№
|
Клас, дата
|
Тема уроку
|
Результати навчально-пізнавальної діяльності
|
Примітка
|
|
|
Корекція
|
1
|
|
|
|
Вступ. Діагностування.
|
Знати:
-
хронологічні межі Нового часу та Раннього Нового часу.
Розуміти:
-
Новий час (Модерну добу) як період історії сучасного європейського суспільства;
-
Ранній Новий час в Україні як Козацьку добу, початок якої припадає на виникнення нового, елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.);
-
судження – як думку, що її потрібно обґрунтувати (підтвердити істинність фактами);
-
як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії в класі й удома.
Уміти:
-
визначити характерні ознаки Середньовіччя;
-
перелічити основні здобутки населення України Княжої доби;
-
назвати хронологічні межі та періоди Модерної доби;
-
виділити характерні ознаки Раннього Нового часу (Ранньомодерної доби);
укласти синхронізовану хронологічну таблицю «Європа в Ранньомодерну добу».
|
|
2
|
|
|
|
Повторення. Середні віки в історії людства. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу.
|
|
РОЗДІЛ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин
|
3
|
|
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана.
|
Знати:
-
час Великих географічних відкриттів і Конкісти;
-
дату першої подорожі Христофора Колумба;
-
напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана, центри світової торгівлі.
Розуміти:
-
Великі географічні відкриття як просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ;
-
причини історичних явищ і процесів (як факти, що зумовили їх появу) та їхні наслідки (як факти, породжені цим явищем, процесом);
-
вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя населення Європи та Нового світу;
-
поняття «конкіста», «колоніальна імперія», «зустріч цивілізацій», «революція цін», «мануфактура», «капіталізм», «буржуазія», «найманий працівник».
Уміти:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про розширення впливу європейської цивілізації на світ;
-
простежити на основі карти, як змінювався простір впливу європейської цивілізації на світ;
-
визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів;
-
характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями, створенням перших колоніальних імперій, поширенням мануфактур і найманої праці;
встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст.
|
|
4
|
|
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій.
|
|
5
|
|
|
|
Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин.
|
|
6
|
|
|
|
Повсякденне життя населення Західної Європи.
|
|
7
|
|
|
|
Практичне заняття «Наслідки Великих географічних відкриттів. Цивілізація доколумбової Америки»
|
|
8
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|
|
РОЗДІЛ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі
|
9
|
|
|
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.
|
Знати:
-
час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції;
-
дати початку Реформації в Німеччині, укладення Аугзбургського релігійного миру;
-
територію поширення Реформації, культурні центри Європи Раннього Нового часу.
Розуміти:
-
Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму;
-
світський, нецерковний характер культури Відродження;
-
гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи через пізнання культурної спадщини Античності;
-
бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної доби складності, багатоманітності та мінливості світу;
-
поняття «секуляризація», «Реформація», «протестантизм», «лютеранство», «кальвінізм», «Контрреформація», «релігійні війни», «орден єзуїтів», «Високе Відродження», «бароко».
Уміти:
-
розташувати в хронологічній послідовності відомості про Реформацію, Відродження (Ренесанс) і Бароко;
-
показати на карті регіони поширення Реформації; культурні центри Європи Раннього Нового часу;
-
розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко;
-
визначити причини і наслідки Реформації та Контрреформації;
-
сформулювати основні ідеї вчень Мартіна Лютера і Жана Кальвіна;
розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко.
|
|
10
|
|
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки.
|
|
11
|
|
|
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму.
|
|
12
|
|
|
|
Поширення Реформації. Жан Кальвін.
|
|
13
|
|
|
|
Контрреформація в Європі. Ігнатій Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.
|
|
14
|
|
|
|
Практичне заняття «Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження»
|
|
15
|
|
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання.
|
|