Календарно-тематичне планування з української мови (автор Кравцова) 3 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 3 класу на І-ІІ семестр 2021-2022н.р.
Перегляд файлу

Українська мова 

За підручником: Кравцова Н. М.; Романова В. М.; Савчук А. С.

Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться в 3 класі

 

Вид перевірки

3 клас

І

сем.

ІІ

сем.

Списування

1

1

Диктант

1

2

Перевірка мовних знань і вмінь

2

2

Письмовий переказ

-

1

Діалог (усно або письмово)**

1

 

Загальна кількість перевірок  за семестр

5

6

 

Поточну перевірку сформованості діалогічного мовлення організовують як усно (1-4 класи), так і письмово (2-4 класи) залежно від мети і завдань уроку. У  3 класі – пропонується  усно побудувати діалог з однокласником на задану тему, за життєвою ситуацією, картиною, прочитаним твором, переглянутою передачею. Перевіряється уміння використовувати формули мовленнєвого етикету, ставити запитання, підтримувати розмову на певну тему, дотримуватись правил спілкування, норм літературної мови.

Письмова перевірка передбачає запис діалогу без використання слів автора. Вчитель нагадує учням, що кожну репліку записують з нового рядка, починаючи з тире. Оцінювання змісту письмового діалогу здійснюється за тими ж орієнтовними вимогами, що і оцінювання усного діалогу. Грамотність письмового діалогу перевіряється, але не оцінюється.

Обсяги утворених усних діалогів:  в 3 класі – 4-5 реплік одного учасника розмови. Обсяги письмових діалогів: в 3 класі –4 репліки одного учасника розмови (з урахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул). Усний або письмовий діалог проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення».

 

Письмовий переказ. Уміння письмово переказувати текст перевіряють на матеріалі текстів розповідного характеру: у 3 класі обсягом 50-70 слів. Письмовий переказ рекомендується проводити в 3-4 класах у кінці вивчення теми «Текст».

       Перевірка сформованості писемного монологічного мовлення (письмовий переказ, твір) в процесі поточного контролю в 3-4 класах має діагностичний характер. Вона проходить під керівництвом учителя/учительки з використанням малюнків, плану, опорних слів тощо.

За письмовий переказ, твір у робочий зошит ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність. Вимоги до оцінювання грамотності письмового переказу твору такі самі, як до оцінювання диктанту.

 

За списування виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів списування як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).

Можливо проводити комбіновану перевірну роботу - списування із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування;  завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки;  1 творче завдання за змістом тексту.

    Списування із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань  - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів;  3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів;  1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари;  1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю;  1 творче завдання.

 

             Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок рекомендується здійснювати  1 раз в І  семестр , та 2 рази в ІІ семестрі після вивчення певного розділу( невеликі  за обсягом розділи можна об’єднувати, а великі перевіряти за логічно завершеними частинами).  Учням 3 класу пропонується 8 завдань: 4 завдання закритого типу(з трьома варіантами відповідей) і 4 завдання відкриті( 1 з них творче)  (виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей: це самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудова речень). Оцінювання: відкрите завдання – 1 бал; закрите завдання – 2 балами( якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується 1 бал).

 

Диктант може проводитися в 3 класі  2 рази в  І семестрі та 2 рази в ІІ семестрі.

За диктант  виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів диктантів  як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).

Можливо проводити комбіновану перевірну роботу – диктант  із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування;  завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки;  1 творче завдання за змістом тексту.

    Диктант  із тестовими завданнями з мовної теми,  не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань  - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів;  3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів;  1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари;  1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю;  1 творче завдання.

 

 

 

 

 

 

№ з/п

 

Тема уроку

 

 

Впра-ва

 

Дата

 

 

І семестр

 

 

 

Звуки і букви. Алфавіт. Наголос

 

 

1

Вступний урок. Привітання. Повторення вивченого у  1–2 класах.

1 - 4

 

2

Апостроф.

5 - 8

 

3

Правильна вимова слів зі звуком (г)

Корекційна робота «Повторення вивченого в 2 класі»

9 - 12

 

4

Правильна вимова слів зі звуками [͡дз], [͡дз׳], [дж].

13 - 16

 

5

Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками.

17 - 20

 

6

Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери.

21 - 24

 

7

Урок розвитку зв’язного мовлення 1. Усний переказ за

планом. Акваріум. Вимова і правопис слова акваріум.

25 - 27

 

8

Використання алфавіту під час роботи з навчальними

словниками. Вимова і правопис слів асфальт, апельсин.

