Календарно-тематичне планування
на 2022 -2023 н. р.
Українська мова
7 клас
Українська мова. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
3,5 год/ тиждень
2. Зведена таблиця розподілу навчального часу в 7 класі
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Рік |
Перевірка мовної теми |
4 |
3 |
7 |
Письмо: |
|
|
|
переказ |
1 |
1 |
2 |
твір |
- |
1 |
1 |
Правопис: |
|
|
|
диктант |
1 |
1 |
2 |
Говоріння: |
|
|
|
діалог |
1 |
- |
1 |
усний переказ |
1 |
- |
1 |
читаннявголос |
- |
1 |
1 |
усний твір |
- |
1 |
1 |
Уроки розвитку мовлення
|
14 |
8 |
22 |
Кількість годин за програмою |
64 |
57 |
121 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
9 |
І семестр (4 години на тиждень, 16 навчальних тижнів)
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
К-ть год |
Очікувані результати навчально- пізнавальної діяльності учнів |
Примітки |
||
Тема №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого ( 14 год)
|
|||||||
1 |
Вступ. Літературна норма української мови. |
|
1 |
Учень/ учениця: знає та розуміє поняття літературна мова, літературна норма.
|
|
||
2 |
РМ (у)- 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
|
1 |
Знає визначення тексту; називає його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті.
|
РМ №1(у) |
||
3 |
РМ(п)-2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Складання плану тексту публіцистичного стилю на тему «Внесок українців у світову культуру» |
|
1 |
Розуміє призначення публіцистичного стилю, знає сферу його вживання, основні види висловлень, загальні та мовні ознаки.
|
РМ№2 (п) |
||
4 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами |
|
1 |
Знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях. |
|
||
5 |
Розділові знаки між частинами складного речення. |
|
1 |
|
|
||
6 |
Частини мови. Вивчені групи орфограм в іменниках .
|
|
1 |
Знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;пояснює написання слів різних частин мови. |
|
||
7 |
Правопис та вживання прикметників. |
|
1 |
|
|
||
8 |
РМ(п)-3. Написання есе («Гармонія людини і природи як велика духовна цінність», «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!») в публіцистичному стилі з використанням речень зі звертаннями та вставними словами. |
|
1 |
|
РМ№3(п) |
||
9 |
РМ(у)-4. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом). |
|
1 |
Визначає мікротеми та складає простий план готового тексту, а також план тексту. |
РМ№4(у) |
||
10 |
Правопис та відмінювання числівників .
|
|
1 |
|
|
||
11
|
РМ(п)-5. Докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі.
|
|
1 |
Має свій погляд на дискутовану проблему,дискутує, аргументуючи свої думки; порівнює свої погляди з поглядами й оцінками інших. |
РМ№5(п) |
||
12 |
РМ(у)-6. Аналіз письмового переказу.
|
|
1 |
|
РМ№6(у) |
||
13 |
Правопис та вживання займенників |
|
1 |
|
|
||
14 |
Контрольна робота №1 з мовної теми «Вступ. Повторення та узагальнення вивченого» Диктант з граматичним завданням |
|
1 |
|
КР №1 |
||
Тема №2. Морфологія. Орфографія. Дієслово (16 год)
|
|||||||
15 |
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
1 |
Знає значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль |
|
||
16 |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення) |
|
1 |
|
|
||
17 |
Неозначена форма дієслова (інфінітив) та особові форми |
|
1 |
|
|
||
18 |
Доконаний і недоконаний види дієслова. |
|
1 |
Знає й пояснює способи творення видових пар та часових і способових форм дієслів. |
|
||
19 |
Часи дієслів .Теперішній час |
|
1 |
|
|
||
20 |
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. |
|
1 |
|
|
||
21 |
Майбутній час. |
|
1 |
|
|
||
22 |
РМ (п)-7. МД . Письмо. Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій. |
|
1 |
Розуміє роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення. |
РМ№7(п) |
||
23 |
РМ (у)-8. Аналіз письмового переказу. |
|
1 |
Правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами. |
РМ№8(у) |
||
24 |
Дієслова І і ІІ дієвідмін.
|
|
1
|
Знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни. |
|
||
25 |
Букви е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідмін (повторення). |
|
1 |
Знаходить дієслова в реченні; визначає граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни |
|
||
26 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
|
1 |
|
|
||
27 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу. |
|
1 |
|
|
||
28 |
Читання мовчки тексту, визначення вжитих у ньому дієслів, з’ясування їхньої ролі в мовленні. |
|
1 |
Конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах. |
|
||
29 |
Підготовка до контрольної роботи. Виконання тренувальних вправ. |
|
1 |
|
|
||
30 |
Контрольнаробота №2 з мовної теми «Морфологія. Орфографія. Дієслово» (тестові завдання). |
|
1 |
|
КР №2 |
||
Тема №3 Морфологія. Орфографія. Дієслово (продовження) ( 15 год)
|
|||||||
31 |
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). |
|
1 |
|
|
||
32 |
Творення дієслів умовного способу. |
|
1 |
|
|
||
33 |
Творення дієслів наказового способу. |
|
1 |
Використовує правильно форми дієслів у мовленні; правильно вимовляє дієслова й пише. |
|
||
34 |
Знак м’якшення у дієсловах наказового способу. |
|
1 |
|
|
||
35 |
Уживання одних способів замість інших |
|
|
|
|
||
36 |
Безособові дієслова |
|
|
|
|
||
37 |
Способи творення дієслів. |
|
1 |
|
|
||
38 |
Безособові дієслова у текстах художнього стилю.
|
|
1 |
|
|
||
39 |
Не з дієсловами |
|
1 |
|
|
||
40 |
РМ(у)-9. МД. Говоріння. Складання й розігрування діалогів «Розмова з лікарем про стан здоров’я» з використанням безособових дієслів (наприклад: лихоманить, нудить, не спиться та под.) |
|
1 |
Конструює речення з дієсловами в усіх часових й особових формах. |
РМ№9(у)
Діалог |
||
41 |
Не з дієсловами, іменниками, прикметниками (повторення)
|
|
1 |
Правильно вимовляє дієслова й пише, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами. |
|
||
42 |
Правопис -ться, -шся в дієсловах (повторення) |
|
1 |
|
|
||
43 |
Розбір дієслова як частини мови. |
|
1 |
|
|
||
44 |
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Дієслово». |
|
1 |
|
|
||
45 |
Контрольнаробота №3 з мовної теми «Морфологія. Орфографія. Дієслово» (тестові завдання). |
|
1 |
|
КР №3 |
||
Тема №4 Морфологія. Орфографія. Дієприкметник (19 год)
|
|||||||
46 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
1 |
Знає значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль. |
|
||
47 |
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.
|
|
1 |
Знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприкметниковими зворотами. |
|
||
48 |
РМ(у)-10. Складання й розігрування діалогів відповідно до ситуації, пов’язаної з характеристикою людей, з використанням дієприкметників (наприклад: освічений, розвинений, упевнений, натруджені (руки), досягнутий (успіх), докладені (зусилля), заслужена (перемога) |
|
1 |
Розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні. |
РМ№10(у) |
||
49 |
Активні й пасивні дієприкметники |
|
1 |
|
|
||
50 |
Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу. |
|
1 |
Визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх.
|
|
||
51 |
РМ(п)-11. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника (Т. Шевченка, М. Пимоненка, О. Мурашка та ін.) у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом).
|
|
1 |
Висловлює власні думки й оцінки, спричинені творами мистецтва. |
РМ№11 (п) |
||
52 |
Правопис відмінкових закінчень дієприкметників.
|
|
1 |
Пояснює правопис дієприкметників відповідними правилами.
|
|
||
53 |
РМ(у)-12. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники
|
|
1 |
|
РМ№12(у) |
||
54 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то.
|
|
1 |
|
|
||
55 |
РМ (п) -13 . Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслівних форм на -но, -то.
|
|
1 |
Знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот; безособові дієслівні форми на -но, -то.
|
РМ№13(п) |
||
56 |
Правопис суфіксів дієприкметників |
|
1 |
|
|
||
57 |
РМ(у)-14. МД. Говоріння. Контрольний докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). Особливості будови опису зовнішності людини |
|
1 |
Критично ставиться до надмірного вживання в текстах дієприкметникових зворотів. |
РМ№14 (у) Усний переказ |
||
58 |
-Н- у дієприкметниках та –нн- у прикметниках дієприкметникового походження
|
|
1 |
Відрізняє дієприкметник від прикметника; знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот. |
|
||
59 |
Не з дієприкметниками. |
|
1 |
|
|
||
60 |
Контрольний диктант за І семестр |
|
1 |
|
КД |
||
61 |
Розбір дієприкметника як частини мови. |
|
1 |
|
|
||
62 |
Контрольна робота №4 з мовної теми «Морфологія.Орфографія. Дієприкметник» (тести) |
|
1 |
|
КР№4 |
||
63 |
Аналіз контрольної роботи |
|
1 |
|
|
||
64 |
Підсумковий урок за І семестр. |
|
1 |
|
|
||