№
|
Дата
|
Зміст навчально-пізнавальної
діяльності
|
Результати
навчально-пізнавальної діяльності
|
Домашнє завдання
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за минулий рік.Середні віки в історії Європи та України.
|
Знаю:
-
хронологічні межі Нового часу та Раннього Нового часу.
Розумію:
-
Новий час (Модерну добу) як період історії сучасного європейського суспільства;
-
Ранній Новий час в Україні як Козацьку добу, початок якої припадає на виникнення нового, елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.);
-
судження – як думку, що її потрібно обґрунтувати (підтвердити істинність фактами);
-
як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії в класі й удома.
Умію:
-
визначити характерні ознаки Середньовіччя;
-
перелічити основні здобутки населення України Княжої доби;
-
назвати хронологічні межі та періоди Модерної доби;
-
виділити характерні ознаки Раннього Нового часу (Ранньомодерної доби);
укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в Ранньомодерну добу».
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком):
|
|
|
|
|
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України.
|
|
|
РОЗДІЛ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
|
|
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово).
|
Знаю:
-
час Великих географічних відкриттів і Конкісти;
-
дату першої подорожі Христофора Колумба;
-
напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана, центри світової торгівлі.
Розумію:
-
Великі географічні відкриття як просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ;
-
причини історичних явищ і процесів (як факти, що зумовили їх появу) та їхні наслідки (як факти, породжені цим явищем, процесом);
-
вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя населення Європи та Нового світу;
-
поняття «конкіста», «колоніальна імперія», «зустріч цивілізацій», «революція цін», «мануфактура», «капіталізм», «буржуазія», «найманий працівник».
Умію:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про розширення впливу європейської цивілізації на світ;
-
простежити на основі карти, як змінювався простір впливу європейської цивілізації на світ;
-
визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів;
-
характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями, створенням перших колоніальних імперій, поширенням мануфактур і найманої праці;
встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана;
-
позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст.);
-
підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)»;
описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст.
|
|
|
|
|
Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію)
|
|
|
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал
|
|
|
|
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин.
|
|
|
|
|
Повсякденне життя Західної Європи
|
|
|
|
|
Узагальнення за темою: «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ
|
|
|
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.
|
Знаю:
-
час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції;
-
дати початку Реформації в Німеччині, укладення Аугзбургського релігійного миру;
-
територію поширення Реформації, культурні центри Європи Раннього Нового часу.
Розумію:
-
Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму;
-
світський, нецерковний характер культури Відродження;
-
гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи через пізнання культурної спадщини Античності;
-
бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної доби складності, багатоманітності та мінливості світу;
-
поняття «секуляризація», «Реформація», «протестантизм», «лютеранство», «кальвінізм», «Контрреформація», «релігійні війни», «орден єзуїтів», «Високе Відродження», «бароко».
Умію:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про Реформацію, Відродження (Ренесанс) і Бароко;
-
показати на карті регіони поширення Реформації; культурні центри Європи Раннього Нового часу;
-
розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко;
-
визначити причини і наслідки Реформації та Контрреформації;
-
сформулювати основні ідеї вчень Мартіна Лютера і Жана Кальвіна;
розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати;
-
представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта;
здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).
Міжпредметні зв’язки: 8 клас. Мистецтво. Розділ: Мистецтво в культурі минулого. Тема: Стилі та напрями мистецтва (Учень усвідомлює необхідність збереження мистецької спадщини рідного краю та світу, оцінює та висловлює власне судження щодо творів мистецтва); 8 клас. Зарубіжна література. Розділ: Відродження. Тема: Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури (Учень розуміє особливості світоглядного перевороту того часу, історичний і культурний контекст, роль античності в розвитку літератури; визначає риси гуманізму в літературних творах доби Відродження).
|
|
|
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки.
|
|
|
|
|
Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва)
|
|
|
|
|
Реформація в Німеччині Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму.
|
|
|
|
|
Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.
|
|
|
|
|
Узагальненя за темою: «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі»
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ.
|
|
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції.
|
Знаю:
-
хронологічні межі національно-визвольної війни в Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої війни;
-
дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Нантського едикту, Вестфальського миру.
Розумію:
-
передумови утвердження абсолютизму в європейських державах;
-
абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави;
-
роль міського патриціату та дворянства в управлінні містами-республіками;
-
роль дворянської аристократії (магнатів) в управлінні Річчю Посполитою;
-
історичне значення національно-визвольної війни в Нідерландах та Англійської революції;
-
Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку – поділу світу на національні держави й утвердження в міжнародних відносинах принципу державного суверенітету;
-
поняття «абсолютизм», «абсолютна монархія», «олігархічна (бюргерська) республіка», «аристократична (шляхетська) республіка», «парламентська монархія», «протекціонізм», «меркантилізм», «революція», «національно-визвольна війна», «протекторат».
Умію:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.;
-
простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав;
-
охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн;
-
обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.;
визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію, утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національно-визвольну війну в Нідерландах, Англійську революцію, інше;
-
позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я; території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.;
укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя або учнів).
|
|
|
|
|
Завершення формування абсолютної монархії у Франції. Кардинал Арман-Жан дю Плессі де Рішельє.
Абсолютизм за Луї XIV.
|
|
|
|
|
Англія у XVI ст. Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство».
|
|
|
|
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права».
|
|
|
|
|
Володіння Габсбургів. Карл V. Іспанія в XVІ ст.
|
|
|
|
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський.
|
|
|
|
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.).
|
|
|
|
|
Тридцятилітня війна 1618—1648 рр. Вестфальська система міжнародних відносин.
|
|
|
|
|
Узагальнення за темою : «Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст.»
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ.
|
|
|
|
Османська імперія. Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика.
|
Знаю:
-
дати облоги Відня та проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни.
Розумію:
-
період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу;
-
причини економічного занепаду та затяжної політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст);
-
поняття «опричнина», «Смутний час», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство (абсолютизм)».
Умію:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі;
-
простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ Посполита і Російська держава (Московське царство, Російська імперія);
-
охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.;
-
обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного, Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I;
визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.), російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією, інше;
-
позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії, Речі Посполитої і Російської держави (Московського царства, Російської імперії) в XVI–XVIIІ ст.;
обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І.
|
|
|
|
|
Московська держава Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Правління династії Романових.
|
|
|
|
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І.
|
|
|
|
|
Узагальнення за темою: «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.»
|
|
|
|
РОЗДІЛ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
|
|
|
|
Просвітництво і промислова революція. Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм.
|
Знаю:
-
час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США;
-
дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої.
Розумію:
-
визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки (формування промисловості) і соціальній структурі суспільства (зростання чисельності та ролі найманих працівників), на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя;
-
Просвітництво як Добу Розуму, коли утверджувалася віра в силу знань і можливість розумного облаштування суспільного життя;
-
освічений абсолютизм як політику, спрямовану на знищення або реформування найбільш застарілих феодальних порядків;
-
поняття «індустріальна (промислова) революція», «освічений абсолютизм», «масонство», «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм».
Умію:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, Війну за незалежність США;
-
простежити зміни на політичній карті світу впродовж ХVІІІ ст.;
-
визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва;
-
встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія), Катерини ІІ (Російська імперія);
встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США.
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
-
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США, інше;
-
позначити на контурній карті нові держави (зокрема США) й територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.;
-
проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва;
проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.
|
|
|
|
|
Освічений абсолютизм Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ.
|
|
|
|
|
Міжнародні відносини XVIII ст. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії.
|
|
|
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США .
|
|
|
|
|
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва.
|
|
|
|
|
Узагальнення за темою: «Епоха Просвітництва»
|
|
|
РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ.
|
|
|
|
Китай та Японія в XVI—XVIIІ ст. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії.
|
Знаю:
-
час існування Держави Великих Моголів, панування у
-
Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави.
Розумію:
-
традиційний характер чотирьох найбільших цивілізацій Сходу, що розвивалися в Ранній Новий час: індійської, ісламської, китайської та японської;
-
поняття «самураї», «політика самоізоляції», «сьогунат».
Умію:
-
розмістити в хронологічній послідовності відомості про встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;
-
показати на карті території Індії, Персії, Китаю, Японії;
-
визначити особливості культур народів Сходу;
розкрити особливості взаємин країн Сходу та Європи.
|
|
1
|
|
|
Індія та Персія в XVI—XVIIІ ст. . Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.
|
|
1
1
|
|
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|