КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
6 КЛАС
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 10 жовтня 2023 року № 1226)
(1,5 години на тиждень)
І семестр -1 год ІІ семестр – 2 год
Усього — 52 години:
Текстуальне вивчення — 40 год.;
діагностування (у різнийспосіб) прогрессу набуття учнями знань і компетентностей – 4 год
розвиток мовлення(усно, письмово) — 4 год.;
виразне декламування напам'ять – 1 год.;
позакласне читання — 2 год.;
резерв — 1 год.
Для вивчення напам'ять – Мацуо Басьо. Хайку(2-3), Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…».
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
||
Тема 1. ВСТУП. Художня література і мистецтво |
|||||
1 |
|
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. |
|
|
Тема 2. МІФИ НА ВСІ ЧАСИ |
|||||
2 |
|
|
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. |
|
|
3 |
|
|
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. |
|
|
4 |
|
|
Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. |
|
|
5 |
|
|
Міф про Геракла. «Немейський лев» (перший подвиг). Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
|
|
6 |
|
|
Позакласне читання №1. Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. Втілення міфів народів світу в мистецтві. |
|
|
7 |
|
|
РМ №1 (усно). Крилаті вислови грецької міфології. |
|
|
8 |
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ. Художня література і мистетво», «Міфи на всі часи» (різнорівневі завдання) |
|
|
Тема 3. ПРИГОДИІ ФАНТАСТИКА |
|||||
9 |
|
|
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини |
|
|
10 |
|
|
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. |
|
|
11 |
|
|
Дік Сенд і його друзі. |
|
|
12 |
|
|
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі. |
|
|
13 |
|
|
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. |
|
|
14 |
|
|
Динаміка його образу, причини духовного переродження. |
|
|
15 |
|
|
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
|
16 |
|
|
РМ №2 (письмово). Твір-роздум на тему: "Що робить людину щасливою?» |
|
|