Календарно-тематичне планування з української мови 7 клас І семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на 2022 -2023 н.р. Українська мова 7 клас І семестр (Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) 3,5 год/ тиждень
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

на 2022 -2023 н. р.

Українська мова

7 клас

  1. Складено за програмою:

 

                  Українська мова. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. –  К.: Видавничий дім «Освіта»,  2013 (зі  змінами, затвердженими  наказом  МОН  України від  07.06.2017  №804)

         

        3,5  год/ тиждень

    2. Зведена таблиця розподілу навчального часу в 7 класі

 

 

           Форми контролю

      І семестр

        ІІ семестр

Рік

Перевірка мовної теми

4

3

7

Письмо:

 

 

 

переказ

1

1

2

твір

-

1

1

Правопис:

 

 

 

диктант

1

1

2

Говоріння:

 

 

 

діалог

1

-

1

усний переказ

1

-

1

читаннявголос

-

1

1

усний твір

-

1

1

Уроки розвитку мовлення

 

14

8

22

Кількість годин за програмою

64

57

121

Перевірка зошитів

4

5

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

І семестр   (4 години на тиждень, 16 навчальних тижнів)

 

                       Зміст програмного матеріалу

Дата

К-ть год

     Очікувані результати навчально-      

            пізнавальної діяльності учнів

Примітки

                           

                                      Тема №1.   Вступ.  Повторення та узагальнення вивченого  ( 14  год)

 

1

Вступ.

Літературна норма української мови.

 

1

Учень/ учениця: знає та розуміє поняття літературна мова, літературна норма.

 

 

2

РМ (у)- 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично).

 

1

Знає визначення тексту; називає його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті.

 

РМ №1(у)

3

РМ(п)-2.  Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Складання плану тексту публіцистичного стилю на тему «Внесок українців у світову культуру»

 

1

Розуміє  призначення публіцистичного стилю, знає сферу його вживання, основні види висловлень, загальні та мовні ознаки.

 

РМ№2 (п)

4

Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами

 

1

Знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях.

 

5

Розділові знаки між частинами складного речення.

 

1

 

 

6

Частини мови. Вивчені групи орфограм в іменниках .

 

 

 

1

Знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;пояснює написання слів різних частин мови.

 

7

Правопис та вживання прикметників.

 

1

 

 

8

РМ(п)-3.  Написання есе («Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами.

 

1

 

РМ№3(п)

9

РМ(у)-4.  Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом).

 

1

Визначає мікротеми та складає простий план готового тексту, а також план тексту.

РМ№4(у)

10

Правопис та відмінювання числівників .

 

 

1

 

 

11

 

 

 

РМ(п)-5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.

 

 

1

Має свій погляд на дискутовану проблему,дискутує, аргументуючи свої думки; порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших.

РМ№5(п)

12

РМ(у)-6. Аналіз письмового переказу.

 

 

1

 

РМ№6(у)

13

Правопис та вживання займенників

 

1

 

 

14

Контрольна  робота №1 з мовної теми «Вступ. Повторення та узагальнення вивченого»

Диктант з граматичним завданням

 

1

 

КР №1

                                                                

                                                                     Тема №2.  Морфологія. Орфографія. Дієслово  (16 год)

 

15

Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

1

Знає значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль  

 

16

Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення)

 

1

 

 

 

17

Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми

 

1

 

 

18

Доконаний і недоконаний види дієслова.

 

1

Знає й пояснює способи творення видових пар та часових і способових форм дієслів.

 

19

Часи дієслів .Теперішній час

 

1

 

 

20

Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі.

 

1

 

 

21

Майбутній час.

 

1

 

 

22

РМ (п)-7. МД . Письмо. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.

 

1

Розуміє роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення.

РМ№7(п)

23

РМ (у)-8.  Аналіз письмового переказу.

 

1

Правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами.

РМ№8(у)

24

Дієслова І і ІІ дієвідмін.

 

 

 

1

 

 

Знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни.

 

25

Букви е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідмін (повторення).

 

1

Знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни

 

26

Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.

 

1

 

 

27

Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу.

 

1

 

 

28

Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні.

 

1

Конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах.

 

29

Підготовка до контрольної роботи. Виконання тренувальних вправ.

 

1

 

 

30

Контрольнаробота  №2  з мовної теми «Морфологія. Орфографія. Дієслово»   (тестові завдання).

 

1

 

КР №2

 

                                            Тема №3 Морфологія. Орфографія. Дієслово (продовження)          ( 15  год)

 

31

Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

 

1

 

 

32

Творення дієслів умовного  способу.

 

1

 

 

 

33

Творення дієслів наказового  способу.

 

1

Використовує правильно форми дієслів у мовленні;

правильно вимовляє дієслова й пише.

 

34

Знак м’якшення у дієсловах наказового способу.

 

1

 

 

35

Уживання одних способів замість інших

 

 

 

 

36

Безособові дієслова

 

 

 

 

 

37

Способи творення дієслів.

 

 

1

 

 

38

Безособові дієслова у текстах художнього стилю.

 

 

1

 

 

39

Не з дієсловами

 

1

 

 

40

РМ(у)-9. МД. Говоріння. Складання й розігрування діалогів  «Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (наприклад: лихоманить, нудить, не спиться та под.)

 

1

Конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах.

РМ№9(у)

 

Діалог

41

Не з дієсловами, іменниками, прикметниками (повторення)

 

 

1

Правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами.

 

42

Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення)

 

1

 

 

43

 Розбір дієслова як частини мови.

 

1

 

 

44

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово».

 

1

 

 

45

Контрольнаробота  №3  з мовної теми «Морфологія. Орфографія. Дієслово»   (тестові завдання).

 

1

 

КР №3

 

 Тема №4  Морфологія. Орфографія. Дієприкметник  (19  год)

 

46

Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.           

 

1

Знає значення дієприкметника,  його морфологічні ознаки, синтаксичну роль.

 

47

Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.

 

 

1

Знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприкметниковими зворотами.

 

48

РМ(у)-10. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога)

 

1

Розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні.

РМ№10(у)

49

Активні й пасивні дієприкметники

 

1

 

 

50

Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу.

 

1

Визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх.

 

 

51

РМ(п)-11. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).

 

 

1

Висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами  мистецтва.

РМ№11 (п)

52

Правопис відмінкових закінчень дієприкметників.

 

 

1

Пояснює правопис  дієприкметників відповідними правилами.

 

 

53

РМ(у)-12. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники

 

 

1

 

РМ№12(у)

54

Безособові дієслівні форми на -но, -то.

 

 

1

 

 

55

РМ (п) -13 . Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.

 

 

1

Знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот; безособові дієслівні форми на -но, -то.

 

РМ№13(п)

56

Правопис суфіксів дієприкметників

 

1

 

 

57

РМ(у)-14.  МД. Говоріння. Контрольний  докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).

Особливості будови опису зовнішності людини

 

1

Критично ставиться до надмірного вживання в текстах дієприкметникових зворотів.

РМ№14 (у)

Усний переказ

58

 

-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження

 

 

1

Відрізняє дієприкметник від прикметника;

знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот.

 

59

 Не з дієприкметниками.

 

1

 

 

60

 Контрольний диктант за І семестр

 

1

 

КД

61

Розбір дієприкметника як частини мови.

 

1

 

 

62

 Контрольна робота №4 з мовної теми «Морфологія.Орфографія. Дієприкметник» (тести)

 

1

 

КР№4

63

Аналіз контрольної роботи

 

1

 

 

64

Підсумковий урок за І семестр.

 

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Єдинак Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Турлаєва Світлана Михайлівна
    Щиро дякую за плідну роботу. Підкажіть, будь ласка, де можна знайти планування на ІІ семестр?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
27 червня 2022
Переглядів
14273
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку