КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків з інтегрованого курсу «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 6 клас
для закладів загальної середньої освіти
Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори: Хитра З.М., Романенко О.А.)
Хитра З.М., Романенко О.А. Матеріали для пілотування модельної навчальної програми «Здоров’я, безпека та добробут. 5-6 класи». / З. М. Хитра, О. А. Романенко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2022.
Всього 35 годин на рік (1 година на тиждень)
ІІ семестр 19 годин
№ |
Дата проведення |
Тема. Проблемні чи дослідницькі запитання |
Очікувані результати |
Домашнє завдання |
Розділ 2. БЕЗПЕКА В ЖИТТІ – ЖИТТЯ В БЕЗПЕЦІ |
||||
1 |
|
Тема 1. Безпека у побуті Чому безпека людини має бути понад усе? |
Учень/учениця розпізнає ймовірні небезпеки природного, техногенного, воєнного, соціального характеру і побутового походження; передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв; прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі; використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я; демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі; діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції; моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, соціального і побутового походження; звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами; аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я; обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки; обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті та громадських місцях; здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію; діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції; моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях природного, техногенного, воєнного, соціального і побутового походження. |
Опрацювати § 18. Скласти перелік ймовірних ризиків та небезпек у місті/селі або довкіллі. |
2 |
|
Що для вас має бути важливим під час воєнних дій? |
Опрацювати § 19. Підготувати повідомлення про способи психологічної підтримки, подолання страху в надзвичайних ситуаціях, в умовах воєнного часу. |
|
3 |
|
Як можна уникнути ризиків на окупованих територіях або зоні бойових дій? |
Опрацювати § 20. Підготувати повідомлення про хімічну зброю (фосфорні бомби) (за бажанням). |
|
4 |
|
Як досягти безпечного та здоров’язбережувального використання програмно-апаратних засобів? |
Опрацювати § 21. Підготувати повідомлення про нетикет, кібербулінг, кіберполіцію. (за бажанням). |
|
5 |
|
Що важливо вміти робити, щоб уберегти помешкання від затоплення? |
Опрацювати § 22. Проведення дослідів з очищення води в домашніх умовах. |
|
6 |
|
Як слід користуватися газовими та електричними приладами? |
Опрацювати § 23. Дослідження споживання електроенергії в побуті. |
|
7 |
|
Що потрібно знати про безпеку використання засобів побутової хімії? |
Опрацювати § 24. Підготувати групові проєкти про екоальтернативи засобам побутової хімії. |
|
8 |
|
Як необхідно діяти у випадку виникнення пожежі? |
Опрацювати § 25. Підготувати повідомлення про ДСНС, професію рятувальників. |
|
9 |
|
Тема 2. Транспорт і безпека. Техногенні та соціальні небезпеки Чому велосипед став популярним видом транспорту у світі? |
Опрацювати § 26. Підготувати групові проєкти про велоінфраструктуру міста/села; правила користування електросамокатом, гіроскутером, скейтбордом. |
|
10 |
|
Які техногенні небезпеки можливі у наш час? |
Учень/учениця розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами; пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників; протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб; моделює ситуацію з конструктивним залагодженням конфліктів; оцінює надійність різних джерел інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо). |
Опрацювати § 27. Скласти перелік об’єктів підвищеної небезпеки населеного пункту або області; виготовлення захисних пов’язок.
|
11 |
|
Як не стати жертвою насильства? |
Опрацювати § 28. Скласти пам’ятки про захист особистого майна, запобігання кримінальним небезпекам. Підготуватися до підсумкового уроку. |
|
12 |
|
Застосовуємо знання щодня. Підсумки № 3 |
Підготувати повідомлення про Богдана Гаврилишина. |
|
Розділ 3. ДОБРОБУТ КОЖНОГО – ДОБРОБУТ УКРАЇНИ |
||||
13 |
|
Тема 1–3. Особистий, родинний та суспільний добробут.
Як правильно планувати та встигати все робити?
|
Учень/учениця доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього; вміє раціонально розпоряджатися власними грошима; організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час; визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі; самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті; моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб; розуміє вагу докладених зусиль дорослих для отримання доходів; визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання; бережливо ставиться до власного майна та майна інших осіб, обґрунтовує недоторканність чужого майна; аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів; розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини; обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів); відбирає ресурси для повторної переробки; оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо); розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку; розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього; визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення; вирізняє ознаки доброчинності; виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги; пояснює значення волонтерства. |
Опрацювати § 30. Скласти список справ на один день відповідно до матриці Ейзенхауера. |
14 |
|
Як ефективно розпоряджатися власними грошима? |
Опрацювати § 31. Скласти свій тижневий бюджет – планування раціонального розпорядження власними грошима.
|
|
15 |
|
Що треба для забезпечення добробуту сім’ї? (Сімейний бюджет) |
Опрацювати § 32. Розв’язання задач щодо раціонального використання фінансових ресурсів родини.
|
|
16 |
|
Що треба для забезпечення добробуту сім’ї? (Сімейний бізнес) |
Опрацювати § 32. Підготувати презентації про успішний сімейний бізнес в Україні та світі.
|
|
17 |
|
Що таке «зелене споживання»? |
Опрацювати § 33. Підготувати групові проєкти «Як зменшити кількість сміття?», «Друге життя речей».
|
|
18 |
|
Як доброчинність змінює наш світ? |
Опрацювати § 34. Підготувати групові проєкти «Створюємо цінність для громади/ закладу освіти разом». Підготувати презентації на теми: «Краудфандінг», «Успішні українці та українки», «Меценатство в Україні» тощо).
|
|
19 |
|
Застосовуємо знання щодня. Підсумки № 4 |
|