28 - 31

 

9

Підсумковий урок за темою «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». . Навчальна діагностична робота. Списування

32 - 35

 

10

Діагностична робота. Списування

 

 

 

Слово. Значення слова

 

 

11

Аналіз діагностичної роботи. Розпізнавання найуживаніших багатозначних слів,пояснення їх різних значень.

36 - 40

 

12

Пряме і переносне значення слів.

41 - 44

 

13

Синоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших

синонімів. Вимова і правопис слова приязний.

45 - 48

 

14

Урок розвитку зв’язного мовлення 2. Складання казки за початком, сюжетними малюнками і планом. Вимова і

правопис слова велосипед

49 - 51

 

15

Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших

антонімів. Навчальна діагностична робота. Диктант

52 - 57

 

16

Роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті.

Вимова і правопис слова вогнище.

58 - 61

 

17

Діагностична робота.  Диктант

 

 

 

Дослідження будови слова

 

 

18

Аналіз діагностичної роботи. Форми слова. Закінчення.

62 - 65

 

19

Визначення закінчення у слові. Нульове закінчення.

66 - 69

 

20

Основа слова.

70 - 73

 

21

Урок розвитку зв’язного мовлення 3. Складання твору- опису на основі власних спостережень «Айстра». Вимова і правопис слова айстра.

74 - 76

 

22

Корінь. Роль кореня.

77 - 80

 

23

Визначення кореня в споріднених словах. Вимова і правопис слова фермер.

81 - 84

 

24

Розрізнення спільнокореневих слів і форм того самого слова. Вимова і правопис слова кишеня.

85 – 89

 

25

Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені.

90 – 93

 

26

Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Дослідження орфограм,

пов’язаних з будовою слова.

94 - 99

 

27

Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які

перевіряються наголосом.

94 - 99

 

28

Урок розвитку зв’язного мовлення 4. Складання розповіді за планом. Вимова і правопис слова електрика. 

100 - 102

 

29

Користування орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не

перевіряються наголосом. Вимова і правопис слів депутат, президент.

103 - 106

 

30

Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу перед глухим.

107-112

 

31

Підсумковий урок за темою «Корінь слова»

 

 

32

Діагностична робота. Діалог

 

 

33

Префікс. Словотворча роль префіксів.

113-116

 

34

Словотворчі вправи з використанням префіксів.

117-120

 

35

Урок розвитку зв’язного мовлення 5. Складання твору за серією малюнків та кінцівкою. Вимова і правопис слів

милосердний, вдячний.

121-123

 

36

Слова з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова

директор

124-127

 

37

Перенос слів з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова апетит.

128-131

 

38

Слова з префіксами з- (с-).

132-136

 

39

Слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Вимова і правопис слова коридор.

137-140

 

40

Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет.

141-144

 

41

Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів.

 

 

42

Урок розвитку зв’язного мовлення 6. Складання твору за заголовком та опорними словами. Вимова і правопис слова гармонія.

145-147

 

43

Творення слів з найуживанішими суфіксами. Вимова і правопис слова черешня.

148-150

 

44

Діагностична робота. Мовна тема «Будова слова»

 

 

 

Досліджуємо частини мови. Іменник

 

 

45

Формування поняття про іменник.

151-154

 

46

Іменники — на́зви істот і неістот.

155-158

 

47

Іменники, які називають опредмечені дії. Вимова і правопис слова внесок.

159-163

 

48

Іменники, які називають опредмечені ознаки.

164-167

 

49

Урок розвитку зв’язного мовлення  7. Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив.

168-169

 

50

Власні та загальні іменники.

170-175

 

51

Власні та загальні іменники.

170-175

 

52

Змінювання іменників за числами.

176-179

 

53

Рід іменників.

180-182

 

54

Підсумковий урок за темою «Іменник». Вимова і правопис слова тривога.

183-186

 

55

Діагностична робота. Мовна тема «Іменник»

 

 

56

Урок розвитку зв’язного мовлення 8. Карнавал. Створення простих медіапродуктів (запрошення).

187-189

 

 

Досліджуємо прикметники

 

 

57

Формування поняття про прикметники.

190-193

 

58

Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками.

194-197

 

59

Побудова словосполучень прикметників з іменниками.

194-197

 

60

Граматичний зв’язок прикметників з іменниками за допомогою питань.

198-201

 

61

Змінювання прикметників за родами та числами

(словосполучення «іменник + прикметник»).

202-205

 

62

Змінювання прикметників за родами (словосполучення

«іменник + прикметник»). Вимова і правопис слова пиріг.

206-210

 

63

Урок розвитку зв’язного мовлення   9. Переказ тексту за планом.

211-214

 

64

Розпізнавання граматичної форми прикметників за родовим закінченням, поставленим питанням, та іменником, з яким він зв’язаний. Вимова і правопис слова горизонт.

215-219

 

65

Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми.

220-223

 

66

Узагальнення вивченого про прикметник.

 

 

67

Діагностична робота.

 

 

 

Досліджуємо числівники

 

 

68

Формування поняття про числівник.

224-227

 

69

Вимова і запис числівників, які використовують для запису дати в зошиті. Вимова і правопис слів сантиметр, дециметр.

228-231

 

70

Урок розвитку зв’язного мовлення 10. Складання правил безпечної поведінки на вокзалі. Вимова і правопис слова

вокзал.

232-234

 

71

Правильне читання числових виразів.

235-238

 

72

Підсумковий урок за темою «Числівник». Вимова і правопис слів хвилина, секунда.

 

 

73

Діагностична робота.

 

 

 

Досліджуємо дієслова

 

 

74

Формування поняття про дієслово.

239-243

 

75

Роль дієслів у мовленні.

244-247

 

76

Часові форми дієслів.

248-253

 

77

Урок розвитку зв’язного мовлення 11. Вимова і написання слова криниця.

254-255

 

78

Змінювання дієслів за часами. Вимова і правопис слова

гриміти.

256-260

 

79

Правопис не з дієсловами.

261-264

 

80

Доречне вживання дієслів-синонімів у власних висловленнях

265-268

 

81

Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях.

269-272

 

82

Доречне вживання дієслів з прямим і переносним значенням у власних висловленнях.

273-277

 

83

Підсумковий урок за темою «Дієслово». Вимова і правопис слова кипіти.

278-281

 

84

Урок розвитку зв’язного мовлення 12. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. Вимова і правопис слова абрикос.

282-285

 

85

Діагностична робота.

 

 

 

Досліджуємо речення

 

 

86

Повторення вивченого про речення.

286-290

 

87

Речення, різні за метою висловлювання та вираженням

почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення.

291-294

 

88

Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні).

295-298

 

89

Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звертань.

299-303

 

90

Головні члени речення (підмет і присудок).

304-308

 

91

Урок розвитку зв’язного мовлення  13. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою.

309-311

 

92

Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види).

312-316

 

93

Граматичні зв’язки між словами у простому реченні за

допомогою питань.

317-320

 

94

Зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні.

321-324

 

95

Словосполучення в групі підмета і групі присудка.

325-329

 

96

Урок розвитку зв’язного мовлення   14. Складання переказу за опорними словами. Вимова і правопис слова космонавт.

330-332

 

97

Побудова різних видів простих речень.

 

 

98

Узагальнення знань про речення.

 

 

99

Діагностична робота.

 

 

 

Досліджуємо текст

 

 

100

Повторення відомостей про текст.

333-336

 

101

Будова тексту. Тема і мета тексту.

333-336

 

102

Текст-розповідь та текст-опис.

337-340

 

103

Текст-міркування.

341-344

 

104

Текст-есе.

345-348

 

105

Урок розвитку зв’язного мовлення 15. Навчальний переказ. Вимова і правопис слова адреса.

349-352

 

106

Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів. Тема і мета художніх текстів.

353-357

 

107

Спостереження за найголовнішими ознаками науково- популярних текстів. Тема і мета науково-популярних

текстів.

358-362

 

108

Спостереження за найголовнішими ознаками ділових   текстів. Тема і мета ділових текстів.

363-366

 

109

План тексту. Абзаци в оформленні текстів на письмі. Заголовок відповідно до теми тексту.

367-372

 

110

Зв’язок речень у тексті за допомогою займенників,

прислівників, близьких за значенням слів.

373-375

 

111

Узагальнення відомостей про текст.

376-377

 

112

Підсумковий урок за темою «Текст».

 

 

113

Урок розвитку зв’язного мовлення 16.

 

 

114

Діагностична робота.

 

 

 

 

Повторення вивченого в 3 класі

 

 

115

Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Слово. Значення слова.

 

 

116

Повторення. Будова слова.

 

 

117

Повторення. Будова слова.

 

 

118

Урок розвитку зв’язного мовлення 17.

 

 

119

Повторення. Частини мови.

 

 

120

Повторення. Частини мови.

 

 

121

Повторення. Речення, текст.

 

 

122

Підсумковий урок за рік. 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рябушкіна Оксана Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Моисеенко Анна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
5976
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку