Календарно-тематичне планування
Календарно-тематичне планування для 6-го класу на 2021/2022 навчальний рік складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи/ Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017р.).
Всього – 122 год. (3,5 год. на тиждень)
Мовленнєва змістова лінія – 23 год.
Мовна змістова лінія – 92 год.
Резерв годин для використання на розсуд учителя – 7 год.
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт
Фронтальні |
||
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми (тестові завдання) |
4 |
4 |
Письмо: |
||
переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
1 |
Правопис: |
||
диктант |
1 |
1 |
Індивідуальні |
||
Говоріння: |
||
діалог |
1 |
- |
усний переказ |
1 |
- |
усний твір |
- |
1 |
читання вголос |
- |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Вступ |
|||
1 |
|
Вступ. Краса й багатство української мови. Урок розвитку мовлення №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення (той, хто говорить або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлювання. |
РМ №1 |
2 |
|
Урок розвитку мовлення №2. Повторення вивченого про стилі й типи мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму). Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів. |
РМ №2 |
3 |
|
Урок розвитку мовлення №3. Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет. |
РМ №3 |
Коригуюче навчання. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|||
4 |
|
Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення. Просте речення. |
|
5 |
|
Речення з однорідними членами. Узагальнювальне слово та розділові знаки при однорідних членах речення. |
|
6 |
|
Вставні слова та звертання, розділові знаки при них. |
|
7 |
|
Складне речення. Кома між частинами складного речення. |
|
8 |
|
Пряма мова. Діалог. |
|
9 |
|
Правопис префіксів, суфіксів, голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ. |
|
10 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» (тестові завдання). |
КР №1 (тести) |
Лексикологія |
|||
11 |
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Лексична помилка та умовне позначення її (практично). |
|
12 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і. |
|
13 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа. |
|
14 |
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження. |
|
15 |
|
Урок розвитку мовлення №4. Повторення вивченого про текст, його ознаки. Особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично). |
РМ №4 |
16 |
|
Урок розвитку мовлення №5. Складний план прочитаного тексту. Простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму. |
РМ №5 |
17 |
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми. |
|
18 |
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова. |
|
19 |
|
Пароніми (практично). |
|
20 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Лексикологія». Тренувальні вправи. |
|
Фразеологія |
|||
21 |
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
22 |
|
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
23 |
|
Урок розвитку мовлення №6. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
РМ №6 |
24 |
|
Урок розвитку мовлення №7. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів («Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») . |
РМ №7 |
25 |
|
Урок розвитку мовлення №8. Аналіз письмового твору. |
РМ №8 |
26 |
|
Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми. |
|
27 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія». Тренувальні вправи. |
|
28 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Лексикологія. Фразеологія». (тестові завдання). |
КР №2 (тести)
|
Словотвір. Орфографія |
|||
29 |
|
Змінювання й творення слів. Твірне слово. Основні способи словотворення. |
|
30 |
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. |
|
31 |
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин (а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполучення -чн- (-шн-). |
|
32 |
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників на -ств(о), -зтв(о), -цтв(о). |
|
33 |
|
Складні слова. Сполучні -о, -е, -є в складних словах. |
|
34 |
|
Творення і правопис складноскорочених слів. |
|
35 |
|
Правопис складних слів разом і через дефіс. |
|
36 |
|
Написання слів з пів-. |
|
37 |
|
Контрольна робота №3 з теми «Словотвір. Орфографія» (тестові завдання). |
КР №3 (тести) |
Морфологія. Орфографія. Іменник |
|||
38 |
|
Повторення вивченого про самостійні частини мови. Загальна характеристика частин мови. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
|
39 |
|
Іменники загальні та власні, конкретні й абстрактні (повторення). Збірні іменники. |
|
40 |
|
Велика буква і лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до шкільного веб-сайту про подію з життя з використанням іменників – власних назв. |
|
41 |
|
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Граматична помилка, умовне позначення її (практично). |
|
42 |
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
43 |
|
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. Відмінювання іменників. |
|
44 |
|
Урок розвитку мовлення №9. Будова опису приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення. |
РМ №9 |
45 |
|
Урок розвитку мовлення №10. Письмовий контрольний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
РМ №10 Контр. переказ |
46 |
|
Урок розвитку мовлення №11. Аналіз контрольного переказу. |
РМ №11 |
47 |
|
Поділ іменників на відміни й групи. |
|
48 |
|
Відмінювання іменників І відміни. |
|
49 |
|
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
50 |
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку однини. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
|
51 |
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни. |
|
52 |
|
Відмінювання іменників IV відміни. |
|
53 |
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини. |
|
54 |
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
55 |
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові. |
|
56 |
|
Букви е, и, і в суфіксах -ечок-, -ечк-, -ичок-, ичк-, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о). |
|
57 |
|
Написання не з іменниками. |
|
58 |
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
59 |
|
Контрольний диктант. Навчальне читання мовчки. |
Контр. диктант |
60 |
|
Аналіз контрольного диктанту. |
|
61 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Іменник. Відмінювання іменників». Тренувальні вправи. |
|
62 |
|
Контрольна робота №4 з теми «Іменник. Відмінювання іменників» (тестові завдання). |
КР №4 (тести) |
63 |
|
Урок розвитку мовлення №12. Поняття про офіційно-діловий стиль. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію до музею, відвідування театру, організацію поїздки тощо). |
РМ №12
|
64 |
|
Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі. |
Усний переказ. Діалог |
ІІ семестр |
|||
Прикметник |
|||
65 |
|
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
66 |
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. |
|
67 |
|
Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
68 |
|
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх. |
|
69 |
|
Розвиток мовлення №13. Усний порівняльний опис двох рослин за ілюстрацією. |
РМ №13
|
70 |
|
Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання прикметників. |
|
71 |
|
Прикметники твердої й м’якої груп. Відмінювання прикметників. |
|
72 |
|
Розвиток мовлення №14. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). |
РМ №14
|
73 |
|
Розвиток мовлення №15. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
РМ №15
|
74 |
|
Прикметники твердої й м’якої груп. Відмінювання прикметників. Тренувальні вправи. |
|
75 |
|
Контрольна робота №5 з теми «Прикметник» (тестові завдання). |
КР №5 (тести) |
76 |
|
Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників (практично). |
|
77 |
|
Написання прикметників із суфіксами -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-. |
|
78 |
|
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-. |
|
79 |
|
Розвиток мовлення №16. Контрольний докладний переказ тексту, що містить опис природи (підготовча робота). |
РМ №16 Контр. переказ |
80 |
|
Розвиток мовлення №17. Контрольний докладний переказ тексту, що містить опис природи (виконання роботи). |
РМ №17 Контр. переказ |
81 |
|
Написання не з прикметниками. |
|
82 |
|
Розвиток мовлення №18. Аналіз контрольного переказу. Написання –н- і –нн- у прикметниках. |
РМ №18
|
83 |
|
Написання складних прикметників разом і через дефіс. |
|
84 |
|
Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір прикметника як частини мови. |
|
85 |
|
Узагальнення вивченого з теми «Прикметник». Тренувальні вправи. |
|
86 |
|
Контрольна робота №6 з теми «Прикметник» (тестові завдання). |
КР №6 (тести) |
Числівник |
|||
87 |
|
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
88 |
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
89 |
|
Творення числівників. Числівники прості, складні і складені. |
|
90 |
|
Творення числівників. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників. |
|
91 |
|
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь у кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
92 |
|
Відмінювання кількісних числівників. Тренувальні вправи. |
|
93 |
|
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників. |
|
94 |
|
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний. |
|
95 |
|
Розвиток мовлення №19. Письмовий твір-опис природи художнього стилю на основі власних спостережень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А.Куїнджі, С.Васильківського, І.Айвазовського) (підготовча робота) |
РМ №19
|
96 |
|
Розвиток мовлення №20. Письмовий твір-опис природи художнього стилю на основі власних спостережень або за картиною (виконання роботи). |
РМ №20
|
97 |
|
Узгодження числівників з іменниками. |
|
98 |
|
Відмінювання числівників (система вправ). |
|
99 |
|
Правильне вживання числівників на позначення дат та часу (годин). |
|
100 |
|
Розбір числівника як частини мови. |
|
101 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Числівник». Тренувальні вправи. |
|
102 |
|
Контрольна робота №7 на тему «Числівник» (тестові завдання). |
КР №7 (тести) |
Займенник |
|||
103 |
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
104 |
|
Розряди займенників за значенням (ознайомлення). |
|
105 |
|
Особові займенники, їх відмінювання. Зворотний займенник себе. |
|
106 |
|
Розвиток мовлення №21. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів (підготовча робота). (Орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») |
РМ №21 Контр.твір |
107 |
|
Розвиток мовлення №22. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (виконання роботи). |
РМ №22 Контр. твір |
108 |
|
Розвиток мовлення №23. Аналіз контрольного твору. Питальні та відносні займенники, їх відмінювання. |
РМ №23 |
109 |
|
Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників. |
|
110 |
|
Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник). |
|
111 |
|
Контрольний диктант. Навчальне аудіювання тексту. |
Контр. диктант |
112 |
|
Аналіз контрольного диктанту. Уживання займенників для зв’язку речень у тексті. |
|
113 |
|
Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників. |
|
114 |
|
Заперечні займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс заперечних займенників. |
|
115 |
|
Розвиток мовлення №24. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»). |
РМ №24
|
116 |
|
Написання займенників із прийменниками окремо. Розбір займенника як частини мови. |
|
117 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Займенник». Тренувальні вправи з теми «Займенник». |
|
118 |
|
Контрольна робота №8 з теми «Займенник» (тестові завдання). |
КР №8 (тести) |
Повторення в кінці року |
|||
119 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія». |
|
120 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словотвір й орфографія». |
|
121 |
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Морфологія. Орфографія». |
|
122 |
|
Підсумково-узагальнювальний урок. |
Усний твір. Читання вголос. |