Тематичний день «Як людина використовує енергію сонця, вітру, води» 3 клас
Українська мова
Тема місяця: ЕНЕРГІЯ
Тема дня : Робота над казкою « Нерозлучні друзі» (продовження). Змінювання іменників за числами. Есе «Яку користь нам дає енергія?»
Мета :
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;
загально мовленнєві вміння і навички:
- міркує взаємопов’язаними судженнями;
- розуміє значення слів;
- досліджує нові слова;
- працює із ребусами та хмарою слів;
загально пізнавальні вміння:
- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;
контрольно-оцінні вміння:
- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;
інформаційно-комунікативна:
- аналізує художній текст, знаходить у тексті конкретні відомості;
- працює з медіа ресурсами;
загальнокультурна:
- дотримується правил роботи в групі;
- розвиває лексичне мовлення, пам’ять, мислення;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Обладнання : інтерактивна дошка, картки, інтернет-ресурси.
Хід уроку
Привітання
Коло.
Вправа «Знаєш сам, допоможи другові»
Ми веселий дружний клас
Гарний настрій у всіх нас
Учитель: Сидимо..
Діти: Зручно!
У.: Пишемо ..
Д.:Гарно!
У.: Слухаємо …
Д.: Уважно!
У.: Працюємо !
Д.: В групі!
(діти сідають на свої місця)
- Ось і налаштувались ми на урок української мови на якому ми будемо продовжувати роботу над казкою « Нерозлучні друзі» , поговоримо про тему, яку ми вивчаємо з вами протягом цього місяця, досліджуватимемо частину мови іменник, писатимемо есе.
Робота над матеріалом уроку
(сонце)
Артикуляційна хвилинка
Вправа 1
Намалюйте язичком сонечко(коло).
Вправа 2
Сі-сі-сі-будьте впевнені (усі),
Уть-уть-уть-зимові місяці (пройдуть),
Не-не-не-засяє сонечко (ясне),
Іх-іх-іх-оберігає нас (усіх).
Вправа 3
Гра «Дощик-дощ-злива»
дощик – повільно,
дощ – трішки швидше,
злива– дуже швидко.
Взимку вітер вовком виє,
Всіх лякає сніговієм.
Робота з казкою. Читання разом із другом
Нерозлучні друзі
Жили-були друзі: Сонце, Вода, Камінь і Вітер. Одного разу вони посперечалися, хто з них наймогутніший.
Сонце промовило:
– Я даю Землі тепло і світло, можу обігріти або спалити! Без мене немає життя.
Вода зауважила:
– А от і ні, це без мене жодна істота не може жити! Я перетворюю камінь на пісок, з легкістю обертаю велетенські електричні турбіни, і саме я даю людям енергію!
Камінь спинив напір Води і твердо вимовив:
– А я можу перегородити річку і створити повінь або її спинити.
– Налетів Вітер і просвистів:
– От хвальки! Та я на всіх вас знайду управу: зруйную кам’яні гори, нажену хмари і закрию Сонце, підніму хвилі на морі, здійму шторм.
Так вихвалялися природні сили один перед одним, доки не зустріли у пустелі Людину, яку мучила спрага. І попросили, щоб вона їх розсудила. Вислухавши їх, Людина відповіла:
– Дякую тобі, Сонечко, що випарувало Воду з моря. Дякую тобі, Вітре, що приніс хмаринки. Дякую тобі, Каменю, що на тобі сконденсувалася водяна пара. Саме завдяки вам я вгамував спрагу. Всі ви могутні та важливі, кожен по-своєму.
З того часу Сонце, Вода, Камінь та Вітер стали нерозлучними друзями, а Людина навчилась використовувати, а , коли треба, то й приборкувати сили природи.
Аналіз прочитаної казки.
- Як людина їх розсудила? Зачитайте.
- Про які джерела енергії згадується у цій казці?
- До якої групи вони належать?
Робота в групах
https://worditout.com/word-cloud/create
Руханка «Сонечко»
https://www.youtube.com/watch?v=ONGs6SNTPZQ
Робота в парах: робота з графічним організатором «Таблиця»
- Уважно розгляньте таблицю. Чи додали б ви ще щось про енергію вітру? Спробуйте в парах заповнити всю таблицю.
Що? |
Яка? |
Що робить? |
Енергія вітру |
Чиста |
Обертає лопаті вітрогенератора |
Енергія води |
|
|
Сонячна енергія |
|
|
Робота в групах
Крок 1.Назви предмети , зображені на малюнках.
|
|
|
|
|
|
|
|
Крок 2.Визначте , що спільного та відмінного в кожній парі.
Крок 3. Запиши в стовпчик ті слова , що називають один предмет, а через риску – ті , що позначають багато предметів.
Крок 4. Вилучи зайву пару.
( Опрацювання правила про число іменників та іменників які мають тільки однину чи множину)
Творче завдання
ипВрав ан яннавюнімз вікиннемі аз ималсич.
Завдання на вибір
Робота з медіа-ресурсом LearningApps.org
- Зайдіть за посиланням та виконайте вправу https://learningapps.org/display?v=ppu47r5na20
Вправа «Розвиваємо писемне мовлення»
Есе( 3-4 речення)
-А зараз , діти, напишемо есе на тему «Яку користь нам дають природні джерела енергії?
(учні вибірково зачитують свою роботу)
Ескізна рефлексія
(скетч-рефлексія)
Список джерел інформації:
Джерело: https://dovidka.biz.ua/prisliv-ya-ta-prikazki-pro-sontse/
Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
https://www.youtube.com/watch?v=gdodL2Dy_cY