КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
6 КЛАС
(за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко
Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.),
за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2022)
(1 година на тиждень, 35 години на рік)
Критерії |
Усього |
І семестр |
ІІ семестр |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей |
4 |
2 |
2 |
Розвиток зв’язного мовлення |
4 |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Позакласне читання |
2 |
1 |
1 |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
|
І семестр |
||||
ВСТУП Художня література і мистецтво |
||||
1. |
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів і перекладачок у залученні українських читачів/читачок до скарбниці світової літератури. |
|
|
|
МІФИ НА ВСІ ЧАСИ |
||||
2. |
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. |
|
№ |
|
3. |
Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея. |
|
|
|
4. |
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла (за вибором учителя). |
|
|
|
5. |
РЗМ №1. (Усно) Крилаті вислови грецької міфології |
|
|
|
6. |
ПЧ № 1 Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. |
|
|
|
7. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 1 за темами «Вступ», «МІФИ НА ВСІ ЧАСИ ». Різнорівневі завдання |
|
|
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА |
||||
8. |
Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. |
|
|
|
9. |
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі. |
|
|
|
10. |
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження. |
|
|
|
11. |
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
|
|
12. |
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального. |
|
|
|
13. |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
|
|
14. |
РЗМ № 2 (письмово) Твір «Що в житті людини найцінніше?» (за вивченими творами) |
|
|
|
15. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами № 2 «Пригода та фантастика». Літературний диктант. |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ |
||||
16. |
Джек Лондон. «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. |
|
|
|
17. |
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. |
|
|
|
18. |
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
|
|
19. |
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
|
|
|
20. |
Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
|
|
|
21. |
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі. |
|
|
|
22. |
РЗМ № 3 (усно). Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації (на основі вивчених творів) |
|
|
|
23. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 3 Різнорівневі завдання з теми “НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ” |
|
|
|
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ |
||||
24. |
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст |
|
|
|
25. |
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). |
|
|
|
26. |
Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди») Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». |
|
|
|
27. |
Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. |
|
|
|
ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ |
||||
28. |
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
|
|
|
29. |
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
|
|
|
30. |
Роберт Шеклі. «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві). |
|
|
|
31. |
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
|
|
|
31. |
РЗМ № 4 (письмово) Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами) |
|
|
|
33. |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 4. Різнорівневі завдання |
|
|
|
34. |
ПЧ № 2 Р.Д.Бредбері «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день |
|
|
|
ПІДСУМКИ |
||||
35. |
Підсумковий урок. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. |
|
|
|