Урок "Цивілізації доколумбової Америки"

Про матеріал
Урок – практичне заняття «Цивілізації доколумбової Америки» є останнім у темі «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин». Після проведення першого уроку в темі учні класу були поділені на три групи «майя», «інки», «ацтеки» й отримали випереджувальне завдання. З «капітанами» груп проведено інструктажі й надано рекомендації щодо виконання завдань. Капітани розподілили завдання серед учнів команди відповідно їх умінь, можливостей і бажань. Один учень готує усне повідомлення, другий – презентацію або відео фрагмент, третій – географічне положення й демонстрацію на карті, хтось готує малюнки, інший – збирає наочність
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки Україниhttps://docs.google.com/drawings/u/0/d/sJG4e2-KRzTuACq6qPljCCA/image?w=96&h=36&rev=1&ac=1&parent=1RYVzK_Sc_y3o0CmxbdgGU-DPyMDX9SzN

Департамент освіти і науки Донецької облдержадміністрації

Відділ освіти Костянтинівської районної ради

 


 

Обласний конкурс «Сучасний урок історії та правознавства

В Новій Українській школі»


 

 

Тема уроку з всесвітньої історії для 8 класу 

«Цивілізації доколумбової Америки»




 

            Конспект уроку підготувала 

           Данілова Олена Дмитрівна,

                 учитель історії Новодмитрівського 

                                                                        навчально-виховного комплексу 

                 Костянтинівської районної ради 

           Донецької області

 

 

 

 

с. Новодмитрівка, 2020

 

                                   Пояснювальна записка

 

           Урок – практичне заняття «Цивілізації доколумбової Америки» є останнім у темі    «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин». Після проведення першого уроку в темі учні класу були поділені на три групи «майя», «інки», «ацтеки» й отримали випереджувальне завдання. Оскільки  урок проводиться  в  класах сільської школи, де кількість учнів складає 15 - 18 осіб,  кожна група нараховує 5-6 учнів. З «капітанами» груп проведено інструктажі й надано рекомендації щодо виконання завдань.

            Капітани розподілили завдання серед учнів команди відповідно їх  умінь, можливостей і бажань. Один учень готує усне повідомлення,  другий – презентацію або відео фрагмент, третій – географічне положення й демонстрацію на карті, хтось готує малюнки, інший – збирає наочність ( на парті під час уроку демонструються плоди картоплі, томатів, кукурудзи, соняшникова олія, какао-порошок або шоколад тощо).

      Для перевірки знань учнів використовуються онлайн – тести вчителя, створені на сайті «На урок»,  інтерактивні вправи  LearningApps

https://learningapps.org/display?v=pycn4nhkt20

 

         https://learningapps.org/watch?v=p78ix8r6t17

            На кожній парті для роботи учнів приготовлені файли з картками оцінювання, таблицями власного враження від уроку, шаблоном таблиці «Народи доколумбової Америки».

 

 

 

 

 

 

 

Тема:   Цивілізації доколумбової Америки,  8 клас

Мета: -  сформувати уявлення про особливості цивілізацій доколумбової

                Америки;

  • сприяти розвитку  дослідницьких навичок, критичного  мислення, зорової пам’яті, цілісного сприйняття історичних явищ на основі здобутих  з різних джерел знань;
  • формувати  інформаційну, комунікативну компетентності;
  •  виховувати інтерес до історії інших країн  .
     

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • висловлювати власну точку зору щодо особливостей розвитку народів доколумбової  Америки ;
  • продемонструвати вміння аналі­зувати та узагальнювати істо­ричний матеріал, оцінювати  хід подій;
  • встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • показати на історичній карті території проживання народів майя, інків, ацтеків.

 

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань та умінь.

Форма уроку: практичне заняття.

Обладнання  та програмне забезпечення: комп’ютер, мультимедійний  проектор,

 презентація «Народи доколумбової Америки»,  карта «Великі  географічні відкриття»,  онлайн-тест  на сайті «На урок», створений вчителем, шаблони інтерактивних вправ  LearningApps,  планшети й телефони учнів, підключені до мережі Інтернет, відео фрагменти «Великий Інка» та «

 

                          СТРУКТУРА УРОКУ                                       

І.  Підготовчий етап

- Організаційний  момент ( 1 хв.)

 - Актуалізація  опорних знань, умінь та уявлень учнів ( Проводиться у формі онлайн-тестування  на сайті «На урок» -  2 хв.)

- Мотивація навчальної діяльності  ( 1 хв.)

- Оголошення теми,представлення її змісту й очікуваних результатів (2 хв.)

ІІ.   Основна частина

- Сприйняття й первинне усвідомлення нового матеріалу ( 15 хв.)

-  Племена майя( представлення випереджувального завдання групою, робота з історичною картою, термінами й поняттями, перегляд презентації)

  -   Ацтеки (звіт-повідомлення групи, робота з історичною картою, перегляд презентації)

        -  Інки (повідомлення групи №3, робота з картою, перегляд відео фрагменту)

- Осмислення знань та умінь(створення порівняльної таблиці «Народи доколумбової Америки») -   6 хв.

- Систематизація й узагальнення нових знань-2 хв.

ІІІ. Підсумковий етап.

  • Перевірка знань ((інтерактивні вправи + відео фрагмент     (9 хв.)
  • Підведення підсумку, рефлексія – 5хв.
  • Інструктаж до виконання домашнього завдання – 2 хв.

                                       ХІД  УРОКУ

І Підготовчий етап

1.1.Оргмомент 

 1.2.Актуалізація опорних знань  - онлайн-тести «Великі географічні відкриття», що створені  вчителем  на сайті «На урок» ( 6 х 0,5 = 3 бали )

Учитель: надсилає учням посилання на Google Classroom. Завдання оцінюються автоматично, учні вносять оцінку в оціночну таблицю, яка лежіть на парті у кожного учня. (Слайд 1)

Код доступу 264265

Попросіть учнів використати цей код, відкривши посилання
join.naurok.ua
Або надішліть посилання учням:

1.3. Мотивація навчальної діяльності

1.4. Оголошення  теми уроку, представлення  її змісту та очікуваних результатів. Учитель відкриває тему уроку ( Слайд №2) й пропонує учням висловитися з приводу  змісту та очікуваних результатів. Після цього відбувається порівняння очікуваних результатів (Слайд №3)

ІІ. Основна частина

2.1. Вивчення нового матеріалу ( первинне сприйняття)

  Учитель:пропонує записати тему в зошит і накреслити таблицю, шаблон якої лежить на кожній парті ( і на Слайді №4), звертає увагу на  те, що заповнювати таблицю слід протягом уроку, уважно слухаючи повідомлення однокласників.

Народи

 доколумбової Америки

Територія проживання

Основні

заняття

Держава й суспільні відносини

Досягнення, відкриття

МАЙЯ

 

 

 

 

АЦТЕКИ

 

 

 

 

ІНКИ

 

 

 

 

 Учитель: Проблемне питання уроку (Слайд 5) – Який  вклад внесли народи доколумбової Америки в історію людства?  

          Команди «Майя», «Ацтеки» та «Інки» звітують про виконання випереджувального завдання за алгоритмом:

  1. Територія проживання народу, демонстрація на карті «Великі  географічні відкриття» ( 1 учень)
  2. Природні умови й основні заняття  населення ( Повідомлення + презентація або відео сюжет + кошик  з фруктами та овочами,  які вирощувалися племенами ( 2 - 3 учні).
  3. Форма правління й суспільні відносини (Повідомлення + презентація або схема  ( 1 учень).
  4. Досягнення народів доколумбової Америки (Повідомлення + презентація або малюнки, моделі знарядь праці, кіпу тощо).

Учитель; доповнює та виправляє ( за необхідності) повідомлення учнів,  нагадує про необхідність заповнення таблиці.

Учнівські презентації,  об'єднані в одну, демонструються протягом представлення  нового матеріалу.

 Демонстрація відео франменту «Великий Інка» ( 1 хвилина)

2.2. Систематизація і узагальнення нових знань  та умінь

Учитель: На основі ілюстрацій  (Слайд 6) зясуйте, якою була подальша доля

                  підкорених народів?

Учитель: пропонує завершити роботу в таблиці «Народи доколумбової Америки».

Народи

доколумбової Америки

Територія проживання

Основні

заняття

Держава й суспільні відносини

Досягнення, відкриття

 

МАЙЯ

Півострів Юкатан  і Гватемала в Центральній Америці

Землеробство,  ремесло, обробка каменю

Відсутня єдина держава. Міста-держави з власним правителем. Управлять допомагали жерці, знать. Общинники «низькі  люди». Раби – окрема група.

Писемність, точний календар, ввели «нуль», астрономічні обсерваторії,

кам’яні храми, палаци.

 

АЦТЕКИ

Центральна Америка, території Мексики

Землеробство - плавучі поля,, ремесло, військова справа

Держава з центром – Теночтітлан. На чолі – імператор. Військова знать займала високі посади

Знали технологію виробництва паперу з кори, розвинена медицина, ювелірна справа.

 

ІНКИ

Західне узбережжя Південної Америки, Центральні Анди

Землеробство, ремесло,

тваринництво,

військова справа

Держава із столицею Куско. Правитель – Великий Інка, Син Сонця. Родичі займали високі посади. Родові общинники залишалися безправними.

Кіпу – вузелкове письмо, дороги, поштовий зв'язок, особливі школи,

акведуки, підвісні мости.

 

Учитель: пропонує перевірити завдання із складання таблиці (3 учня).Діти вносять корективи в зошити.

Учитель:  Пригадайте проблемне питання, яке отримали на початку уроку – Який вклад внесли народи доколумбової Америки в історію людства? Чи можемо висновками нашої таблиці дати відповідь на поставлене питання? (1 - 2 учня).

ІІІ. Підсумковий етап

3.1. Перевірка знань і умінь за допомогою інтерактивниз вправ LearningApps:

1. «Історичний пазл» - поєднання країни й певних досягнень ( при вірному виконанні  демонструється відео сюжет «Храми майя» ( 1,35 хвилина) https://learningapps.org/display?v=pycn4nhkt20

C:\Users\ника\Desktop\11111.png

 

2. Вікторина «Відкриття і мореплавці»  https://learningapps.org/watch?v=p78ix8r6t17

C:\Users\ника\Desktop\999.png

 

3.2. Підведення підсумків уроку, рефлексія

         Оцінювання роботи учнів відбувалося на всіх етапах уроку в табличках, які заповнює кожен учень. Виставлення оцінок за урок.

    Тести

( 6 х 0,5 б.)

 (до 3бал.)

Випереджу-

вальне

 завдання

( до 4 бал.)

Заповнення порівняльної таблиці         (до 2бал.)

Узагальнення

(до 2 бал.)

Рефлексія

( 1 бал)

Разом

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель пропонує учням коротко представити власні  враження від уроку в таблиці, яка є в файлі на кожній парті.

 

         Плюс  (+)

    Мінус (- )

           Цікаво ( ! )

усе, що сподобалось: інформація, форми роботи, емоції, користь і т.п.

 усе, що не сподобалось: було надто складним чи нудним, залишилось незрозумілим і т.п.

 усе, що викликало інтерес: нові факти, думки, питання й міркування, що з’явились, і т.п.

 

 

 

 

 

 

  Слово надається 2 – 3 учням для озвучування записаного.

 

3.3. Інструктаж до виконання домашнього завдання

Обов’язкове завдання:   повторити  параграфи 1 – 4 підручника,  нанести на  контурні  карти  території проживання підкорених  європейцями народів.

 

Додаткове завдання : Скласти  «хмару тегів» до вивченої теми за допомогою програми  «WordCloud.pro.».  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
16595
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку