Календарно тематичне планування з Всесвітньої історії для 7 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії 7 клас (1 година на тиждень, 35 – на рік) Розроблено відповідно до модельної навчальної програми «Всесвітня історія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090). Всесвітня Історія: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/Олена Пометун, Юлія Малієнко, Ольга Дудар – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2024. – 223 с.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з Всесвітньої історії 7  клас

(1 година на тиждень, 35 – на рік)

Розроблено відповідно до модельної навчальної програми «Всесвітня історія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Пометун О. І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090).

Всесвітня Історія: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти/Олена Пометун, Юлія Малієнко, Ольга Дудар – Київ: Видавничий дім «Освіта», 2024. – 223 с.

з/п

Дата

Тема уроку

При-ка

  1.  

 

Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація

§1

  1.  

 

Велике переселення народів та його наслідки. Велике розселення слов’ян.

§2

Розділ 1. СТАНОВЛЕННЯ ПЕРШИХ ДЕРЖАВ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

  1.  

 

Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг.

§3

  1.  

 

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії

§4

  1.  

 

Візантійська імперія доби Юстініана. Розквіт Візантії за Македонскої династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

§5

  1.  

 

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Арабо-мусульманська культура.

§6

  1.  

 

Практичне заняття №1:  Салічна правда – правова пам’ятка франків/ Візантійська та арабо-мусульманська культури: найвизначніші пам’ятки 

 

  1.  

 

Урок  узагальнення та тематичного контролю із розділу «Становлення перших середньовічних держав»

 

Розділ 2. ФОРМУВАННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧНОГО СУСПІЛЬСТВА

  1.  

 

Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація

§7

  1.  

 

Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм.

§8

  1.  

 

Роль християнської церкви в ранньому Середньовіччі.

§9

  1.  

 

Середньовічне місто та його мешканці.

§11-12

  1.  

 

Практичне заняття №2: Підготувати та представити презентацію (п’єсу, «живу картину») на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі». Створення малюнку середньовічного міста/сільської громади

§10

  1.  

 

Урок узагальнення та тематичного контролю із розділу «Формування Європейського середньовічного суспільства»

 

Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКІ ДЕРЖАВИ В Х – ХV ст. ДОБА ВІКІНГІВ. ХРЕСТОВІ ПОХОДИ

  1.  

 

Походи і  завоювання вікінгів

§13

  1.  

 

Хрестові походи. Духовно-рицарські ордени.

§14

  1.  

 

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій.

§15

  1.  

 

 Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Об’єднання Франції

§16

  1.  

 

Англія в ХІ–ХV ст. «Велика хартія вольностей». «Війна троянд»

§17-18

  1.  

 

Практичне заняття № 3.  Встановити цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури (на основі витягів з тексту документа)

§18

  1.  

 

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями

§19

  1.  

 

Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

§20 п.2-4

  1.  

 

Італійські торговельні республіки: Генуя, Венеція.

§20 п.1

  1.  

 

Урок узагальнення та тематичного контролю із розділу «Європейські держави в Х – ХV ст. Доба вікінгів. Хрестові походи»

 

Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНЕ І ДУХОВНЕ ЖИТТЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

  1.  

 

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт.

§25

  1.  

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.  Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

§22-25

  1.  

 

Практичне заняття № 4:  

  1.    створити повідомлення «Юрій Дрогобич – ректор Болонського університету»;
  2.    Твір «Життя середньовічного студента», «Диспут у середньовічному університеті»;
  3.    Підготовка та представлення презентацій, описів, віртуальних екскурсій «Пам’ятки мистецтва Середньовіччя», «Пам’ятки архітектури Середньовіччя».

 

Розділ 5. ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК ДЕРЖАВ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХІ – ХV ст.

  1.  

 

Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича.

§21-22, п.1-2

  1.  

 

Польське королівство за Казимира ІІІ.  Угорське королівство за Стефана І. Гуситські війни у Чехії.

§21-22, п.3-5

  1.  

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст.

§23

  1.  

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії

§24

  1.  

 

Практичне заняття № 5:

  1.      Укласти історичний портрет (на вибір): Ольгерд Гедимінович, Казимир ІІІ, Стефан І, Ян Гус, Мехмед ІІ;
  2.      Уявне інтерв’ю із сучасником гуситських війн/Грюнвальдської битви, штурму/оборони Константинополя.

 

  1.  

 

Урок узагальнення та тематичного контролю із теми «Виникнення та розвиток держав центральної та східної Європи в ХІ – ХV ст.

 

Розділ VI. ЦИВІЛІЗАЦІЇ СЕРЕДНЬОВІЧНОГО СХОДУ (оглядово)

  1.  

 

Делійський султанат. Досягнення індійської культури.  Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Суспільство та культура Японії

§30-31

  1.  

 

Урок узагальнення до курсу

 

 

docx
Додав(-ла)
Borovyk Olha
Додано
23 вересня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку