Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 6 класу (НУШ) 1 год

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 6 класу (НУШ). 1 год на тиждень. 35 год на рік.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

6 КЛАС

(за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко
Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.),
за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2022)
(1 година на тиждень, 35 години на рік)

Критерії

Усього

І семестр

ІІ семестр

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей

4

2

2

Розвиток зв’язного мовлення

4

2 (у+п)

2 (у+п)

Позакласне читання

2

1

1

 

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітка

 

І семестр

ВСТУП

Художня література і мистецтво

1.

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів і перекладачок у залученні українських читачів/читачок до скарбниці світової літератури.

 

 

 

МІФИ НА ВСІ ЧАСИ

2.

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів.

 

 

3.

Грецькі міфи. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Прометея.

 

 

 

4.

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла (за вибором учителя).

 

 

 

5.

РЗМ №1. (Усно) Крилаті вислови грецької міфології

 

 

 

6.

ПЧ № 1 Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар.

 

 

 

7.

Діагностування прогресу набуття учнями знань і

компетентностей № 1 за темами «Вступ», «МІФИ НА ВСІ ЧАСИ ». Різнорівневі завдання

 

 

 

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

8.

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

 

 

 

9.

Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі.

 

 

 

10.

Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження.

 

 

 

11.

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.

 

 

 

12.

Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального.

 

 

 

13.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

 

 

 

14.

РЗМ № 2 (письмово) Твір «Що в житті людини найцінніше?» (за вивченими творами)

 

 

 

15.

 Діагностування прогресу набуття учнями знань і

компетентностей за темами № 2 «Пригода та фантастика». Літературний диктант.

 

 

 

ІІ семестр

НЕ ЗДАВАТИСЯ В

ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

16.

Джек Лондон. «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки.

 

 

 

17.

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

 

 

 

18.

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

 

 

 

19.

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

 

 

 

20.

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

 

 

 

21.

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.

 

 

 

22.

РЗМ № 3 (усно). Усне висловлювання щодо проблеми вибору у складній життєвій ситуації  (на основі вивчених творів)

 

 

 

23.

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей  № 3 Різнорівневі завдання з теми “НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ”

 

 

 

БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ

24.

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст

 

 

 

25.

Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

 

 

 

26.

 Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди») Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».

 

 

 

27.

Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

 

 

 

ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ

28.

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

 

 

 

29.

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

 

 

 

30.

Роберт Шеклі. «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).

 

 

 

31.

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

 

 

 

31.

РЗМ № 4 (письмово)  Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)

 

 

 

33.

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей  № 4. Різнорівневі завдання

 

 

 

34.

ПЧ № 2 Р.Д.Бредбері  «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день

 

 

 

ПІДСУМКИ

35.

Підсумковий урок. Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.

 

 

 

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку