Українська мова
За підручником: Кравцова Н. М.; Романова В. М.; Савчук А. С.
Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться в 3 класі
Вид перевірки |
3 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Списування |
1 |
1 |
Диктант |
1 |
2 |
Перевірка мовних знань і вмінь |
2 |
2 |
Письмовий переказ |
- |
1 |
Діалог (усно або письмово)** |
1 |
|
Загальна кількість перевірок за семестр |
5 |
6 |
Поточну перевірку сформованості діалогічного мовлення організовують як усно (1-4 класи), так і письмово (2-4 класи) залежно від мети і завдань уроку. У 3 класі – пропонується усно побудувати діалог з однокласником на задану тему, за життєвою ситуацією, картиною, прочитаним твором, переглянутою передачею. Перевіряється уміння використовувати формули мовленнєвого етикету, ставити запитання, підтримувати розмову на певну тему, дотримуватись правил спілкування, норм літературної мови.
Письмова перевірка передбачає запис діалогу без використання слів автора. Вчитель нагадує учням, що кожну репліку записують з нового рядка, починаючи з тире. Оцінювання змісту письмового діалогу здійснюється за тими ж орієнтовними вимогами, що і оцінювання усного діалогу. Грамотність письмового діалогу перевіряється, але не оцінюється.
Обсяги утворених усних діалогів: в 3 класі – 4-5 реплік одного учасника розмови. Обсяги письмових діалогів: в 3 класі –4 репліки одного учасника розмови (з урахуванням вступних і прикінцевих етикетних формул). Усний або письмовий діалог проводять у 2-4 класах у кінці вивчення теми «Речення».
Письмовий переказ. Уміння письмово переказувати текст перевіряють на матеріалі текстів розповідного характеру: у 3 класі обсягом 50-70 слів. Письмовий переказ рекомендується проводити в 3-4 класах у кінці вивчення теми «Текст».
Перевірка сформованості писемного монологічного мовлення (письмовий переказ, твір) в процесі поточного контролю в 3-4 класах має діагностичний характер. Вона проходить під керівництвом учителя/учительки з використанням малюнків, плану, опорних слів тощо.
За письмовий переказ, твір у робочий зошит ставлять дві оцінки – за зміст і грамотність. Вимоги до оцінювання грамотності письмового переказу твору такі самі, як до оцінювання диктанту.
За списування виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів списування як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).
Можливо проводити комбіновану перевірну роботу - списування із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування; завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки; 1 творче завдання за змістом тексту.
Списування із тестовими завданнями з мовної теми, не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів; 3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів; 1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари; 1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю; 1 творче завдання.
Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок рекомендується здійснювати 1 раз в І семестр , та 2 рази в ІІ семестрі після вивчення певного розділу( невеликі за обсягом розділи можна об’єднувати, а великі перевіряти за логічно завершеними частинами). Учням 3 класу пропонується 8 завдань: 4 завдання закритого типу(з трьома варіантами відповідей) і 4 завдання відкриті( 1 з них творче) (виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей: це самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудова речень). Оцінювання: відкрите завдання – 1 бал; закрите завдання – 2 балами( якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується 1 бал).
Диктант може проводитися в 3 класі 2 рази в І семестрі та 2 рази в ІІ семестрі.
За диктант виставляють одну оцінку. При оцінювання списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи. Вимоги до текстів диктантів як окремих видів робіт (без завдань з мовної теми) в І семестрі - 50-60 слів, в ІІ семестрі - 60-70 слів (у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати; не більше 2 слів вивчення яких не передбачено програмою та які заздалегідь записуються на дошці).
Можливо проводити комбіновану перевірну роботу – диктант із завданнями з мовної теми за змістом тексту. 3 клас: обсяг тексту - 35-40 слів (І семестр), 40-45 слів (ІІ семестр). Види завдань - 6 завдань: 1 – саме списування; завдання за змістом тексту для перевірки мовних знань – 4 штуки; 1 творче завдання за змістом тексту.
Диктант із тестовими завданнями з мовної теми, не пов’язаними зі змістом тексту. Види завдань - 7 завдань: 1 завдання – списування, обсяг тексту - 20-25 слів; 3 завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів; 1 завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами, які утворюють 3 пари; 1 завдання відкритого типу з короткою відповіддю; 1 творче завдання.
№ з/п |
Тема уроку
|
Впра-ва |
Дата
|
|
І семестр |
|
|
|
Звуки і букви. Алфавіт. Наголос |
|
|
1 |
Вступний урок. Привітання. Повторення вивченого у 1–2 класах. |
1 - 4 |
|
2 |
Апостроф. |
5 - 8 |
|
3 |
Правильна вимова слів зі звуком (г) Корекційна робота «Повторення вивченого в 2 класі» |
9 - 12 |
|
4 |
Правильна вимова слів зі звуками [͡дз], [͡дз׳], [дж]. |
13 - 16 |
|
5 |
Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками. |
17 - 20 |
|
6 |
Алфавіт. Розташування слів (7–9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери. |
21 - 24 |
|
7 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 1. Усний переказ за планом. Акваріум. Вимова і правопис слова акваріум. |
25 - 27 |
|
8 |
Використання алфавіту під час роботи з навчальними словниками. Вимова і правопис слів асфальт, апельсин. |
28 - 31 |
|
9 |
Підсумковий урок за темою «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». . Навчальна діагностична робота. Списування |
32 - 35 |
|
10 |
Діагностична робота. Списування |
|
|
|
Слово. Значення слова |
|
|
11 |
Аналіз діагностичної роботи. Розпізнавання найуживаніших багатозначних слів,пояснення їх різних значень. |
36 - 40 |
|
12 |
Пряме і переносне значення слів. |
41 - 44 |
|
13 |
Синоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших синонімів. Вимова і правопис слова приязний. |
45 - 48 |
|
14 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 2. Складання казки за початком, сюжетними малюнками і планом. Вимова і правопис слова велосипед |
49 - 51 |
|
15 |
Антоніми. Добір до поданого слова 1–2 найуживаніших антонімів. Навчальна діагностична робота. Диктант |
52 - 57 |
|
16 |
Роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті. Вимова і правопис слова вогнище. |
58 - 61 |
|
17 |
Діагностична робота. Диктант |
|
|
|
Дослідження будови слова |
|
|
18 |
Аналіз діагностичної роботи. Форми слова. Закінчення. |
62 - 65 |
|
19 |
Визначення закінчення у слові. Нульове закінчення. |
66 - 69 |
|
20 |
Основа слова. |
70 - 73 |
|
21 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 3. Складання твору- опису на основі власних спостережень «Айстра». Вимова і правопис слова айстра. |
74 - 76 |
|
22 |
Корінь. Роль кореня. |
77 - 80 |
|
23 |
Визначення кореня в споріднених словах. Вимова і правопис слова фермер. |
81 - 84 |
|
24 |
Розрізнення спільнокореневих слів і форм того самого слова. Вимова і правопис слова кишеня. |
85 – 89 |
|
25 |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені. |
90 – 93 |
|
26 |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Дослідження орфограм, пов’язаних з будовою слова. |
94 - 99 |
|
27 |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. |
94 - 99 |
|
28 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 4. Складання розповіді за планом. Вимова і правопис слова електрика. |
100 - 102 |
|
29 |
Користування орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Вимова і правопис слів депутат, президент. |
103 - 106 |
|
30 |
Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу перед глухим. |
107-112 |
|
31 |
Підсумковий урок за темою «Корінь слова» |
|
|
32 |
Діагностична робота. Діалог |
|
|
33 |
Префікс. Словотворча роль префіксів. |
113-116 |
|
34 |
Словотворчі вправи з використанням префіксів. |
117-120 |
|
35 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 5. Складання твору за серією малюнків та кінцівкою. Вимова і правопис слів милосердний, вдячний. |
121-123 |
|
36 |
Слова з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова директор |
124-127 |
|
37 |
Перенос слів з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова апетит. |
128-131 |
|
38 |
Слова з префіксами з- (с-). |
132-136 |
|
39 |
Слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Вимова і правопис слова коридор. |
137-140 |
|
40 |
Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет. |
141-144 |
|
41 |
Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів. |
|
|
42 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 6. Складання твору за заголовком та опорними словами. Вимова і правопис слова гармонія. |
145-147 |
|
43 |
Творення слів з найуживанішими суфіксами. Вимова і правопис слова черешня. |
148-150 |
|
44 |
Діагностична робота. Мовна тема «Будова слова» |
|
|
|
Досліджуємо частини мови. Іменник |
|
|
45 |
Формування поняття про іменник. |
151-154 |
|
46 |
Іменники — на́зви істот і неістот. |
155-158 |
|
47 |
Іменники, які називають опредмечені дії. Вимова і правопис слова внесок. |
159-163 |
|
48 |
Іменники, які називають опредмечені ознаки. |
164-167 |
|
49 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 7. Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив. |
168-169 |
|
50 |
Власні та загальні іменники. |
170-175 |
|
51 |
Власні та загальні іменники. |
170-175 |
|
52 |
Змінювання іменників за числами. |
176-179 |
|
53 |
Рід іменників. |
180-182 |
|
54 |
Підсумковий урок за темою «Іменник». Вимова і правопис слова тривога. |
183-186 |
|
55 |
Діагностична робота. Мовна тема «Іменник» |
|
|
56 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 8. Карнавал. Створення простих медіапродуктів (запрошення). |
187-189 |
|
|
Досліджуємо прикметники |
|
|
57 |
Формування поняття про прикметники. |
190-193 |
|
58 |
Роль прикметників у мовленні. Зв’язок прикметників з іменниками. |
194-197 |
|
59 |
Побудова словосполучень прикметників з іменниками. |
194-197 |
|
60 |
Граматичний зв’язок прикметників з іменниками за допомогою питань. |
198-201 |
|
61 |
Змінювання прикметників за родами та числами (словосполучення «іменник + прикметник»). |
202-205 |
|
62 |
Змінювання прикметників за родами (словосполучення «іменник + прикметник»). Вимова і правопис слова пиріг. |
206-210 |
|
63 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 9. Переказ тексту за планом. |
211-214 |
|
64 |
Розпізнавання граматичної форми прикметників за родовим закінченням, поставленим питанням, та іменником, з яким він зв’язаний. Вимова і правопис слова горизонт. |
215-219 |
|
65 |
Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. |
220-223 |
|
66 |
Узагальнення вивченого про прикметник. |
|
|
67 |
Діагностична робота. |
|
|
|
Досліджуємо числівники |
|
|
68 |
Формування поняття про числівник. |
224-227 |
|
69 |
Вимова і запис числівників, які використовують для запису дати в зошиті. Вимова і правопис слів сантиметр, дециметр. |
228-231 |
|
70 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 10. Складання правил безпечної поведінки на вокзалі. Вимова і правопис слова вокзал. |
232-234 |
|
71 |
Правильне читання числових виразів. |
235-238 |
|
72 |
Підсумковий урок за темою «Числівник». Вимова і правопис слів хвилина, секунда. |
|
|
73 |
Діагностична робота. |
|
|
|
Досліджуємо дієслова |
|
|
74 |
Формування поняття про дієслово. |
239-243 |
|
75 |
Роль дієслів у мовленні. |
244-247 |
|
76 |
Часові форми дієслів. |
248-253 |
|
77 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 11. Вимова і написання слова криниця. |
254-255 |
|
78 |
Змінювання дієслів за часами. Вимова і правопис слова гриміти. |
256-260 |
|
79 |
Правопис не з дієсловами. |
261-264 |
|
80 |
Доречне вживання дієслів-синонімів у власних висловленнях |
265-268 |
|
81 |
Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях. |
269-272 |
|
82 |
Доречне вживання дієслів з прямим і переносним значенням у власних висловленнях. |
273-277 |
|
83 |
Підсумковий урок за темою «Дієслово». Вимова і правопис слова кипіти. |
278-281 |
|
84 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 12. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. Вимова і правопис слова абрикос. |
282-285 |
|
85 |
Діагностична робота. |
|
|
|
Досліджуємо речення |
|
|
86 |
Повторення вивченого про речення. |
286-290 |
|
87 |
Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення. |
291-294 |
|
88 |
Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні). |
295-298 |
|
89 |
Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звертань. |
299-303 |
|
90 |
Головні члени речення (підмет і присудок). |
304-308 |
|
91 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 13. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою. |
309-311 |
|
92 |
Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види). |
312-316 |
|
93 |
Граматичні зв’язки між словами у простому реченні за допомогою питань. |
317-320 |
|
94 |
Зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні. |
321-324 |
|
95 |
Словосполучення в групі підмета і групі присудка. |
325-329 |
|
96 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 14. Складання переказу за опорними словами. Вимова і правопис слова космонавт. |
330-332 |
|
97 |
Побудова різних видів простих речень. |
|
|
98 |
Узагальнення знань про речення. |
|
|
99 |
Діагностична робота. |
|
|
|
Досліджуємо текст |
|
|
100 |
Повторення відомостей про текст. |
333-336 |
|
101 |
Будова тексту. Тема і мета тексту. |
333-336 |
|
102 |
Текст-розповідь та текст-опис. |
337-340 |
|
103 |
Текст-міркування. |
341-344 |
|
104 |
Текст-есе. |
345-348 |
|
105 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 15. Навчальний переказ. Вимова і правопис слова адреса. |
349-352 |
|
106 |
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів. Тема і мета художніх текстів. |
353-357 |
|
107 |
Спостереження за найголовнішими ознаками науково- популярних текстів. Тема і мета науково-популярних текстів. |
358-362 |
|
108 |
Спостереження за найголовнішими ознаками ділових текстів. Тема і мета ділових текстів. |
363-366 |
|
109 |
План тексту. Абзаци в оформленні текстів на письмі. Заголовок відповідно до теми тексту. |
367-372 |
|
110 |
Зв’язок речень у тексті за допомогою займенників, прислівників, близьких за значенням слів. |
373-375 |
|
111 |
Узагальнення відомостей про текст. |
376-377 |
|
112 |
Підсумковий урок за темою «Текст». |
|
|
113 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 16. |
|
|
114 |
Діагностична робота. |
|
|
|
Повторення вивченого в 3 класі |
|
|
115 |
Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. Наголос. Слово. Значення слова. |
|
|
116 |
Повторення. Будова слова. |
|
|
117 |
Повторення. Будова слова. |
|
|
118 |
Урок розвитку зв’язного мовлення 17. |
|
|
119 |
Повторення. Частини мови. |
|
|
120 |
Повторення. Частини мови. |
|
|
121 |
Повторення. Речення, текст. |
|
|
122 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|