.Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень

1

 

109

Відмінювання числівників на означення цілих чисел

1

 

110

Відмінювання числівників на означення цілих чисел. Тренувальні вправи

1

 

111

М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках

1

 

112

Відмінювання дробових і збірних числівників

1

 

113

Відмінювання порядкових числівників

1

 

114

Узгодження кількісних числівників з іменниками

1

 

115

РМ24. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини

1

 

116

Правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо

1

 

117

Тренувальні вправи. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення

1

 

118

Контрольна робота. Диктант

1

 

119

Узагальнення вивченого з розділу.

1

 

120

Контрольна діагностична робота№7 з теми”Числівник як частина мови “

1

 

Займенник як частина мови

121

Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

1

 

122

 Розряди займенників.

1

 

123

Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників

1

 

124

Тренувальні вправи. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи

1

 

125

Питальні й відносні займенники

1

 

126

РМ25. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»)                                                     

1

 

127

Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників

1

 

128

Тренувальні вправи. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично)

1

 

129 130

РМ26-27. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників

2

 

131

Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично)

1

 

132

Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках

1

 

133

Використання займенників для зв”язку речень у тексті

1

 

134

РМ28. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»)

1

 

135

Узагальнення вивченого з розділу.

1

 

136

 Контрольна діагностичнаробота№8. з теми “ Займенник як частина мови”

1

 

Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі

 

137

Лексикологія. Фразеологія

1

 

138

Словотвір та орфографія

1

 

139

Морфологія та орфографія

1

 

140

Підсумковий урок

1

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Овдійчук Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 серпня
Переглядів
9337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку