Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії, 7 клас, НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії, 7 клас, 2024-2025 навчальний рік. Програма «Всесвітня історія. 7―9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Гісем О. В., Бойко В. І., Василенко Я. Л., Даниленко В. М., Мартинюк О. О., Охредько О. Е., Сирцова О. М.)Підручник: Всесвітня історія : підруч. для 7 класу закл. загал. серед. освіти / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2024. — 224 с. : іл.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії

2024-2025 навчальний рік

7 клас

 

Програма «Всесвітня історія. 7―9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Гісем О. В., Бойко В. І., Василенко Я. Л., Даниленко В. М., Мартинюк О. О., Охредько О. Е., Сирцова О. М.)

 

     Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(наказ Міністерства освіти і науки України від 27 листопада 2023 року № 1449

https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/hromadians-ka-ta-istorychna-osvitnia-haluz/

 

Пояснювальна записка

         Курси «Всесвітня історія» для 7—9 класів є продовженням систематичного вивчення курсів історії в закладах загальної середньої освіти. Його особливостями є: по-перше, курс відповідає вимогам систематичного вивчення історії та громадянської освіти; по-друге, вивчення історичного матеріалу здійснюється в широких хронологічних межах — V — початок ХХ ст.; по-третє, матеріал укладено за хронологічним і змістово-логічним принципом; по-четверте, у курсах простежується розвиток подій у різних частинах світу, а також подій на теренах України; по-пʼяте: події, що стосуються історії України, розглядаються з урахуванням територіальної цілісності України (або в кордонах сучасної України).

        Освітньою метою курсу є сприяння формуванню в учнів та учениць загальнолюдських цінностей завдяки створенню в них уявлень про минуле людства та України, зокрема розвитку почуття патріотизму й гідності, поваги до власного минулого та минулого інших народів, поваги до прав і свобод людини та визнання цінності верховенства права; ознайомлення з процесами формування та розвитку людського суспільства, взаємовідносин людини із суспільством і природою через осмислення минулого, сучасного та взаємозв’язку між ними і їхнього взаємовпливу.

         Завдання курсу — продовжити формувати усвідомлене вивчення історії, дати необхідний поняттєвий апарат і навички дослідницької діяльності відповідно до вікових особливостей учнів та учениць. Для досягнення мети та реалізації завдання учні та учениці під час опрацювання курсів мають досягти таких обов’язкових результатів навчання:

    1. Удосконалення історико-хронологічного мислення, орієнтації в історичному часі, встановленні причинно-наслідкових зв’язків між подіями, явищами й процесами, діяльністю людей та її результатами в часі, виявленні змін і тяглості в житті суспільства.

   2. Формування засад геопросторового мислення, орієнтації в соціально-історичному просторі, виявленні взаємозалежності в розвитку суспільства, господарства, культури й навколишнього середовища.

   3. Формування ключових елементів критичного мислення, робота з різними джерелами інформації та формулювання історично обґрунтованих питань.

   4. Системне мислення, виявле4. Системне мислення, виявлення взаємопов’язаності, взаємозалежності та взаємовпливу історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміння множинності трактувань минулого й сучасного та зіставлення їхніх інтерпретацій.

   5. Усвідомлення ціннісного компонента: власної гідності, діяльність з урахуванням власних прав і свобод, повага до прав і гідності інших осіб, толерантність, протидія проявам дискримінації та нерівного ставлення.

   6. Дотримання демократичних принципів, конструктивна взаємодія між учнями та ученицями й учителем/учителькою

 

 

Структура курсу

 

Повторення. Вступ

Розділ І. Раннє Середньовіччя (кінець V — середина XI ст.)

Розділ ІІ. Зріле (Високе) Середньовіччя (середина XI — середина XIV ст.)

Розділ ІІІ. Пізнє Середньовіччя (середина ХІV — ХV ст.)

 

Підручник: Всесвітня історія : підруч. для 7  класу закл. загал. серед. освіти  / О.  В.  Гісем, О.  О.  Мартинюк.  — Х.  : Вид-во «Ранок», 2024.  — 224  с.  : іл.

        Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

(наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2024 № 124)

 

 

 

    Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії. 7 клас

(35 годин на рік, 1 година на тиждень)

 

Дата

7А/7Б

Тема уроку

Домашнє  завдання

Примітки

 

ТЕМА 1. Повторення. Вступ. Раннє Середньовіччя (кінець V — середина XI ст.)    год.

1

 

Повторення. Вступ

§1

 

2

 

Виникнення «варварських королівств». Франкська держава

§2

 

3

 

Візантійська імперія

§3

 

4

 

Епоха норманів (вікінгів)

§4

 

5

 

Християнська церква в Ранньому середньовіччі

§5

 

6

 

Формування держав Центрально-Східної Європи. Практичне заняття «Перші середньовічні держави»

§6

 

7

 

Арабський халіфат.

§7

 

8

 

Китай

§8

 

9

 

Індія

§9

 

10

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Повторення. Вступ. Раннє Середньовіччя (кінець V - середина XI ст.)» Тестування.

 

 

 

    ТЕМА 2. 1.  Зріле (Високе) Середньовіччя (середина XI — середина XIV ст.)      год.

11

 

Людина в середньовіччі

§10

 

12

 

Середньовічне європейське суспільство

§11

 

13

 

Християнська церква

§12

 

14

 

Європейське середньовічне місто

§13

 

15

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Зріле (Високе) Середньовіччя (середина XI — середина XIV ст.)» Тестування      

§13

 

16

 

Систематизація та узагальнення вивченого за І семестр

 

 

ТЕМА 2. 2.  Зріле (Високе) Середньовіччя (середина XI — середина XIV ст.)      год.

17

 

Французьке королівство

§14

 

18

 

Англійське королівство

§15

 

19

 

Священна Римська імперія та італійські держави

§16

 

20

 

 Розквіт і занепад Візантійської імперії. Імперія турків-сельджуків. Держави Центрально-Східної Європи

§17

 

21

 

Хрестові походи на  Близький Схід і в Балтію. Початок Реконкісти.  Практичне заняття «Наслідки хрестових походів»

§18

 

22

 

Китай за часів династії Сун. Імперія Чингісхана. Династія Юань. Делійський султанат

§19

 

24

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «Зріле (Високе) Середньовіччя (середина XI — середина XIV ст.)» Тестування      

  

 

 

       ТЕМА 3. Пізнє Середньовіччя (середина ХІV  — ХV  ст.)             год.

25

 

Кліматичні зміни. «Чорна смерть». Велика західна схизма і  криза папства. Наукові й  технічні досягнення середньовіччя. Мода

§20 §21

 

26

 

Формування централізованої держави у  Франції. Столітня війна

§22

 

27

 

Англія та держави Скандинавії. Ганзейський союз.

§23

 

28

 

Італійські держави в  ХІV—ХV  ст. Раннє Відродження

§24

 

29

 

Утворення Іспанського королівства. Завершення Реконкісти. Відкриття португальців

§25

 

30

 

Священна Римська імперія та держави Центрально-Східної Європи. Гуситський рух

§26

 

31

 

 Дезінтеграція Золотої Орди. Унезалежнення Московської держави

§27

 

32

 

Утворення Османської імперії. Імперія Тамерлана Практичне заняття «Кочові імперії»

§28

 

33

 

Китай за часів династії Мін. Загибель Делійського султанату. Віджаянагарська імперія

§29

 

34

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми  «Пізнє Середньовіччя (середина ХІV  — ХV  ст.) ». Тестування.

 

 

35

 

Узагальнення й систематизація вивченого за ІІ семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Будаква Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Borshewscka Kate
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Проценко Ніна
Додано
16 серпня
Переглядів
3063
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку