Календарно-тематичне планування. Зарубіжна література 8 клас. 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Календарно-тематичне планування. Зарубіжна література 8 клас. 2018-2019 н.р.

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Світова література: 5-9 класи. К.: Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України №804 від 07.06.2017р. №804).

Підручник: Ніколенко О.М. Зарубіжна література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл./ О.М. Ніколенко, М.О. Зуєнко, Б.В. Стороха. – К.: Грамота, 2016р. – 288с.

Перегляд файлу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

 8 КЛАС

 

2 год. на тиждень (70 годин на рік)

 

Календарно-тематичне  планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Світова література: 5-9 класи / О.М.Ніколенко (керівник колективу), К.В.Таранік-Ткачук, С.П.Фоміна, О.В.Ревнивцева, Т.П.Сегеда, Н.В.Онищенко К.: Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України №804 від 07.06.2017р. №804).

 

 

Підручник: Ніколенко О.М. Зарубіжна література: підручник для 8 кл. загальноосвітн.навч. закл./ О.М. Ніколенко, М.О. Зуєнко, Б.В. Стороха. – К.: Грамота, 2016р. – 288с.

 

 

 

 

Форми контролю

 

І семестр 32 год.

ІІ семестр 38 год.

Контрольні  роботи у формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших  завдань (тестів,

відповідей  на запитання тощо)

2

2

 

Позакласне читання (ПЧ)

2

2

 

Виразне читання (ВЧ)

1

1

 

Розвиток  мовлення (РМ)

2 (у+п)

2 (у+п)

 

Перевірка зошитів

4

5

 

* У кожному семестрі обов’язковим є  проведення двох уроків розвитку мовлення:

одного усного  й  одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).

 

 

 

 

 

                 

Пор. №  

Дата проведення

Зміст програмового матеріалу

Примітки

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

 

 

ВСТУП (2 години)

 

 

1

 

 

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки.

 

ТЛ: рід літератури, епос, лірика, драма.

 

 

2

 

 

Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями,  течії, специфіка їхнього розвитку в  різних країнах.  

 

ТЛ: літературний напрям, літературна течія (початкові поняття).

 

 

 

2. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури 

(7 годин)

 

 

3

 

 

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. 

Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

 

ТЛ: міф, міфологічний образ (поглиблення понять).

 

 

 

4

 

 

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.

 

 

5

 

 

Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).

 

 

6

 

 

Новий Заповіт (Євангеліє 2-3 розділи за вибором). Проповідь на горі.

 

 

7

 

 

Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

РМ (усно)№1. Мудрість та повчальність євангельських притч.

 

8

 

 

ПЧ №1 Біблійні та Євангельські притчі.

 

 

 

 

 

9

 

 

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

 

 

10

 

 

Контрольна робота №1 Вступ. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури.

(різнорівневі тестові завдання).

 

 

3.  АНТИЧНІСТЬ (11 годин)

11

 

 

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).

 

 

12

 

 

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.

 Міфи троянського циклу. Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла.  Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

 

 

13

 

 

Гомер — легендарний засновник європейської літератури. Його значення в історії розвитку

європейських літератур. «Іліада» та «Одіссея» Гомера -  енциклопедія життя стародавніх греків. Героїчний епос.

 

ТЛ: героїчний епос.

 

 

14

 

 

Гомер «Іліада» (огляд): структура, сюжет, міфологічна основа. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470

670). Віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).

 

ТЛ: віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр).

 

 

15

 

 

Особливості    розвитку    і    види    лірики    в    Давній

Греції. Тіртей (VII ст. до н.е.).

«Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. 

 

Сапфо (VIIVI ст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

 

 

 

 

 

ТЛ: елегія.

 

 

 

16

 

 

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми — трагедія і комедія.

 

 ТЛ:трагедія.

 

 

 

17

 

Есхіл (бл. 525бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». 

 

 

 

 

18

 

 

Есхіл «Прометей закутий».

Основний   конфлікт     трагедії.      «Дари»           Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

 

РМ №2 (письмово) Есе «Вогонь Прометея – світло свободи »

 

 

 

19

 

 

«Золота доба» давньоримської літератури.

Публій Вергілій Марон (7019 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави.

 

 

20

 

 

Образ Енея та його значення в композиції твору.

 

 

21

 

 

Квінт Горацій Флакк (658 рр. до н. е.).

«До   Мельпомени»      («Мій          пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. 

 

ТЛ: ода.

 

 

22

 

 

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р.

н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»). Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.

 

 

23

 

 

 Контрольна робота № 2 Різнорівневі завдання з теми «Античність».

 

 

 

4. СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ (8 годин)

24

 

 

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

 

 

25

 

 

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо (701762). «Печаль на яшмовому ганку»,

«Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.

 

 

26

 

 

Ду          Фу          (712770). «Весняний         краєвид»,

«Подорожуючи, вночі описую почуття», «Пісня про хліб і шовк». Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи,  символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

 

 

27

 

 

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. 

Омар Хайям (бл. 1048після 1122). Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма.

 

Вивчити напам’ять:2 – 3 рубаї  (за вибором).

 

ТЛ: рубаї.

 

 

28

 

 

Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. 

«Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система (Роланд, Ганелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.

 

ТЛ: героїчний епос (середньовічний) поглиблення понять.

 

 

 

29

 

 

Аліг’єрі Данте (12651321). 

Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси

 

 

 

 

 

високого почуття кохання. 

 

ВЧ №1 Виразне читання сонетів Данте Аліг’єрі.

 

ТЛ: сонет.

 

 

30

 

                         

Контрольна робота №3. Твір (у формі есе) на літературну тему:

1.     «…головне, Що нам дається тут, – життя: пильнуй же!» (Омар Хайям). 

2.     «За що можна «…й кров пролити, трупом впасти» (за «Піснею про Роланда»).

 

 

31

 

 

ПЧ №2 Рудакі. Газелі, рубаї, бейти.

 

 

32

 

 

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

ІІ С Е М Е С Т Р

 

 

5. ВІДРОДЖЕННЯ (12 годин)

 

33

 

 

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

 

 

34

 

Франческо Петрарка (13041374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

 

Вивчити напам’ять: Сонет напам’ять (за вибором).

 

ТЛ: поглиблення поняття про  сонет. Катрен, терцет, ямб. 

 

 

35

 

 

Вільям Шекспір (15641616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Сонети № 66, 116, 130.  Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. 

 

Вивчити напам’ять: Сонет напам’ять (за вибором).

 

 

36

 

Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

 

 

 

37

 

РМ №3 (усно) Порівняльний аналіз сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх  засобів створення жіночих образів.

 

 

 

38

 

 

ВЧ №2 напам’ять сонетів Петрарки та В. Шекспіра.

 

 

39

 

 

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. 

  

ТЛ: поглиблення поняття про трагедію.

 

 

40

 

 

«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

  

ТЛ: поглиблення поняття про вічний образ.

 

41

 

 

 

«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.  

 

42

 

 

«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.   

 

 

43

 

 

ПЧ №3 В.Шекспір «Гамлет». Історія написання. Сюжет. Духовні пошуки головного героя в трагедії В. Шекспіра «Гамлет» (Переможець – чи переможений?). Проблема морального вибору і вчинку у творі.

 

 

44

 

 

Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616)

«Дон Кіхот»  I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.

 

ТЛ: поглиблення поняття про роман.

 

 

45

 

 

«Дон Кіхот».  Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.

 

 

46

 

 

Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство».

 

ТЛ: поглиблення поняття про вічний образ.         

 

 

47

 

 

Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта

 

 

 

 

філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів.

 

 

48

 

Контрольна робота №4 Твір у формі есе.

 

 6. БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ (8 годин)

 

49

 

 

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

 

 

 

50

 

 

Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (15721631). «Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.  

 

 ТЛ: поглиблення понять про вірш (філософський).

 

 

51

 

 

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

 

 

52

 

 

Мольєр (16221673). «Міщанин-шляхтич».

Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

 

ТЛ: сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

 

 

53

 

 

Історія               створення               комедії «Міщанин-

шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

 

 

54

 

 

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.).

 

 

55

 

 

 

Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщаниншляхтич». Виховний потенціал твору. Засоби  комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

 

 

 

56

 

 

РМ №4 (письмово) Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич».

 

 

57

 

 

ПЧ №3 Бунін І. О. «Красуня».

 

 

58

 

 

Контрольна робота №5 Різнорівневі завдання з теми «Бароко і класицизм».

 

 

 

7. Література XXXXI століття.

У пошуках себе і високого польоту (6 годин)

 

59

 

 

Антуан де Сент-Екзюпері (19001944). «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казціпритчі «Маленький принц».

 

ТЛ: притча. 

 

 

60

 

 

Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Художні образи. 

 

 

61

 

 

Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Філософський зміст твору.

 

 

62

 

 

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору як філософська метафора людського буття..

 

ТЛ: Поглиблення понять про метафору.

 

 

63

 

 

Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».

Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана

 

 

64

 

 

Художній конфлікт і можливість його подолання. Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі.

 

ТЛ: Поглиблення понять про алегорію.

 

65

 

 

Барбара Космовська (нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба». Ідея поваги й любові до людини.

 

 

66

 

 

Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у творі.

 

 

67

 

 

 

Контрольна робота №6 Твір різнорівневі тестові завдання. Літературний диктант.

 

 

 

68

 

 

ПЧ №4

М.Аромштам. «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. Моральні проблеми  та їхнє осмислення у творі.

 

 

69

 

 

Урок-повторення «Гортаючи сторінки улюблених книг». Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.

 

 

70

 

Підсумковий урок. Обговорення списку літератури на 9 клас.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Андріїв Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корніченко Тетяна
    Дякую за розробку календарно- тематичного планування уроків зарубіжної літератури у 8 класі.Успіхів,творчих досягнень.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Недавній Валерій Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
30 липня 2018
Переглядів
36614
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку