Календарно-тематичне планування
з української мови для 3 класу
(4 год на тиждень) за підручником Кравцової Н„ Придаток О., Романової В. «Українська мова та читання. З клас. У 2-х частинах. Частина 1»
І і ІІ семестр
Частина 1 |
||||
Звуки і букви. Алфавіт. Наголос |
||||
1. |
Вступний урок. Привітання. Повторення вивченого у 1-2 класах. |
|
|
|
2. |
Апостроф. |
|
|
|
3. |
Правильна вимова слів зі звуком [ґ]. |
|
|
|
4. |
Правильна вимова слів зі звуками [дз], [дз'], [дж]. |
|
|
|
5. |
Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками. |
|
|
|
6. |
Алфавіт. Розташування слів (7-9) за алфавітом, орієнтуючись на першу і другу літери. |
|
|
|
7. |
Використання алфавіту під час роботи з навчальними словниками. Вимова і правопис слів асфальт, апельсин. |
|
|
|
8. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Усний переказ за планом. Акваріум. Вимова і правопис слова акваріум. |
|
|
|
9. |
Підсумковий урок за темою «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». |
|
|
|
10. |
Діагностична робота з мовної теми «Звуки і букви. Алфавіт. Наголос». |
|
|
|
Слово. Значення слова |
||||
11. |
Аналіз діагностичної роботи. Розпізнавання найуживаніших багатозначних слів, пояснення їх різних значень. |
|
|
|
12. |
Пряме і переносне значення слів. |
|
|
|
13. |
Синоніми. Добір до поданого слова 1-2 найуживаніших синонімів. Вимова і правопис слова приязний. |
|
|
|
14. |
Антоніми. Добір до поданого слова 1-2 найуживаніших антонімів. |
|
|
|
15. |
Роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті. Вимова і правопис слова вогнище. |
|
|
|
16. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання казки за початком, сюжетними малюнками і планом. Вимова і правопис слова велосипед. |
|
|
|
17. |
Діагностична робота: диктант. |
|
|
|
Дослідження будови слова |
||||
18. |
Аналіз діагностичної роботи. Форми слова. Закінчення. |
|
|
|
19. |
Визначення закінчення у слові. Нульове закінчення. |
|
|
|
20. |
Основа слова. |
|
|
|
21. |
Діагностична робота: складання діалогу. |
|
|
|
22. |
Корінь. Роль кореня. |
|
|
|
23. |
Визначення кореня в споріднених словах. Вимова і правопис слова фермер. |
|
|
|
24. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання твору- опису на основі власних спостережень «Айстра». Вимова і правопис слова айстра. |
|
|
|
25. |
Розрізнення спільнокореневих слів і форм того самого слова. Вимова і правопис слова кишеня. |
|
|
|
26. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені. |
|
|
|
27. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. Дослідження орфограм, пов'язаних з будовою слова. |
|
|
|
28. |
Слова з ненаголошеними голосними [е], [и] в корені, які перевіряються наголосом. |
|
|
|
29. |
Користування орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом. Вимова і правопис слів депутат, президент. |
|
|
|
30. |
Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу перед глухим. |
|
|
|
31. |
Підсумковий урок за темою «Корінь слова» |
|
|
|
32. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання розповіді за планом. Вимова і правопис слова електрика. |
|
|
|
33. |
Діагностична робота: списування. |
|
|
|
34. |
Аналіз діагностичної роботи. Префікс. Словотворча роль префіксів. |
|
|
|
35. |
Словотворчі вправи з використанням префіксів. |
|
|
|
36. |
Слова з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова директор. |
|
|
|
37. |
Перенос слів з префіксами роз-, без-. Вимова і правопис слова апетит. |
|
|
|
38. |
Слова з префіксами з- (с-). |
|
|
|
39. |
Слова з префіксами роз-, без-, з-, с-. Вимова і правопис слова коридор. |
|
|
|
40. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання твору за серією малюнків та кінцівкою. Вимова і правопис слів милосердний, вдячний. |
|
|
|
41. |
Суфікс. Роль суфікса. Вимова і правопис слова очерет. |
|
|
|
42. |
Спостереження за роллю суфіксів на прикладі спільнокореневих слів. |
|
|
|
43. |
Творення слів з найуживанішими суфіксами. Вимова і правопис слова черешня. |
|
|
|
44. |
Діагностична робота : диктант. |
|
|
|
Досліджуємо частини мови. Іменник |
||||
45. |
Аналіз діагностичної роботи. Формування поняття про іменник. |
|
|
|
46. |
Іменники — назви істот і неістот. |
|
|
|
47. |
Іменники, які називають опредмечені дії. Вимова і правопис слова внесок. |
|
|
|
48. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання твору за заголовком та опорними словами. Вимова і правопис слова гармонія. |
|
|
|
49. |
Іменники, які називають опредмечені ознаки. |
|
|
|
50. |
Власні та загальні іменники. |
|
|
|
51. |
Власні та загальні іменники. |
|
|
|
52. |
Змінювання іменників за числами. |
|
|
|
53. |
Рід іменників. |
|
|
|
54. |
Підсумковий урок за темою «Іменник». Вимова і правопис слова тривога. |
|
|
|
55. |
Діагностична робота з мовної теми «Іменник». |
|
|
|
56. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Письмовий твір з елементами характеристики. Вимова і правопис слова колектив. |
|
|
|
Досліджуємо прикметники |
||||
57. |
Формування поняття про прикметники. |
|
|
|
58. |
Роль прикметників у мовленні. Зв'язок прикметників 3 іменниками. |
|
|
|
59. |
Побудова словосполучень прикметників з іменниками. |
|
|
|
60. |
Граматичний зв'язок прикметників з іменниками за допомогою питань. |
|
|
|
61. |
Змінювання прикметників за родами та числами (словосполучення «іменник + прикметник»). |
|
|
|
62. |
Змінювання прикметників за родами (словосполучення «іменник + прикметник»). Вимова і правопис слова пиріг. |
|
|
|
63. |
Розпізнавання граматичної форми прикметників за родовим закінченням, поставленим питанням, та іменником, з яким він зв'язаний. Вимова і правопис слова горизонт. |
|
|
|
64. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Карнавал. Створення простих медіапродуктів (запрошення). |
|
|
|
65. |
Прикметники-синоніми. |
|
|
|
66. |
Прикметники-антоніми. |
|
|
|
67. |
Узагальнення вивченого про прикметник. |
|
|
|
Досліджуємо числівники |
||||
68. |
Аналіз діагностичної роботи. Формування поняття про числівник. |
|
|
|
69. |
Вимова і запис числівників, які використовують для запису дати в зошиті. Вимова і правопис слів сантиметр, дециметр. |
|
|
|
70. |
Правильне читання числових виразів. |
|
|
|
71. |
Підсумковий урок за темою «Числівник». Вимова і правопис слів хвилина, секунда. |
|
|
|
72. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Переказ тексту за планом. |
|
|
|
73. |
Діагностична робота: диктант. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Досліджуємо дієслова |
||||
74. |
Аналіз діагностичної роботи. Формування поняття про дієслово. |
|
|
|
75. |
Роль дієслів у мовленні. |
|
|
|
76. |
Часові форми дієслів. |
|
|
|
77 |
Змінювання дієслів за часами. Вимова і правопис слова гриміти. |
|
|
|
78. |
Правопис не з дієсловами. |
|
|
|
79. |
Доречне вживання дієслів-синонімів у власних висловленнях. |
|
|
|
80. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання правил безпечної поведінки на вокзалі. Вимова і правопис слова вокзал. |
|
|
|
81. |
Доречне вживання дієслів-антонімів у власних висловленнях. |
|
|
|
82. |
Доречне вживання дієслів з прямим і переносним значенням у власних висловленнях. |
|
|
|
83. |
Підсумковий урок за темою «Дієслово». Вимова і правопис слова кипіти. |
|
|
|
84. |
Діагностична робота з мовної теми «Дієслово». |
|
|
|
|
Досліджуємо речення |
|
|
|
85. |
Повторення вивченого про речення. |
|
|
|
86. |
Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення. |
|
|
|
87. |
Розпізнавання розповідних, спонукальних, питальних речень. |
|
|
|
88. |
Речення, різні за інтонацією (окличні і неокличні). |
|
|
|
89. |
Звертання. Речення зі звертанням. Використання кличного відмінка під час звертань. |
|
|
|
90. |
Розпізнавання місця звертання у реченні за паузами й виділення його на письмі. |
|
|
|
91. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Вимова і написання слова криниця.
|
|
|
|
92. |
Головні члени речення (підмет і присудок). |
|
|
|
93. |
Визначення в реченні другорядних членів речення (без поділу на види). |
|
|
|
94. |
Граматичні зв'язки між словами у простому реченні за допомогою питань. |
|
|
|
95. |
Граматичні зв'язки між словами у простому реченні за допомогою питань. |
|
|
|
96. |
Зв'язок між головним і залежним словом у словосполученні. |
|
|
|
97. |
Словосполучення в групі підмета . |
|
|
|
98. |
Словосполучення в групі присудка.
|
|
|
|
99. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Створення власного висловлювання на основі життєвого досвіду та спостережень. Вимова і правопис слова абрикос. |
|
|
|
100. |
Побудова різних видів простих речень. |
|
|
|
101. |
Побудова різних видів простих речень за головними словами. |
|
|
|
102. |
Узагальнення знань про речення. |
|
|
|
103. |
Діагностична робота з мовної теми «Речення». |
|
|
|
104. |
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення знань про речення. |
|
|
|
|
Досліджуємо текст |
|
|
|
105. |
Повторення відомостей про текст. |
|
|
|
106. |
Будова тексту. |
|
|
|
107. |
Тема і мета тексту. |
|
|
|
108. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання казки за малюнковим планом та кінцівкою. |
|
|
|
109. |
Текст- розповідь. |
|
|
|
110. |
Текст- опис. |
|
|
|
111. |
Текст- міркування. |
|
|
|
112. |
Текст- есе. |
|
|
|
113. |
Спостереження за найголовнішими ознаками художніх текстів. Тема і мета художніх текстів. |
|
|
|
114. |
Спостереження за найголовнішими ознаками науково- популярних текстів. |
|
|
|
115. |
Тема і мета науково-популярних текстів. |
|
|
|
116. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання переказу за опорними словами. Вимова і правопис слова космонавт. |
|
|
|
117. |
Діагностична робота: усний твір. |
|
|
|
118. |
Спостереження за найголовнішими ознаками ділових текстів. |
|
|
|
119. |
Тема і мета ділових текстів. |
|
|
|
120. |
Вправи на розрізнення текстів різних стилів. |
|
|
|
121. |
Узагальнення відомостей про текст. |
|
|
|
122. |
План тексту. Абзаци в оформленні текстів на письмі. |
|
|
|
123. |
Заголовок відповідно до теми тексту. |
|
|
|
124. |
Урок розвитку зв'язного мовлення. Навчальний переказ. Вимова і правопис слова адреса. |
|
|
|
125. |
Діагностична робота: письмовий переказ. |
|
|
|
126. |
Удосконалення вміння підбирати заголовок да тексту, складати план. |
|
|
|
127. |
Зв'язок речень у тексті за допомогою займенників, прислівників, близьких за значенням слів. |
|
|
|
128. |
Підсумковий урок за темою «Текст». |
|
|
|
129. |
Діагностична робота: диктант. |
|
|
|
130. |
Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. |
|
|
|
131. |
Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. |
|
|
|
132. |
Урок розвитоку зв'язного мовлення. |
|
|
|
133. |
Повторення. Наголос. Слово. Значення слова. |
|
|
|
134. |
Повторення. Будова слова. |
|
|
|
135. |
Повторення. Частини мови. |
|
|
|
136. |
Діагностична робота:списування. |
|
|
|
137. |
Повторення. Речення. |
|
|
|
138. |
Урок розвитоку зв'язного мовлення. |
|
|
|
139. |
Повторення. Текст. |
|
|
|
140. |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|
ї