Календарно-тематичне планування
занять факультативу «УКРАЇНОЗНАВСТВО».
9 клас
Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 03.07.2014 р. № 14.1/12-Г-1058)
Програма курсу за вибором «Українознавство. 5–11 класи» Автори програми: Кононенко П.П.,Касян Л.Г., Семенюченко О.В(0.5 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування
занять факультативу «УКРАЇНОЗНАВСТВО».
9 клас
Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 03.07.2014 р. № 14.1/12-Г-1058)
Програма курсу за вибором «Українознавство. 5–11 класи» Автори програми: Кононенко П.П.,Касян Л.Г., Семенюченко О.В.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
Вступ. |
|||
1 |
Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна навчальна дисципліна. |
|
|
Тема 1. Я — Українець. |
|||
2 |
Воля як воління (намір до дії), і воля як свобода – життєва стратегія української особистості. Свобода від та свобода для. |
|
|
3 |
Українська держава – гарант реалізації поклику української людини. |
|
|
Тема 2. Моя родина, мій рід. |
|||
4 |
Щастя. Прагнення людини до нього.Родина – осередок щастя. Творення та створення родини. Узгодження траєкторії спільного життєвого шляху. |
|
|
5 |
Людина як цінність, а не засіб задоволення потреб іншого.Взаємоповага, довіра, любов, вдячність як основа стосунків у родині. |
|
|
Тема 3. Мій український народ. |
|||
6 |
Волелюбність та вольовість українського народу. Відображення волелюбності та вольовості українців у фольклорі. |
|
|
7 |
Українська мова – джерело любові, волі та вольовості кожного українця.Мова – вічна ріка буття українського народу. Заборони-завади на її шляху.Функціонування української мови у всіх сферах суспільного життя від давнини до сьогодення. |
|
|
8 |
Усвідомлення праукраїнцями себе як народу, відмінного від інших (уривки з«Велесової книги»). Перетворення українського народу в націю. |
|
|
9 |
Самопізнання та самоусвідомлення української нації. Національна ідея як виявлення поклику. |
|
|
10 |
Українська держава – форма виявлення національної ідеї, її реалізація через діяльність і творчість.«Історія русів» |
|
|
Тема 4. Моя держава — Україна. |
|||
11 |
Українська національна еліта. Вплив еліти на процес творення держави. |
|
|
12 |
Представники різних професій, митці, вчені, державні діячі як українська національна еліта |
|
|
13 |
Роль різних об’єднань представників української еліти в становленні та розвитку державності «Каменярі». |
|
|
Тема 5. Україна та українці у світі. |
|||
14 |
Українська діаспора. Причини її виникнення. |
|
|
15 |
Чотири еміграційні хвилі. Внесок представників кожної хвилі унаціє- та державотворчі процеси в Україні та в інших державах. |
|
|
16 |
Українська діаспора як простір збереження та продовження традицій |
|
|
17 |
Асиміляційні процеси. |
|
|