Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу – 2020-2021 н.р.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(70 годин, 2 година на тиждень)
№ уро-ку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 1. Кодування даних та апаратне забезпечення |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інструктаж з БЖД. Кодування символів. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Кредити. Кредитна історія та її формування. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Конфігурація комп’ютера під потребу. Вибір найкращого варіанту придбання комп’ютера в кредит. |
|
Учень/учениця Знаннєва складова Розуміє поняття двійкового коду, називає одиниці вимірювання його довжини та пояснює їх співвідношення. Описує загальний принцип побудови таблиці кодів символів. Пояснює деякі принципи кодування графічних даних. Має уявлення про взаємодію складових обчислювальних пристроїв, описує їхні основні характеристики. Наводить приклади застосування сучасних пристроїв у різних галузях. Описує процес обробки даних комп’ютерними пристроями Діяльнісна складова Уміє кодувати і декодувати повідомлення за певними правилами. Визначає характеристики складових персонального комп’ютера залежно від його призначення Ціннісна складова Усвідомлює зв’язок між інформаційними технологіями та потребами й етапами розвитку людського суспільства |
|||
Тема 2. Опрацювання текстових даних |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Податкова система. Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів. Заповнюємо податкову декларацію. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів. Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
Учень/учениця Знаннєва складова Має уявлення про принципи та можливості опрацювання текстових даних. Має уявлення про структуру документа. Пояснює принципи стильового оформлення та спільної роботи з документом. Діяльнісна складова Знаходить і замінює символи та групи символів. Створює й використовує гіперпосилання в текстовому документі. Використовує стилі для форматування документа. Структурує документ і створює його зміст. Створює і редагує колонтитули документа Ціннісна складова Розуміє й обґрунтовує необхідність дотримання вимог до стильового оформлення й структурування |
|||
Тема 3. Створення та публікація веб-ресурсів |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення і використання спільних електронних закладок. Канали новин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота. №5. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови розмітки гіпертексту. Етапи створення веб-сайтів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Конструювання сайтів. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Правила ергономічного розміщення відомостей на веб-сторінці. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
Учень/учениця Знаннєва складова Наводить приклади засобів автоматизованого створення веб-сторінок. Розуміє поняття мови гіпертекстової розмітки. Діяльнісна складова Створює веб-сторінки за допомогою автоматизованих засобів та публікує їх в Інтернеті. Використовує гіпертекстові, графічні й мультимедійні елементи на веб-сторінках Ціннісна складова Усвідомлює важливість участі в діяльності глобальної інтернет-спільноти. Дотримується правил ергономічного розміщення матеріалів на веб-сторінці |
|||
Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Практична робота №7. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розвиток фінансових відносин в Україні. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. Створення проекту «Фінансова культура українського народу». Розміщення результату виконання в мережі Інтернет. |
|
Учень/учениця Знаннєва складова Пояснює принципи оцифровування звуку та відеоряду. Розрізняє формати аудіо- й відеофайлів. Наводить приклади програмного забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа та пояснює його призначення. Наводить приклади сервісів для роботи з відео- й аудіоданими Діяльнісна складова Використовує програми для роботи з мультимедіа. Перетворює формати аудіо- й відеофайлів. Будує відеоряд. Використовує мультимедійні об’єкти в презентаціях Ціннісна складова Використовує контент з інтернет-джерел з урахуванням авторських прав.
Ураховує художньо-естетичну складову |
|||
Тема 5. Алгоритми та програми (Мова програмування Free Pascal в середовищі Lazarus) |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови програмування. Складові мови програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування «напис». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №10. Створення програми з кнопками та написами. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поле, його властивості. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини (змінні і константи), їхні властивості. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Налагодження програм. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. Налагодження готової програми. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з передумовою. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з передумовою. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з передумовою. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
Учень/учениця Знаннєва складова Розуміє призначення мови програмування та основних її елементів. Наводить приклади сучасних мов програмування. Знає відмінність між змінними та константами. Порівнює особливості різних середовищ програмування. Розуміє поняття об’єкта в мові програмування, його властивостей і методів. Пояснює структуру програми. Пояснює функції елементів графічного інтерфейсу та користується ними. Розрізняє властивості і методи елементів управління Діяльнісна складова Планує процес розв’язування задачі з використанням програмування. Створює і налагоджує програми, зокрема подійно- й об’єктно-орієнтовані. Використовує в програмах вирази, коректно добирає типи даних. Розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур, змінних та констант. Обґрунтовує вибір типів даних для розв’язування задачі Ціннісна складова Оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі. Розпізнає задачі, для розв’язання яких доцільно використовувати засоби програмування |
|||
Тема 6. Повторення навчального матеріалу. Виконання індивідуальних проектів. |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення навчального матеріалу з теми «Кодування даних та апаратне забезпечення». Виконання індивідуальних та групових проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення навчального матеріалу з теми «Опрацювання текстових даних». Виконання індивідуальних та групових проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення навчального матеріалу з теми «Створення та публікація веб-ресурсів». Виконання індивідуальних та групових проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення навчального матеріалу з теми «Алгоритми та програми». Виконання індивідуальних та групових проектів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Захист проекту. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|