Календарно-тематичне планування з української мови на 2023-2024 н.р., розроблене на основі модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (До підручника «Українська мова 5 клас» Інна Літвінова) 4 год. на тиждень(140 годин) |
|||||
№ з/п |
Зміст уроку |
Дата |
Дата |
Примітка
|
|
Вступ |
|||||
1 |
Краса звучання української мови Звукові повтори різних видів; ритмічність мови; уникнення важких для вимови чи неприємних для слуху звуків у фразі |
|
|
|
|
2 |
Краса звучання української мови Виразна повнозвучна вимова голосних і приголосних звуків, порівняно невелика кількість збігів кількох приголосних, наспівна мелодика. |
|
|
|
|
3 |
Багатство української мови Лексичне (словниковий склад мови; синоніми, архаїзми, історизми, неологізми, діалектизми тощо); фразеологізми, морфеміка, граматика.
|
|
|
|
|
4 |
УМР Інформація. Види інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо). |
|
|
|
|
Тема. Будова слова. Орфографія |
|||||
5 |
Повторення вивченого про будову слова. Форми слова і спільнокореневі слова. Значущі частини слова, їхня роль, правопис значущих частин слова. |
|
|
|
|
6 |
Спільнокореневі слова й форми слова. Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті |
|
|
|
|
7 |
УМР Текст. Опис. Особливості переказу як вторинного тексту. |
|
|
|
|
8 |
Основа (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова.(поглиблення вивченого) |
|
|
|
|
9 |
Написання префіксів з-, зі-, с-, роз-, без- |
|
|
|
|
10 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-. |
|
|
|
|
11 |
УМР Твір-опис у художньому стилі власної кімнати |
|
|
|
|
12 |
Правила написання букв е, и, і, в суфіксах –ечок-, -ечк-, -ичок-, - ичк- |
|
|
|
|
13 |
УМР Навчальне аудіювання |
|
|
|
|
14 |
Правила написання букв е, и, і, в суфіксах -інн(я), -енн(я), -инн(я), - ив-(о), -ев-(о). |
|
|
|
|
15 |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов, --ин-, -ін-, - ичн-. |
|
|
|
|
16 |
УМР Інформація з елементами опису природи. |
|
|
|
|
17 |
Антонімічні префікси й суфікси. Незмінні й змінні слова. Складні слова |
|
|
|
|
18 |
Узагальнення з теми «Будова слова. Орфографія» |
|
|
|
|
19 |
Діагностувальна робота № 1 з теми «Будова слова. Орфографія» |
|
|
|
|
20 |
УМР План роботи. |
|
|
|
|
Словотвір.Орфографія(12 год.) |
|||||
21 |
Повторення вивченого у 3-4 класах. Словотвір – розділ мовознавства і джерело збагачення мови. |
|
|
|
|
22 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово |
|
|
|
|
23 |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний |
|
|
|
|
24 |
Основні способи словотворення: безафіксний, складання основ (або слів), абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу |
|
|
|
|
25 |
УМР Переказ тексту розповідного характеру |
|
|
|
|
26 |
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Абревіатури |
|
|
|
|
27 |
Перехід слів з однієї частини мови в іншу |
|
|
|
|
28 |
Контрольне аудіювання |
|
|
|
|
29-30 |
Правопис складних слів разом, із дефісом, окремо. |
|
|
|
|
31 |
Написання слів із пів. |
|
|
|
|
32 |
Словотвірний ланцюжок |
|
|
|
|
33 |
Зміни приголосних під час творення іменників із суфіксом -ин-(а) від прикметників на -ський, -цький |
|
|
|
|
34 |
Зміни приголосних під час творення іменників із суфіксами -ств-(о), -зтв-(о), -цтв-(о); прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. |
|
|
|
|
35 |
УМР Твір-опис приміщення (письмовий) на основі особистих вражень |
|
|
|
|
36 |
Контрольний письмий переказ тексту-розповіді з елементами опису природи або приміщення. |
|
|
|
|
37 |
Словотвірний розбір слова. Повторення та узагальнення знань (вивченого) з теми «Словотвір. Орфографія» |
|
|
|
|
38 |
Діагностувальна робота № 2 з теми «Словотвір. Орфографія» |
|
|
|
|
Морфологія. Іменник( ) |
|||||
39 |
Повторення вивченого про самостійні частини мови в початкових класах. Загальна характеристика частин мови.Самостійні частини мови |
|
|
|
|
40 |
Загальна характеристика частин мови. Службові частини мови. Вигук |
|
|
|
|
41 |
Повторення вивчених раніше відомостей про іменник. Іменник як самостійна частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
|
|
42 |
Контрольний диктант |
|
|
|
|
43 |
Номінативна функція іменника в мовленні. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні |
|
|
|
|
44-45 |
Велика буква та лапки у власних назвах |
|
|
|
|
46 |
Збірні іменники |
|
|
|
|
47 |
Рід іменників. Іменники спільного роду. |
|
|
|
|
48 |
Діагностувальна робота № 3 з теми «Морфологія. Іменник» |
|
|
|
|
49 |
Число іменників. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
|
|
50 |
Відмінки іменників. Кличний відмінок |
|
|
|
|
51 |
Особливості написання іменників у кличному відмінку |
|
|
|
|
52 |
Поділ іменників на відміни й групи. |
|
|
|
|
53 |
Відмінювання іменників Івідміни. |
|
|
|
|
54 |
Відмінювання іменників ІІ відміни |
|
|
|
|
55 |
Відмінювання іменників ІІІ відміни. Відмінювання іменників IV відміни |
|
|
|
|
56 |
Діагностувальна робота № 3 з теми «Морфологія. Іменник» |
|
|
|
|
57 |
УМР Текст. Докладний переказ тексту. |
|
|
|
|
58 |
УМР Жанри мовлення: допис у соцмережах. |
|
|
|
|
59 |
УМР Есе. |
|
|
|
|
60 |
Узагальнення і систематизація вивченого |
|
|
|
|
61 |
Рід незмінюваних іменників |
|
|
|
62-63 |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові |
|
|
|
64 |
РМ Опис як тип тексту. Опис у різних мовленнєвих жанрах |
|
|
|
65 |
НЕ з іменниками |
|
|
|
66 |
Правопис складних іменників |
|
|
|
67 |
РМ Жанри мовлення. Повторення вивченого в 5 класі. |
|
|
|
68 |
Повторення вивченого у 1-4 класах. Прикметник як частина мови. Коротка форма прикметника. |
|
|
|
69-70 |
Групи прикметників за значенням |
|
|
|
71 |
РМ Словникова стаття. |
|
|
|
72 |
Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
|
73-74 |
Ступені порівняння прикметників. |
|
|
|
75 |
РМ Складання карти бажань |
|
|
|
76-77 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої й м’якої груп. |
|
|
|
78 |
Відмінювання прізвищ прикметникового типу. |
|
|
|
79 |
РМ Навчальне читання мовчки |
|
|
|
80 |
Творення прикметників. Написання –Н- і –НН- у прикметниках. |
|
|
|
81 |
Написання НЕ з прикметниками. |
|
|
|
82 |
РМ Роздум. Есе. Письмо. |
|
|
|
83-84 |
Написання складних прикметників разом і з дефісом |
|
|
|
85 |
Урок-узагальнення |
|
|
|
86 |
Діагностувальна робота № 5 з теми «Іменник. Прикметник.» |
|
|
|
Числівник |
||||
87 |
РМ Оголошення. |
|
|
|
88 |
Повторення вивченого про числівник. Числівник як частина мови. |
|
|
|
89 |
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові. |
|
|
|
90 |
РМ |
|
|
|
91 |
Відмінювання числівників (одиниці). |
|
|
|
92 |
Відмінювання числівників (десятки). |
|
|
|
93 |
РМ Докладний переказ тексту |
|
|
|
94 |
Відмінювання числівників (сотні, дробові й порядкові). |
|
|
|
95 |
Розряди числівників за будовою. Написання складних і складених числівників. |
|
|
|
96 |
РМ Навчальне читання мовчки. |
|
|
|
97 |
Написання разом порядкових числівників з - тисячний |
|
|
|
98-99 |
Узгодження числівників з іменниками. |
|
|
|
100 |
Контрольне аудіювання |
|
|
|
101-102 |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу. |
|
|
|
103 |
Урок-узагальнення. |
|
|
|
104 |
Діагностувальна робота № 6 з теми «Морфологія. Числівник» |
|
|
|
Займенник |
||||
105 |
Повторення вивченого про займенник. Займенник як частина мови. |
|
|
|
106-107 |
Розряди займенників за значенням: особові й зворотній |
|
|
|
108 |
Читання мовчки |
|
|
|
109-110 |
Розряди займенників за значенням: присвійні займенники. |
|
|
|
111 |
Контрольний диктант. |
|
|
|
112-113 |
Розряди займенників за значенням: питальні й відносні займенники. |
|
|
|
114 |
РМ Усний твір на основі особистих спостережень і вражень |
|
|
|
115-116 |
Контрольний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
|
117 |
Урок-узагальнення |
|
|
|
118 |
Діагностувальна робота №7 з теми«Морфологія.Займенник(частина 1)» |
|
|
|
Займенник |
||||
119-120 |
Розряди займенників за значенням: заперечні й неозначені займенники. |
|
|
|
121-122 |
Розряди займенників за значенням: вказівні й означальні займенники. |
|
|
|
123 |
РМ Усне висловлення на задану тему |
|
|
|
124 |
Написання займенників із прийменниками. |
|
|
|
125 |
Урок- узагальнення |
|
|
|
126 |
Діагностувальна робота №8 з теми«Морфологія.Займенник(частина 2)» |
|
|
|
Повторення в кінці року |
||||
127 |
Повторення та узагальнення. Будова слова. |
|
|
|
128 |
Повторення та узагальнення. Словотвір. |
|
|
|
129-130 |
Повторення та узагальнення. Орфографія. |
|
|
|
131-132 |
Повторення та узагальнення. Іменник. |
|
|
|
133-134 |
Повторення та узагальнення. Прикметник. |
|
|
|
135-136 |
Повторення та узагальнення. Числівник. |
|
|
|
137-138 |
Повторення та узагальнення. Займенник. |
|
|
|
139-140 |
Проєктна робота |
|
|
|