Урок: Відродження та гуманізм.

Про матеріал

Поурочне планування з Всесвітньої історії у 8 А класі

Вчитель Погожих В. В.

Урок № 11

Тема: Відродження та гуманізм.

Мета: Формування ключових компетентностей:ознайомити здобувачів освіти з основними принципами епохи Відродження, дати уявлення про творчість італійських майстрів того часу, художників Північного Відродження; розвивати вміння здобувачів освіти працювати в групах, робити узагальнення до матеріалу, самостійно розповідати, приймати участь у уроці, слухати та робити свої висновки.

Після уроку учні зможуть:

• називати імена видатних митців та їхні найбільш відомі творіння епохи Відродження;

• називати характерні риси мистецтва епохи Відродження;

• описувати найвизначніші пам'ятки культури;

• порівнювати Італійське та Північне Відродження;

• наводити приклади високого рівня розвитку мистецтва;

• висловлювати судження щодо відображення у творчості митців Відродження цінностей Нової доби.

Перегляд файлу

 

Поурочне планування з Всесвітньої історії у 8 А класі

Вчитель Погожих В. В.

Урок № 11                                                                                        Дата   03.12.2020

Тема: Відродження та гуманізм.

Мета:  Формування ключових компетентностей:ознайомити здобувачів освіти з основними  принципами епохи Відродження, дати уявлення про творчість італійських майстрів того часу, художників Північного Відродження; розвивати вміння здобувачів освіти  працювати в групах, робити узагальнення до матеріалу, самостійно розповідати, приймати участь у уроці, слухати та робити свої висновки.

Після уроку учні зможуть:

• називати імена видатних митців та їхні найбільш відомі творіння епохи Відродження;

• називати характерні риси мистецтва епохи Відродження;

• описувати найвизначніші пам’ятки культури;

• порівнювати Італійське та Північне Відродження;

• наводити приклади високого рівня розвитку мистецтва;

• висловлювати судження щодо відображення у творчості митців Відродження цінностей Нової доби.

Основні поняття та терміни:«реалізм», «Відродження», «алегорія»,  «ідеал», «гуманізм», «натурфілософія», «пейзаж», « ренесанс», «сюжет», «жанр».

Основні дати та події:

• 1452–1519 рр. — роки життя Леонардо да Вінчі;

• 1475–1564 рр. — роки життя Мікеланджело Буонарроті;

• 1477–1576 рр. — роки життя Тиціана Вечелліо;

• 1483–1520 рр. — роки життя Рафаеля Санті;

• 1386- 1466 рр. — роки життя Донателло

•1471–1528 рр. — роки життя Альбрехта Дюрера;

Навчальні ресурси: підручник, проектор, комп’ютер ,записи на дошці,зошит,клей олівець,чотири аркуші формату А3, документи, роздавальний матеріал, репродукції картин художників Відродження, відео - матеріал, мр3 файл, презентація

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Формування ключових компетентностей нової української школи:

1) Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди  Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

2) Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

3) Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

4) Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистець

Проблемне запитання:

Як ви думаєте, чому слова «Людина може все!» стали девізом доби Відродження?

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Вітаюсь, окреслюю особливості проведення сьогоднішнього уроку

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Фронтальна бесіда

На попередньому уроці ми з Вами взнали про життя і діяльність Еразма Роттердамського, скажіть будь ласка…

Запитання

  1.               В яких роках жив і творив Еррразм Роттердамський?
  2.               Який відомий твір він створив?
  3.               Кого висміював Е. Роттердамський у своїх творах? І за що?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя (На фоні відео 3.48 хв. може бути використане не до кінця)

«Не для того на світі ми живемо, щоб смерть застала нас в блаженної ліні!». Ці слова Данте Аліг'єрі відмінно характеризують епоху Відродження, коли тяга людей до знань привела до справжнього перевороту в житті суспільства.

В ході уроку ви дізнаєтеся про поняття «Відродження», його передумови, гуманізм, соціально-політичної думки, філософії природи і зародження науки.

Терміном «Відродження», або Ренесанс, позначають епоху корінного історико-культурного перелому, що з'явилася в XIV-XVI століттях. В цей час Європа перейшла до нового етапу, періоду її історичного лідерства в світі. Відродження поклало початок розвитку сучасного нам світу.

Сам термін з'явився серед італійських культурних діячів, які намагалися підкреслити корінні відмінності своєї епохи від Середньовіччя. Нова культура відроджувала античні цінності і ідеали.

Епоха великих змін у поглядах на людину й світ не могла не торкнутися мистецтва. У цей період заново відкриті античні літературні з ідеями сміливості думки, різнорідності поглядів на життя, гармонії людини збігалися з настроями тогочасної людини. На зміну аскетизму, схоластиці приходить гасло «Я — людина, ніщо людське не вважаю чужим для себе». Серед діячів культури зростало захоплення культурою стародавніх греків і римлян, їхнім шанобливим ставленням до людини (на відміну від церкви, яка трактувала людину гріховною істотою, а працю — божою карою). Таких людей називали гуманістами (від латин. humanus — «людський»). Із їхньою допомогою антична культура змогла відновитися та стати основою для нової культури — Відродження, або Ренесансу.

Першими про це заговорили в Європі П єр Абеляр (ХІІ ст.) у Франції та Данте Аліг єрі (на межі ХІІІ- ХІV ст.) в Італії.

У трактаті італійського гуманіста й мислителя Піко делла Мірандоли «Про гідність людини» сконцентрувалися провідні ідеї духовного досвіду доби Відродження. Господь Бог, звертаючись до пралюдини Адама, говорить: «Я створив тебе істотою не небесною, але й не лише земною, не смертною, але й не безсмертною, щоб ти, позбавившись сумнівів, сам зробився творцем і сам остаточно створив свій образ. Тобі дана можливість впасти до рівня тварини, однак водночас ти маєш змогу піднестися до рівня Бога лише завдяки своїй внутрішній волі».

Запитання

Чи згодні Ви з думкою автора?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1.               ОСОБЛИВОСТІ КУЛЬТУРИ ВІДРОДЖЕННЯ.

Робота з поняттями за підручником.

Подивіться на С. 40 і поясніть що таке Гуманізм та Відродження?Визначення запишіть до зошита.

Відродження — період в історії Європи  у літературі, науці

та мистецтві другої половини XIV — XVI ст., що був коли в людей відродився інтерес до античної культури.

Гуманізм — прогресивна течія в західноєвропейській культурі, спрямована на утвердження поваги до гідності й розуму людини, її права на земне щастя, вільний вияв природних людських почуттів і здібностей.

Розповідь

Основні ідеї гуманістів

• людина — богоподібна й розумна істота, тому заслуговує на любов і повагу;

• людина має право насолоджуватися природою, коханням, славою;

• людина має прагнути знань, оскільки лише творча праця та освіченість відрізняють людину від тварини;

• у людському суспільстві не має бути війн, розбоїв, тиранії, а повинні процвітати політичні свободи;

• люди мають жити за законами та віддаватися громадським справам;

• надмірний потяг до багатства є шкідливим, оскільки псує людину;

• людина має бути щедрою та великодушною.

Запитання

Як ви гадаєти чи можна щось викинути з запропованованих ідей гуманістів?

Правильно нічого , бо їх твердження це умови існування нормального громадянського суспільства.

Отже, ці гуманістичні ідеї лягли в основу культури епохи Відродження. Не випадково батьківщиною Відродження стала Італія — одна з країн класичної античної культури. Представникам італійського Відродження здавалося, що вони відновлюють мистецтво Давніх Греції та Риму, хоча насправді це був фактично новий підхід до відображення реального світу людини та природи на основах гуманізму.

У конкретно-історичному значенні гуманізм інтелектуальна течія, котра виникла в епоху Відродження в Італії (початок XIV ст.), а потім, у XV- XVI ст., поширилася по всій Європі. Ідеї гуманізму можна виявити у фольклорі, в літературі, філософських трактатах та релігійних доктринах різних народів ще зі стародавньої доби. У їхніх мистецьких творах домінує образ прекрасної, гармонійно розвиненої, сильної духом і тілом людини — героя, який зміг піднятися над буденністю.

Одним із найвідоміших теоретиків політичної думки XVI ст. став гуманіст Нікколо Макіавеллі (1469—1527). Що створив твір «Володар » у 1516 році. Макіавеллі одним із перших запропонував ідею, що держава створюється не Богом, а людьми. Католицька церква рішуче засудила цей твір як несумісний із християнською етикою, хоча флорентійський мислитель лише першим висловив те, що було політичною дійсністю його часів. Це стало поштовхом до вільнодумства у головах володарів того часу, тому вони і дозволяли самому Відродженню у всіх його проявах відбутися.

  1. ДІЯЧІ РЕНЕСАНСУ У ІТАЛІЇ

Ренесанс — епоха в розвитку культури в низці країн Європи, що настала після Середньовіччя. Характеризується піднесенням суспільно-політичного й культурного рухів.

Звучить музика «Нинзя черепашки» 19 сек. під акомпанемент презентації черепашок і митців Відродження і в кінці залишається кадр де іде порівняння митців відродження з мультфільмом «Черепашки-ниндзя»

 

«Черепашки-ниндзя»

 

 

 

Леонардо да Вінчі                          Рафаель Санті       Донателло            Мікеланджело Буонарроті

 

 

 

         Синій                                       Червоний                 Фіолетовий                     Помаранчевий

Робота в малих групах за з джерелами інформації.

Для роботи з джерелами інформації учні об’єднуються в чотири групи.

Першій групі пропонується дослідити творчість Леонардо да Вінчі, другій — Рафаель Санті, третій — Донателло та четвертій — Мікеланджело Буонарроті

. У кожній групі призначається учень-консультант, який удома готував запропоноване питання. Також їм для опрацювання надаються ілюстрації з творами певних митців. Роботою груп керують учні-консультанти, які надають допомогу всім членам своєї групи. Під час презентації виконаного завдання спочатку заслуховується повідомлення про творчість митця, а потім іде бесіда за його творами.

 

ПЕРША ГРУПА

Організовується робота з картинами Леонардо да Вінчі  «Таємна вечеря», «Мона Ліза», «Мадонна з квіткою», «Мадонна в ґроті».

Леонардо да Вінчі (1452–1519)

Леонардо да Вінчі походив із Флоренції, яка подарувала світу багато видатних людей. Він народився в родині нотаріуса, а у 12 років став учнем флорентійського майстра Андреа Верокіо. Уже своїми ранніми роботами він зміг уразити сучасників. Учитель відмовився займатися ремеслом художника, оскільки вважав, що учень його перевершив. Одночасно Л. да Вінчі працював над проектами різних механічних пристроїв: прядок, токарних верстатів, млинів, сукновальних машин, пристроїв для водолазів і літальних апаратів. Згодом він переїхав до Мілана, де розписав стіну трапезної міланського монастиря. Найбільш уражаючою композицією тут була «Таємна вечеря». Також до видатних творів художника належать: «Джоконда», «Мадонна з квіткою», «Мадонна в ґроті», «Мадонна з немовлям» тощо.

Документ 1. «Таємна вечеря»

https://ic.pics.livejournal.com/maritana/53815695/4458089/4458089_original.jpg

На стіні, відносячи глядача до світу гармонії та величних видовищ, розгортається євангельська драма обманутої довіри. Головна діюча особа — чоловік зі скорботним обличчям, який приймає те, що тут вершиться як неминуче. Христос тільки-но сказав своїм учням: «Один із вас зрадить мене». І зрадник сидить разом з іншими. Христос покірний своїй долі, сповнений усвідомлення жертовності свого подвигу. Його нахилена голова з опущеними очима, жест рук неймовірно прекрасні й величні. Христос — центр усієї композиції. Його смуток і спокій вічні, закономірні — у цьому полягає глибокий зміст цієї драми.

Документ 2. «Мона Ліза» («Джоконда»)

https://papuas.ua/media/product/9d9/pazl-mona-liza-leonardo-da-vinchi-1000-elementiv-eurographics-6000-1203-aa6.jpg

Не можна уявити собі композиції більш простої та ясної, більш завершеної та гармонійної. Усе живе тріпоче у фігурі Мони Лізи. Вона справжня, наче саме життя. На її обличчі ледь грає посмішка, яка нестримною силою притягує до себе глядача. У її очах ми бачимо і мудрість, і лукавство, і велич, і знання якоїсь таємниці. А її посмішка розливається по всій картині, обгортає все тіло цієї жінки: її високий лоб, одяг, місячний пейзаж ледь пронизує коричнювату тканину сукні із золотистими відблисками й димно-смарагдове марево неба та скал. Поглянувши на неї, ми потрапляємо під її владу, у якій закладена невідома нам велика принадлива сила.

Документ 3. «Мадонна з квіткою»

Ми бачимо зовсім юну мати, яка могла б повернути до нас голову, щоб подарувати щасливу посмішку, а потім знову віддатися радісній грі із сином. Вічна краса материнства — у цьому нескінченна чарівність картини.

                     https://static-ru.insales.ru/images/products/1/1283/159876355/%D0%A5124.png  https://1001fact.ru/wp-content/uploads/2010/04/madonagrot.jpg

Документ 4. «Мадонна в ґроті»

Ця картина випромінює чарівливу гармонію всіх чотирьох фігур. Наш погляд спрямовується вглиб картини, у манливі просвіти темних скал, під якими знайшли захист фігури, створені Леонардо. І таємниця пронизує і їхні обличчя, і синюваті розщелини, і напівморок скал.

Завдання до документів.

1) Як характеризують Л. да Вінчі його висловлювання, що збереглися в записних книжках:

• «Швидше смерть, ніж утома».

• «Я не втомлююся, коли приношу користь»?

2) Уважно розгляньте картину Л. да Вінчі «Джоконда». Як художник досяг виразності в зображенні обличчя та фігури жінки? Зверніть увагу на фарби й композицію картини. Чим приваблює до себе пейзаж?

3) Розгляньте картину Л. да Вінчі «Мадонна з квіткою». Чим відрізняється це зображення від середньовічних ікон?

4) Визначте ідею творів Л. да Вінчі.

 

ДРУГА ГРУПА

Організовується робота з картинами Рафаеля  «Сікстинська Мадонна», «Мадонна в зелені», «Заручення Марії», «Афінська школа».

Рафаель Санті (1483–1520)

Рафаель Санті народився у Флоренції. Він прожив коротке (37 років), але яскраве життя. Працював у Римі. У його картинах панують спокій і гармонія. Особливо багато уваги Рафаель приділяв малюванню Мадонн. Його картини передають найтонші відтінки почуттів матері до дитини. Величний образ Богоматері Марії, заступниці людства, знайшов своє відображення в його картині «Сікстинська Мадонна».

За роки своєї діяльності Рафаель створив величезну кількість живописних полотен та настінних розписів. Усі вони стали зразком досконалості й краси в мистецтві. Відомими полотнами є також: «Заручення Марії», «Мадонна Конестабіле», «Мадонна в зелені», «Мадонна ді Фоліно», «Афінська школа» тощо.

Документ 1. «Сікстинська Мадонна»

https://coffeewithmilk.com.ua/wp-content/uploads/2020/08/sikstinskaia-madonna-rafael-747x1024.jpg

Марія йде по хмарах і несе свою дитину. Слава її нічим не підкреслена. Ноги її босі. Але як повелительку зустрічає її, прихиливши коліна, папа Сікст, свята Варвара опускає очі, а два ангели спрямовують угору свій мрійливо-задумливий погляд.

Вона йде до людей, юна й велична, щось приховавши у своїй душі. Вітер розвіває волосся дитини, й очі її дивляться на світ із такою силою та прозрінням, наче вона бачить і свою долю, і долю всього людства.

Документ 2. «Мадонна в зелені» , або  «Мадонною в луках»

https://sun9-75.userapi.com/G6smseR0SSKFdjKkUHxGtqveon87ekqzWd6yfQ/g_EgkgGQB4U.jpg

Перед нами молода золотокоса мати, яка з ніжністю дивиться на своїх малюків, що граються біля її колін. На зеленій луці ростуть квіти, удалині майорить річка, а за нею — оповиті синявою гори. Марія зображена босою, у синьому вбранні, без будь-яких прикрас. Образ Мадонни — ідеал справжньої жіночої краси. Тут немає ніякої символіки й прихованого змісту.

Документ 3. «Заручення Марії»

https://jyvopys.com/pictures/image365_5.jpg

На цій картині все красиве й витончене — і архітектура, і фігури людей, і їхні постави й обличчя, про що свідчать чисті святкові фарби, музичні ритми ліній, балетна грація рухів Марії та Йосифа, який урозріз із Євангелієм зображений привабливим і струнким молодим чоловіком.

Документ 4. «Афінська школа»

  http://www.arantzagorbea.com/wp-content/uploads/2016/01/arantza-gorbea-ag-arte-arquitectura-decoracion-interiorismo-bilbao-platon-02.jpg

У центрі велично прямують Платон та Арістотель, а навколо них стоять інші видатні вчені — Архімед, Сократ, Діоген, Геракліт. Фігура Арістотеля ступає легко й вільно. Благородність його рухів, м’які вигини плечей, рук і зборок одягу, темні й світлі тони додають їй грації та гармонії. Його обличчя сяє розумом і добром. В образі Арістотеля закладені справжня сила та спокій.

Завдання до документів.

1) Якими засобами митець досяг виразності у творі «Мадонною в луках»

2) Розгляньте картину Рафаеля «Сікстинська Мадонна». Що незвичного ви бачите в зображеннях Мадонни та немовляти? Яку головну думку хотів повідомити художник глядачу?

3) За що картина «Афінська школа» отримала таку назву?

4) Чому Рафаеля називають «Співцем Мадонни»?

 

ТРЕТЯ ГРУПА

Організовується робота із зображеннями скульптур Донателло «Святий Георгій», «Давид», «Дерев'яна статуя Марії Магдалини « Вражаюча »»

Донателло (1386- 1466)

Донателло (італ. Donatello) - італійський скульптор епохи Відродження, основоположник індивідуалізованого скульптурного портрета. Один з перших використав бронзове лиття, дерево, та зображення вершника на коні, як окремої скульптури , а не композиції. Був одним з найвпливовіших  художників і скульпторів свого часу.

Документ 1. «Святий Георгій»

Святий Георгій є незвичайним відображенням ідеальної молодості він зображений прекрасним, доблесним воїном, героїчним юнаком,його виділяє молодість, мужність і відвага. Він являє собою ідеал гуманістичної епохи, в якому об'єднані зовнішня краса і сила духу. Незважаючи на суворість фронтальної пози, фігура покровителя воїнів чи не здається застиглою в статиці: легкий поворот голови, плеча, розстановка ніг, недбалі складки плаща, - все це породжує відчуття реальності і жвавості.

C:\Users\w\Desktop\Статья 43 (2.2) Донателло. Святой Георгий. 1416.jpg

 

Документ 2. «Давид»

«Давид» - геніальний шедевр майстра, його кращий твір,виконаний у техніці бронзового лиття, на думку більшості мистецтвознавців.

Переможець Голіафа зображений у розквіті молодості та слави. Юнак в пастушачої шапці, повністю оголений, варто, поставивши ногу на голову поваленого велетня. Революційність шедевра Донателло полягає в тому, що Давид став першою оголеною натурою у вільній позі, розрахованою на круговий огляд, з часів античності. Образ Давида сповнений внутрішньої ясності і гармонії, в ньому поєднуються найкращі риси особистості: благородство, велич душі.

                                                        C:\Users\w\Desktop\Статья 43 (2.4) Донателло. Давид. 1432.jpg

Документ 3

«Дерев'яна статуя Марії Магдалини « Вражаюча »»

«Марія Магдалина» відноситься до пізнього періоду творчості художника, і просякнута глибоким драматизмом, що виходять за межі прийнятих для мистецтва того часу норм.

Виснажена постами і молитвами стара, в страшному лахмітті має багато  потворних зморшок що не зберегли і слідів колишньої краси. Її покірна поза - символ внутрішньої зламаності. Статуя вирізана з дерева, майстер відполірував оголені плечі і руки, залишає жорсткими одяг і сплутані волоси. Цей контраст надає образу ще більше трагічного звучання.

 

Деревянная статуя Марии Магдалины автор Донателло      https://pbs.twimg.com/media/EC_k5P_WkAAbwjs.png:large

 

Документ 4 «Кінна статуя Гаттамелати»

«Кінна статуя Гаттамелати» - пам'ятник, який став на багато століть зразком для створення скульптурних зображень володарів верхи на коні по всій Європі.

Герой одягнений в римські обладунки, і в той же час наділений яскравими індивідуальними рисами, що говорять про талант Донателло в мистецтві портретної скульптури. Захоплює цілісність композиційного рішення, гармонія вертикальних і горизонтальних ліній, ретельність опрацювання кожної деталі. Ця монументальна праця визнана одним з найбільш значущих шедеврів в творчості геніального Донателло.

Завдання до документів.

1) Чим відрізняються скульптури Донателло від середньовічних скульптур?

2) Якими засобами митець досяг виразності в скульптурі «Давид» ?

3) Як можна визначити, що статуя «Святий Георгій» належить Донателло?

4)Які спільні риси мають статуї «Святий Георгій», «Давид»?

 

ЧЕТВЕРТА ГРУПА

Організовується робота із зображеннями скульптур Мікеланджело «Давид», «Мойсей», Сікстинської капели в Римі та куполу собору Святого Петра.

Мікеланджело Буонарроті (1475–1564)

Мікеланджело Буонарроті — скульптор, живописець, архітектор, військовий інженер і поет. Він досяг великої точності в зображенні сили та краси людського тіла. Його творчий шлях почався з Флоренції, а потім він приїхав до Рима на прохання Папи, який доручив йому розпис Ватикана. Мікеланджело працював чотири роки, не допускаючи нікого до капели. Він також узяв участь у споруджені собору Святого Петра в Римі. Купол собору — вінець архітектурної творчості митця.

Документ 1. «Давид»

https://flashmomentcontinued.files.wordpress.com/2015/03/florence-2014-1054.jpg

Це величний і прекрасний юнак, сповнений безмежної відваги та сили. Спокійний, але відразу ж готовий розгорнути свою силу для перемоги над злом. Переконаний у своїй правоті й перемозі — справжній монумент героїчній особистості, людині, якою вона має бути.

 

Документ 2. «Мойсей»

http://cn15.nevsedoma.com.ua/photo/804/118_files/fullsize--84.jpg

Цей скульптурний Мойсей здається вищим за все оточення. Глядач насолоджується й цими різноманітними формами, і цими руками та жестами. Усі частини тіла передані повною свободою різця, і глядач має можливість цілком насолодитися досконалістю.

 

Документ 3. Сікстинська капела в Римі

https://img4.goodfon.com/original/1280x960/1/74/vatikan-sikstinskaia-kapella-potolok-freski-vozrozhdenie-mik.jpg    https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/1336031/pub_5c62d7ae0cfdc500ac23de64_5c62e91f31b13100b17dad70/scale_1200

 

Кожна композиція існує одночасно і сама по собі, і як невід’ємна частина цілого, оскільки всі вони взаємно узгоджені. Тут існує повна гармонія між частинами й цілим, їхня повна рівнозначність. Ви відчуваєте, що ця краса народжується не тільки від ідеальних пропорцій або поєднань, а скоріше виражає вищу духовність і якусь нелюдську силу, що рветься зовні, бажає затвердити свою владу, свою волю, свої безмежні можливості.

Документ 4. Купол собору Святого Петра

 

https://cdn.getyourguide.com/img/tour_img-1709445-148.jpg       http://4.bp.blogspot.com/-eI0aDQ1gvbw/UDn_8bmPZmI/AAAAAAAAQgQ/eRtXO2FhGek/s1600/Saint_Peter_Dome.jpg

 

 https://d12dkjq56sjcos.cloudfront.net/pub/media/magefan_blog/sightseeing/Rome-Landmark-Vatican-Museum-Big-Bus-Tours.jpg        https://avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/1532998/pub_5c9dd255687bdd00b34dd562_5c9dd49498d16400b47394b4/scale_1200

Купол собору Святого Петра — вінець архітектурної творчості майстра. Це дійсно досконале творіння його руки та різця. Буремний динамізм, внутрішня боротьба контрастів, усезаповнюючий рух вільно й органічно поєднані в цьому куполі в струнке, замкнене ціле ідеальних пропорцій.

Завдання до документів.

1) Мікеланджело писав: «Хто йде за іншими, ніколи їх не обжене, хто сам не вміє добре працювати, ніколи не зможе як слід скористатися чужими творами». Як, на думку Мікеланджело, художник має ставитися до творчості, щоб досягти найвищих результатів?

2) Якими засобами митець досяг виразності в скульптурі «Давид» ?

3) Як можна визначити, що статуя «Мойсей» належить Мікеланджело? Які спільні риси мають статуї «Давид» і «Мойсей»?

4)Чим уславилася Сікстинська капела в Римі?

V. РОЗМИНКА

  1. ПІВНІЧНЕ ВІДРОДЖЕННЯ.

Перегляд відео про кожного діяча біля 4 хв. з ремарками вчителя

Лукаса Кранаха Старшого (1472—1553),

Пітера Брейгеля Старшого (1525/1530—1569)

Альбрехт Дюрер (1471—1528)

Тиціана Вечелліо (1477–1576)

VІ. ПЕРЕВІРКА ДОСЯГНЕННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Групова робота  «Співвіднеси Митця і його твори»

Роздаю чотири аркуші паперу А 3 і заготівлі митців відродження та їхніх творів і пропоную учням співвіднести митця і його твори

Висновки

Підбиваючи підсумок роботи, прошу виділити учнів основні ознаки епохи Відродження та записуємо за необхідності їх до зошита. Якщо потрібно доповнюю відповіді здобувачів освіти.

• зростання інтересу до античної культури;

• з’являється шанобливе ставлення до людини, віра в її сили та здібності;

• мистецтво набуває світського характеру;

• релігійні сюжети змінюють сцени реального життя;

• засобом пізнання світу виступає досвід.

VІІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.               Рефлексія

 «Уявний мікрофон»

Використовуючи  клей – олівець як мікрофон пропоную відповісти на проблемне запитання уроку : Як ви думаєте, чому слова «Людина може все!» стали девізом доби Відродження?

  1.               Підбиття підсумків і оцінювання результатів роботи

Додаткові завдання за наявності часу (Можуть бути використанні не за чергою)

  1. Розповідаю історію , котра відбулася на телепередачі «Що? Де? Коли?» де знавців запитали: Що зробив  Мікеланджело  за 15 секунд такого що папа Юлій ІІ одразу прийняв його до розпису Сікстинської капели в Римі?

Відповідь: Напалював не відриваючи руки ідеальне коло.

  1. «Библиотека Ошо: Притчи старого города»

Тайна красоты

 Один юноша безумно страдал от любви. Видя это, многие люди пытались помочь ему советом.

 — Не так уж прекрасна эта девушка, — говорили они. — В нашем краю много более красивых дев! Выбирай любую из них!

 Но юноша побледнел, услышав эти слова, и так ответил на них

 — Красота — это не форма и не внешность сосуда, а его содержимое. И если оно вам кажется уксусом, то для меня оно — сладчайшее вино! Ведь Господь из одного кувшина наливает одному горькую отраву, а другому — мед, и все видят очертание сосуда, но лишь посвященный знает его содержимое!

  1. За виключної наявності часу можна поставити  відео про Мікеланджело Буонаротті  2.41 хв.

VІІІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Прочитати параграф § 6,с. 40 - 49

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
10 січня 2021
Переглядів
3529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку