За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В. та ін.
За підручником «Зарубіжна література. 6 клас» (авторка Н. Міляновська, - Тернопіль : «Астон», 2023)
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
6 КЛАС
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 10 жовтня 2023 року № 1226)
(1,5 години на тиждень)
І семестр -1 год ІІ семестр – 2 год
Усього — 52 години:
Текстуальне вивчення — 40 год.;
діагностування (у різнийспосіб) прогрессу набуття учнями знань і компетентностей – 4 год
розвиток мовлення(усно, письмово) — 4 год.;
виразне декламування напам'ять – 1 год.;
позакласне читання — 2 год.;
резерв — 1 год.
Для вивчення напам'ять – Мацуо Басьо. Хайку(2-3), Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…».
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
||
Тема 1. ВСТУП. Художня література і мистецтво |
|||||
1 |
|
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. |
|
|
Тема 2. МІФИ НА ВСІ ЧАСИ |
|||||
2 |
|
|
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. |
|
|
3 |
|
|
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. |
|
|
4 |
|
|
Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. |
|
|
5 |
|
|
Міф про Геракла. «Немейський лев» (перший подвиг). Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
|
|
6 |
|
|
Позакласне читання №1. Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. Втілення міфів народів світу в мистецтві. |
|
|
7 |
|
|
РМ №1 (усно). Крилаті вислови грецької міфології. |
|
|
8 |
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ. Художня література і мистетво», «Міфи на всі часи» (різнорівневі завдання) |
|
|
Тема 3. ПРИГОДИІ ФАНТАСТИКА |
|||||
9 |
|
|
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини |
|
|
10 |
|
|
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. |
|
|
11 |
|
|
Дік Сенд і його друзі. |
|
|
12 |
|
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі. |
|
|
13 |
|
|
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. |
|
|
14 |
|
|
Динаміка його образу, причини духовного переродження. |
|
|
15 |
|
|
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
|
16 |
|
|
РМ №2 (письмово). Твір-роздум на тему: "Що робить людину щасливою?» |
|
|