Календарно-тематичне планування з української мови для 6 класу на 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 6-го класу на 2021/2022 навчальний рік складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи/ Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017р.).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування 

 

Календарно-тематичне планування для 6-го класу на 2021/2022 навчальний рік складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова:   5-9 класи/ Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк, В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко, К.В.Таранік-Ткачук. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 804 від 07.06.2017р.).

 

Всього – 122 год. (3,5 год. на тиждень)

Мовленнєва змістова лінія    23 год.

Мовна змістова лінія    92 год.

Резерв годин для використання на розсуд учителя    7 год.

 

               Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт

Фронтальні

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

(тестові завдання)

 

4

 

4

Письмо:

     переказ

1

1

     твір

-

1

Правопис:

     диктант

1

1

Індивідуальні

Говоріння:

діалог

1

-

усний переказ

1

-

усний твір

-

1

читання вголос

-

1

Перевірка зошитів

4

5

    

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Вступ

1

 

Вступ. Краса й багатство української мови.

Урок розвитку мовлення №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення). Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення (той, хто говорить або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлювання.

 

РМ №1

2

 

Урок розвитку мовлення №2. Повторення вивченого про стилі й типи мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму). Читання та обговорення текстів, що належать до різних стилів.

РМ №2

3

 

Урок розвитку мовлення №3. Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет.

РМ №3

Коригуюче навчання. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого

4

 

Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення. Просте речення.

 

5

 

Речення з однорідними членами. Узагальнювальне слово та розділові знаки при однорідних членах речення.

 

6

 

Вставні слова та звертання, розділові знаки при них.

 

7

 

Складне речення. Кома між частинами складного речення.

 

8

 

Пряма мова. Діалог.

 

9

 

Правопис префіксів, суфіксів, голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ.

 

10

 

Контрольна робота №1 з теми «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» (тестові завдання).

КР №1 (тести)

Лексикологія

11

 

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів. Лексична помилка та умовне позначення її (практично).

 

12

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і.

 

13

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа.

 

14

 

Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

 

15

 

Урок розвитку мовлення №4. Повторення вивченого про текст, його ознаки. Особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).

РМ №4

16

 

Урок розвитку мовлення №5. Складний план прочитаного тексту. Простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму.

РМ №5

17

 

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми.

 

18

 

Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова. Діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова.

 

19

 

Пароніми (практично).

 

20

 

Узагальнення й систематизація знань з теми «Лексикологія». Тренувальні вправи.

 

Фразеологія

21

 

Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником.

 

22

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

 

23

 

Урок розвитку мовлення №6. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

РМ №6

24

 

Урок розвитку мовлення №7. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів («Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») .

РМ №7

25

 

Урок розвитку мовлення №8. Аналіз письмового твору.

РМ №8

26

 

Фразеологізми в ролі членів речення. Редагування речень і текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми.

 

27

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Фразеологія». Тренувальні вправи.

 

28

 

Контрольна робота №2 з теми «Лексикологія. Фразеологія». (тестові завдання).

КР №2 (тести)

 

Словотвір. Орфографія

29

 

Змінювання й творення слів. Твірне слово. Основні способи словотворення.

 

30

 

Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.

 

31

 

Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин (а) від прикметників на -ський, -цький;  буквосполучення  -чн- (-шн-).

 

32

 

Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників на -ств(о), -зтв(о), -цтв(о).

 

33

 

Складні слова. Сполучні -о, -е, -є в складних словах.

 

34

 

Творення і правопис складноскорочених слів.

 

35

 

Правопис складних слів разом і через дефіс.

 

36

 

Написання слів з пів-.

 

37

 

Контрольна робота №3 з теми «Словотвір. Орфографія» (тестові завдання).

КР №3 (тести)

Морфологія. Орфографія. Іменник

38

 

Повторення вивченого про самостійні частини мови. Загальна характеристика частин мови. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 

39

 

Іменники загальні та власні, конкретні й абстрактні (повторення). Збірні іменники.

 

40

 

Велика буква і лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до шкільного веб-сайту про подію з життя з використанням іменників власних назв.

 

41

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).

 

42

 

Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.

 

43

 

Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку. Відмінювання іменників.

 

44

 

Урок розвитку мовлення №9. Будова опису приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення.

РМ №9

45

 

Урок розвитку мовлення №10. Письмовий контрольний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

РМ №10

Контр.

переказ

46

 

Урок розвитку мовлення №11. Аналіз контрольного переказу.

РМ №11

47

 

Поділ іменників на відміни й групи.

 

48

 

Відмінювання іменників І відміни.

 

49

 

Відмінювання іменників ІІ відміни.

 

50

 

Особливості відмінювання іменників чоловічого роду ІІ відміни в родовому відмінку однини. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни.

 

51

 

Відмінювання іменників ІІІ відміни.

 

52

 

Відмінювання іменників IV відміни.

 

53

 

Відмінювання іменників, що мають форму лише множини.

 

54

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

 

55

 

Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Складання власного родоводу з додержанням правил написання чоловічих та жіночих імен по батькові.

 

56

 

Букви е, и, і в суфіксах -ечок-, -ечк-, -ичок-, ичк-, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).

 

57

 

Написання не з іменниками.

 

58

 

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

 

59

 

Контрольний диктант.

Навчальне читання мовчки.

Контр.

диктант

60

 

Аналіз контрольного диктанту.

 

61

 

Узагальнення вивченого з теми «Іменник. Відмінювання іменників». Тренувальні вправи.

 

62

 

Контрольна робота №4 з теми «Іменник. Відмінювання іменників» (тестові завдання).

КР №4 (тести)

63

 

Урок розвитку мовлення №12. Поняття про офіційно-діловий стиль. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію до музею, відвідування театру, організацію поїздки тощо).

РМ №12

 

 

64

 

Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі.

Усний

переказ.

  Діалог

 

ІІ семестр

Прикметник

65

 

Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

66

 

Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

 

67

 

Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

 

68

 

Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх.

 

69

 

Розвиток мовлення №13. Усний порівняльний опис двох рослин за ілюстрацією.

РМ №13

 

70

 

Повні й короткі форми прикметників. Відмінювання прикметників.

 

71

 

Прикметники твердої й м’якої груп. Відмінювання прикметників.

 

72

 

Розвиток мовлення №14. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису).

РМ №14

 

73

 

Розвиток мовлення №15. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

РМ №15

 

74

 

Прикметники твердої й м’якої груп. Відмінювання прикметників. Тренувальні вправи. 

 

75

 

Контрольна робота №5 з теми «Прикметник» (тестові завдання).

КР №5 (тести)

76

 

Перехід прикметників в іменники. Творення прикметників (практично).

 

77

 

Написання  прикметників  із  суфіксами  -еньк-,  -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-.

 

78

 

Букви  е, о, и  в  прикметникових  суфіксах  –ев- (-єв-),  -ов-  (йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.

 

79

 

Розвиток мовлення №16. Контрольний докладний переказ тексту, що містить опис природи (підготовча робота).

РМ №16 Контр.

переказ

80

 

Розвиток мовлення №17. Контрольний докладний переказ тексту, що містить опис природи (виконання роботи).

РМ №17 Контр.

переказ

81

 

Написання не з прикметниками.

 

82

 

Розвиток мовлення №18. Аналіз контрольного переказу.

Написання –н- і –нн- у прикметниках.

РМ №18

 

83

 

Написання складних прикметників разом і через дефіс.

 

84

 

Написання прізвищ прикметникової форми. Розбір прикметника як частини мови.

 

85

 

Узагальнення вивченого з теми «Прикметник». Тренувальні вправи.

 

86

 

Контрольна робота №6 з теми «Прикметник» (тестові завдання).

КР №6 (тести)

Числівник

87

 

Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

88

 

Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові.

 

89

 

Творення числівників. Числівники прості, складні і складені.

 

90

 

Творення числівників. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників.

 

91

 

Відмінювання кількісних числівників. Буква ь у кінці числівників та перед закінченням у непрямих відмінках.

 

92

 

Відмінювання кількісних числівників. Тренувальні вправи.

 

93

 

Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників.

 

94

 

Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний.

 

95

 

Розвиток мовлення №19. Письмовий твір-опис природи художнього стилю на основі власних спостережень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А.Куїнджі, С.Васильківського, І.Айвазовського) (підготовча робота)

РМ №19

 

96

 

Розвиток мовлення №20. Письмовий твір-опис природи художнього стилю на основі власних спостережень або за картиною (виконання роботи).

РМ №20

 

97

 

Узгодження числівників з іменниками.

 

98

 

Відмінювання числівників (система вправ).

 

99

 

Правильне вживання числівників на позначення дат та часу (годин).

 

100

 

Розбір числівника як частини мови.

 

101

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Числівник». Тренувальні вправи.

 

102

 

Контрольна робота №7 на тему «Числівник» (тестові завдання).

КР №7 (тести)

Займенник

103

 

Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

104

 

Розряди займенників за значенням (ознайомлення).

 

105

 

Особові займенники, їх відмінювання. Зворотний займенник себе.

 

106

 

Розвиток мовлення №21. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів (підготовча робота). (Орієнтовні теми: «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність»)

РМ №21 Контр.твір

107

 

Розвиток мовлення №22. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі (виконання роботи).

РМ №22

Контр. твір

108

 

Розвиток мовлення №23. Аналіз контрольного твору.

Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.

РМ №23

109

 

Присвійні, вказівні й означальні займенники. Приставний н у формах особових і вказівних займенників.

 

110

 

Перехід з однієї частини мови в іншу (займенника в іменник і частку, числівника й прикметника в займенник).

 

111

 

Контрольний диктант.

Навчальне аудіювання тексту.

Контр.

диктант

112

 

Аналіз контрольного диктанту.

Уживання займенників для зв’язку речень у тексті.

 

113

 

Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

 

114

 

Заперечні займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс заперечних займенників.

 

115

 

Розвиток мовлення №24. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх»).

РМ №24

 

116

 

Написання займенників із прийменниками окремо. Розбір займенника як частини мови.

 

117

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Займенник». Тренувальні вправи з теми «Займенник».

 

118

 

Контрольна робота №8 з теми «Займенник» (тестові завдання).

КР №8 (тести)

Повторення в кінці року

119

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія».

 

120

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Словотвір й орфографія».

 

121

 

Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Морфологія. Орфографія».

 

122

 

Підсумково-узагальнювальний урок.

 Усний твір.

 Читання вголос.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Кулініч Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шаповал Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Vlasyk Nataliia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ivchenko Vitaly
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
19782
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку