Календарно-тематичне планування з української мови для 3 класу, 2 семестр (за підручником Катерини Пономарьової)
УКРАЇНСЬКА МОВА
ПРОГРАМА. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом
О. Савченко 3-4 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року №743
ПІДРУЧНИК. «Українська мова та читання. Частина 1, 3 клас», К. І. Пономарьова
4 години на тиждень
II семестр
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
ЧАСТИНИ МОВИ. ІМЕННИК |
63 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про враження від свята. Тема для спілкування: «Як я святкував/святкувала Новий рік» |
|
|
64 |
|
Розрізнення іменників – назв істот і неістот. Складання усної розповіді за світлиною. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 78-79 |
|
65 |
|
Розрізнення власних і загальних назв. Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
С. 80-81 |
|
66 |
|
Написання власних назв з великої букви. Розігрування сценки за поданим діалогом. Написання розповіді за серією малюнків |
С. 81-83 |
|
67 |
|
Розпізнавання іменників, які утворилися від дієслів і прикметників. Прогнозування змісту тексту за поданим заголовком. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання |
С. 83-85 |
|
68 |
|
Визначення роду іменників. Придумування заголовка до поданого тексту. Пошук інформації у графіку роботи музею. Написання тексту з поясненням власної думки |
С. 85-87 |
|
69 |
|
Змінювання іменників за числами. Пошук інформації в буклеті. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 88-89 |
|
70 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Птахи – віщуни погоди» |
|
|
71 |
|
Розпізнавання іменників, які не змінюються за числами. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки |
С. 90-91 |
|
72 |
|
Діагностувальна робота. Письмовий переказ |
|
|
73 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
74 |
|
Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтовних завдань з теми «Іменник» |
|
|
ПРИКМЕТНИК |
||||
75 |
|
Розпізнавання прикметників. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 92-93 |
|
76 |
|
Встановлення зв’язку прикметників з іменниками. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 94-95 |
|
77 |
|
Змінювання прикметників за числами. Написання тексту на задану тему |
С. 96-97 |
|
78 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Мій друг або моя подружка» |
|
|
79 |
|
Змінювання прикметників за родами. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки |
С. 97-99 |
|
80 |
|
Визначення родових закінчень прикметників. Написання розповіді про власне бажання |
С. 99-100 |
|
81 |
|
Спостереження за роллю прикметників у мовленні. Пошук інформації на рекламному плакаті. Використання прикметників для опису пейзажу на картині. Складання розповіді за малюнком з використанням прикметників |
С. 101-102 |
|
82 |
|
Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтовних завдань з теми «Прикметник» |
|
|
ЧИСЛІВНИК |
||||
83 |
|
Розпізнавання числівників. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на квитку до театру. Написання тексту за поданими запитаннями |
С. 103-104 |
|
84 |
|
Вправляння у правильному наголошуванні й записуванні числівників. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки |
С. 105-106 |
|
85 |
|
Вправляння у читанні числових виразів. Записування дат. Написання тексту за поданими запитаннями |
С. 106-107 |
|
86 |
|
Діагностувальна робота. Списування з творчим доповненням |
|
|
87 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Повчальний випадок» |
|
|
88 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
89 |
|
Узагальнення і систематизація знань та вмінь з тем «Прикметник» і «Числівник» |
|
|
ДІЄСЛОВО |
||||
90 |
|
Розпізнавання дієслів. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 108-109 |
|
91 |
|
Написання дієслів на -ться, -шся. Доповнення діалогу запитаннями. Написання розповіді за малюнками і запитаннями |
С. 110-111 |
|
92 |
|
Розрізнення часових форм дієслів. Написання розповіді на основі прочитаного тексту |
С. 111-113 |
|
93 |
|
Написання не з дієсловами. Редагування правил поведінки за столом. Написання правил користування книжкою |
С. 113-115 |
|
94 |
|
Змінювання дієслів за часами. Написання розповіді на задану тему |
С. 115-116 |
|
95 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за орієнтовним планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Моя сім’я» |
С. 41-43
|
|
96 |
|
Встановлення зв’язку дієслів з іменниками. Написання розповіді за поданими запитаннями |
С. 117-118 |
|
97 |
|
Добір дієслів – антонімів і синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями |
С. 119-120 |
|
СЛУЖБОВІ СЛОВА |
||||
98 |
|
Розпізнавання службових слів. Написання розповіді за світлиною та власною уявою |
С. 121-122 |
|
99 |
|
Розпізнавання прийменників. Пошук інформації у прайс-листі. Написання розповіді про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
С. 122-124 |
|
100 |
|
Розрізнення частин мови. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Пошук інформації на афіші. Визначення достовірної і недостовірної інформації. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 124-126 |
|
101 |
|
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями |
|
|
102 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок. Узагальнення і систематизація знань та вмінь з тем «Дієслово» і «Службові слова» |
|
|
103 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Як я турбуюся про своє здоров’я» |
|
|
РЕЧЕННЯ |
||||
104 |
|
Розрізнення і побудова речень, різних за метою висловлювання та інтонацією. Пошук інформації на таблиці. Відтворення діалогу в ролях. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання |
С. 127-129 |
|
105 |
|
Розпізнавання і складання речень зі звертаннями. Ознайомлення з розділовими знаками при звертаннях. Утворення кличних форм іменників. Редагування і розігрування діалогу. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 129-130 |
|
106 |
|
Визначення в реченні головних і другорядних членів. Пошук інформації на таблиці |
С. 131-132 |
|
107 |
|
Визначення в реченні головних і другорядних членів. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С.132-133 |
|
108 |
|
Встановлення зв’язку слів у реченні. Побудова схеми речення і розпізнавання речення за поданою схемою. Написання тексту про свої враження |
С. 133-134 |
|
109 |
|
Утворення словосполучень. Розрізнення граматичної основи речення і словосполучень |
С. 134-135 |
|
110 |
|
Встановлення зв’язку слів у словосполученні за питаннями. Розпізнавання головного і залежного слова в словосполученні. Написання розповіді за запитаннями |
С. 135-136 |
|
111 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Формування уявлення про художній і науково-популярний тексти. Написання художнього опису на основі малюнка і власних спостережень. Тема для спілкування: «Весна прийшла» |
|
|
112 |
|
Побудова різних видів речень. Поширення речень за запитаннями |
С. 137-138 |
|
113 |
|
Складання речення за схемою. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 137-138 |
|
114 |
|
Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтовних завдань з теми «Речення» |
|
|
115 |
|
Діагностувальна робота. Усний твір |
|
|
116 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
117 |
|
Узагальнення і систематизація знань та вмінь з теми «Речення» |
|
|
ТЕКСТ |
|
|||
118 |
|
Пригадування будови тексту. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 139-140 |
|
119 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Дружні шпаки» |
|
|
120 |
|
Розпізнавання текстів різних типів (розповіді, опису, міркування) |
С. 141-143 |
|
121 |
|
Розпізнавання текстів різних типів (розповіді, опису, міркування) |
С. 141-143 |
|
122 |
|
Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання тексту за поданими запитаннями |
С. 141-143 |
|
123 |
|
Ознайомлення з будовою тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданими твердженням і висновком |
С. 143-145 |
|
124 |
|
Написання тексту про власний вибір з обґрунтуванням своєї думки |
С. 143-145 |
|
125 |
|
Формування уявлення про есе. Розпізнавання і складання есе |
С. 145-147 |
|
126 |
|
Розпізнавання і складання есе. Написання есе на основі прочитаного тексту |
С. 145-147 |
|
127 |
|
Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 147-149 |
|
128 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Зозуля» |
|
|
129 |
|
Складання плану тексту. Формування уявлення про абзац. Написання тексту на основі власних спогадів |
С. 149-151 |
|
130 |
|
Спостереження за зв’язком речень у тексті. Удосконалення тексту шляхом усунення невиправданих повторів того самого слова |
С. 151-153 |
|
131 |
|
Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
С. 151-153 |
|
132 |
|
Розпізнавання текстів різних стилів (художнього, науково-популярного, ділового). Написання художнього опису на основі прочитаного вірша та ілюстрації до нього |
С. 153-155 |
|
133 |
|
Діагностувальна робота. Диктант з творчим доповненням |
|
|
134 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
135 |
|
Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтовних завдань з теми |
|
|
136 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складаю зв’язну розповідь про ситуації з життя. Тема для спілкування: «Мрії про літні канікули» |
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО |
||||
137 |
|
Повторення вивчених тем. Відтворення діалогу в ролях. Написання тексту на задану тему |
С. 156-157 |
|
138 |
|
Закріплення вивченого. Написання розповіді про власне бажання |
С. 158-159 |
|
139 |
|
Узагальнення і систематизація знань та вмінь |
|
|
140 |
|
Підсумковий урок за рік |
|
|