Календарно-тематичне планування. Зарубіжна література 8 клас. 2018-2019 н.р.
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Світова література: 5-9 класи. К.: Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України №804 від 07.06.2017р. №804).
Підручник: Ніколенко О.М. Зарубіжна література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл./ О.М. Ніколенко, М.О. Зуєнко, Б.В. Стороха. – К.: Грамота, 2016р. – 288с.
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
8 КЛАС
2 год. на тиждень (70 годин на рік)
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Світова література: 5-9 класи / О.М.Ніколенко (керівник колективу), К.В.Таранік-Ткачук, С.П.Фоміна, О.В.Ревнивцева, Т.П.Сегеда, Н.В.Онищенко К.: Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України №804 від 07.06.2017р. №804).
Підручник: Ніколенко О.М. Зарубіжна література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл./ О.М. Ніколенко, М.О. Зуєнко, Б.В. Стороха. – К.: Грамота, 2016р. – 288с.
|
Форми контролю
|
І семестр 32 год. |
ІІ семестр 38 год. |
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
|
Позакласне читання (ПЧ) |
2 |
2 |
|
Виразне читання (ВЧ) |
1 |
1 |
|
Розвиток мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення:
одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).
Пор. № |
Дата проведення |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
|
|
І СЕМЕСТР
|
|||
|
ВСТУП (2 години)
|
|||
1 |
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки.
ТЛ: рід літератури, епос, лірика, драма.
|
|
|
2 |
|
Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах.
ТЛ: літературний напрям, літературна течія (початкові поняття). |
|
|
|
2. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури (7 годин)
|
|
||
3 |
|
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.
ТЛ: міф, міфологічний образ (поглиблення понять).
|
|
|
4 |
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.
|
|
|
5 |
|
Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).
|
|
|
6 |
|
Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором). Проповідь на горі.
|
|
|
7 |
|
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. РМ (усно)№1. Мудрість та повчальність євангельських притч. |
|
|
8 |
|
ПЧ №1 Біблійні та Євангельські притчі.
|
|
9 |
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.
|
|
10 |
|
Контрольна робота №1 Вступ. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури. (різнорівневі тестові завдання).
|
|
3. АНТИЧНІСТЬ (11 годин) |
|||
11 |
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).
|
|
12 |
|
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Міфи троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).
|
|
13 |
|
Гомер — легендарний засновник європейської літератури. Його значення в історії розвитку європейських літератур. «Іліада» та «Одіссея» Гомера - енциклопедія життя стародавніх греків. Героїчний епос.
ТЛ: героїчний епос.
|
|
14 |
|
Гомер «Іліада» (огляд): структура, сюжет, міфологічна основа. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470– 670). Віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).
ТЛ: віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).
|
|
15 |
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.
Сапфо (VII–VI ст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
|
|
|
ТЛ: елегія.
|
|
16 |
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми — трагедія і комедія.
ТЛ:трагедія.
|
|
17 |
|
Есхіл (бл. 525–бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий».
|
|
18 |
|
Есхіл «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.
РМ №2 (письмово) Есе «Вогонь Прометея – світло свободи »
|
|
19 |
|
«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.
|
|
20 |
|
Образ Енея та його значення в композиції твору.
|
|
21 |
|
Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.
ТЛ: ода.
|
|
22 |
|
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.
|
|
23 |
|
Контрольна робота № 2 Різнорівневі завдання з теми «Античність».
|
|
4. СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (8 годин) |
|||
24 |
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.
|
|
25 |
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.
|
|
26 |
|
Ду Фу (712–770). «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.
|
|
27 |
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям (бл. 1048–після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.
Вивчити напам’ять:2 – 3 рубаї (за вибором).
ТЛ: рубаї.
|
|
28 |
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
ТЛ: героїчний епос (середньовічний) поглиблення понять.
|
|
29 |
|
Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси |
|
|
|
високого почуття кохання.
ВЧ №1 Виразне читання сонетів Данте Аліг’єрі.
ТЛ: сонет.
|
|
30 |
|
Контрольна робота №3. Твір (у формі есе) на літературну тему: 1. «…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!» (Омар Хайям). 2. «За що можна «…й кров пролити, трупом впасти» (за «Піснею про Роланда»).
|
|
31 |
|
ПЧ №2 Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.
|
|
32 |
|
Підсумковий урок.
|
|
|
ІІ С Е М Е С Т Р |
||
|
|
||
33 |
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.
|
|
34 |
|
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.
Вивчити напам’ять: Сонет напам’ять (за вибором).
ТЛ: поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб.
|
|
35 |
|
Вільям Шекспір (1564–1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба.
Вивчити напам’ять: Сонет напам’ять (за вибором).
|
|
36 |
|
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
|
|
37 |
|
РМ №3 (усно) Порівняльний аналіз сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів.
|
|
38 |
|
ВЧ №2 напам’ять сонетів Петрарки та В. Шекспіра.
|
|
39 |
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.
ТЛ: поглиблення поняття про трагедію.
|
|
40 |
|
«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).
ТЛ: поглиблення поняття про вічний образ. |
|
41 |
|
«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. |
|
42 |
|
«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.
|
|
43 |
|
ПЧ №3 В.Шекспір «Гамлет». Історія написання. Сюжет. Духовні пошуки головного героя в трагедії В. Шекспіра «Гамлет» (Переможець – чи переможений?). Проблема морального вибору і вчинку у творі.
|
|
44 |
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.
ТЛ: поглиблення поняття про роман.
|
|
45 |
|
«Дон Кіхот». Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.
|
|
46 |
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство».
ТЛ: поглиблення поняття про вічний образ.
|
|
47 |
|
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта |
|
|
|
філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів.
|
|
48 |
|
Контрольна робота №4 Твір у формі есе. |
|
6. БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ (8 годин)
|
|||
49 |
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).
|
|
50 |
|
Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (1572– 1631). «Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.
ТЛ: поглиблення понять про вірш (філософський).
|
|
51 |
|
Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
|
|
52 |
|
Мольєр (1622–1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.
ТЛ: сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.
|
|
53 |
|
Історія створення комедії «Міщанин- шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.
|
|
54 |
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).
|
|
55 |
|
Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщаниншляхтич». Виховний потенціал твору. Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).
|
|
56 |
|
РМ №4 (письмово) Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич».
|
|
57 |
|
ПЧ №3 Бунін І. О. «Красуня».
|
|
58 |
|
Контрольна робота №5 Різнорівневі завдання з теми «Бароко і класицизм».
|
|
7. Література XX–XXI століття. У пошуках себе і високого польоту (6 годин)
|
|||
59 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казціпритчі «Маленький принц».
ТЛ: притча.
|
|
60 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Художні образи.
|
|
61 |
|
Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Філософський зміст твору.
|
|
62 |
|
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як філософська метафора людського буття..
ТЛ: Поглиблення понять про метафору.
|
|
63 |
|
Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон». Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана
|
|
64 |
|
Художній конфлікт і можливість його подолання. Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі.
ТЛ: Поглиблення понять про алегорію. |
|
65 |
|
Барбара Космовська (нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба». Ідея поваги й любові до людини.
|
|
66 |
|
Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у творі.
|
|
67 |
|
Контрольна робота №6 Твір різнорівневі тестові завдання. Літературний диктант.
|
|
68 |
|
ПЧ №4 М.Аромштам. «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми та їхнє осмислення у творі.
|
|
69 |
|
Урок-повторення «Гортаючи сторінки улюблених книг». Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.
|
|
70 |
|
Підсумковий урок. Обговорення списку літератури на 9 клас.
|
|